Serta Mattress
AUTHORIZED PARTNER

Serta Mattress

 2.9/5 (1113 ratings)
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
Saved
Serta Mattress

About Serta Mattress

Serta mattresses are available in a variety of models, features and types, including innerspring, memory foam and hybrid. The company offers financing options, long warranties and free standard shipping, but installation is not included with standard shipping.

Overall Satisfaction Rating

  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars

Pros

  • Financing plans
  • Free standard shipping
  • Long warranties

Cons

  • Charges extra for white-glove delivery
  • Less durability

Bottom Line

Serta mattresses come in a range of models and comfort levels. Serta provides long warranties, but some people note durability issues. Standard shipping is free when you order online but doesn't include installation.

Serta Mattress Reviews

Recent
  • Recent
  • Oldest
  • Most helpful
Any
  • Any
  • Rated with 5 stars
  • Rated with 4 stars
  • Rated with 3 stars
  • Rated with 2 stars
  • Rated with 1 star

A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

How do I know I can trust these reviews about Serta Mattress?
How do I know I can trust these reviews about Serta Mattress?
  • 3,907,547 reviews on ConsumerAffairs are verified.
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.

For more information about reviews on ConsumerAffairs.com please visit our FAQ.

Page 6 Reviews 130 - 160
Rated with 3 stars
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: April 10, 2019

Turned mattress every 2 months and developed indent where butt goes. Have to sleep semi elevated and find it very uncomfortable with lots of pillows. Couldn't afford to buy a new mattress right now so made due but I'm up 2-3-times at night for the bathroom and find it hard to settle again. Not sure what would be best option for me.

15 people found this review helpful
Rated with 4 stars
Verified Reviewer
Original review: April 3, 2019

I needed a new mattress and box springs about eight years ago. After rejecting foam mattresses (too hot) and adjustable beds (too expensive), I decided a mid-range traditional mattress was the way to go. So far, no complaints and I sleep comfortably.

24 people found this review helpful
Rated with 2 stars
Verified Reviewer
Original review: April 1, 2019

The mattress is way too soft. I must admit to letting the dogs sleep in bed with me and they have a habit of pushing me to the side! I always end up sleeping on the edge of the bed which is way too soft. I believe I messed up when I bought this mattress and I should have searched for a firmer mattress. And probably not a hybrid.

12 people found this review helpful
Rated with 1 star
profile pic of the author
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: March 21, 2019

We purchased our iComfort mattress in May 2012. In 2013 the mattress started sagging. We called the retail store and we received a replacement mattress. In 2015, the replacement mattress started sagging. I called the retail store and they sent a technician to examine the mattress. The technician report stated the mattress was in perfect condition. These technician do not lay on the mattress to see the peaks and valleys, instead they bring a long piece of wood and lay it across the mattress to see if there any space between wood and mattress.

For the last 3 years I have had a technician come out to examine our mattress and they keep reporting back to Serta that the mattress is in good condition without paying on the mattress. When people go to buy a mattress, they lay on that mattress to see the condition of the mattress and if it is right for them. Why doesn’t the technicians lay on the mattress to inspection it? NEVER BUY SERTA, I don’t see why people keep buying Serta mattresses. It’s seems like the Serta iComfort mattress are defective and Serta will not work with their customers with these defective mattresses.

24 people found this review helpful
Rated with 1 star
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: March 13, 2019

On 7/27/13 I purchased a Prodigy King Mattress Set. After delivery the mattress never felt right. It was too firm. Called the store and was told to walk and crawl on it to soften the gel foam. This did no good. I slept on it rarely. On 4/15/14 I purchased the Adjustable Base after once again speaking with the store manager who suggested this to alleviate back pain. This also did not help except their pocket. On 3/9/19 while in a bedding store I inquired and the manager told me to check the label on the mattress to make certain I had received the correct bed. I did and it turns out instead of the Prodigy, a Savant was delivered.

I have now spoken twice with Serta reps. and am told it is not their fault and nothing can be done. So, one of their Distributors, (now out of business,) delivers a wrong mattress set and I'm out $5,400. In addition, I have tried all manner of mattress toppers and body pillows to make this mattress work, to no avail as it is simply too firm for my damaged back. Bottom line...Serta takes zero responsibility.

12 people found this review helpful
Rated with 2 stars
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: March 11, 2019

We purchased the iComfort mattress from a large furniture store. After several years the comfort foam started to sink in on both sides. We contacted the furniture store and they gave us the warranty claim procedure. The procedure included taking a picture of the Law Tag. They are usually sewn onto the seam. However, this mattress didn't have one sewn into the seam, never did, and had no tag remnants like it had been cut or torn off. It never was sewn on.

After doing some research, some of them apparently had a "stick on" label for the Law Tag. Who knows how long ago that label fell off or if it even made it to our house when we purchased it and it was delivered and set up by the store. Nice way to avoid any warranty claim. If you purchase a Serta mattress, better find the tag and keep it under lock and key. Without it, the warranty could be 10 minutes and they wouldn't stand behind it. We've been looking for a replacement and I can assure everyone that it will NOT be a Serta product.

14 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: March 7, 2019

Their customer service is awful. They are friendly but they know nothing. I had problems with my order from day one and kept getting referred to a manager who only works from 4 pm to 8 pm. The departments don't communicate and they kept giving me incorrect information. I waited 3 weeks for my last item only for them to refund me because they couldn't get their stuff together. The company is obviously highly disorganized.

9 people found this review helpful
Rated with 2 stars
Verified Reviewer
Original review: March 7, 2019

We purchased a Serta Icomfort September, 2016. In May, 2017 the mattress was sagging in the center & Serta sent a replacement. February of 2019 the mattress was sagging again to the point our backs were hurting. After an hour or two in the bed you’re sleeping in a hole & in order to turn over you have to grab the side of the bed to pull yourself out of the hole. We contacted the furniture store where we purchased the mattress & the came & took pics & measured. Serta refused to do anything. We’ve purchased our last Serta product!!!

15 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Feb. 25, 2019

Serta deletes negative reviews from Facebook and they block you from adding additional comments. I gave them a bad review because of a defective mattress that they wanted me to cover and “inspection” and another delivery fee. Please look into purchasing a brand with better products and better customer service.

21 people found this review helpful
Rated with 1 star
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: Feb. 23, 2019

This was a terrible mattress. The foam top started to collapse within 5 years and by year 6, one side of the mattress was slumping terribly. Also, the edge support was terrible by this time too. This is not a cheap mattress and was not worth the money.

18 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Feb. 2, 2019

We bought this set Aug 2018 from QVC. It was fine at first but after a few months our backs were hurting. When we got up one morning I pulled back sheets and cover and the pillow top was all sunk in and lumpy. I've contacted QVC and Serta since it has 10 year warranty, which is a joke. To have someone come and look at mattress I had to send check for $40. If they say it's defective, I have to pay $149 delivery for new one. Well I sent check but haven't been contacted yet. When we put mattress on its side everything in pillow top falls forward. We are hurting so bad that we had to purchase gel infused foam topper to put on opposite side of mattress because pillow top side is trash!!! Their customer service is rude! QVC customer service is nice but said it's out of their hands.

22 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Jan. 30, 2019

Purchased Grand Sky queen mattress from Gardner White in MI, have owned for a few years. After about a year, a distinct lump formed in the pillow-top, right under my L shoulder blade. I rotated the mattress so that the lump was at the foot of the bed on the opposite side. Then the mattress developed a significant sag on the side where I sleep, but I can't rotate it again because then the original lump will be back under my shoulder/upper back. Aside from all this, the mattress was never what I would call comfortable, but because I didn't purchase the right to return it (which in itself is a ridiculous policy--you have to pay a $50 fee to try it out for 60 days?), I couldn't take it back to the store.

Am getting ready to contact the store and Serta about the warranty, but after reading reviews I have to wonder if going through that process is worth it. Suffice it to say, I (a lifelong Serta customer) will never purchase another mattress from them again. On this subject... I hope that legislation is coming soon that will preclude mattress stores from re-labeling mattresses with their own style names and different fabric patterns. What happens is, several retailers will order the exact same mattress from Serta (or any other manufacturer), but because they order it with different fabric covers and then name it with an "exclusive" style name, it is impossible to do a comparison shop for the exact same mattress. This should be regulated... It is a means by which retailers can take advantage of the consumer without actually breaking any laws.

9 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Jan. 28, 2019

In short, 6 months mattress sags. Go through warranty department, they want pictures of a broomstick across the bed to measure depression. Thing is, 6 months there is no depression with no weight. I send pictures with 20 pound weight on both sides and you can CLEARLY see one weight is severely depressed in comparison to the other. CLEARLY depressed. Now my back, my girlfriend's back is sore every morning because of SERTA and their zero ability to stand behind their product follow through. BTW, I provided them 2 sets of pictures. Pictures per their warranty request and pictures with the weights showing depression. They denied me because I put weights on the bed. See my YouTube Video.

16 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Jan. 8, 2019

If you order a Serta Mattress because of the White Glove Delivery included, be warned that the delivery company may well NOT take your old mattress! We ordered a Serta in large part due to the fact that the white glove delivery indicated that they would remove the old mattress, so we wouldn't have to deal with the hassle. Nowhere were any conditions listed about them refusing to remove an old mattress. Only once the delivery company got to our home, did they say they would refuse to take the old mattress because it had stains. Mind you, the mattress was old! Who hasn't spilled something, had an accident, gotten sick in bed etc. on a mattress that they have had for 10 years? Well, unless you are one of those people, don't expect them to take your mattress away!

I did look further into this and after quite an exhaustive search, I did find a small note that the delivery agent could refuse to take a mattress that is a "bio-hazard". I could understand refusing a bed covered with blood, bed bugs, rodents, etc. but a stain is none of those things. And no one asked what the stains were from. They just said they could not take a mattress with any stains.

7 people found this review helpful
Rated with 4 stars
Verified Reviewer
Original review: Jan. 2, 2019

Very comfortable and supportive. I bought the soft version but it does have good support. I bought it at Menards at a great price. However they charge too much for delivery so I rented one of their pick ups and took it home myself for about $20.00.

5 people found this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer
Original review: Dec. 31, 2018

Mattress is great and very comfortable. I am really happy with my choice and I have been enjoying my sleep. But the sales staff where I got it were really inexperienced and delivered the wrong mattress. I would go to another store if I decide to get another one.

4 people found this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer
Original review: Dec. 30, 2018

It’s 12 years old and they no longer make this model. The new ones have the foam pillow top which just cannot compare. Anytime I allow a guest to sleep in my bed they wake up the next day saying it was the best night of sleep they’ve had.

7 people found this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer
Original review: Dec. 29, 2018

I bought my mattress at a local store. Was able to place each of the 5 firmness mattresses on the base to determine the most comfortable for me. The bed is three years old and feels like new. Sleeps very well. Feels supportive and at the same time soft. Only complaint would be that it does feel a little warmer than traditional mattresses. But I would buy it again.

6 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Dec. 27, 2018

I have had brand loyalty to Serta all my life, I am 50. When I needed an office chair I was happy to see Serta made/sold office chairs. Unfortunately, Serta is not the manufacturer of the office chairs. When their $400 chair with the 10-year warranty fell apart after a year, I found out the hard way that they (Serta) apparently contract out the work to the lowest bidder, in this case a company called True Innovations.

After about a year of use the gas strut has failed. The chair creaks and makes loud cracking noises during normal use. The seat wobbles side to side from play in the hinge on the seat plate and play where the rolling base meets the bottom of the gas strut. The recliner lock feature somehow locks the chair from reclining even though the lever is in the unlock position and I never use that feature. Let me specify, I am 265 lbs, well below the maximum weight rating of the chair.

When I tried to initiate a warranty claim on Serta's website, the system would only allow a claim for a mattress. Furthermore, office chairs are not listed or even referenced anywhere on the Serta website. This was starting to get really sketchy, so I called Serta for warranty service but they would not help me whatsoever. Serta, the chair manufacturer, would not respond to a customer's warranty claim. Unfathomable right? They insisted I needed to talk to True Innovations, even though I explained to them several times that I needed to deal with Serta. I bought a Serta chair because I trusted the Serta name and knew that if there was an issue I'd be protected by the good reputation of Serta.

The problem is, this MSRP $400 chair is designed for occasional use, but it has an 8-hour comfort rating. The seat is actually comfortable, but the structure of the chair is not designed to withstand normal everyday use. It's a chair made by some unknown company who makes shoddy products and hangs the Serta name tag on the back. Flip it over and it says True Innovations. Disgusting.

Summary: SERTA SELLS COUNTERFEIT PRODUCTS. When your office chair breaks they will send you to a company you've never heard of for service. You will then receive replacement parts that are every bit as inferior as the parts they are replacing. So instead of the 10 year warranty meaning that the product should be expected to last 10 years before it has a breakdown... What it really means is, this shady knock-off company will keep sending you junk replacement parts for 10 years or until the consumer gets tired of perpetuating junk and throws the chair into a dumpster.

Slick move Serta. This will be the last Serta product I ever buy. I will explain to my children why to never buy Serta products. I will dissuade anyone who I encounter who mentions buying a mattress or office chair from purchasing a Serta labeled product. I cannot stress enough the fact that Serta is perfectly fine with some knock-off company making their chairs and using the Serta name. This is a situation where the corporate giant (Serta) has abused the system to RIP-OFF THEIR CUSTOMERS!!!

10 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Dec. 20, 2018

I bought my California king mattress from QVC. At first it seems fine, but within months both my husband and I noticed big craters where we slept at night. The bed is so uncomfortable I don’t know what to do. QVC cannot help. Serta refuses to even acknowledge any type of contact. This bed only has one topper, so you can’t flip the mattress. It’s so miserably uncomfortable, and I have had three back surgeries. I hate this bed and wish I never bought it. How can a major mattress company care so little about their customers?

36 people found this review helpful
Rated with 1 star
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: Dec. 10, 2018

I purchased this Queen mattress from QVC. The first one broke down and sagging after 2 months. They did replace it with another mattress. I have suffered with this mattress for 1 1/2 years. It is sagging 2” both side. There feel like a board running down the center in the mattress and dips on both sides. I have turned it monthly. My back and hips have gotten so bad I can’t sleep. I have been trying to get someone but they are always closed!! BUYER BEWARE.

22 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Nov. 28, 2018

We spent a fortune on iComfort because it was comfortable and we were made all kinds of promises about its guarantee. Within a year it had a large hump in the middle of the bed and was sunk in on various spots. The top part of the mattress was not even lined up with the rest of the mattress anymore. I contacted them about the guarantee and sent in the requested pictures. Because my kids spilled juice on the bed and left a stain, the guarantee was void. That is the biggest crock of crap I have ever heard! We guarantee it if you don't use it?! Worst mattress I have ever bought.

25 people found this review helpful
Rated with 1 star
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: Oct. 21, 2018

My issue has been going on for well over 6 weeks in total. There have been many emails sent (mainly from me to them as they do not respond). I posed a bad review on their Facebook 2 weeks ago and got a reply... but then that was about it. Still nothing has been resolved. I have a dip in the middle of my year old mattress that exceeds about 2cm causing much back, neck and head pain. My back has gotten so bad I’m now having to go to physio AND I’ve actually had to have time off work as I’m struggling to move and I’m in so much pain. SERTA - YOU HAVE A HORRIBLE CUSTOMER SYSTEM! Anyone reading this... do your research before committing to a mattress as I made the mistake of not doing so and have ended up with a dud mattress and even worse company to deal with. DISAPPOINTED AND DISGUSTED!

36 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Oct. 10, 2018

In February of this year I bought an Serta Imperial Sky II King size mattress from a local Badcock store. For the last few months the bed has begun to sag on both sides and has begun to cause my wife and back issues. In mid September, I went back to the store to explain the issues with the mattress. They told me to take some pictures of the mattress, which I did. I received an email saying that their team would come out and take measurements of the sagging and also to inspect that were no stains. The team showed up on a Monday, and at their first site of the mattress and the sagging there was a simultaneous, "WOW." But being employees of the store, they reported to Badcock only a .5" of sag. I received a call from the store the following week stating that the sagging is less than the 1 1/2" required by the warranty and there was nothing that they could do.

So I contacted Serta & here is their response. "Thank you for contacting Serta. We are glad that you took the time to contact us and appreciate the opportunity to respond. We are sorry that you feel this way. From what you have stated in your correspondence, Badcock's performed an inspection. They determined that your mattress was not defective under the guidelines of our warranty. The warranty brochure does state "Sagging or body impressions that measure 1 1/2 or greater, only if the mattress has been continuously supported by a matching foundation" is covered under the warranty. We have attached the Serta warranty to this email. Please familiarize yourself with the warranty to understand what may be considered a manufacturer's defect."

My response was that it was not comfortable and it was indeed hurting our backs. We are sleeping on our sofa, because the bed is not conducive to any rest at all. Yes the bed has been continuously properly supported, has a mattress topper and has been rotated more than quarterly. Below is their last response. "Thank you for contacting Serta. We are glad that you took the time to contact us and appreciate the opportunity to respond. We apologize for what you're experiencing and understand what you're saying but Serta products are warranted against manufacturing defects in the workmanship and materials."

"There is a difference between defect and comfort. From what you have stated in your correspondence, your mattress is causing your back to hurt. This is a comfort issue. Comfort is subjective and is not covered under the warranty. To help with those comfort issues, you may want to try rotating your mattress quarterly to promote even wear or adding a mattress topper. If you feel your mattress gets worse, please contact Badcock's Furniture to have your mattress re-inspected. Our valued retail partners are authorized to provide warranty service, and can do so promptly and efficiently."

They are clearly not interested in their customers' comfort or well being, and Serta unfortunately has become like many other companies, "THEY JUST DON'T CARE." After reading another review, I think it says it all, Serta has so many returns, that won't take anymore. Maybe there needs to be a Serta mattress recall. I will never ever buy anything from Serta or Badcock again.

19 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Sept. 22, 2018

We ordered a mattress from Serta via QVC. The delivery service, based in Brockton, MA sent multiple texts and emails with a link to confirm the time for delivery on 9/22/18. We clicked the links to confirmed, and got responses confirming. The time came and went, called a number that the person I spoke to said was in Ohio. She told me the truck was running late, another 30 mins and they would arrive. So we waited. An hour and half later, called again. Yup, still running late, be there in an hour.

That came and went, called again, got some rude operator at that same number who told me there was no way the first two people could have contacted the delivery truck, and I was lying. She gave me the number of the Brockton, MA location and told me to call them. Called them Friday and Saturday, rings like no one is there and eventually goes to voicemail. Left a message that they had until 11:00 a.m. Saturday to contact me or I would cancel the order and have my credit card company refund the money. Still no response from anyone. Keep the mattress. Left work early on Friday because they promised a "2 hour delivery window".

Here's a few quick tips on professional behavior to the delivery company. Be on time. If you can't be on time, have the common courtesy to contact your customer and let them know you won't be. Don't make promises you know you can't keep. Get someone to answer your phone. If you're going to lie to get the customer off the phone, at least make them better lies. Do NOT order from this company if you live in Massachusetts unless you like being treated this way.

15 people found this review helpful
Rated with 2 stars
Verified Reviewer
Original review: Sept. 10, 2018

I purchased this bed from HSN. After about 6 months I noticed the bed breaking down. I had to start turning it every month! I'm so disappointed!! I called customer service and they sent me a diagram of what I have to do to measure the bed take the bed apart take a picture of the frame take a picture of the tags that were on the bed... and that once I file a claim I can't file another one so much for my 8 year guarantee!!! I’m 60 years old, it's hard to do all this by myself!!! They say if it's sagging by 1 1/2/ inches that they will replace it. It has memory foam!!! It always springs back up! Once I lay down I fall in a sink hole! Never again will I ever buy from that company!!!

24 people found this review helpful
Rated with 4 stars
Verified Reviewer
Original review: Sept. 4, 2018

Firm but plush and Comfortable. I've only had it for a few months. Very nice and I would recommend it. But it was a little pricey even for a king size bed.

8 people found this review helpful
Rated with 5 stars
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: Aug. 22, 2018

We just got a new Serta Mattress from RC Willey and it is the best mattress I've ever owned or slept on. We were thinking about getting a purple mattress, but he Serta Mattress we purchased was 1k less and more comfortable - just the right amount of soft and firmness. Plus they have the 100 day return policy.

11 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Aug. 16, 2018

Serta breaking down after 6 months. Since buying this mattress through QVC I wake up every night with hip and low back pain. The mattress sagging on both sides. Now it creaks when you move. When I invested in this mattress I honestly believed it was worth the money as described on QVC. It is almost the worst mattress ever bought- This is second purchase in two years. Prior set was more comfortable but started sagging within 90 days.

I turn the mattress weekly and still sagging on both sides. I am a side sleeper right on the edge of the bed. This mattress was suppose to be made for edge sleepers like myself. They also said 5 star hotels use these beds. This is proven not be true. It would be nice to sleep more than 4 hours nightly and wake up without pain. Only good news is I see some beautiful sunrises. Do not buy Serta. It will be a bad investment for your pocketbook and well being. Thank goodness it is lightweight since I must rotate weekly. The lightweight of the mattress should have been my first clue it would not last. I will never buy major products from QVC or Serta Mattresses again.

29 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: Aug. 6, 2018

Defective mattress. Pillow top bunched up the first time it was moved. Have called, gone into store, emailed. Got a phone # to a claims dept. They gave me an address to send photos to. Now they say they have never received the photos nor the claim. I have a tracking # that says they did. Dude on phone says, well, text me the photos. Are you kidding me?! After 4 months of NOT being able to sleep on my $3000 mattress?! Now it’s as easy as “send me the photos via text?”

And now? “We’ll get back to you!”

Will NEVER again purchase a Serta mattress. And plan to post on EVERY SINGLE WEBSITE AND FORUM!!! Disastrous customer service. DEPLORABLE WARRANTY PROTOCOL. Keep in mind, the people who can afford a $3000 have a LOT of choices where to put their money. And have a LOT of friends who do, as well. Not one of mine will ever purchase a product from you.

25 people found this review helpful
Loading more reviews...

Serta Mattress Company Information

Company Name:
Serta Mattress
Year Founded:
1931
Address:
3 Golf Center, #392
City:
Hoffman Estates
State/Province:
IL
Country:
United States
Website:
www.serta.com