FOLLOW US

My Computer Works
My Computer Works
It's that easy Request Information
Overall Satisfaction Rating
4.23/5
  • 5 stars
    39
  • 4 stars
    3
  • 3 stars
    2
  • 2 stars
    2
  • 1 stars
    4
Based on 50 ratings submitted in the last year
SHOW RATING DISTRIBUTION

My Computer Works

ConsumerAffairs Accredited Brand

My Computer Works! ...Does yours?

My Computer Works, Inc. is a leading provider of help desk and personal technology support services for thousands of consumers and small businesses nationwide. The company's friendly, patient and professional U.S.-based technicians are available 7 days a week to solve your problems immediately.

With a number of affordable options, including one-time support and unlimited support memberships, everyone should be able to say: "My Computer Works! Does Yours?"

A+BBB Rating
View More View More

337 My Computer Works Consumer Reviews and Complaints

Sort: Recent
Filter by: Any

A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

Page 1 Reviews 1 - 30
Rated with 2 starsResolution In Progress
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Nov. 10, 2018

I was told I would be emailed a receipt. Never received. The TECH was in the computer 3 hours, did good doing a cleanup. The TECH told me I needed a new computer even with my computer will be 3 years old come 12/26. It has WIN10 and he stated the updates would slow down my computer. He stated they provide a serves to select a new computer. I suspect that they also sell computers and this is an attempt to have me buy from them.

I work for an IT company. I talked to my boss and he said I should not have a problem with WIN10 updates stowing down my computer, for how I use one it should be okay. I wonder now if something was done to have a program running in the background which cause my computer to slow down. I do the task manager and see CPU percentage high. Then when I try to see what is running it goes away. I paid the $99 and will try the company a month or so. If things don't improve I will cancel and find a different company that is not interested in me getting a new computer.

View more
My Computer Works response
Ron, we do not sell computers or hardware, so us recommending you purchase something new is only because it will solve the problem you are asking to be fixed. We also ask that you check your spam folder for a receipt from our company, because they can sometimes be sent there. You will always receive a receipt when we complete a service on your device.

If you have more questions, please reach out. Thank you.

Be the first one to find this review helpful
Not sure how to choose?

Get expert buying tips about Tech Support Services delivered to your inbox.

Thank you, you have successfully subscribed to our newsletter!Enjoy reading our tips and recommendations.
We value your privacy. Unsubscribe easily.
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 31, 2018

Anthony did an excellent job. I chose remote repair and was not disappointed. The whole process was quick and easy and definitely stress free. I will call again when I have questions or problems. Thank you!!

My Computer Works response

We are so happy you loved our service. Thank you for your review, Mary!

Be the first one to find this review helpful
Customer increased Rating by 3 stars!
profile pic of the author
Verified Reviewer
Resolution response: Oct. 16, 2018

We had used this company for a few months and while they are knowledgeable in fixing computer issues, we had to cancel due to the commencement of service taking longer than 1-hr (we had the Executive Support plan). HOWEVER, the customer service provided by Kerry (customer relations manager) was excellent- 5 stars. She was very good with getting back to us with calls and emails (we had an issue with our phone line which we didn't know about for a couple of days) as well providing us with all requested information.

Original review: Oct. 13, 2018

I signed up for the 1-hr call-back guarantee (at an extra charge) months ago, but there had been multiple times that my requests had gone without a call-back for well over an hour which resulted in my spending an entire weekend working on the problem myself. I signed up with this company because of the aforementioned guarantee as technical issues can wreak havoc on small businesses. I requested the service be canceled months ago - didn't happen. I was unable to receive assistance via phone (lines are always tied up).

I then emailed the billing department, received ONE email from Alicia stating she had called (I was unable to answer due to a business meeting) and gave her availability for the day. I followed up that SAME day... Nothing. Since her (one) call nearly 1 month ago, I have attempted to contact her via FIVE emails to Alicia in addition to attempting to contact the company via email and phone (again, always busy). AND I'm still getting billed.

View more
My Computer Works response

Genie, our system shows that you asked to be cancelled on 9/19/2018, which you were. You were never billed after asking for your membership cancelled.

We reached out to you several times and your phone lines did not ring. After some emails to your assistant, she made us aware that the number provided to us was actually having issues (on your end). Please revise your review, as we have already taken care of the issues you stated. Contact us with any other questions.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 12, 2018

Computer was responding poorly, freezing up and not communicating. Antony did a wonderful job in fixing all the issues I had with my computer and it is working fine now. I also had issues with my printer and that has been resolved successfully. I would highly recommend their services.

My Computer Works response

Thank you so much for your 5 star review!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Sept. 21, 2018

I was having issues with my Computer. I could not get connected to the Internet. This was happening for Three days. I then decided to call My Computer Works for some help. I first talked to Bo and he told me that they could correct any issues that I was having with my Computer. He explained the cost and time frame to get my computer up and running. Then Anthony was my Tech & did a very excellent job for me. All is well!!!

My Computer Works response

Julius, we are so happy we could help you out. Thank you for the review!

Be the first one to find this review helpful
How do I know I can trust these reviews about My Computer Works?
  • 1,281,762 reviews on ConsumerAffairs are verified.
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.

For more information about reviews on ConsumerAffairs.com please visit our FAQ.

Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: July 30, 2018

Cleaning up my computer of viruses. I had a good experience with Anthony. He was quick and very professional. He added other ad blockers to my computer to help alleviate this problem. I am told if I ever have a problem I can call them or send a message through my messenger and they will contact me which is good.

My Computer Works response

We are so happy we could help you out, Susan! Thank you for the 5 star review!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: July 15, 2018

I have used MCW before. I knew that Tech support would be able to help me. Anthony was very helpful and was able to fix my problem (Outlook stopped working) and made sure that malware was removed from the computer and did a cleanup.

My Computer Works response

Terry, we are so happy we could help you out. Thank you for your review!

Be the first one to find this review helpful
Insufficient response received
Verified Reviewer
Original review: June 29, 2018

Don't use this service. I called because I was having a problem with my computer. The man on the phone said they had two payment options. I picked $24.95 month. He said I could try service for 30 days. He never mentioned a contract for one year or I would never have used the service. The first time I spoke with a tech he had my computer working then about a week later it was back to the way it was. Try calling them and nobody ever answers the phone. Think they are working out of their homes.

I wasn't with the service a month and called to cancel and of course nobody answers the phone so I left a message to cancel the account. I get an email from them stating I was on a contract and to cancel is going to cost $609.00. I couldn't believe it. Every time I called again no answer but get an answer machine. I called my bank to have them stop the payment to them. Now they are calling and leaving messages so again I called and again no answer. I never committed to any contract. Also they never fixed my computer.

View more
My Computer Works response
Brandon, we have no record of you ever having service with our company.

Our company does not have a contract when you sign up for a membership, so your statement is false. This review must not be meant for My Computer Works and we ask that you remove it. If you have any further questions please reach out to us.

4 people found this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: June 29, 2018

Gianni worked through a difficult windows reset and did his job extremely well. His knowledge coupled with his friendly attitude and patience are a true benefit to your company. I would highly recommend your company to a friend experiencing computer problems.

My Computer Works response

We are so happy you love our service! Thank you for the 5 star review, Owen!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: June 15, 2018

I was thoroughly pleased with the professionalism and dedication that Anthony showed when dealing with my problem. He was able to educate me regarding some of the terms and support provided by your company. The name really fits My Computer Works. Based on the support I received today, next week I will be contacting your sales department to inquire whether or not you offer a yearly plan. Excellent work.

My Computer Works response

Joseph, we do offer a membership that allows you unlimited tech support! We look forward to hearing from you. Thank you for your review!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Original review: May 31, 2018

I made an appointment for 10:00 to repair my laptop. This company has my phone number and email address. Nobody showed up, Nobody called to cancel, nor was there any email saying they could not come. I waited ALL day. I called around 3:00 and was transferred to some guy named Sylvester. I left a msg., cat never called back. I called again at 4:30 and was told nobody was coming, maybe they could come Monday, this was Thursday. I was given a ridiculous excuse for the no show, I told them I was not interested. Wasted day. Nobody could call, text, email... nothing. What a joke, call anyone else, this company SUCKS!!!

My Computer Works response

Laura, we are very sorry this situation took place. Once we create the work order and assign a technician, we rely on that technician to take care of our client's issue. Our Director of Onsite became aware of this problem and attempted to contact every tech in your area. Because there was no one available, we hoped you'd be willing to reschedule your appointment. Again we apologize, and hope you'll give us a chance to rectify this.

2 people found this review helpful
Rated with 1 star
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: April 24, 2018

Company will not stop billing me $39.99 every month. I received help one time from My Computer Works. The tech helped and was nice. Never paid any attention that they were charging me every month and I never spoke to them after the first time. This has been going on for over a year! I have called the company three different times and asked them to QUIT billing me. I have also asked that they return my money that was charged after the first session. I just saw that they charged me for April...

Updated on 04/29/2018: I never received one minute of computer assist from your company after the initial session! These hours you state are a total fabrication! As of last week the company has refunded my $39.95 from 04’17 through 12’17. Thank you for that.

View more
My Computer Works response

Rosemary, our system shows that you have had a total of 12 hours and 6 minutes of tech support with our company over multiple occasions. You did willing sign up for a membership and used the services that came with it. However, if there was any delay with our response to your billing requests, we apologize! As of today, we have stopped charging your account.

3 people found this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer
Resolution response: April 24, 2018

MyComputerWorks refunded my "set-up" fee and my first months payment - and rightly so.

I will change my rating of their customer service when they decide to edit their marketing material so it more accurately reflects their claims, i.e., "Unlimited Training and Education". The aforementioned claim lacks qualifying statements for the consumer to make a truly informed decision. I chose their product with this advertised feature PRIMARILY in mind. "Training" did not enter into my experience. That, by default, certainly cancels out "Unlimited".

Original review: April 23, 2018

This company states it will walk you through the process by tutoring you on a list of programs "and more". I called twice. The first was to remove bugs. The second experience was excellent... but the third time - the truth came out. I asked for some direction on how to negotiate Google sites - (which, by the way, is designed for average computer Joe's to use, which I am not one). The "expert" tech, after about 5 minutes, realized he wasn't quite the "expert" the company postured him to be, he then checked with Damon, the senior tech "expert" who arbitrarily decided that asking for direction to negotiate Google sites falls under believe it or not, ready? "Web Design"! That was a weak sauce, phony-baloney move... so much for tutorials. What was even more pathetic is the "expert" tech attempted to conflate helping me with a few steps with Google sites - with writing computer code! Absurd.

I'm sure they have other packaged answers at the ready for other basic things that their "experts" are ignorant of... What was amusing about it all is that my initial Google site was set up a few years ago by college kid majoring in history! This is classic bait and switch. I've requested my $99.00 "set-up" fee to be refunded to my account with no response. I'll be making it a point to continue to warn more consumers about My Computer Works' slimy tactics. Unless they change their modality, they'll go into the heap with all the rest of the false advertisers who defrauded their customers. I will now be on the warpath because of these jokers!

View more
2 people found this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: April 12, 2018

I'm very happy with my first experience with my computer works remote tech support. Anthony was really great. He was patient very considerate and worked for hours cleaning up my computer. His attitude was wonderful despite my computer constantly disconnecting from the internet when he was working on it, and he resolved the disconnect, finally!

My Computer Works response

We are so happy we could help you out, Catherine! Thank you for the 5 star review!

Be the first one to find this review helpful
Customer increased Rating by 2 stars!
Verified Reviewer Verified Buyer
Resolution response: April 5, 2018

My Computer Works sent me an email 4/5/18 saying they had refunded $99.90 to my credit card. On 4/4/18 at 7:43 PM PST My Computer Works technician, Eli, phoned me. He was honest, helpful, and returned my computer to its proper condition. Eli told me I could keep my account for $29/month and that I could request his services specifically whenever I phone technical support. This arrangement is fine with me, so I agree to keep my account. Unfortunately, when I phoned for technical support 4/5/18 at about 3:30 PM PST a person answered and offered to help me install Malwarebytes Premium, but she said her computer reflected that my account was cancelled. She said she would "get this straightened out," put me on hold, and a few minutes later my call was transferred to another department without my knowing why, so really the problem is partly--but not wholly--resolved.

Original review: April 4, 2018

On 3/28/18 I phoned My Computer Works at 877-219-6748, as listed in the Yellow Pages. Beau answered and started a sales pitch for a computer tune-up, which I interrupted, telling him I didn't need or want a tune-up, because my computer was working perfectly. I told him all I wanted was training on how to delete and create folders in Outlook Mail. He said the initial fee was $99 (which I assumed was an enrollment fee), plus $29/mo. Gianni, a technician, phoned me in an hour, and I told him all I wanted was training on how to delete and create folders in Outlook Mail. He said he would take over my computer remotely and train me. The first time he asked me to enter my password, it was secure, because only dots appeared.

Then he asked me to enter my password in another box, but to my surprise the password I entered appeared on the screen, and I see it as unethical for Gianni to obtain my password. Once he had remote control of my computer, Gianni told me to hang up the phone, and he would call back to train me remotely. I watched in astonishment as he took about an hour and ten minutes tuning up my computer without my consent, including making numerous changes and installing much software on my computer! When he phoned back, he trained me in under 5 minutes.

Ever since then, I've had computer problems I never had before. One problem is pop-up ads that obscure about 1/4 of my Outlook Mail screen and remain there. Two times while I was shutting down, a black mini-window appeared with rapidly scrolling white letters and numbers that appeared to be computer codes. When I click shut down, the computer automatically restarts, and messages appear, e.g. "Hey, your files are still downloading. You might lose them if you close the browser," or saying if I shut down I will lose my unsaved work. With both kinds of messages, there were no files downloading and no unsaved work. In Outlook Mail, the up caret and scrollbar no longer work, so I cannot reach whatever folder I need.

Beau committed fraud (defined as "wrongful or criminal deception intended to result in financial or personal gain") by charging me $99.90 (not $99) for a tune-up I explicitly refused. Gianni unethically did a tune-up without my consent, when all I asked for was training. Gianni unethically gained access to my password. Gianni was extremely incompetent in tuning up my computer. Other phone nos. of the company are **, 602-635-6150, and 877-629-6972.

On 3/30/18 I left a message summarizing the problems and requesting cancellation of my account. I have left 4 call-back messages from 3/30/18 to 4/2/18, none of which was returned. I sent a long email on 4/2/18 at 9:37 AM PST, requesting cancellation of my account and repair of my computer, but there was no answer by phone or email. Citi Visa concluded the case was fraud and refunded the $99.90 billed by My Computer Works. I filed a lengthy complaint with the Federal Trade Commission on 4/3/18.

View more
My Computer Works response
Barry, we are so sorry there was a misunderstanding when it came to the service you requested from us. Our technicians would never intentionally perform a task that you did not ask for. Again, we apologize for not better explaining what the service was that you signed up for.

Our system shows you had service with us today for 27 minutes, which was used to return your computer back to how it was originally. It also shows that you rated us a perfect score. Please call us if you need anything else taken care of, or just have questions.

2 people found this review helpful
Customer increased Rating by 4 stars!
Verified Reviewer
Resolution response: March 28, 2018

I had posted a negative review a few days ago. Now I take it all back! A tech named Walter called this morning and fixed my computer problems (Win 7) via remote! I finally feel that I got what I paid for! Thank you! A message informed me that I had a reply to my first post but I cannot access it. Consumer Affairs says I posted no reviews. And thanks to all the password confusion, my mail is messed up and the various passwords keep coming up failed at log-in. C'est la vie! The point is, My Computer Works did come through and fixed my problems with Win 7! Thank you again!

Original review: March 23, 2018

My Dell Inspiron 660 worked fine until the next boot. Neither my Win 7 nor Linux drives would boot. The MCW tech came the next day and he managed reinstall Win 7 from my flash drive, then the many (181) Windows updates were coming in and we agreed to interrupt the d/l until the next day. Next morning, I completed the d/l and Windows began installing them. Three hours later, reboot: failure configuring updates, reverting changes, another 3 wasted hours. I was billed $200 for a repair which failed. I made several calls and was once told I would only be charged $137. For what? I asked the company to have that tech call me to discuss this SNAFU. Or have anyone else there call me to talk about this problem.

My old gut feelings are that this outfit lacks a responsible sense of duty, charges people before the repair is effective, keep the payment and are obviously unwilling to meet their part of the bargain. When I challenged them giving my debit card info but to pay the tech after the service, I was told that they had (some) techs robbed when payment went to them. Robbed of what? Checks made out to the company? More plastic card details? BS!!! Needless to say, this old man is disgusted and would not recommend MCW to anyone.

View more
My Computer Works response

Hans, since our technician did work on your computer for hours, he was compensated for that time. You sign paperwork agreeing with our services and gave us a 5 star rating after the work was complete. We also know the danger of technicians collecting money onsite, that is why we require a card on file. Just like a hotel, you must have a card on file to rent a room. If you need to schedule another technician, or have questions please give us a call!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
profile pic of the author
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: March 16, 2018

Outstanding service. Knowledgeable and highly trained on the latest computer issues. Technician was able to diagnose the problems and find solutions to the problems quickly and competently. Great service, sharp appearance and good communication skills, listened to what I had to say about the problems with my computer. Fast and friendly service with solutions. Most highly recommended.

My Computer Works response

We are glad you are happy with our service, John. Thank you for your review!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: March 15, 2018

Called through Yellow Pages Ad for my computer to be fixed. The guy Eric came from Ohio and was very tired. Said he had been up almost 24 hours. They charged me $224.00 and I did not want to sign paper until I worked on my computer to see if it indeed is fixed. He said I had to sign before he left or he would not get paid. Well computer was not fixed, I email them. They said they would sent someone out to fix it again and I said fine but I was not paying anymore. So they did not come out. I called a lot with no help. I took it to a computer shop in town and they fixed it for $160.00 and it works great. Don't use the company!!!

Update on 03/24/2018: I responded on March 16, 2018 and you had my response go private but My Computer Works did not answer. After 2 weeks my computer still was not working and they would not come out to fix it properly without charging me again. I took computer up town to a computer store and they fixed it for $160.00. I would like my $224 that My Computer Works charged me refunded.

View more
My Computer Works response

Cynthia, our system shows this job was completed 6 months ago and you signed off on the job while rating our technician "excellent". We were unaware of the issues you are now saying you have. Please reach out to us if you have more questions. Thank you.

2 people found this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: March 12, 2018

My Computer Works responded on a weekend and a technician called back within the promised time frame. The technician worked nonstop for over 4 hours to fix a series of challenging problems. He didn't stop until everything was fixed. He effectively communicated the time frame and details of what he was fixing.

My Computer Works response

George, we are glad you loved our service! Thank you for the 5 star review!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer
Original review: March 10, 2018

I have been a subscriber of this service for several years. Whenever I have a problem with my computer, I phone My Computer Works. They respond in a timely manner and resolve my problem. This service is performed remotely and is convenient since I do not have to leave my home. My Computer Works is only a phone call away and they are competent.

My Computer Works response

Lou, thank you for the 5 star review! We are always happy to help!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 2 stars
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: March 8, 2018

I would have given this company a higher rating except for a billing problem. I talked with someone from this company only once. I answered his questions and then he logged in to my computer remotely. My issues were fixed. However I have continued to get billed each month. I’ve called at least twice to fix this, to no avail. I’m trying again today.

My Computer Works response

We are so sorry there was a miscommunication. However, it showed you signed up for our membership, which is billed monthly and gives you unlimited tech support with us. If you'd like this cancelled, you'll need to call us. If you can't get a hold of someone, please leave a voicemail and we will return your call. Thank you so much for your patience, Pam!

3 people found this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Feb. 21, 2018

My experience was pleasant and problem was resolved. I liked that it was done in the convenience of my home. Communication was clear on what was done and the cost. I think the cost was very reasonable. I did not have to take my computer into a shop and leave it for a week or more. Problem was handled in a very timely manner. I plan to use them again for future problems.

My Computer Works response

Diane, we are glad you loved our service! Thank you for the 5 star review!

Be the first one to find this review helpful
Customer increased Rating by 3 stars!
Verified Reviewer Verified Buyer
Resolution response: Feb. 5, 2018

I got a polite phone call this morning- saying that the $117 charge was a mistake. I definitely want to believe them when they say they're sending the $117 back, but it will take a couple of business days to tell for sure. In the meantime, I want to assume they're doing the right thing and not lose them business. Unless you hear back from me again, they've kept to their word.

Original review: Feb. 4, 2018

Called them in to fix my broken laptop screen. Said they'd send someone out, and if they didn't fix my computer they wouldn't charge their $117 fee. The first day, he didn't even show up in the 9 am to 1 pm window. I called their number and they asked to reschedule tomorrow, and told me I'd have $10 off. Oh, also I told them it was a hardware problem and they sent a software guy over. The next morning (Saturday) he comes in on time, but just confirms my screen is broken, and leaves. They charged me $117, and now I see the contract was open ended and loose in that it made me agree to pay "the hourly rate". He spent 30 minutes total over here, didn't repair the computer and I got charged me the full amount.

My Computer Works response

Katherine's updated review: "I got a polite phone call this morning- saying that the $117 charge was a mistake. I definitely want to believe them when they say they're sending the $117 back, but it will take a couple of business days to tell for sure. In the meantime, I want to assume they're doing the right thing and not lose them business. Unless you hear back from me again, they've kept to their word."

4 people found this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer
Original review: Jan. 9, 2018

I wanted to take the time to say thank you to My Computer Works. I made a drastic mistake by taking advice from a friend of mine and use a company called Driver Restore. This company came in by remote and totally trashed my desktop and laptop. My Computer Works came in to my computer by remote and spent three hours working on and cleaning my systems to run back to our high efficiency rating and cleaned all of the malware Trojans and everything else that was wrong that Driver Restore had placed there.

The technician who came in online works very patient concerned and asking if there was anything else he could do to solve my problems. I have to admit I was a little trepidation us about letting someone else come in by remote after my experience with Driver Restore. All I can say is they did a fantastic job on solving my problem with the experience care and getting me back to my job. I can’t say enough about this company.

View more
My Computer Works response

Mark, we are so happy we could help you with your computer. Thank you for your review!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Dec. 31, 2017

My Computer Works is a great company. The cost is about $29 a month, so I’d like to see it go down a little. But the quality of their service is great. And I’ve always called for problems and they’ve always fixed them, so it's a good deal. There’s a considerable delay between my request for service and when the tech calls. But once they call, they take over my computer and fix the problem. They’re professional and all of my experiences have been fine.

My Computer Works response

Wilfred, thank you for the review!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Dec. 29, 2017

I couldn’t boot my computer and I called My Computer Works to get help. The lady started asking questions and told me it was a problem. They offered me a new product and I told them I couldn’t take it because I was going to buy a new computer. I had to wait until I get another computer to continue my service with them. They’re efficient and they take care of my problems when I call them and I’ve had to call them several times. They set the appointment. We get online and they do what they have to finish and it’s done.

However, it's difficult if they have to work with me online. I can't contact them and I told the lady that I can't even find their phone number to call them to tell them I’m having a problem. But I like My Computer Works. I like computers and I’m not intimated by them but when it comes to repairs, I tell My Computer Works to talk to me like I’m in the first grade. And they talk in a language that I understand, so that’s one of the things I like about them. I have talked to people about My Computer Works before and told them how pleased I am, but a lot of people don’t like the monthly contract.

View more
My Computer Works response

Thank you for the 5 star review, BJ!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Dec. 27, 2017

The people at My Computer Works have been very patient. 98 of the techs whom I have worked with out of 100 have been the smartest and the most effective people that I’ve ever met. However, the tech whom I worked with the last time was the least effective. He was very smart but he didn’t know how to do problem solving. He really needs a lot more experience. I don’t think he knew what he was doing because he was running all of the place, or he probably thought I didn’t know what I was doing. He was talking about things that were not even on my computer. We weren’t getting anywhere, but then my power went out all of a sudden. I went later and I couldn’t get it back online.

My Computer Works response

Stuart, if you need to get back in touch just give us a call and we can put you in our queue! Thank you for the 5 start review!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Dec. 26, 2017

My Dropbox was sending me messages that it was approaching the capacity so I called Computer Works to see if we could clear out some of the things that were being stored at Dropbox. A technician contacted me right away and we resolved the issue. We knocked a whole bunch of different albums of photos that didn’t need to be in there and knocked it all the way down to about 10 percent capacity. I rarely get the same technician and it’s usually somebody new and they’re all friendly and very accommodating. Also, everybody in the office is very prompt, courteous and helpful.

While I had them on the line, we pulled up an Excel program that I needed to modify. I wasn’t sure how to do that so he spent a couple of minutes and took care of that as well. The person I spoke to understood exactly what the problem was and was able to fix it right away. They can use people services from anywhere in the country and so the technicians are sometimes scattered all over the place which is just fine. I have used My Computer Works’ services for eight years now and through several different laptops. They always did a fabulous job. I have had one of my laptops completely shut down. I even took it to Microsoft because it was the first-generation Surface. Their guys looked at it and told me that it was all done and it might be a hunk of wood.

But I used My Computer Works’ backup service so I bought a new, current generation Surface. Within a couple of hours, after I called them, everything that was on the old computer was on the new computer and I was back up and running. As a realtor, if I can’t access the things that I need to, then I am just sitting and waiting for them to call before I can do anything but that does not come up that often and it’s some little issue that’s more of an inconvenience. I have got the premium service with My Computer Works so if I called in, they guarantee that a technician will call within one hour to take care of the issue. If it’s not within an hour and I call them and tell them that it’s been over an hour and they will knock off the service charge for the following month.

I took advantage of the service a few times a year because I probably call in every couple of weeks with one little issue and I end up getting a free month out of it. But they might be able to improve the response time that the technicians can get back to us. They don’t call for six hours which is a lot of downtimes. I’d rather have a quick response rather than a free month. Overall, the positives well outweigh any negatives and it’s been consistent for all the years that I’ve been using Computer Works.

View more
My Computer Works response

Thank you for your review, Charles!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Dec. 23, 2017

It’s been good with My Computer Works. Instead of me spending hours trying to fix my own problem, I call them, and they fix it right away. It’s worth every dime I pay them and I never had a problem with them over the years. I’ve only had a couple techs who didn’t know what they were doing or answering, but I've had very good success with the other ones. For a while, it was kind of long period before I get called back, but recently I’ve been called back within a decent period of time.

On Facebook, it keeps telling me every time I want to enter that I have to put in a new password. I have no idea how to even correct that. The technician told me, “We can’t do that. You only have to go to Facebook, just go up to the corner, and just hit the question mark.” There’s no question mark, there’s nothing for me to hit. So I’m still having that problem and I don’t know where to go. I don’t have a phone number for Facebook, but I thought My Computer Works could solve that problem. There was another problem and the technician said they couldn’t do it. I just called back another tech and he fixed it. That’s what I should do with Facebook, but I don’t have time right now.

View more
My Computer Works response

Thank you for the 5 star review, Mary!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 3 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Dec. 22, 2017

I set an appointment with My Computer Works but no one called me. I had to contact them and reschedule for the very next day. It was like they forgot about me and that was not good. I was a little upset because it was at 6:00 PM so I took extra steps to do it. I had scheduled time to be here at my office and I had my dad pick up my kids and stay at home to be with them. That became a waste because nobody called me. My dad is not an expert in taking care of two kids and I don't want to ask him to do something he doesn't have to. That has happened in the past too and I don’t even call My Computer Works that often. I don't know whose fault that is but the tech supports have been excellent once they get me on the phone. They are very knowledgeable, helpful, and nice. But they can do a little better on their response time. If I call once a year, I want to have good service.

My Computer Works response

Do, we are sorry for the inconvenience we have caused you. We always do our best to get to you within a reasonable time. If there is anything we can do to rectify this situation, please reach out!

Be the first one to find this review helpful
Loading more reviews...

My Computer Works expert review by ConsumerAffairs

My Computer Works, Inc. was established in 2005 and is headquartered in Scottsdale, Ariz. They offer remote technical support for all types of devices to individuals and businesses.

  • Service options: My Computer Works offers a wide variety of services, including remote assistance, data backup, onsite support, virus removal and more. They can help customers with both PCs and Macs as well as smart phones and tablets.

  • Membership plans: My Computer Work offers several types of memberships and stand-alone services to meet consumers’ needs. The company’s website clearly lists the services included in and prices of each plan.

  • Online chat: Interested consumers can get answers to their questions about My Computer Works via a live chat tool on the company’s website. This tool makes it easy to learn more about their services.

  • Response time: Each membership plan lists the maximum time frame customers will have to wait to receive support after they report a problem. Consumers can feel confident in knowing their request will be addressed in a timely fashion.

  • Blog: Interested consumers can flow the MCW Blog to read about tech news and treads as well as way they can protect themselves from online scammers. The blog is updated regularly.

  • Best for: My Computer Works, Inc. is best for those looking for either remote or onsite technical support for their business or home computers.

Profile picture of ConsumerAffairs
ConsumerAffairs Research Team

The ConsumerAffairs Research Team believes everyone deserves to make smart decisions. We aim to provide readers with the most up-to-date information available about today's consumer products and services.

My Computer Works Company Information

Social media:
Company Name:
My Computer Works
Company Type:
Private
Year Founded:
2005
Formerly Named:
My Computer Works
Address:
7975 N. Hayden Road
City:
Scottsdale
State/Province:
AZ
Postal Code:
85258
Country:
United States
Phone:
877-294-0719
Website:
mycomputerworks.com
Make the best choice, every time

Join our community to stay up-to-date with the latest reviews, recall notices, and brand recommendations. Our community members are happier with their purchases than consumers who didn’t research before buying. To see why, sign up below!

THANK YOU

Keep an eye on your inbox, the latest consumer news is on its way!