Beachbody
AUTHORIZED PARTNER

Beachbody

 3.8/5 (508 ratings)
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
Saved
Beachbody

About Beachbody

Beachbody is a leading provider of fitness, nutrition and weight loss programs. Its customers can choose from a wide variety of workout styles to reach their fitness goals. From active workouts to the Shakeology program, Beachbody’s programs are easily accessible and deliver results.

Overall Satisfaction Rating

  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars

Pros

  • Exercise and diet guidance
  • Provides support and motivation
  • Wide variety of programs

Cons

  • Costly program upgrades

Bottom Line

Beachbody’s diverse weight loss programs are pricey, but the results may be worth the money. With a strong community and access to a coach, each program gives you a personalized weight loss experience.

Top Beachbody Reviews

Why Trust ConsumerAffairs
How do I know I can trust these reviews about Beachbody?
  • 4,150,603 reviews on ConsumerAffairs are verified.
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.

For more information about reviews on ConsumerAffairs.com please visit our FAQ.

Rated with 5 stars
Verified

I started Beachbody and over the last year between diet and exercise, I'm down over 42 pounds. I'm in not the best shape of my life, but after having a baby, I literally cannot be...

Read full review
profile pic of the author
Rated with 5 stars
Verified

I love Beachbody. I love the easy access. I love the shakes. I love my preworkout. I love being a coach. I would recommend it to anyone any day of the week. However … Beachbody n...

Read full review

What is Beachbody?

Beachbody’s weight loss programs motivate and encourage you to follow through with your health and fitness goals. One of Beachbody’s benefits is the emphasis on its community, which provides participants with an active support system. Another highlight is the Beachbody app. Through the app, users have easy access to workouts, meal plans and fitness tracking tools.

How does Beachbody work?

Beachbody offers a variety of products and services, but all of them share the same goal: to make weight loss easier. Participants sign up with a Beachbody coach who guides them through their weight loss journey. These coaches help them choose a program and find products that give them the results they want.

The Beachbody diet program is one of the company’s more popular services. Although there is no specific scientific study backing the program, the company based this diet on common weight loss principles. For instance, the 21 Day Fix eliminates added sugar and refined carbohydrates, which are known to contribute to weight gain.

Beachbody programs

There are several Beachbody programs. Each one has different benefits, such as workout videos and Beachbody meal plans.

  • 21 Day Fix: This weight loss program allows you to lose as many as 15 pounds in three weeks. The plan comes with workout DVDs and meal plan recipes that control your portions. The program typically costs around $70, but the price varies depending on the exact products you purchase.
  • Beachbody on Demand: Beachbody on Demand is a streaming service that gives you immediate access to the company’s meal and fitness programs along with support from a Beachbody coach. With this service, you can stream content anywhere with an internet connection. Subscribers also receive workout calendars and weight loss tracking tools. The service costs $99 a year, but there are short-term options available.
  • 2B Mindset: Beachbody’s 2B Mindset program focuses on helping you lose weight by showing you what you can eat instead of what you can't. The program comes with a 30-day meal plan, video recipes, recipe books and coaching to help you accomplish your goal. The starting cost for the 2B Mindset is $119.
  • Ultimate Portion Fix: This program expands the 21 Day Fix into 30 days and recommends Beachbody’s Shakeology products, fruits and vegetables. Like the 21 Day Fix, this program has you use containers to measure out your portions. Costs start at $74, and buyers get access to cooking videos, resources and the Beachbody community.
  • The Monthly Fix: While the Ultimate Portion Fix comes with 30 days of meal plans and support, the Monthly Fix takes things one step further. After you purchase the Ultimate Portion Fix, you can pay $19.95 a month to get 24/7 access to The Monthly Fix. This gives you FIXATE recipes, meal plans, check-ins and ongoing support from the community. Billing is automatic every month until you cancel.
  • Beachbody Ultimate Reset: Beachbody Ultimate Reset is a 21-day cleanse that eliminates bad foods and toxins from your diet. The base kit costs $199.95, which includes supplements designed to cleanse your body, a three-part nutrition plan and fitness tips.

Compare Beachbody costs

ProgramPriceDuration
21 Day Fix$7021 days
Beachbody on Demand$991 year
2B Mindset$11930 days
Ultimate Portion Fix$7430 days
The Monthly Fix$19.9530 days
Beachbody Ultimate Reset$199.9521 days

Beachbody FAQ

How much does Beachbody cost?

Beachbody’s programs start at approximately $60 for the 21 Day Fix base plan. However, the cost of Beachbody varies based on the program you choose and what other products you want.

How much is Beachbody on Demand?

Beachbody on Demand costs $99 for an annual subscription, $59 for a six-month membership and $38.87 for a three-month plan. The more you pay in advance, the more you save monthly.

How many workouts are on Beachbody on Demand?

Beachbody on Demand has more than 700 workouts, and the platform regularly adds new exercises.

How easy is it to follow the Beachbody diet?

Beachbody provides you with a variety of tools to simplify the diet and make it easier to follow. Beachbody’s community, resources and portion control tools all encourage you to stick to the program.

What’s the best Beachbody program for weight loss?

Beachbody’s 21 Day Fix is its most popular program for weight loss.

Does Beachbody work without Shakeology?

Beachbody recommends Shakeology with its programs, but it doesn’t require them. The most important thing to do is stick to your dietary guidelines as much as possible.

How much exercise does Beachbody require?

Beachbody’s 21 Day Fix requires 30 minutes of movement every day. Not all Beachbody programs require exercise, but they all suggest it.

How does Beachbody coaching work?

When you sign up for Beachbody, you get a coach. Their job is to share information about programs and products, then help you get the most from your purchases. They are not qualified personal trainers or nutritionists, but they do have extensive knowledge of Beachbody’s products.

Bottom line: Does Beachbody work?

Beachbody offers an extensive selection of products suited for long-term and short-term weight loss goals. Like any diet or exercise program, Beachbody only works if you follow the program. If you stick to the recommendations and guidelines, you are likely to get results. In fact, most Beachbody plans come with a satisfaction guarantee.

Beachbody Reviews

Recent
  • Recent
  • Oldest
  • Most helpful
Any
  • Any
  • Rated with 5 stars
  • Rated with 4 stars
  • Rated with 3 stars
  • Rated with 2 stars
  • Rated with 1 star

A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

2 featured reviews
How do I know I can trust these reviews about Beachbody?
How do I know I can trust these reviews about Beachbody?
  • 4,150,603 reviews on ConsumerAffairs are verified.
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.

For more information about reviews on ConsumerAffairs.com please visit our FAQ.

Page 1 Reviews 0 - 10
Resolution In ProgressRated with 1 star
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Nov. 30, 2022

I had been a member of the Openfit program and loved it. When I learned that Openfit was "merging" with Beachbody, I looked into the program, but Beachbody didn't offer the same programs that I had come to love with Openfit. I decided I wanted to cancel my subscription. I thought I had taken off the nonrenew. I was quite surprised to find a charge of almost a hundred dollars for Beachbody on my credit card. I called to cancel and was told I was outside of the cancellation period. I asked for a partial refund and was told that wasn't an option. Beachbody is not easy to work with when wanting to cancel subscription. It is costly and doesn't offer the programs that I liked from Openfit. I am stuck paying for something that I will never use. If I could give zero stars, I would.

Beachbody response

Hello Paula,

Upon reviewing your account, we see that your annual Beachbody On Demand and BODI subscription renewed on September 17, 2022. We were unable to locate any prior cancellation requests. Beachbody’s provides a 30-day money back guarantee for all products and subscriptions. We see that you contacted us on October 30, 2022, regarding the renewal of the subscription, stating you have previously requested a cancellation and would like a refund of the charge. The representative explained the order is now outside of our 30-day money back guarantee period for a refund.

Your subscription has been cancelled and you will have access to Beachbody On Demand until September 17, 2023.

Sincerely,

Beachbody

Be the first one to find this review helpful

Not sure how to choose?

Get buying tips about Weight Loss Programs delivered to your inbox.

    By entering your email, you agree to sign up for consumer news, tips and giveaways from ConsumerAffairs. Unsubscribe at any time.

    Thank you, you have successfully subscribed to our newsletter! Enjoy reading our tips and recommendations.

    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: Nov. 15, 2022

    There are not many options, and any new programs require you to buy "an early VIP access", even though you're already paying for a subscription. They will not give you a general release date for the new programs you're interested in, but it looks like you have to wait at least 6 months before you can access them as a lowly "general" member. If you're paying for a subscription, why on Earth do you need to pay DOUBLE to start working out? You also see *constant* ads pop up for their products. It's getting a little irritating. I'll be cancelling my subscription.

    Beachbody response

    Hello Sandra,

    VIP Early Access allows you to have exclusive access to upcoming programs that have not been released to the general public or general Beachbody On Demand members. VIP Early Access programs allows users with an active Beachbody On Demand membership to gain full access to new programs before it's made available to our library of workouts. We also have Beachbody On Demand Interactive, or BODi (pronounced “BODY”) for short, which is the interactive fitness and nutrition content membership tier to Beachbody On Demand. BODi includes daily live and on-demand studio classes, nutrition content, and more. The member library release dates for specific programs are located on the FAQ details. For example: Fire and Flow will be added to the member library on November 21, 2022, as mentioned on FAQ5347: https://faq.beachbody.com/app/answers/detail/a_id/5347/catid/0/TLP/0

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: Oct. 19, 2022

    The workouts were not great. There weren’t many options, and almost all of them were advanced or intermediate. There wasn’t any teaching or building of experiencing. You start as if you’ve already been working out for years. They weren’t sustainable. Not to mention, the goal of the workouts are for weight loss. Which is outdated and unhealthy. They mention weight loss in most of their workouts. The booklet you receive for nutrition and food is the biggest reason I disliked Beachbody. There’s a whole book of food rules- even counting your almonds, keeping track of calories, and tracking every bite you eat. Like I said, extremely outdated and unhealthy.

    The customer service is terrible and online help. It’s extremely difficult to cancel. Your charges are all broken up so you can’t tell that you cancelled one thing and not two other things. Then they charge you again. Reaching out to customer service is non existent from what I’ve experienced. I emailed them more than once over a month ago and haven’t heard back. Needless to say, I hated the program and would warn anyone else not to join. That’s all. :)

    Beachbody response

    Hello Joanna,

    At Beachbody, we value our customer feedback regarding their experience using our programs. Feedback like this helps us constantly improve our customer, preferred customer, and coach experiences by knowing what we are doing right and what we can work on. We will also forward your comments for future considerations and recommendations. We appreciate you taking the time to send us this helpful response. Don't hesitate to reach out if you have any more questions, comments, or concerns.

    Sincerely,

    Beachbody

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: Oct. 18, 2022

    I canceled 8 months ago and started getting charged again. Sat texting with customer service, sent cancellation email and still they disputed. Very frustrating. I'm glad my credit card company assist in these moments. Good luck if you subscribe.

    Beachbody response

    Hello Gwen,

    After a thorough review of your account, we have confirmed you contacted customer support on December 27, 2021 requesting the cancellation of your membership. Your Beachbody On Demand and Shakeology subscriptions were cancelled; however, your Preferred Customer membership remained active.

    We have successfully cancelled your Preferred Customer membership on October 17, 2022. A refund has been issued for the Preferred Customer fees on October 19, 2022. An email has been sent to your email address on file with additional information regarding the refunds.

    Please accept our apologies for the inconvenience this matter has caused.

    Sincerely,

    Beachbody

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Oct. 11, 2022

    My wife and I purchased a MYX Fitness bike in January 2021. We used the bike daily for the first few months, then only a few times a month after that. This October after trying to get back into more of a routine on the bike, the tablet screen stopped turning on. I called BeachBody customer support and they tried to troubleshoot the issue, however, after nothing worked with the power cord/brick, the representative (via text message support) told me our warranty expired in January 2021 and we'd have to purchase a new tablet for $210. I informed the CSR I felt we should be entitled to a replacement tablet free of charge, due to the tablet malfunctioning due to no fault of ours (our bike/tablet is in great shape and has been maintained very well).

    When they told me there was nothing else they could do due to the warranty expiring, I asked for their help in filing a formal complaint with the company. The CSR immediately ended the text conversation and directed me back to my original starting point if I needed further support from an agent. We pay $30 a month for the BeachBody On Demand service and decided to buy the MYX Fitness bike because it was a cheaper alternative to a more expensive cycling bike like a NordicTrack or Peloton. If I knew the tablet wouldn't even last two years and we'd be forced to buy a replacement, I would have definitely reconsidered. MYX Fitness/BeachBody offer zero accountability for their product and offer no customer loyalty, extremely disappointing and very frustrating from a consumer standpoint.

    Beachbody response

    Hello Matthew,

    Thank you for the detailed message. We have thoroughly investigated your account and have reviewed our systems to validate purchase date, contact dates and warranty status at the time of contact.

    As you know, MYX offers an industry generous 1-year parts and labor warranty effective from date of delivery. This policy has been thoroughly vetted amongst our Executives and is equally enforced across all our eligible equipment.

    Our records confirm that your warranty expired on January 25, 2022, which is 1-year post delivery.

    Unfortunately, you contacted us on October 10th, 2022, regarding the tablet issue – 8 months outside of the warranty period. As a result of being significantly outside of the warranty period, we’re unable to provide a tablet replacement under the policy.

    For your reference, please see the warranty policy FAQs: https://faq.beachbody.com/app/answers/detail/a_id/1585/catid/0/TLP/0.

    If you need help purchasing the tablet, please don’t hesitate to reach out to our customer service team at Faq.Beachbody.com.

    Sincerely,

    Beachbody

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: Sept. 28, 2022

    1. I was transferred from openfit to the beach body without my permission. I enjoyed the openfit interface.

    2. This Beachbody is entirely commercial, complicated, and frustrating.

    3. When you want to cancel your membership, even this complicated! You need to contact the support, receiving emails, confirming, explaining and go through all this process! Unbelievable! I don't recommend them. Don't waste your money! They care how to push their products to sell and not how to care about people.

    Beachbody response

    Hello Irina,

    Your Openfit subscription was transferred to Beachbody during the Openfit/Beachbody migration. Communication was sent to all Openfit subscribers prior to the merger. All subscriptions can be cancelled online via self service on your account as outlined on the following FAQ: https://faq.beachbody.com/app/answers/detail/a_id/4070/catid/0/TLP/0.

    Upon reviewing our systems, we have confirmed your subscription has been cancelled and you submitted a request to delete your account, which is still processing. You will receive a confirmation email once your account has been deleted.

    Sincerely,

    Beachbody

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: Aug. 7, 2022

    I used Openfit for years and LOVED it! Some truly incredible instructors and on demand workout options. Then Beachbody bought Openfit and it all went downhill. There were a handful of very vague emails explaining this merger process and how Openfit customers would "migrate" to the Beachbody platform. It seemed easy and like things should go smoothly. Very little needed to be done, my subscription should transfer and stay the same price as long as it stayed current. I completed this merge and successfully used the new platform for a couple weeks. Seemed ok. Then went to login for my lunch workout and was locked out of all the videos. I understand that there can be glitches when this kind of merger happens. I contacted customer support expecting to be guided through how to fix the hiccup. But instead I was given the runaround and told all I needed to do was sign up for a new (now more expensive) subscription.

    The whole point of a merger is that you provide the precious customers the same experience and expectations they had with their old brand and expand upon it. This was nothing more than a bait and switch. Apparently my subscription had "expired" even though I was on auto-payment for Openfit and continued to be billed for that subscription. You can't continue to bill someone for a service you say has expired. When I asked customer support on how to correct this, they told me to take it up with my bank. I am incredibly disappointed and unhappy with this whole process.

    Beachbody response

    Hello Ralena,

    Upon reviewing our systems, we have confirmed you were subscribed to Openfit via Roku. If you purchased a subscription via the Openfit app (through Apple, Google Play, Roku, etc), or have auto-renew turned off and you do not have an existing Beachbody on Demand (BOD) + BODi (BOD Interactive) membership, you will get access to Beachbody on Demand (BOD) + BODi (BOD Interactive) content through the end of your subscription term. When your subscription expires, you can sign up at the current Beachbody membership price.

    Your recent Openfit subscription expired on August 5, 2022, this information was indicated on the email notification sent regarding the merge. If you were billed through Roku, please contact Roku to request a refund.

    For additional information, please review the following FAQ under "When Openfit customers are integrated, what will happen to their existing Openfit memberships?

    https://faq.beachbody.com/app/answers/detail/a_id/8145/catid/0/TLP/0

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: May 2, 2022

    I purchased PIYO and then changed my mind. I ordered it by Amazon 1st and only needed one disc because it was so cheap. The disc got a pin size hole in it and wouldn't play. I ordered another set, but then found it cheaper elsewhere. Please don't use them.

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: April 3, 2022

    I have purchased a few programs digitally through Beachbody that I was told were mine to keep even if I wasn’t subscribing anymore and that they would always be accessible through my library. Apparently that was untrue and I can no longer afford the subscription so I have lost the hundreds of dollars that I spent on these programs. Had a very long chat conversation with three separate people who just kept telling me the same thing over and over. My request was that if I am not allowed to have access to the digital programs, could they not send me the dvd’s for the programs that I paid for? I didn’t think that was an unreasonable request. Their response was repeatedly no. So basically they take your money and then don’t give you what you paid for. Stay away!

    Beachbody response

    Hi Kim,

    Thank you so much for reaching out to us. Upon an account review, we see we were able to resolve your inquiry to your satisfaction. We have sent an e-mail with a phone number to contact us back if you have any further questions or concerns that need to be looked at. Please note for future reference that "Beachbody On Demand" needs to be activated to view our workouts. Please visit FAQ article number 8276 for more information here regarding early access to specific programs: https://faq.beachbody.com/app/answers/detail/a_id/8276/catid/0/TLP/0

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 2 stars
    Verified Reviewer
    Original review: Feb. 20, 2022

    I was happy with Beachbody but it's expensive. I canceled my annual membership but I didn't get to keep the programs I purchased in addition to the annual membership. Be aware that you lose everything.

    Beachbody response

    Hello Tina,

    In order to utilize our workout programs, a Beachbody On Demand membership is required.

    Upon reviewing your account, we see that your annual subscription was canceled on February 17, 2022.

    Please see the following FAQ for additional details: https://faq.beachbody.com/app/answers/detail/a_id/8276/catid/0/TLP/0

    Be the first one to find this review helpful
    Loading more reviews...

    Beachbody Company Information

    Social media:
    Company Name:
    Beachbody
    Website:
    www.beachbody.com

    Media

    VIDEOS & IMAGES