US-Mattress Reviews
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
About US-Mattress
US-Mattress is an online mattress and bedroom furniture retailer that offers discounted prices and free shipping. The website carries many popular brands and provides resources for finding the right mattress online.
US-Mattress Reviews
Filter by Rating
- (730)
- (127)
- (48)
- (37)
- (137)
Popular Mentions
- 4,880,395 reviews on ConsumerAffairs are verified.
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
Recent
- Recent
- Oldest
- Most helpful
A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.
- 4,880,395 reviews on ConsumerAffairs are verified.
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
Reviewed Nov. 9, 2022
I purchased a Joybed from US-Mattress. My experience went smoothly with the representatives. However, the mattress is giving me back problems. The dimensions of the mattress were just a little off. It's a shorter bed, and then it's supposed to be 12 inches. But I hate how it's advertised a certain height and width and length, and then when you read the fine print, it's an inch shorter. It's shady to me when it comes to stuff like that. I wish people would just be more transparent when they're trying to sell the product.
It's annoying because sometimes my feet can slightly hang off the edge of the bed. The normal dimensions on the site say another thing. Then, it says 100% money-back guarantee. But no. If you want to send the mattress back, you have to pay a 10% restocking fee, and then you have to pay another $160 fee to get it shipped back, and then you have to go through a whole donation process. I called the lady about the whole return process and she was not trying to hear. She was listening to me but said, "No, trust me, it's fine." She was trying to have me not return it.
Reviewed Oct. 26, 2022
The rep was very nice and accommodating. He got back to me immediately when I called him and he was a breeze to work with. The only problem I had was getting the order date to match up with the days that I have to receive the bed. I got my Serta BRS900 a week and a half ago and it seems plush and comfortable.
Reviewed Oct. 25, 2022
The person who handled the transaction at the Rochester Hills store was very personable, knowledgeable, and professional. We were very comfortable with him. We ended up picking a different mattress from another company we decided that it wasn't the right match for us. We went back to US-Mattress and that rep took care of us. We were very pleased.
Reviewed Oct. 20, 2022
I purchased a mattress and a box spring from US-Mattress. They had a special where I got $100 off the mattress that I ordered. I love my new bed. I should have got it last year. The delivery team was kind of slow about coming but when they gave me the date, they were very punctual. They were in and out of here in15 minutes.
Reviewed Oct. 8, 2022
The salesman was excellent. He took his time showing me what they had and had me lying on different mattresses to make up my mind. He was very good at what he does. The delivery went well. I'm happy with the product.
Reviewed Oct. 5, 2022
The products I got from US-Mattress are so good. The mattresses are okay but the frame is not. It's noisy when I'm moving on the mattress.
Reviewed Sept. 23, 2022
The guy with US-Mattress did a good job. He didn't pressure me. We had casual conversations. He explained everything thoroughly and left it up to me if I wanted to purchase one or not. It was my first time buying a mattress, and it was a nice experience. It's also easy to pay for. They gave me almost two and a half times what I needed for the mattress in credit so it boosted my available credit. The card that I got with the bank that they used works at other places. If I need to do anything else in the future, I can use this card and don't have to qualify again.
Reviewed July 29, 2022
US-Mattress had a great selection and the reps were great.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed July 17, 2022
They have great customer service and it was a great experience with US-Mattress.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed July 6, 2022
I had a king-size bed and I got a new one from US-Mattress, and it's better. I like that it’s comfortable. The delivery people were quick and friendly. They made sure not to damage anything. It was perfect.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed July 5, 2022
When I ordered the mattress, the rep said they had it in stock, but it would be about two weeks before they delivered it. I waited three weeks and called. He said it got delayed, so it would be another six weeks and then after that, it was another week. Also, when I was calling to check on them, it was like they got caller ID. I don’t know if he knew who I was or not and he wouldn’t answer the phone. I would wait a few hours and then call back. Then he’d say he knew I called the day before and that he was just about to call me. He did that twice and I was upset at that. But I'm glad to have my mattress because I’ve been waiting forever.
We apologize if there was any miscommunication when placing your order. We apologize if you called in to our stores and your call went unanswered. We will send a request to the stores management to advise of this issue. We are very glad to hear that you received your mattress sooner then what the rep advised you after you called in. Please let us know if you are in need of further assistance.
Reviewed July 4, 2022
The purchase of it took longer than I wanted or expected, but it was mainly on me because I got the mattress and a bunch of other stuff. Also, it was a little more than I had anticipated spending. Other than those, the delivery was on time and it was a simple process.
Thank you for submitting a review! We apologize if your order was slightly delayed in transit. Let us know if there is anything further we can assist you with.
Reviewed July 3, 2022
I had a good experience with US-Mattress and with their service. The salespeople listened and discussed a lot of the options. The delivery guys were nice and they got everything done. But I’m somewhat disappointed because my wife can't get in. The mattress is a lot thicker. Also, the mattress seems like it's sagging on one side. I measured and one side is about an inch lower. I might ask them to come back and see if they can set it lower.
We are glad to hear buying your mattress went well as well as the delivery! We are sorry to hear that the mattress is higher than expected. If you feel the mattress may have a manufacturer defect please send a request here: https://help.us-mattress.com/AboutContactUsSubmitARequest and our warranty specialist will assist you. Let us know if you need further assistance.
Reviewed July 2, 2022
I’ve purchased a number of things from US-Mattress. I'm happy with the product and the service. I got a mattress and I got some bed platforms that are adjustable. I tell others that I was happy with what I got and they would be happy with their purchase.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 22, 2022
It was a wonderful experience. They were easy and pleasant to work with. Everyone was so professional, friendly, helpful, patient, knowledgeable, accommodating, etc. I shopped out of town…I live in another state. We are so happy, and we would definitely use them again.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 22, 2022
Order placed almost 3 months ago for hey mattress and two pillows. I received the mattress and one pillow, the other pillow was backordered which I found out from Blu Sleep Products. When I inquired about the backorder through Blu Sleep Products, they told me that U. S. Mattress had canceled the pillow order, however they never contacted me to tell me this. When I call my sales person, David, he was extremely helpful in trying to track things down. U.S. mattress had indeed canceled the pillow and did not notify me nor did they reorder. It has been two and a half months, and I still do not have the pillow. There has been much back-and-forth via David and him contacting customer service for me. I will contact them on Monday, and ask for a refund for the pillow. My salesperson, David, has been helpful, but the actual customer service department is terrible, space there for the one-star rating. I would give David a 5 + star rating.
We are VERY sorry for any issues that occurred with your order! We apologize for the lack of communication regarding your pillow being cancelled. We do see that a replacement order was submitted for you when we were notified of the issue. That order has already shipped out. Please submit a request here for more information regarding your replacement order: https://help.us-mattress.com/AboutContactUsSubmitARequest. Please let us know if there is anything further we can assist you with.
Reviewed May 19, 2022
Our experience with our salesperson was great. When we read the receipt it stated that in Michigan there is no sales tax on bedding. In fact, there was. We received an email the day before delivery was due saying that the delivery would be 2 weeks later. In fact, the mattress was delivered the day it was due. This kind of miscommunication should be cleared up.
Thank you for submitting this review. We are very sorry for any miscommunication that occurred while placing your order and throughout its delivery process. Please let us know if there is anything further we can assist you with.
Reviewed May 18, 2022
The bed is a good bed, but the frame arrived with glides, not wheels, even though I had ordered one with wheels. I phoned the store and was told there were no frames with wheels even though I had ordered one (and all the display models in the store have them). The bed is now assembled and immovable, and I have registered my complaint with the store. I will have to buy another frame at another store in order to get one with wheels, and then I will have to dismantle the bed in order to remove the old frame and insert the new one. This is a lot of bother. I gather I have no recourse except to complain, and I will have to remedy the situation by myself. I live alone and am in my nineties, so it won't be easy.
We are VERY sorry if there was any miscommunication! All of our frames do not come with wheels only glides. Again we are sorry if there was any miscommunication at the time you purchased your product. Please let us know if there is anything further we can assist you with.
Reviewed May 17, 2022
Bed is just how I like it, nice and firm. Talked to a woman the phone, was going to order #1 firmness, she recommended I get the #2 and gave me a deal on the adjustable frame and she was right. I think my back feels better already after 1 night.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 16, 2022
I purchased a king and crib mattress through Lucas! He was extremely helpful and I couldn’t be happier with my mattress! They delivered it straight to my apartment and carried it up a flight of stairs and I didn’t have to lift a thing.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 15, 2022
Josh did a great job explaining and showing us the different types of mattresses and spent a great deal of time with us. We also got a great deal on the mattress we wanted. I would suggest seeing Josh anytime you are in the market for a new bed or bedding.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 14, 2022
We had a flawless experience from purchase to exchange- our salesman Ryan in Novi, Mi was extremely helpful, professional during the whole process. Our new mattress will be delivered in a couple days and we have been very pleased with the whole process!
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 13, 2022
Both people at the store were amazing to deal with and knowledgeable of the product they are selling, they helped me pick out the best mattress for me. Both members in the store were very helpful, and patient with me. Thank you for all your help.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 13, 2022
After spending numerous sleepless nights and waking up in the morning feeling like crap, my wife and I decided to “take the plunge”, and make a big investment for our sanity. The time had come to go shopping for a new mattress. With so many options on the market, the experience can be very exciting, but at the same time, it can quickly start to feel overwhelming. This is why I would like to commend Olivia, who was not only very patient with us, but also demonstrated to be very knowledgeable about mattresses AND motion bases.
OMG….the ‘zero gravity’ setting in the motion base is amazing! My wife and I asked ourselves “how could we live without a motion base for so long?” Undoubtedly our investment will pay off dividends every night for a long time. Yes, a happy wife means a happy life. LOL. Thank you Olivia for assisting us and ensuring a positive customer experience.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 13, 2022
I had a great experience with US Mattress Birmingham. It was about 9 years ago that I bought a mattress from Gardner White so that was the first place I looked. Unfortunately I had a terrible experience this time around and I felt the salesperson was pushing me to buy higher than my price range. I left disappointed and discouraged but went to US Mattress the next morning. I had a great experience and most importantly I get heard from the US mattress salesman. He had great recommendations and gave me my space while deciding what I wanted. Overall I ended up buying my mattress that day and I am so glad. I felt good giving my business to someone who deserved it and was not pushy.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 12, 2022
Mattress arrived in timely manner. Shopping was easy. Changing order from low profile box, to regular box took 3 days, and several long phone calls. Our grandson loves his mattress. This is the sixth mattress we have ordered. We have been very satisfied, overall.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 12, 2022
I am very much pleased with my purchase from US Mattress. Everything went as advertised. I will recommend to others.The delivery and pick up was right on time and very very efficient. The salesman was very very helpful and I am very pleased with his effort to find the right mattress for me. I cannot find my order number and I’m very sorry very very sorry.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
Reviewed May 12, 2022
We were not made aware of the high fees you charge even during the trial period. They were only brought up when we mentioned a return or exchange. Knowing ahead of time might of changed our mind on the purchase. We exchanged a box spring for a cost of almost 200.00 during the 30 day trial period. Not much of a trial period!!!!
We are very sorry for any issues you experienced with your order. All of our policies are under the Customer Center at the bottom of every page. You actually have 120 nights to exchange but you must sleep on the mattress for a minimum of 30 nights before being eligible to exchange. Since you were exchanging a box spring you did not need to wait the 30 days. Please let us know if there is anything further we can assist you with.
Reviewed May 12, 2022
Had a nice experience in store. When mattress arrived it looked and felt totally different from the one in the store. I immediately went back and told my salesman. He said give it a few days to loosen up. I gave it a week. It was awful. Went back and just wanted a new one but you need to wait 30 days! I called Customer Service, Nancy, the agent told me to “get some small children to jump on it”. I said I have no small kids she responded that perhaps I could hire some??? I begged her to just waive the 30 days, I was willing to pay the fees! Her remaining comments were just as bad and insulting. She thought 2 weeks was fair. Fair to who?! Awful experience and NEVER, EVER again will I do business with US Mattress.
We are VERY sorry for any issues you have experienced with your order! The 30 Nights are there to try and save you money. We would hate for you to initiate an exchange only to find the mattress actually does suit you and your body as well as the mattress just needed to adjust to one another. Mattresses take 30-40 days to completely adjust. The reason the "small children" was referenced is that if you can have someone or yourself walk on the bed (or crawl with your knees) it can shorten this adjustment period. We do see that we have received your exchange form and it has already been processed. Please let us know if there is anything further we can assist you with.
Reviewed May 12, 2022
Easy to deal with. Arrived within the time they said. Easy step by step setup. Only had mattress one night. They could have asked if I would like to get new pillows and sheets but maybe it’s not what they sell. If this works out good for me I will maybe get a new one for the wife.
Thank you for taking the time to submit this review! We greatly appreciate it. Let us know if you have any questions or concerns.
US-Mattress Company Information
- Company Name:
- US-Mattress
- Year Founded:
- 2001
- Country:
- United States
- Website:
- www.us-mattress.com
