Cinch Home Services

Cinch Home Services Reviews

4x Award Winner
Selected for having one of the highest satisfaction rates for Best Claims Handling, Best Coverage Options, Best Technicians and Best Value for Price
Cinch Home Services Reviews
4.0(11,005)
Author pictureAuthor picture
Author picture
Written by
Author picture
Edited by

Our promise. We provide a buying advantage with verified reviews and unbiased editorial research.

$30.99 to $93.99
Monthly premium cost
48 states
Availability
180 days
Labor guarantee
Starts at $75
Service fee
4x Award Winner
Selected for having one of the highest satisfaction rates for Best Claims Handling, Best Coverage Options, Best Technicians and Best Value for Price

About Cinch Home Services

Cinch Home Services is a home warranty company currently operating in 44 states. It sells three home warranty plans with three different service fee options for flexible coverage and pricing. Cinch also has an online claims portal and a 180-day workmanship guarantee.

    Pros & Cons

    Pros
    • Three plan options
    • Three service fees to choose from
    • 180-day workmanship guarantee
    • Covers unknown preexisting conditions
    Cons
    • Somewhat high service fees
    • Not available in all states

    Cinch Home Services Reviews

    Over 10k reviews since 2014

    Stars Rating

    • 52%
    • 20%
    • 11%
    • 5%
    • 11%

    Popular Mentions

      How do I know I can trust these reviews about Cinch Home Services?
      • 4,459,484 reviews on ConsumerAffairs are verified.
      • We require contact information to ensure our reviewers are real.
      • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
      • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
      Top reviews
      • Top reviews
      • Recent
      • Oldest
      • Most helpful

      A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

      2 featured reviews
      How do I know I can trust these reviews about Cinch Home Services?
      • 4,459,484 reviews on ConsumerAffairs are verified.
      • We require contact information to ensure our reviewers are real.
      • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
      • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
      Page 2 Reviews 5 - 35
      Verified purchase
      Claims Handling

      Reviewed June 2, 2024

      We made a claim for our toilet. One of our toilets needed a new range and Cinch did a good job. They replaced it. We still have a little bit of a smell coming from it. So we're trying to figure out what that is. We also had a claim for our sump pump secondary unit in the basement, and the same tech came by and replaced the unit. He had to reach back out to Cinch if he could do the sump pump and if it fit on our warranty. It did so he came back out within a couple of days. He was really good, and knowledgeable. He did a good job.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Dionnah, We are pleased to hear that our technicians were able to promptly address your toilet and sump pump issues, providing knowledgeable and efficient service. Your satisfaction is our priority, and we appreciate your trust in our services. Sincerely, Angela

      Verified purchase
      Customer Service

      Reviewed June 1, 2024

      I had a ceiling fan and it went out. I put in the order to Cinch and the people that they had come out were very knowledgeable and very good at what they did. So these people that Cinch sent out actually had me call them and they kept checking up on me until the job was complete because they had to order another ceiling fan to replace the one that I had. But they kept following up on me to see how everything was and made sure that I got a good quality service and that I had a good quality replacement fan. I love having Cinch because without them, I'd be broke.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Kevin, Our priority is ensuring that you receive prompt and top-notch service, and we are thrilled that our technicians went above and beyond to provide you with a seamless experience. We are grateful for the opportunity to service your home warranty needs. Sincerely, Angela

      Verified purchase
      TechPrice

      Reviewed June 1, 2024

      I was a little disappointed and I would not recommend Cinch. My dryer wasn't working and they didn't fix it that day. I also didn't like the fact that even to come look at it, they were gonna charge me 200 bucks. But after that, the experience was good. The tech ordered the parts which took a week. He was very good and I was very happy with him.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Jody, We're sorry to hear you were disappointed in the required deductible for your claim. The deductible amount varies for each contract and/or account and this information should have been included in your enrollment confirmation. As a one-time customer service gesture, we have refunded the fee you paid for service. This will return back to the card it was paid from within 3 to 5 business days. Sincerely, Billie

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingTechPunctuality & Speed

      Reviewed June 1, 2024

      Cinch is a good company that acted quickly when I filed a claim. Submitting the claim was fast. The rep on the phone was very knowledgeable. She told me exactly what needed to happen. She linked me with a plumber. The plumber came on time. He fixed the issue timely and left. So, it was a good experience. I was very satisfied.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Krystle, Providing prompt and knowledgeable service is what we strive for, and we are glad to have met your expectations. Thank you for choosing us for your home warranty needs, and we look forward to continuing to serve you in the future. Sincerely, Angela

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims Handling

      Reviewed May 31, 2024

      Submitting a claim is usually very quick and easy. The technicians that work specifically for Cinch have their own businesses. So, they've been professional. There were a couple of times where it required several visits. But Cinch would eventually replace the item. There were multiple instances with our dishwasher where we had a couple of different people come out and one company didn't wanna own up to what they did. So we refused to allow them back in the house. We had to go with another company or have Cinch get another company to do it.

      Overall, it's been a positive experience with Cinch. But it is very difficult to get the person on the phone to understand what the issue is when there is a problem. This hasn't been so much recently. But during and after COVID, it was sometimes a chore to get anybody out here to service it. They would honor the claim, but I had to find someone locally to do it. Then I had to submit all the research, receipts and diagnostics. If they can't find someone local to do it, I have to find somebody to do it and then submit everything after I pay the guy and hope that Cinch pays me back.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Michael, Thank you for sharing your experience with our services. We are glad that overall, you have had positive interactions and that we have been able to resolve your issues. We appreciate your feedback and will continue working to improve our service and communication processes. Respectfully, Angela

      Verified purchase
      Customer ServiceTechPunctuality & Speed

      Reviewed May 31, 2024

      I had a toilet that kept clogging and the repair people came out but they ended up charging me another $150 just to drain the toilet, which was confusing because I thought that's what I had a warranty for, but evidently not. The next time I called was for the refrigerator. The guy said he fixed it but it wasn't fixed. So, I had to call again. Another repair guy came out and I was told a part had to be ordered for it but a part could not be ordered. The process probably would have taken longer but I put up a fight. It only took about three weeks. Cinch was trying to postpone it for some part that the technician had already told me that they wouldn't be able to get because the model of the refrigerator was out of date. He said Cinch might as well give me the money for it. But they kept insisting on waiting.

      I had to go back and forth with Cinch for numerous days just to let them know I was losing breast milk. They offered to send out a mini fridge. Eventually, they finally sent me the money for the fridge. So I got one. Half of the techs are hit-and-miss. The plumber people were not good at all and I ended up having to call a real plumber over. The warranty company had sent out two different people so I had paid $300 and neither one of those plumbers did the job. I ended up having to kick out another $600 for someone to come in. As soon as he looked down into the drain, he could see the clog. That pissed me off because I wasted almost $1,000 to unclog a drain when I had a warranty to do so. Cinch is not vetting the companies that they're using very well.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Constance, Thank you for sharing your experiences with Cinch Home Services. We apologize for the inconvenience and frustration you have encountered. This does not represent the level of service we aim to provide. Please expect further communication from our team. Sincerely, Christine

      Verified purchase

      Reviewed May 31, 2024

      Everything went very well with my claim for a nonworking disposal. People came and did exactly what they were supposed to do.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      We aim to deliver prompt and reliable service and are pleased to hear our service partner responded quickly to fix your disposal. Thank you for allowing us the opportunity to provide your home warranty needs. Sincerely, Christine

      Customer Service

      Reviewed May 28, 2024

      I've been with CINCH for years, Had no problems or difficulties to fixed or replace my appliances, garage door, hot water heater, central A/C, Furnace. I USED TO LOVE CINCH, NOW I HATED.
      CUSTOMER SERVICE NOT GOOD AS BEFORE AND NOT HELPING AT ALL.
      ALL ABOUT MONEY, YOU NEED SERVICE, YOU NEED TO PAY THIS AMOUNT OF MONEY.

      FIRST YOU NEED TO PAY $150.00 deductible. Afterwards HERE COMES LARGE $$$$ you need to pay before they send a SERVICE man.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Chibi, Thank you for bringing this to our attention. We apologize for your recent experience and would like to assist you. Be on the lookout for additional correspondence from our team. - Christine

      Customer ServiceCoverageTech

      Reviewed May 24, 2024

      Very dissatisfied with the service provider. The technician came to my home, spent 5-10 minutes talking about how he moved from NY to TX and then decided that the A/C had a pre-existing condition and it was not covered under the limitations statute of the policy. Pure demagogy and very poor service. They stole my money... Nobody calls a technician if your home equipment is working accordingly so how in the world is this an excuse to reject the service and keep your payment? They just provided vague excuses and did not send someone professional and serious to double check the decision.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Thank you for bringing this to our attention. We sincerely apologize for any inconvenience you had with Cinch Home Services. We’ll schedule someone from our customer service team to contact you to address your concerns. -Christine

      Resolution In Progress
      Customer ServiceCoverage

      Reviewed May 23, 2024

      Do not recommend using. They actually cover limited items. I demand a deposit be paid before a service call, then when the tech arrives nothing is covered by the warranty then they keep the deposit after the warranty was not touched.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Brett, We're sorry to hear that your warranty experience was not what you expected. As with all warranties, coverage is detailed in the Agreement and some items may not be covered. We’ll schedule someone from our Customer Relations team to contact you to address your concerns. - Christine

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingTech

      Reviewed May 20, 2024

      Cinch is worth it. It's easier to have the service rather than try to do things on your own. It's nice having somebody advocate for you to find a contractor and it's a small deductible. They worked with me to get something taken care of and they were very communicative. They worked with us in terms of budget and explained how the program works. It was pretty seamless for us. The first claim was with the air conditioning and the contractor was top quality. The second one was a plumbing claim and the contractor took care of what we needed, but we had to call them back to ask them to come back. There was a little bit of miscommunication about something, but it was good.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Anne - Thank you for sharing your positive experience with Cinch Home Services. We're glad our service made it easier for you to handle home repairs and that our team communicated effectively and worked within your budget. Despite a minor miscommunication, we're pleased your air conditioning and plumbing claims were resolved. We appreciate your feedback and thank you for choosing Cinch Home Services.- Christine

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingTechPunctuality & SpeedRefunds & Payouts

      Reviewed May 19, 2024

      Cinch is pretty efficient and they respond very quickly. But some of their vendors are not good performers. They are not sincere to their clients because they're ripping off. But most of their vendors are good. My claim has always been taken care of promptly and there are no issues. They stay within the law limits, whatever their bylaws are for the contract. As far as if you meet the requirement, they proceed with the services.

      When I had AM to PM Heating & Cooling come out, they charged me extra money, which was not actually their claim. They should not be claiming that because they didn't do anything. It was $100 job and they charged me $1,300 out of my pocket. But it was not Cinch’s fault. It was the vendor itself. They cheated on us. But I complained about that to the Cinch and they said they will take care of that. Cinch needs to reconsider their selection of service provider. But overall, Cinch is a good choice. I'm satisfied with this service.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Baqar- Thank you for your honest feedback. We're glad to hear that overall, you've had a positive experience with our efficiency and prompt responses. We apologize for any inconvenience caused by one of our vendors and appreciate you bringing it to our attention. Rest assured, we'll address this issue internally and continue striving to provide excellent service. Thank you for choosing Cinch! Sincerely, Christine

      Verified purchase
      Customer ServiceTech

      Reviewed May 18, 2024

      I had the problem with my washer. After I put the work order in with Cinch to have it checked out, it took two weeks and my washing machine was replaced. But I didn't really have a good experience with the contractors that they deal with. Then, nobody called me to see how things were going. The only reason why they called me back was because I gave them a bad review. Somebody should have reached out long before that to see how progress was going along. Aside from that, it took two people to come in here to check my washer and they still didn't know what the problem was. They kept ordering parts, so that took longer days. One time, they said the part was coming within the next two days. The next two days came and went, and they said it was coming that day. They ended up getting three parts and it was inconvenient because I had to take and do laundry at the laundromat.

      Also, I had a top load and they gave me the one that you open from the bottom. I have an elderly mother and it's going to inconvenience her because she has to do a lot of bending. Also, the washer they gave me is used and has scars all on the inside. It was dirty when they came here and dropped it off. I had to clean it before I could wash my clothes. So, the $200 that I paid upfront before anybody came out to my home was not worth it. I could have taken that $200 and added another $200 then went to Home Depot and bought me a new washer. And pay for the help for them to install it and been done with it sooner. I wouldn't recommend Cinch to anybody.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned
      Dear Francine, We're sorry to hear about your recent experience with Cinch Home Services. We value your feedback and the chance to address any issues our customers may have. We have located your account and will have someone from our customer relations team contact you to address your concerns.

      Sincerely, Christine

      Resolution In Progress
      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingTechPunctuality & Speed

      Reviewed May 18, 2024

      Cinch's response is pretty quick. I had three issues that occurred when I purchased this home. The first two were plumbing and the claim process was pretty seamless. They reached out to the contractors the same day and I was able to get someone to my house the following day. Also, the plumber that they chose was very professional. He got the project done as quick as possible. The third situation was with the microwave door handle that was already broke when we purchased the home and it took about two weeks to fix. But I think it was based on the contractor that they chose. Cinch had reached out to me to ask if someone was in contact with me to schedule something and I let them know that they have not. A couple of days afterwards, I received a call from the contractor and they came out the following day. When they came out, they saw what was going on with it and he had to wait for the part to come in. It took a week and he just replaced the whole door instead of just the handle, which I love.

      The only thing is I think the $250 deductible is pretty high and on top of that, I don't like the fact that we have to pay before the person comes out here. I'd rather have somebody look at it to see if it's something that they're able to repair and then, I would make the payment. It didn't feel good making the payment before they came out because no one knows what the issues are.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Shakuani - Thank you for sharing your experience with Cinch Home Services. We're pleased to hear your plumbing claims were handled smoothly and that the contractor was prompt and professional. We apologize for the delay with the microwave repair and we're glad the issue was resolved to your satisfaction. Regarding the $250 deductible and upfront payment, we understand your concerns. Your feedback is valuable, and we'll consider it as we work to improve our services. Thank you for choosing Cinch Home Services. - Christine

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingTechPunctuality & Speed

      Reviewed May 18, 2024

      Cinch is convenient. They also care about their customers. Everything has been smooth in our experience. We haven't had any issues. They're there whenever we need them. Whenever I call, they send a tech out almost immediately within a week. The techs have been excellent, too. All of our issues have been resolved. For my recent claim, there was a waste line issue in our laundry room. And they repaired it really quickly.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Danielle, We aim to send the right technician at the right time to answer our customers 'questions and help fix their issues, and we are pleased to hear we have met our goal. We look forward to being there for you again when you need us. Thank you for trusting us to take care of your home warranty needs! Sincerely, Billie

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingTech

      Reviewed May 18, 2024

      Submitting a claim to Cinch is easy, but the money from my pocket is too much. I have very few repair experiences, but they are good. As far as the contractors, some of them are really awesome and some are really bad. When I would get a bad one, I wouldn't want to do the job with them and I would call Cinch to get another one. They will be upset and I keep quiet and go away from that scenario, and then they're gonna go away.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned
      Ramana - Thank you for providing feedback about your experience with Cinch! We appreciate the

      opportunity to improve our customer experience.- Christine

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingTechPunctuality & Speed

      Reviewed May 18, 2024

      It's easy to submit a claim with Cinch but it's more difficult to get done. I'm not super happy with them. They're dealing with the low bidders. You don't always get the A team or the best bench. I've had a couple of issues where we've had them out and it's taken two, three, four different vendors to finally resolve the issue. I have an AC issue. They sent an electrician who missed the fact that there's a fuse that's blown. We went through mechanical, engineering, electrical, and finally, somebody came in and said, "You got a fuse right here. It's blown and that's your problem." Each time, it was half a day of my time that I had to sit at the house and wait for somebody. It was frustrating.

      I had a range hood that was put in when this house was built. It's 20 years old. When the lights quit working, I called Cinch. They sent somebody out who said they needed to replace the switches in the control box. A week later, they came back and said they don't make those parts anymore and they'd try and source them from somewhere else. A week later, they came back and said they couldn't find them and they were gonna replace the range hood. It's a $2,000, 48-inch range hood. A week went by and I asked was somebody gonna come and install it. They said I could go ahead and do it and they'd give me a credit. I told them that I pay them to do it. They called me up and said that was the way it was gonna be. I sent the CEO an email and got somebody who escalated it. It's now been three months and the range hood is still sitting in my garage. I've been negotiating with somebody from Cinch to try and get it installed.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Jesse, Thank you for bringing this to our attention. We apologize for your recent experience with Cinch. Our records indicate that a member of our executive team has worked towards a resolution to have the range exhaust hood installed. Should you require further assistance, please respond with the best time to reach out and a resolution specialist will follow up with you. - Christine

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingTech

      Reviewed May 18, 2024

      They were better before they were Cinch. The higher level of customer service is awesome. The original level is okay at best. The last claim with them was terrible. I put in my claim but didn't hear back from the plumber for a month and that was with me doing what I was supposed to do and reaching out to them to schedule an appointment as well as reaching back out to Cinch and having their representative reach deployment. When the plumber finally came out, he was here for 11 minutes. He said he couldn't duplicate the issue and said if I had a problem again, I had 30 days to file another claim. My deductible was $200 and I could have gotten a new garbage disposal for $250. I've since gone ahead and replaced it myself and Cinch gave me my deductible back. Fortunately, I had called in to them and also used their chat function so there was a lot of documentation that I've been calling both them and the plumber.

      The experience was okay when I did a furnace tune-up. I also had some garage door and refrigerator work done and those were great experience from beginning to end. Cinch can be a little stronger in selecting their support people who's responsible for doing the work. When I looked up the plumber who came out to my house, they had terrible ratings. When I looked up the furnace repair people, they had okay ratings. The people who I had great experiences with had good ratings.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Dedan, We apologize for the inconvenience you experienced with your recent claim. We're glad to hear you had positive experiences with our customer service, and some of our service providers. We continually strive to improve our services and value feedback from long time customers. Thank you for sharing your experience. Sincerely, Billie

      Verified purchase
      Customer ServiceTechPrice

      Reviewed May 18, 2024

      Cinch has been wonderful to work with and they're not very expensive. I've been very happy with them. I've had to call them three times, and they took care of everything right away. I had a toilet that was leaking, and it's a floating toilet. It took a week and a half for the plumbers to come out. When they came out, they said it was fixed, but a week later it was leaking again. I called Cinch back and they sent the plumbers back out. They looked at it again and said they needed to order some bolts. A couple weeks later, they came back and said they were gonna have to replace some pipes which they did.

      I had somebody come out for electric too. It took a week and a half for the electrician to come out. He flipped the breaker and told me it was fixed. Apparently, I have one outlet that's connected to an outside light that flips if that light gets wet. I asked if he could fix that. He said he didn't have a ticket for it but he went outside and looked. It was a loose screw which he tightened and it hasn’t happened since.

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingPunctuality & Speed

      Reviewed May 18, 2024

      The one time that I had a claim, it wasn't a great experience. Submitting a claim was easy. I called Cinch, and the customer service reps were attentive. They dispatched somebody on time, but the issue was not resolved right away. I ended up having to pay for the service myself.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Dear Jean,

      Thank you for sharing your experience with us. We regret to hear that your recent claim did not meet your expectations and that the issue was not resolved promptly. While we are pleased to know that submitting the claim was straightforward and our customer service representatives were attentive, we understand the frustration caused by the delay in resolving the issue. If you require further assistance or have additional questions, please do not hesitate to reach out to us via email at erelations@cinchhs.com. Our team is committed to providing you with the support you need.

      Respectfully,

      Christine

      Verified purchase
      Customer ServiceTech

      Reviewed May 17, 2024

      Cinch Home Services was friendly and helpful when I called. They gave me all the information I needed. The water line on the bottom was clogged. The plumbers came and opened it, and unclogged it. The plumber that Cinch chose couldn't come out until a week later. So, I had to turn my water off in my kitchen sink until the plumber could come out. But everything's good now. I would highly recommend Cinch because one of the things I was scared of when I bought a house was something like that coming up and not being able to afford an expensive bill. But I didn't know about home warranties until I bought the house. So, it was a lifesaver.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Jessica, Thanks for taking the time to share your experience. We understand how stressful managing home repairs can be, and we are happy to hear that we have been able to provide you with a peace of mind! Sincerely, Billie

      Verified purchase
      Customer Service

      Reviewed May 17, 2024

      I tell Cinch Home Services what's going on and they take care of the rest, which is nice. Also, the monthly payments are reasonable. However, we still haven't had the work for my air conditioner completed. Cinch is waiting for parts to come in. I last talked to the people a week ago. We're into the second week. I didn't hear from them last week and I haven't heard from them this week. But they do what they need to do. I would recommend them to other people.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Ebany, Fantastic service is what we aim to provide, and we are excited to hear that you are pleased with our services. We will be glad to have one of our experienced team members follow up on your air conditioning service request to provide you with the status and answer any questions you may have. Sincerely, Billie

      Verified purchase
      Coverage

      Reviewed May 17, 2024

      Cinch sent someone over for the water heater. They said the tank dropped and something about the architecture reason that the tank shouldn’t drop like this. Therefore, they said it was not covered. But then according to the contract, it’s considered pre-condition. I filed a complaint, and then they sent a second technician in to do another evaluation, and reported it the same way that the tank needs to be replaced. Cinch approved only up to $1,000, although the tank itself costs $4,000. They said anything about maximum liability, and that's all they would pay for. But that was never in the contract when I purchased the contract. Regardless, it will be covered. There's no maximum liability language. But I didn’t want to argue because I've been waiting back and forth with Cinch for weeks. Now, I am about to get the plan canceled.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Luis, we are sorry to hear about your recent experience with Cinch. We value your feedback and the opportunity to resolve any issues our customers may have. A member of my team will be reaching out to you to address your concerns. - Christine

      Customer ServiceCoveragePrice

      Reviewed May 16, 2024

      Stay away form Cinch home warranty. Submitted a claim for our water heater. After 10 days with cold water and to call to complain. The next day they said all that is covered is $1000... we already paid $200 so we'll be getting $800 from them. Our yearly premium is $683 so... totally not worth it. Their representatives were completely inflexible too. Cinch is a no go.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Brad, We're sorry to hear that you were disappointed with your coverage. Your plan has a cap limit for the water heater, which is explained in the terms and conditions of your agreement. The policy also provides coverage for many other items under the premiums you paid for the coverage. We value your feedback about your claim experience.- Christine

      Verified purchase
      Customer ServiceTech

      Reviewed May 14, 2024

      I submitted an a/c service request online in the first week of May. A technician arrived May 7th and determined that it was an electrical issue instead. I was advised by Cinch that I should give them 48 hrs to receive the diagnostic. I gave them 72 hrs, only to be advised that they still have yet to receive the diagnostic from the service provider, and needed to wait another 48 hrs! I asked "Isabella" for a supervisor and she was SO RUDE, UNPROFESSIONAL, denied my request, and told me she could hang up on me because she sensed the aggravation in my voice! I told her i will just call back! Upon calling back, the next associate was more helpful, despite being told I would have to wait another 48 hrs! Mind you, I was informed by the service provider that they sent the diagnostic report on May 7th, and again on today!! So Cinch, I am NOT a satisfied customer at this point!!!

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Dear Valued Customer, We understand the urgency of having your air conditioning claim resolved, and regret to hear that your experience has not lived up to the type of service we aim to deliver. We would be glad to have a member of our leadership team contact you directly to provide assistance, and listen to your concerns. Please send an email to erelations@cinchhs.com with your full property address so that we can locate the correct account. Sincerely, Dena

      Verified purchase
      Customer ServiceTechPricePunctuality & Speed

      Reviewed May 12, 2024

      When I called in to Cinch's customer service, I got to them quickly. The stress and delay was waiting on the third party. There was a miscommunication once where a guy told me seven business days but something was missed in the call so I had to wait another 7 to 10 business days. The freezer wasn't freezing so it caused the refrigerator to not cool down as much as it should. When they diagnosed it, it was determined that we needed additional services. That took another three weeks. It took more time than I would have liked, and the confusion was stressful. But when the contractor came in, they were efficient and did what they had to do. The price is worth it.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Shauntia, We appreciate your feedback and apologize for any inconvenience caused by the delays and miscommunication you experienced. We strive to provide efficient service and are glad to hear that our service provider resolved the issue efficiently. Thank you for your understanding and for trusting us to take care of your home warranty needs! Sincerely, Billie

      Verified purchase
      Refunds & Payouts

      Reviewed May 11, 2024

      I like Cinch Home Services, but it takes long for them to come to agreement what they need to do. When people have something like refrigerators or appliances, or something dealing with plumbing or heat, Cinch needs to expedite their service more. I pay my copay, and they should expedite their service, and the repair or replacement.

      I had an issue with my refrigerator. It took two months in order for Cinch to declare that it cannot be repaired. I paid my deductible and they sent someone out, and immediately, the gentleman said he couldn't fix it. He gave the information to the home warranty people. They said they had no other choice but to replace it. I was not able to prepare my Thanksgiving dinner because I didn't have a refrigerator. I told them to just go on and let me do it myself. I replaced it with what I have. I'm comfortable with it. It's the same quality of refrigerator that I had. But it took at least a month for me to get a replacement refrigerator from them. I didn't get one until the second week of December.

      I had some plumbing issues recently. It took a while for Cinch to send somebody out. It was minor. Because the first time they sent someone out, he didn't do what he should have done, then they sent the same person out. He did what he was supposed to. And we haven't had a problem since. Hopefully, we won't have any more problems with that issue with our bathroom.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Dear Carolyn, Thank you for taking the time to provide this honest, thoughtful feedback. We regret to hear of the issues you have faced with the time frames to resolve your claims, and will use this information to improve our processes to ensure more efficient, timely service in the future. Should you need further assistance, you can reach us at erelations@cinchhs.com. Sincerely, Dena

      Verified purchase
      Claims Handling

      Reviewed May 11, 2024

      Having Cinch is convenient and so far, we've not had any issues with our service. We needed a new water heater recently and our claim experience was fast and easy. The techs were out the next morning. They were also very friendly and helpful. Everything went really well. We will continue our service with Cinch.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Anne, We aim to provide quick and efficient claim resolutions and are delighted to hear we have been able to meet your home warranty needs. We value customer feedback and would like to thank you for taking the time to share your experience. Sincerely, Billie

      Verified purchase
      Customer Service

      Reviewed May 11, 2024

      We had a claim for the furnace. We think it was the thermostat. The thermostat works fine when it's the air conditioner, but when it's the furnace, it acts weird. But it never got resolved. We never figured out what was going on. The guy who came out thought it was something else. We never called it back in. We just let it go. But Cinch is there if we need them.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Darla, We do our best to provide quick and reliable service, and we regret to hear that the issue with your thermostat was never resolved. A member of our team will reach personally to discuss this further and provide assistance. Respectfully, Billie

      Verified purchase
      Customer ServiceTech

      Reviewed May 11, 2024

      Whenever I have a problem, I call Cinch and the next day, their contractor is here. They call me and make sure the contractor comes. When the first one didn't come when I had one of the problems, Cinch got me another one. The other one was canceled. Cinch told me to take my own contractor then they reimbursed me. Yesterday I spoke to my neighbor about Cinch and he signed up the same day.

      Cinch Home Services
      Cinch Home Services
      Pinned

      Joshua, We are glad to hear we made things right when the initial contractor was unable to make it. We strive to make your home management needs easy and appreciate you taking the time to let us know how we’re doing! Sincerely, Billie

      Loading more reviews...

      Cinch Home Services Company Information

      Social media:
      Company Name:
      Cinch Home Services
      Company Type:
      Private
      Year Founded:
      1978
      Address:
      4700 Exchange Court, Suite 300
      City:
      Boca Raton
      State/Province:
      FL
      Postal Code:
      33431
      Country:
      United States
      Website:
      www.cinchhomeservices.com

      Media

      AWARDS & CREDENTIALS 
      TRUSTe Certified Privacy
      180 Day Workmanship Guarantee