FOLLOW US

Merrill-Lynch
Overall Satisfaction Rating
1.17/5
  • 5 stars
    4
  • 4 stars
    2
  • 3 stars
    0
  • 2 stars
    14
  • 1 stars
    187
Based on 207 reviews that contain star ratingsSHOW RATING DISTRIBUTION
Get expert advice Hire a pro
Answer a few questions to find a great financial advisor. Compare the top 3 fiduciary financial advisors near you.
FIND MY ADVISOR

Merrill-Lynch

ConsumerAffairs Unaccredited Brand

This company is not yet accredited. To learn more, see reviews below or submit your own. Want to know more about ConsumerAffairs accredited brands? Check out ConsumerAffairs for Brands.

Last updated: April 19, 2018

258 Merrill-Lynch Consumer Reviews and Complaints

Filter by:Any
Verified Reviewer
Original review: April 19, 2018

I am on H1B and a customer with Bank Of America for 4+ years. Based on my credits and balances the banks suggested me giving an offer to open investment account with Merrill Edge. Someone from Merrill Edge called me directed me to open the account. He didn't say that only US citizens and Permanent residents can open a account. After all the forms filled, at last he said to me that people in H1B open an account. I have never seen such restrictions with any other stock-brokers. I then moved my money to Fidelity/E-trade/Robinhood and started using trading without any problem. I suggest Merrill Edge to remove this junk rule. Anybody who has an SSN/ITIN with a valid working permit. Alas, you lost a stock trader. :)

Be the first one to find this review helpful
Verified Reviewer
Original review: April 16, 2018

Soon after Bank of America took over Merrill-Lynch, our agent stop calling us with regular updates. We rarely got him when we tried to contact them. At one point, our account had a lot of Apple stock during the run to 700. We called and requested that he put some trailing stop to protect us should the stock drop. The stock was in the mid 600s at that time. We were assured that it would be taken care of. When Apple's stock dropped to the mid 300s weeks later, we were relieved that we had requested that. We came to find out that the agent never did and the portfolio dropped in value significantly, causing calls on orders and loans, which required the sale of existing stocks to cover. The portfolio was devastated and is worthless today. Their incompetence cost us an over $1,000,000 portfolio and we are still trying to get reparations in court.

However, since they require that you agree to arbitration rather than a jury trial, the advantage is theirs. Additionally, despite the fact that they routinely record telephone conversations, they do not have recording for ours. So, we are struggling to find a lawyer willing to try to fight a he said/she said with a corporation. We won't give up, but it is costly and money is tight. The irony isn't lost on me that we can't afford to get justice for the money they lost us because we don't have the money to pay for it because they lost it. I doubt that this will accomplish anything but if it saves one person from the greed and incompetence of Merrill-Lynch, then I will feel successful.

View more
Be the first one to find this review helpful
Not sure how to choose?

Get expert buying tips about Online Financial Advisors delivered to your inbox.

Thank you, you have successfully subscribed to our newsletter!Enjoy reading our tips and recommendations.
We value your privacy. Unsubscribe easily.
Verified Reviewer
Original review: April 5, 2018

When I talked to someone who worked at the Merrill-Lynch department of BoA, I was told that my (financial) interests would be put first. When I had my taxes done, my tax attorney understood more than I understood that was on the Merrill-Lynch tax statement. From what my attorney said to me, I get the impression the guy who did the trading, had more of an interest in himself (his income at my expense), than MY income! With the (high) commission Merrill-Lynch makes, the (HUGE) cost of trades, and my taxes from my Merrill-Lynch investments, I probably LOST money, last year!

Be the first one to find this review helpful
Verified Reviewer
Original review: April 5, 2018

I am sort of forced to have Merrill-Lynch be the custodian of my 401K, it not my choice. I was trying to get funds for my daughter's tuition, she ran out of funds and got a letter from her financial aid office. It was VERY detailed, it included the information about what semester the tuition was for, what payments were missed, who was CC'd, my daughter student ID, their name, number position, everything BUT they didn't date it at the top. They said they needed a date on it from the last 60 days to show it was for the current semester. What part of having spring 2018 semester, the missed payment dates, and when they needed to be paid by was so ambiguous?

They simply wanted to deny it because every time you apply whether the loan is approved or not they get $45. So I had to go back to student accounting ask that they add the date, RE-APPLY and now I'm delayed further and I get to pay ANOTHER $45. They simply are money hungry crooks, what would expect from a bank that was fined and fined repeatedly for errors during the mortgage crisis, Bank of America will never learn.

View more
Be the first one to find this review helpful
Verified Reviewer
Original review: March 11, 2018

Wednesday Feb. 17, 2016 C invited his firm to his house. He needed the whole firm present for a business transaction to take place. Neal ** (Tuke), Casey **, Scott **, and Lori **. C communicated to Tuke about his house. Tuke repeated to C he wanted to pay his mortgage off, C replied yes. Tuke offered to C if he wanted to cash out his investment insurance accounts to satisfy his debt. C replied yes.

Tuke then reassured C he would take care of his transaction. Feb 19, 216 Tuke came back to the residence to visit, he was waiting to see C as others were visiting also. C passed away from M.S. on Feb, 21, 2016. I spoke with Tuke a week after C death and he never honored C transaction, because he stated he needed a document signed??? Complete NEGLIGENCE. Has zero excuses, Tuke was in the house 2x in that week. I witness 5.5 years of active activity at this house with this firm. C was paralyzed from the neck down from M.S. Every transaction was made verbal!!

View more
3 people found this review helpful
How do I know I can trust these reviews about Merrill Lynch?
  • 1,078,912 reviews on ConsumerAffairs are verified.
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.

For more information about reviews on ConsumerAffairs.com please visit our FAQ.

Verified Reviewer
Original review: Feb. 17, 2018

I had a duplicate transaction that was paid to one of the government websites. I called Bank of America twice to remove the duplicate payment but they advised me to send a fax to Merrill-Lynch ACH services. I waited 2 weeks with no response then I called the bank twice to check what happened but they advised me to call again and wait for extra week. Then I received a rejection letter that has nothing to read in it. No one took the time or bothered to ask more info or go and check my account to see that there is an actual duplicate transactions that was made in the same day and time. I called the bank again and after the guy talking for half an hour with Merrill-Lynch he told me that it was rejected because the transaction was approved by me and they cannot ask for refund for the duplicate payment because case was CLOSED.

There is a LACK of communication between Bank of America and Merrill-Lynch as if they called to check my account. They would see that I actually have 2 payment and needed to refund one of them but looks like drinking coffee and chatting with each other is what they were paid to do so why bother and do your job that you were paid for? And something else usually BOF sends me an email to express my feedback about any call I make but this specific time I have not received any email to write what happened so what do you call that? Very disappointed at BOA and Merrill-Lynch and too bad I am their customer since 12 years. It's time to find better bank that solve their customers' problem and respect them.

View more
6 people found this review helpful
profile pic of the author
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Feb. 1, 2018

Merrill after giving me false information refused to bust a bond trade. They actually called the police on me, then suggested I was dumb and that I should turn my money over to them for their managed account. This is outrageous. The worst service ever? Crooks, rude, cruel. I had a $365,000 account. Please for God sake go with other brokerages.

13 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Jan. 19, 2018

My mother passed in September of 2016. The benefits department stated that they would contact us if there were any assets that we needed to deal with. Never got a contact but when I was doing taxes found a HSA controlled by them. I contacted Merrill Lynch and they stated that it would take up to 8 weeks to receive the paperwork. It was not received. When requested a second time it was sent to a wrong address. Once it was filled out they decided there was an error but the letter was sent to the wrong address again, so now that the estate has been settled they require that it is reopened to resolve their incompetence. Will never deal with them again, totally incompetent.

13 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Jan. 4, 2018

Please do not hire the Merrill-Lynch, Athens, Georgia team that is led by Joe **. There are some serious concerns on business conduct, professionalism, services, and interpersonal relations. In the course of many years, my experiences have been predominantly negative: 1) Amanda ** and Angela **, two of the team's lower staff do not do their job or provide their services regularly. Experiences with ability to wire transfer money is inconsistent, no communication, even following up does not help. Angela ** also put me on hold for about 20 minutes without informing me when we were on a conference call with a Bank of America agent. Joe **, who is presently leading the team never consults on your portfolio.

I have raised it with Sabrina ** who holds a senior position who not only did not help, her response was to go somewhere else in lieu of actually showing up and doing the work they are contractually bounded and committed to do. Baseline services are regularly not met, and as a client you are wasting your time with a business team that is dysfunctional and incompetent in their business services more often times than not. From my experiences, do not hire the Athens GA team because you will not be supported.

View more
6 people found this review helpful
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: Dec. 31, 2017

My brother died, but prior to his death, he transferred this entire acct of money to another financial institution. As his personal rep of his financial affairs, I called Merrill-Lynch (ML) 2 months (6/2017) after his death to ascertain that he had no open accts with ML; they confirmed his acct was closed after I provided them a copy of his death certificate and my Milwaukee County domiciliary letter naming me as his personal rep and it not expiring until 12/2018. In 9/2017, ML sent me a letter notifying me of an open acct. When I reminded them of my on-file domiciliary letter from Milwaukee Cty, they told me that it is not valid since it's 2 months old from when I filed it with them.

Apparently, my brother has a dividend which ML cannot provide me until I fly back to Milwaukee and get the domiciliary letter stamped with a new date, which would cost me about $500, despite my domiciliary letter being valid until 12/2018. Ridiculous! When one considers that this financial institution retaining dividends after people die, they save for themselves a LOT of Money! They refuse to tell me how much the dividend consists of until I get the domiciliary letter date re-stamped. I WILL NEVER ALLOW ML TO USE MY MONEY! GREEDY!!!

View more
11 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Dec. 29, 2017

I had my bank, B o A to make a face to face appt with me at BOA on Grand Ave and 107 Ave... anyways I was there and the Merrill-Lynch/Edge Advisor, Andy (in offices on Bell Rd) was Not! This appt was made about 3 weeks ago and made by BOA! I will Not talk to someone on the phone and just hand over thousands of $ that would make me a stupid fool!! What has happened to customer service, seriously! I talked with Andy (financial advisor) on the phone while I was waiting at BOA, he has the audacity to say, "I thought it was scheduled for another time", Seriously with the 3 confirmation emails and voicemails I had received, reminding me of the appt… I'm most definitely NOT doing ANY business with Merrill-Lynch/Edge, since there's soo much incompetence. BEWARE.

7 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Dec. 18, 2017

I opened an account with 6 figures to get the 100 free trades per month. I planned to write a lot of naked options, mostly puts. It took far too long to get the funds recognized in the account, delaying the start of trading while the money sat idle. Then was told I needed an additional 50% deposit to trade options; lost more time but did move more money to the account. Then was told that the free trade offer was not valid for option trading, after making several trades and not only not getting free trades, but charged above market prices for the option trades I did make.

Despite multiple attempts to arrange free trades, I could not even get promised return calls. Along the way I was met with long hold times, reps that could not address or resolve issues, passed buck and multiple transfers to other departments, the failure of my original contact rep to return calls, inability to contact the options trading people directly, failure to be given e-mail addresses, supervisors to whom issues were raised that did not call me. You get the idea. I have lost countless hours and had large sums of money sitting idle for weeks.

I finally closed out the few positions I had taken and tried to transfer the money out (I've had enough) only to get a message there weren't sufficient funds to make the transfer (I asked for all the funds to be transferred). I give up!! DO NOT DO BUSINESS WITH MERRILL-LYNCH, P.S. I also closed the BAC savings and checking accounts I had opened (a laborious process) and have stopped using the credit card. I also closed the grandchild's account I had opened (one of several I had planned). I have already opened accounts at Schwab and funded them for my grandchildren. Now if I can ever get my money back from ML, I will be placing it in my Schwab account.

View more
6 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Dec. 17, 2017

ML "wealth management" advisors do not care. They put you in products that provide the greatest benefit for an advisor. It is about them keeping your money on their books; not acting in your best interests. If you want to withdraw or increase the amount of your withdrawals; plan to be met with resistance. They forget it is "your" money. You will have to work hard against your "wealth management" advisor for changes you want; especially if you have signed the paper "advisor discretion". It can always be pulled back by requesting a "client discretion" account. You will need to sign new papers. Run, Run from ML wealth management. Do not recommend. P.S. If they recommend to put your IRA into a "Trusteed IRA" again, run away from this product too!

16 people found this review helpful
profile pic of the author
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Dec. 12, 2017

Like a lot of people we have accounts spread out all over the place. Old 401k's some places, old IRA's others, so we were looking for a place to have everything. We moved most accounts to Fidelity, but can't ever get any cash out. So we decided on Merrill Edge with BoA. I went into the branch, which was very Customer Service oriented, to speak with the Merrill Edge guy. He was helpful, said that everything I had asked for would be met, a matching trade fee of $4.95, easy account set up, and account transfer, etc. I opened the accounts online, and funded 1 account. Then I started getting phone calls every other day for the remaining accounts. After the Fidelity move I wanted to try before I buy.

I tried trading with Merrill, none of the "Executed trade amounts" were what was posted to my account. When I tried to chat with them, the chat timed out. When I called in they said they were having an issue with that today, but this happened last week. So now I've emailed what I have, and it will come down to if I can prove that they aren't posting it correctly. Their Customer Service is lacking. I have a guy that I can contact via email, which was important to me because that is what we had at Fidelity and really the only reason we stayed there so long, but his replies are usually call this number or that number. Whereas before he would find the answer & get back to me via email. I guess I should have known, but the bad reviews didn't match our branch's customer service, but maybe when I couldn't open a joint account online for BoA. My husband and I had to go to the branch together, which is next to a impossible for us. We got it done, and now I'll be closing it.

View more
7 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Dec. 11, 2017

My broker allowed my Loan Management Account to exceed the amount stated on the Merrill-Lynch website. In order to pay off the loan I am now destitute. The investments did well but the loan management account debt burgeoned way beyond what it should have. I am ill and counted on my broker to guide me and he ignored the impact of the LMA to my assets. Do NOT use Merrill-Lynch for anything. If you already do and a Loan Management Account is recommended to you RUN.

11 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Oct. 3, 2017

My father passed away over a year ago and the transfer team at Merrill Lynch has still not transferred the money to my account, despite numerous forms, calls, and assurances on their part that they have taken care of it. Every time I call I get a different person (never the actual case manager for the account) and they all tell me something different. There's always some excuse: another form needs to be filled out, another detail needs to be given, the receiving bank is to blame, etc., etc. etc. I am really starting to wonder if their policy is to drag out the distribution process so that they can continue to make money off of their client's investments for as long as possible.

37 people found this review helpful
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 3, 2017

This brokerage firm is all about fraud and no proper compliance process when approving online account application. I'm a reward BOA customer thus get free trades with them. As such I decided to open a new SEP account with them and provided my updated home address. They approved my online application without issue and asked me to transfer the money immediately. Once I transferred money to their account during weekend, I logged back into my brokerage account on next Monday and found they locked me out of my accounts access saying they would need various documents with proof of address. I asked them why this compliance procedure didn't happen before account opens and before I transferred my money to them. The supervisor admit the process shouldn't work this way however nothing he could do.

I then sent all required documents to clear so called "in compliance" and after a whole day long, speaking to 7 associates including 2 supervisors, nothing has been done from their end at all even though it was easy review and unlock process. There was no professional customer service as some associates said I should be getting my access back by the end of day while at the end of day, when it was not done as committed, I was told by other associates that it may take 5-7 days to clear it!!!! AND THIS AFFECTS A BROKERAGE ACCOUNT. If you think you can afford to take all loss and risk associated with not getting into your brokerage account for 7 days due to a minor address change, just go ahead with them. I may have to wait for 7 more days but then that's it. I will cancel every single accounts with them ASAP when I have my account back.

View more
25 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Aug. 10, 2017

I needed a hardship withdraw to pay my daughter's college tuition. I had used Fidelity in the past so I was expecting a quick turnaround as they took 3 days and it was direct deposited but to be safe I started the process with 2 weeks to spare. They said it would take 5 to 7 business days...it took 12 and I missed the deadline and to top it off they give some phony excuse to send a check rather than direct deposit. Direct deposit is safe and secure. Check could possibly loss or theft. On top of this wonderfulness now I have a $200 additional fee to the school and they charged me to get my MONEY $45. BTW. Fidelity charged a fee but because it was a hardship withdraw it was waived... I have never had such a hard time or expense trying to get MY money back. Why companies still choose to set-up their 401K's with this company is beyond me... They are in a word...HORRIBLE.

29 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: Aug. 10, 2017

I called Merrill-Lynch and spoke to one of their people and he was so thick in the head that he kept arguing with me. Things escalated and finally out of frustration I used a swear word... And boy that's what the ** wanted. After we rang off and he had not answered my questions, the SOB called my boss and got me fired from a $100,000 dollar a year job. This was in 2009. I should have sued I suppose but when you lose your income like that you have little recourse. So beware... Merrill Lynch employs vindictive ice holes.

35 people found this review helpful
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: July 29, 2017

My husband had his stock with Merrill Lynch for 28 years, when he went to sell it, he received nothing but a runaround. They have had us on wild goose chases which produced nothing. Before you invest with this company, think twice! When it comes time to sell, they don't want to let it go! We are still awaiting our payout! I always dealt with T. Rowe Price and never had a problem! Do not waste your time and money on this company. I always thought they were a reputable company, but in my opinion, they are the most unprofessional company I've ever seen!

32 people found this review helpful
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: July 20, 2017

I'm a fairly reserved investor when it comes to my retirement fund. I have a couple of IRAs I tried to rollover to Merrill. I called and the associate walked me through the rollover process. When I asked whether corresponding information to confirm the transaction was correct, the associate said, "We'll find out in 2-3 business days." Fast forward 3 months later and nothing ever happened. I tried going to see a Merrill advisor and they pushed me to call. I called. They pushed me to the site. The site is unable to verify information in realtime so initiated transactions may never go through especially if an incompetent associate never follows up and everyone in the organization won't take blame. Save yourself the time and find a platform that actually hires professionals. Not a phone bank and a body to sit in a bank to click trade for you.

22 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: July 19, 2017

I filled out a hardship request because I was facing eviction. I faxed everything in and was told my request was denied because they felt I didn't meet the hardship requirements. Seriously? I can't get my own money to prevent ending up on the street?

30 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: June 28, 2017

I have had nothing but bad experiences with this company. It is truly ridiculous how inept (or deliberately incompetent) they are. I'm the Administrator for an Estate, and have submitted all the required legal paperwork (Affidavit of Domicile, Death Certificate(s), Letters of Administration from the Court) and all the necessary forms (IRA Beneficiary Claim form, Estate Account Application, Request to Transfer Assets from the Deceased account to the new Estate Account) and Merrill Edge has delayed, lost the forms, delayed, and found every reason possible NOT to honor their fiduciary duty with regard to these accounts.

It has been 37 days since they received the legal documentation noted above, and 28 days since they received the account forms noted above. I am still waiting. Every time I call, they tell me it will be another "five to eight business days". I am sending this same information as a complaint to FINRA (Financial Industry Regulatory Authority). I would suggest each and every person with complaints do the same.

View more
43 people found this review helpful
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: June 1, 2017

I filled out necessary paperwork for a Hardship Withdrawal and was approved. Check was sent to me and has been deposited with funds showing in my account. I get a call today that there was an oversight in the paperwork and they are doing a stop payment on the check. I already have funds coming out against that deposit now which is going to cause serious legal problems. I called to explain the issue and their last person I talked to said he would put in a work order to try and get a resolution. Never heard back. Is this even legal to do? I have proof of the approval and like I said, I have large payments coming out against the check funds. Absolute the worst service ever!

22 people found this review helpful
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: May 27, 2017

After dealing with an identity theft scam, information on my account has been changed without proper documentation to support the changes. Merrill-Lynch representatives have lied to my face and over the phone for over two weeks. Even worse, they claimed that cooperation with law enforcement agencies was assured. When I arrived with a police officer, the representative said it was a waste of time because he wasn't showing any information on the account. Members of the fraud department have been instructed not to cooperate with me and customer service representatives have been told to deny the existence of the account. Denial of the account has impeded the initiation of a criminal investigation and I believe this is deliberate.

After spending two weeks on the phone and being denied any kind of service from the fraud department, branch managers, or customer service representatives I am forced to hire an attorney to do something that could be resolved simply by viewing the documentation inside the account. Merrill-Lynch representatives have fouled up my account and now they plan to make things as difficult as possible to cover up how bad they messed up. If you have an account with Merrill-Lynch or Bank of America, BEWARE! They will completely deny your rights as an identity theft victim and will hold your account hostage, forcing you to spend thousands of dollars on attorneys and court fees. You have the right to a fair investigation from the fraud department of the bank and assistance from law enforcement. More importantly, you have the right to an expedient resolution if your account has been tampered with. Don't let them fool you!

View more
24 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: May 10, 2017

Extremely dishonest responses when I asked if my broker is a fiduciary or if it could be possible for me to work with one at the company. If you don't know what a fiduciary is, look it up. Not working with a fiduciary is the equivalent of having a doctor that won't prescribe you the medication that works best for you, but instead will prescribe a medication that the pharmaceutical company has basically paid them to prescribe. No wonder Wall Street has such a bad reputation!!

21 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: May 10, 2017

I invested short term with this company. As I learned I had to cancel investments accounts, I called up the company in November 2016 to cancel investments. I thought I did so, with representative at the time of cancellation. To my dismay, the account was open for more than 6 months after 1st request of cancellation. Here it is you have a company of this size handling hundreds of multi-millions/billion of dollars daily, and they could not close an account with $.01. This is absurd, I am wondering how the compliance department handles an incident as such, knowing they pay custodial maintenance on each account, this one being a $.01. I felt because I was angry after that 1st request was not honored malice intent came into play. This was VERY unprofessional how my situation was handled.

18 people found this review helpful
profile pic of the author
Verified Reviewer
Original review: April 24, 2017

I am very dissatisfied in how ML handled my request for a distribution from my 401K. They delayed and tried to change my original request for a check to be mailed to me by sending me info on how to open another broker account. After waiting over a week for my check, I called them. They reviewed my original request and determined they were in error. After going back and forth they finally agreed to ship my envelope overnight using UPS at their expense. However they left my Apt. number off the shipping label. Creating more delays. They do not follow-up with any emails or other communications about the progress of customer requests and have a smug attitude. I will closing my acct. with them because I was very irritated to have to spend time arguing with the rep and now the delivery delay I find unacceptable. POOR SERVICE.

24 people found this review helpful
Verified Reviewer
Original review: April 21, 2017

First call: told I was eligible to cash out as my company allowed it and I met the criteria. Paid 25$ for UPS tracking and was told it would arrive in 3-5 business days. Second call: Tracking did not work for whatever reason. After 5 business days and no check I called back to see what was happening. I was told that I couldn't take out the money because I was required to take out a loan. After speaking with a supervisor I was told I could take out the money but would have to take out a 1000$ loan pay a 75$ fee and another 25$ for UPS tracking package. So I did that again. This was a Monday. I was told the check would arrive Friday.

Third call: tracking didn't work again! No check arrived Friday. Was becoming very upset as I was under contract for a house and was using the money as a down payment. I was told that the check had been delayed but had been mailed out as a cashiers check in standard mail with no tracking. Demanded to talk to someone that could actually help me. I was told that was all they could do. I wanted my money back for the tracking and UPS expedited shipping. This is still ongoing. I still haven't received a refund for the tracking for either time. There is no money in my 401k and the account has been empty since my first call two weeks ago. I am really starting to worry. This sucks and I will never use BAC or Merrill Lynch again. Will probably not contribute to a 401k either even with my new company. SUCKS SUCKS SUCKS. I have 0 ZERO power to do anything. Avoid at all cost!

View more
15 people found this review helpful
Verified Buyer
Original review: March 30, 2017

Over the course of approx. 2 years, the problems are numerous. I have went to great lengths to try to do business with them. An approx. of 2 years of trying to open a proper and correct account is ridiculous. It goes downhill from there. They have commingled funds from accounts that should not be. The financial implication... well, you can guess. I cashed out money nearly sixty days ago from another account to add to Merrill and reinvest in Apple. Huge loss for me as Merrill could not even complete a simple transfer after calling, emailing (no follow-up), and an offer to look at compensation for their lack of completing transfer.

I received a call next day that they would not compensate me due to a certain box "I" checked. The box was checked at their direction. They do not respond to emails, they do not follow up on requests, but, most of all, they lie... Don't bother to request management as it is only worse... Promises of follow up and "sorries", but no fulfillment and more lies.

I had a small amount left to divest in one account (less than $50,000). After reviewing all correspondence, this should have been done nearly 18 months ago. They have now, in the last 60 days, had me jumping through hoops, getting them new forms, drivers license, name changes, blah, blah, blah. NO transfer to date. In a call, a supervisor was argumentive and also lectured me about what I did wrong. This person was purely uneducated, and he/she should not be in management most certainly. I suggested they read their own website or the IRS code.

Furthermore, in this person's lecture to me regarding what I did wrong, I informed Merrill that their information as to their direction was incorrect, and, furthermore, based on legal counsel. Yeah, when they want, they give a mouthful of advice, but when they don't want to answer, they pawn it to a financial counselor or a legal counselor. In this instance, it shut the person up and stopped the bullying after letting them know that counsel had been involved. Make sure you are educated if you try to do business with them as they are not.

I finally gave up on transferring any additional monies to Merrill, and it was done in nearly a half hour at another firm. It may sound easy to do business with them if you have a Bank of America account which is the ONLY reason I picked Merrill. There is no good reason that I can see to do business here at Merrill after having THE MERRILL EXPERIENCE. You should beware. They get 0 stars if I could make that selection.

View more
16 people found this review helpful

Merrill Lynch expert review by Barbara Friedberg

Merrill Lynch is owned by Bank of America, one of the world’s leading financial institutions. The company serves approximately 47 million consumers and small businesses and has 4,700 retail financial centers.

  • Services: As a part of the Bank of America family, Merrill Lynch offers an unparalleled menu of financial services. Their offerings include banking, investing, asset management and other financial and risk management products and services. Merrill Lynch has offices and representatives across the world and is accessible in the U.S. and globally.

  • Products: The company has a unique approach to serving their clients. The website answers the “products” question by first asking consumers to outline what they are looking for, i.e. “I want ongoing financial advice and guidance designed to help me meet my goals,” or “I need to budget for steady income in retirement.” Their client fact sheet outlines a variety of investment strategy approaches. Merrill Lynch has access to all types of financial products through their large network.

  • Educational and client resources: Their “Research and Insights” portal provides cutting edge investing commentary by professional analysts and financial journalists. The individual advisors guide investors through all of the financial questions.

  • Best for: The newly wealthy, those experiencing family and/or household changes, consumers looking for a financial advisor to guide them through their life planning money goals, the financially unsavvy and business owners.

Profile picture of Barbara Friedberg
Barbara Friedberg

Personal Finance Contributing Editor

View Profile

Barbara Friedberg, MBA, MS is a former investment portfolio manager with decades of financial experience. Friedberg taught Finance and Investments at several universities. Her work has been featured in U.S. News & World Report, Investopedia, Yahoo!Finance and many more publications.

Merrill-Lynch Company Information

Company Name:
Merrill Lynch
Year Founded:
1914
Address:
250 Vesey Street
City:
New York
State/Province:
NY
Postal Code:
10007
Phone:
(800) 637-7455
Website:
www.ml.com

ConsumerAffairs Solutions for Business

Let's talk

Follow us

ConsumerAffairs ranks 562 on Inc. 5000 for 2017

At ConsumerAffairs we love to hear from both consumers and brands; please never hesitate to Contact Us.

At ConsumerAffairs we take privacy seriously, please refer to our Privacy Policy to learn more about how we keep you protected.

You’re responsible for yourself and please remember that your use of this site constitutes acceptance of our Terms of Use.

Advertisements on this site are placed and controlled by outside advertising networks. ConsumerAffairs.com does not evaluate or endorse the products and services advertised. See the FAQ for more information.

The information on our website is general in nature and is not intended as a substitute for competent legal advice. ConsumerAffairs.com makes no representation as to the accuracy of the information herein provided and assumes no liability for any damages or loss arising from the use thereof.

Copyright © 2018 Consumers Unified LLC. All Rights Reserved. The contents of this site may not be republished, reprinted, rewritten or recirculated without written permission.