How ConsumerAffairs uses cookies

This website utilizes technologies such as cookies to enable essential site functionality, as well as for analytics, personalization, and targeted advertising. To learn more, view the following link:

Mutual of Omaha Life Insurance Reviews

4,968,218reviews on ConsumerAffairs are verified
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.

About Mutual of Omaha Life Insurance

Pros
  • Affordable life insurance options
  • Quick claims processing
Cons
  • Poor communication from representatives
  • Delayed refunds for overcharges

Mutual of Omaha Life Insurance Reviews

Filter by Rating

  • (33)
  • (12)
  • (10)
  • (15)
  • (204)

Popular Mentions

    How do I know I can trust these reviews about Mutual of Omaha?
    • 4,968,218 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Recent
    • Recent
    • Oldest
    • Most helpful

    A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

    How do I know I can trust these reviews about Mutual of Omaha?
    • 4,968,218 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Page 2 Reviews 40 - 80
    Customer ServiceStaff

    Reviewed Dec. 31, 2024

    I recently had the unfortunate experience of dealing with Paige from the claims department, and I was extremely disappointed by her lack of empathy during a very difficult time. Not only did she fail to offer any condolences for my recent loss until after I made comment, but her tone was also unnecessarily rude. This kind of response is not only unprofessional but also insensitive, especially when dealing with sensitive situations like a death in the family. I expected a more compassionate and respectful interaction during this challenging time, and I hope this feedback is taken seriously to improve customer service in the future.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further. Please email your name, policy number, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Verified purchase
    Customer ServiceCoverageStaff

    Reviewed Dec. 12, 2024

    The customer service is quite lacking. I do not like being made to feel that I'm bothering a representative when I ask questions about my policies. Mutual of Omaha has foreign and somewhat strange practices around their policies, which is okay. What is not okay is when I need the process(es) explained to me, I'm treated like garbage when I ask for clarity. This has happened multiple times and I'm 2 seconds from switching to another life insurance company. There are other companies that treat their customers with respect.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into the further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Customer Service

    Reviewed Nov. 26, 2024

    The claim process is extremely complicated. They want everything faxed. Who uses Fax machines anymore. You provide one document then they ask for another, then another. They should provide a complete checklist when the claim is filed. If you get irritated or upset with the process they are not empathetic. They simply threaten to hang up on you. You have to call to complain. No way to do in writing. If I was critical I'd never be able to process a claim.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further so we can better serve you next time. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Profile pic of the author.
    Customer ServicePunctuality & Speed

    Reviewed Nov. 12, 2024

    I'm unfamiliar with Index policy and procedures. So I genuinely has some questions. I was transferred several times to get right department. No biggie. Everyone was really nice and moved quickly about it. Then I get right department (Which it's the main office in Omaha) and first sound I get out of Amanda mouth, is irritation. I'm very disappointed that I received that level of customer service.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Honesty & Transparency

    Reviewed Oct. 7, 2024

    Unethical and dishonest. 1 star is a way too much for them but I have no choice to put 0. What they say at the beginning is not the same as when you claim. Sorry for losing my money. I would never recommend them to anyone.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We'd like to discuss this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. We look forward to speaking with you.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceCoveragePricePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsStaffBillingHonesty & Transparency

    Reviewed Sept. 12, 2024

    I've been paying $140 a month for over a year now for what I was told from the agent who was in my house with his manager on the phone, an IUL insurance policy. With a death benefit of $200,000. Wondering why I could never sign in to my portal, I dug up the real policy listed on the portal they provide and it said I had a whole life term insurance policy. I was lied to, manipulated into thinking I had a whole other different policy. I could have paid $25 a month for double the death benefit. Then I go to cancel and they charge me again, also been waiting over a month for that last payment I cancelled. Shady practices from agents just looking for residual commissions, so they tell you anything you want to hear. I have all the initial paperwork we drew on and it all states it was a IUL policy, but the whole time it was a whole life term policy, which I said from the gate I did want.

    Also the agent said I can cancel at any time and receive the money I put into the policy which is a complete lie. I already went thru the correct channels to have the agents responsible, Tarek ** and his manager already reported to the BBB, the board of New Jersey agent list among other ways for them to not lie to customers for a commission each month. Good thing I kept everything even the papers where him and his acting manager wrote down how the IUL worked and that's what I was getting. Signed and initialed from both parties. I am extremely upset with how this company does business. Then the agent calls me back and says oh you already I was going to tell pay another 3 years and then you can get 50% of the policy money back. Already cancelled went with Fidelity and pay $30 for $500,000 death benefit. Horrible customer service, horrible agents, management, nothing good about this business.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceRefunds & PayoutsStaffHonesty & Transparency

    Reviewed Sept. 7, 2024

    Please do not use this company! The reps do not know what they are doing! Especially Cindy **! I had a small policy with them for my husband! Unfortunately my husband passed and now they screwed me out of my $ cuz she didn’t give me all the information! She didn’t have enough training & know I’m paying for it! Supervisor Youseff was no better! No heart! No compassion!! Read the fine print people because they LIE over the phone!! Horrible company! Horrible people! It’s not bad enough you lose your husband and now they have to screw you out of your money!!

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We’d like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. We look forward to speaking with you.

    Staff

    Reviewed Aug. 24, 2024

    Kelly at the Richmond Avenue location is the best!! Very supportive and sincere. Knowledgeable with different policies. I highly recommend Mr. Kelly as a strong advocate for others. Thanks, Mr. Kelly!!! You rock!!!

    Thanks for your vote!
    Customer ServiceRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed Aug. 14, 2024

    I called about my policy. I was told wrong on what he said. They pulled money out of my acct. When I called about my policy the lady act like she did not want to help me, so she hung up on me. So then I cancel my policy. Now they won't put the amount of money back into my acct. They're giving me a run around. I guess they go by commission on how many policy they get. And not care of people that have policy. I was told 18.00 And now 25.00. Not going to happen. She told me going to take 7 to 10 business days to send check. Said can you just put it back into my acct. She said no. And hung up. Never ever with Mutual of omaha. Worst customer service ever.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We apologize for the disappointing experience you've had with Mutual of Omaha. Your feedback is important to us, and we’re committed to resolving this issue promptly. To better understand your situation and address your concerns, please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Customer ServiceCoveragePunctuality & SpeedRefunds & Payouts

    Reviewed Aug. 11, 2024

    I Called to cancel my insurance. They said on phone that everything was all set and they will mail the confirmation letter to me. But a week later they still get my money from bank. And I haven't received anything. Awful. Don't buy insurance from them.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceCoverageTechPriceRefunds & PayoutsMaintenanceStaff

    Reviewed Aug. 6, 2024

    I canceled a policy Mutual of Omaha because the premium went $ 98.00 a month to $834.00 a month with increases every month. I contacted customer service and they said I would get a refund in 7 to 10 business days. I don't understand if they can take the money out of my bank account every month to pay the premium then why can't they replace the money they took out when canceling the policy? As this is the 11th business day and I have not received my check, I contacted customer service again today and they said they will send out another check today but it will take 7 to 10 business days and not concerned when I get it back. Mutual of Omaha has my money and not concerned when I get my money.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Profile pic of the author.
    Customer Service

    Reviewed July 26, 2024

    This company discriminates against felons. They believe that a person without a felony life is better and felons can rot. I tried email Tom Oldham and he has yet to respond. You call the number to speak to the executive level and they deflect. Mr. ** has engaged ingress violations to discriminate against felons, apparently his life is better than a felon. I have construed Mutual of Omaha’s silence as an admission of guilt and the promote discrimination throughout the company.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We’d like to discuss this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. We look forward to speaking with you.

    CoverageRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed July 26, 2024

    The company I work for recently switched our Life insurance over to Mutual of Omaha. The Employee Premium Table is NOT being honored. I am 65, I chose $40,000 coverage at $13.93 per week. The rep for our company said that because I'm 65, the amount gets reduced 65%. So, If I really want $40k I'd have to pay for $60k reduced 65% = $39,000 coverage.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We’d like to discuss this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. We look forward to speaking with you.

    CoveragePrice

    Reviewed July 3, 2024

    Be mindful of the fact that your employer may have chosen their dental plan that doesn't cover anything that has to do with a tooth implant. My crown screw broke off and it was super expensive to repair it because MOO didn't cover anything. Not the medication, x ray, limited eval.. All because it had to do with my implant.

    Thanks for your vote!
    CoveragePriceRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed June 21, 2024

    For the last two months they have caused my account to overdraft by dragging it twice each month but refuse to refund us the $60 worth of overdrafts that they caused. I even have a audio recording promising that they would not double draft us this month and they did it anyway and wouldn’t even listen to the audio recording that I have where their agent guaranteed there would not be a second auto draft done on the account. They do not care about their customers, it just all about the money for them. I’m paying my bank to do a stop pay and looking for a new insurance company.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Hello. Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Customer ServiceStaff

    Reviewed June 17, 2024

    I recently purchased a policy and I'm very happy with that decision, customer service was great, didn't push or rush me into anything. Living on a very tight budget I wasn't sure they would have anything for me but they did. Staff customer service was very knowledgeable and polite. I'd recommend 100% they have something for you that won't crush your budget.

    Thanks for your vote!
    CoverageRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed May 18, 2024

    They don't care. My wife passed away about 6 months ago. She had a small Mutual of Omaha policy which they paid out. Since her death she has gotten a dozen mailings to sell her more insurance. I notified them of the facts and asked that they take her name off their mailing list which they promised to do. The mailings continue month after month. I may have no choice but to sue them for intentional infliction of emotional pain.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Hi, Dave. Thank you for taking the time to provide a review. Please accept our condolences and our apologies for the mailings that you have been receiving. Please email your wife's name and address to to customercare@mutualofomaha.com for removal from our lists. Please be advised it may take up to 90 days for her name to completely clear from the system or pre-printed mail. We appreciate your patience.

    Customer ServicePriceStaffBilling

    Reviewed May 14, 2024

    When I moved into my house in 2007, a rep from this company sold me a whole life policy on the amount of $70,000. I’ve made every payment on time. So I call to just ask how much cash value that the policy accumulated and the lady said 0$. How is that possible for a whole life policy I’ve had for almost 17 years. The policy is worth nothing at all. I’m in disbelief. That’s one of my reasons for getting a whole life policy because they are value policies. Well I mindest well cancel this valueless policy.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Hello. Thank you for taking the time to provide a review. We’d like to discuss this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. We look forward to speaking with you.

    Customer ServiceCoverageSales & MarketingPriceRefunds & PayoutsStaffBillingRates

    Reviewed April 26, 2024

    I would not recommend this company to anyone and I own like 10 policies with them! Several months ago, they cancelled just one of my policies where I had paid for 16 years and I had excellent health. They claimed that I called the company to cancel just that ONE policy but if that were the case I would have cancelled all my premiums because they pull from the same bank and same account! They sent me a form to reinstate my policy and then wanted 10 years of medical records. After sent them the records they claimed they never got them but I had sent them certified.

    Finally one rep told me they had them. But they still refused to reinstate my policy after I had paid them over $7,000 dollars! I reported them to the Texas Insurance Board because they never proved to me that I cancelled just my premium to my policy over the phone! Why don't they have a form to cancel a premium payment? Why is it their word over mine? It's just a scam to take away my policy that I had for so long and only thing I can think of is that it was a $50,000 policy and at a good rate and they didn't want to pay that or when the time came to pay it! I am also reporting them to the BBB in Omaha, NB home office for unscrupulous practices.

    Thanks for your vote!
    Customer ServiceRefunds & Payouts

    Reviewed April 19, 2024

    They won't stop mailing me even after requesting such. I'm recommending everyone stay away from this company. They even called to offer to increase my grandmother's death benefit nearly a year after they paid out on it. I told them then that I don't ever want to hear from them again due to the emotional turmoil they caused my whole family.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Hi, Jonathan. Thank you for taking the time to provide a review. Please accept our apologies for the unwanted mailings. Please email your mailing address to customercare@mutualofomaha.com, and we’ll have the mailings stopped.

    Customer Service

    Reviewed April 18, 2024

    Tried to log into their guaranteed life and it’s a joke. It won’t let you put in an amount. When I try to put in an amount it just shows NaNa. Seems like the only way is to have them call you or you call them. I don’t want to talk to anyone.

    Thanks for your vote!
    Profile pic of the author.
    Customer ServiceCoverageRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed April 16, 2024

    A rep called me to renew my policy because the rep I had moved on. Come to find out the rep opened another policy and the company refused to refund me for the duplicate policy that was opened. Why would I need 2 life insurance policies if I only have one life?

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Hi, Irene. Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceRefunds & Payouts

    Reviewed April 11, 2024

    I cancelled my policy 10 days ago. I still have not received my refund check. I was told 7 to 10 business days. I called today. They said it will be processed in 48 hr. This is why I decided to go with someone else. I will never do business with this company again. Incompetent is an understatement.

    Thanks for your vote!
    Sales & MarketingRefunds & Payouts

    Reviewed April 8, 2024

    Company finds any little thing to deny paying you. Do not recommend them. Wasn't explained at the beginning that you needed it for 2 years before they will pay out the policy. Ridiculous really. They will scam you anyway they can.

    Thanks for your vote!
    Customer ServiceCoveragePricePunctuality & SpeedStaffTransparencyCommunication

    Reviewed April 7, 2024

    Do not purchase a policy with this company. I have been a customer for over 14 yrs. I purchased a policy to protect myself if unable to work due to complications of pregnancy. I am an OB nurse and see firsthand what can happen during pregnancy and wanted to protect myself if unable to work. Well, lo and behold I did encounter complications that restricted my ability to work bedside at my hospital. When it came time to use the policy, I was treated like a criminal. Had me in tears every time I had to deal with this company.

    I kept the policy paying 89.00/month and 14 yrs later I needed to use my disability insurance. Again, treated like I didn't matter at all. Never received timely updates, poor communication, would get the Dr.'s names wrong, requested to speak to managers. Never a call back. Finally got a hold of one, not much help. Really mess with your mentally. Then of course denied my claim, stating not enough evidence. I was in such a bad place and their "Dr" denied my claim. Now I feel even worse. If I can save one person from having to have to go through what I did, it would be worth it. Absolutely awful company. I will be retaining a lawyer to fight the appeal. Save yourself the heartache I have had to endure, stay far far away from this company.

    Thanks for your vote!
    Punctuality & SpeedValue

    Reviewed April 5, 2024

    If I could give this company a NEGATIVE star I would. I applied through a person that finds the best bang for your buck, I was asked many questions..I answered them all medications I was on. I provided the ONLY TWO I was on. I was immediately declined because 2023 I was give ** for WEIGHTLOSS, not diabetes. AGAIN NOT DIABETES. Never have had diabetes and also so was given ** for carpal tunnel and then switched to ** for the carpal tunnel…Well just because they think these medications are only for ONE reason to which my DOCTORS told them is incorrect and sent all documents to support what I told them and I also went two days later to get all my bloodwork redone to still deny me..

    I was told to send why I was on those two meds at different times one was actually almost two years ago and the ** I went off of in January this year… Then was told ** is not prescribed for weight loss at the time it was have that documented also from the doc along with labs to prove NEVER DIAGNOSED WITH DIABETES.. And also I have not been on any of these medications in 3 months to 2 years but being denied… This company it senna to be a bunch doctors that aren’t doctors.., They need to find a better way of getting information and supporting their theories of a person

    Thanks for your vote!
    CoverageRefunds & Payouts

    Reviewed March 17, 2024

    DO NOT buy insurance from this company. They will not pay out on the policies you buy. I purchased a cancer policy for $10,000 and when my husband got cancer, they refused to pay the policy. The doctor provided all his records and we had to appeal and then they refused the doctors records. They are a rip off, they steal your money and refuse to pay.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We’d like to discuss this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. We look forward to speaking with you.

    Customer ServiceCoverage

    Reviewed Feb. 26, 2024

    Omaha farms out this insurance to another company that will spend months finding reasons to deny your claim until frustration make you go away.... Had the same dentist for years and never a problem filing claims with previous insurer, now they don't recognize this dentist, they need his NPI number, they need his tax number, they need his address, they need his phone number, they need the dentist to call them....on and on....one after another. Dentist filed claim three times for me and his office is frustrated too.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Hello, Robert. Thank you for taking the time to provide a review. We'd like to discuss this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. We look forward to speaking with you.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceCoveragePriceRefunds & Payouts

    Reviewed Feb. 21, 2024

    I just learned of a policy my dad had (he passed in November of 2023) for critical illness. I called today to report his death and learned that the medical records and death certificate are not enough proof for them to pay out the coverage despite his qualifying diagnosis being on/in both of those things, they expect his hospitalist physician who treated him to complete a third form validating the diagnosis. The amount of work required when living out of state is not worth the headache unless this is the only asset someone has.

    I suggest finding a more reputable company that will accept the other VALID documents that the same physician they want to complete their form, has provided in the hospital medical records and to the state medical examiner on the death certificate as they require both of those items as well. It speaks volumes to me as a hospital CEO of the barriers that they intentionally create in an effort to earn money of premiums without having to pay benefits as they are well aware that it's nearly impossible to track down a treating physician whom doesn't operate a private practice to complete their ridiculous, repetitive forms.

    Thanks for your vote!
    Customer ServicePriceRefunds & PayoutsBilling

    Reviewed Feb. 17, 2024

    I had a 20 year TERM policy with the company and authorized electronic payment of $80.10 a month for that policy. Paid every month for 20 years. The term policy ended in October 2023. Without any authorization from me Mutual of Omaha decided it had authority to extend my 20 year term policy and remove $629.23 on 11/6/23, $629.23 on 12/4/23 and $629.23 on 1/4/24 from my bank account. We were out of town and had not realized these charges. We had to close our bank account to stop the charges.

    We called and they claim they have the right to charge my account a new premium and extend my term policy BOTH WITHOUT MY AUTHORIZATION. If I did not authorize them to remove this money from my account it is THEFT. They are saying they will not refund all my money. It has been over 30 days and no refund. I have also requested a copy of my policy which they say will be sent in 10 days. Beware doing electronic banking!!!! Customer Service does not do what they promise either.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We’d like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com.

    Contract & TermsCoveragePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsStaffTimeliness

    Reviewed Feb. 8, 2024

    I never imagined in 1,000 years that I would be writing a rave review about an insurance company - but here I am!! We have had two small policies for my mother since 2009 - one with Mutual of Omaha, and one with another large insurance company. Unfortunately, my mother recently passed and as the beneficiary, I can share first hand that the difference in service + claims processing between the two companies is literally night and day.

    Mutual of Omaha in my eyes, is the gold standard!! I am beyond impressed! They have provided excellent service in each and every department along the chain. They processed swiftly and to my pleasant surprise, they sent the check within days after notifying them of my mother’s death. The competitor will not likely send a check for another 4-6 weeks. That’s after snail mailing documents, they won‘t even start the process until things are received, and it takes time to even receive these official documents on our end.

    The fact that Mutual of Omaha moved so fast, it now allows our family to have the liquid funds to pay for services, our travel, rental cars and other essentials needed for these end of life family arrangements. It’s already a tough time to lose a loved one. Having the funds to take care of the services is the biggest blessing!! We are so grateful to this company, and their business model that shows more humanity than most. My family and I HIGHLY recommend Mutual of Omaha for life insurance! Thank you!!

    Thanks for your vote!
    Customer ServiceCoverageStaff

    Reviewed Feb. 7, 2024

    Your Dedicated Service Team has offered very little support in how to complete ParaMed physicals or obtaining medical records. There are numerous numbers given with no real guidance on who you actually need to connect with. When you do call one of the numbers, either no one answers, or no one returns your voicemail. This is supplemental life insurance that is supposed to provide peace of mind, but it has only caused headaches. Lack of service or ability to see shortcomings is very disappointing. Would never recommend this company or their customer support to anyone. Look anywhere else for life insurance.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into them further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Customer ServiceCoverageTechPunctuality & SpeedRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed Nov. 30, 2023

    The last couple of years of my mom's life I took care of her finances per her request. After sorting out the mess I discovered she had no life insurance. I immediately contacted Mutual of Omaha. Unfortunately she passed 16 months later at 77 yrs. of age of a heart attack. That was the first of August it is now December. Because the insurance policy was not 24 months old there had to be an "investigation". They have contacted every medical provider she had for the past 3 yrs. Still no payout. It is a small amount but it would pay the funeral home I did the right thing, now here I sit and worry that I can't pay the wonderful people who took such care with my mom in our family's time of need.

    Customer care phone conversations get me NOwhere. Every time I call I am told they are still investigating. Then within a week I get a letter which is basically a synopsis of the phone call. How do you sleep, giving individuals such a hard time when they are already grieving?

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We understand the importance of your concerns and would like to address them promptly. To ensure we can assist you effectively, we request that you email us your name, policy information, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. Our dedicated team is committed to resolving this matter and providing you with the support you need.

    Customer ServiceRefunds & PayoutsStaffResolution

    Reviewed Nov. 17, 2023

    I would like to warn others if you cancel within the guidelines they will steal your premium. They'll say they sent it and that's it. Of course they don't and refuse to check and rectify the situation. Instead you're told to prove they didn't return your premium. Like I said when you receive money and it doesn't belong to you you're a thief. I authorize policy on 10/26/23, I canceled on 10/27/23. To date 11/17/23 and after 14 phone calls I still haven't gotten my money from these thieves. And you will be referred to as thieves until I receive my refund. I will write a review every day on every site I can to warn others of your company's thievery, and total unprofessional approach to the entire situation. See ya tomorrow for another posting either here. Social media just in case I'm blocked here by tomorrow for exposing my truths. Unhappy past client km.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We’d like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com. We look forward to speaking with you.

    Customer ServiceCoverage

    Reviewed Nov. 7, 2023

    A couple of years ago, my husband and I purchased 2 small policies from Mutual of Omaha. After reading their reviews I am even more concerned. First of all, when we received the policies I called to say they had misspelled my husband's first name on the policy. Nope they said, that's what the application shows. Since I completed the application I knew this to be incorrect. The name they showed on the policy was not even a proper name! They refused to change it.

    Don't worry about it they said. Sure and what will you say if God forbid he should pass and they say nope that's not who they have insured. Have not trusted them since. But my biggest complaint is the bombardment of calls I receive EVERY day by them trying to upsell our policies. I have had to block 28 of their numbers and they still have more numbers to call on. My goodness, what an unbelievably annoying company to have to deal with. Knowing we are elderly I guess they feel they have us between a rock and a hard place for obtaining other insurance. Sad.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Thank you for taking the time to provide a review. We greatly appreciate you bringing this issue to our attention. Customer satisfaction is extremely important to us, and we apologize for the inconvenience of receiving too many phone calls. Please email your name and phone number to customercare@mutualofomaha.com, and we’ll have the calls stopped.

    Customer ServiceCoveragePriceStaffBilling

    Reviewed Oct. 26, 2023

    My grandmother passed away this August 2023 just a couple months ago. My father, her son passed away unexpectedly earlier this same year in January. Unfortunately as the last surviving member of my family, I am responsible for the full cost of both funerals which added up to almost 20,000 dollars. My grandmother had a life insurance policy with Mutual of Omaha for 10k which would be a huge help towards the 12k for her services I currently owe the funeral parlor. Also this is exactly what she intended this money for when she took the policy out in the first place, to take some burden off off the family after her passing.

    Mutual of Omaha was absolutely no help when I contacted customer service because my father was her beneficiary and since he passed away there was no contingency plan and they instead of writing the check directly to the funeral home for her final expenses as I begged them to do they decided to send it in the name of the estate in care of myself knowing I have no way to access this and pay the funeral home because probate is expected to take a year and they want payment for her services now. Disgusting to refuse such a simple request in a person's worst time of need. I lost the 2 most important people in my life this year and now risk losing my home and car as well because the funeral home is looking for payment and will eventually take legal action.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Hello. Thank you for taking the time to provide a review. We’d like to look into this further. Please email your preferred contact information along with your grandmother’s name, date of birth, and policy number, and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com.

    Customer ServiceCoverage

    Reviewed Sept. 26, 2023

    Do not purchase insurance from this company. Let me tell you that my husband passed and I had been paying the life insurance, coming straight from my bank account. While he was on hospice his family sneaked in and took advantage that he was unconscious and had him sign the form to change the beneficiary. During the time, he had cancer, they never showed up. I called the insurance and warned them that this would happen and told them to make a note because their money hungry and supposedly they made a note. He had already told me his wishes of how he wanted his funeral to be, instead they cremated him so they could keep the money.

    Thanks for your vote!
    CoverageRefunds & Payouts

    Reviewed Sept. 5, 2023

    I had 4 Life and Accident policies with Mutual of Omaha, after pay for 3 years I found out that because my son went into the military if he would get hurt or died Mutual of Omaha would not pay out anything because he is in the military, he was not in the military when I took the policy out and I had been paying on a policy for NOTHING! ALSO, Mutual of Omaha would share info on my brother's policies because we share the same last name with me and I told them numerous times I have NOTHING to do with my brother's personal business and they should not be sharing another person's business with me nor mines with anyone.

    They canceled one of my policies because they were sending mail to an address I had moved away from for almost 2 years and I had informed them of the move. I have insurance on my grandson, I know my grandson's date of birth. Mutual of Omaha somehow recorded his birthday wrong. I can go on and on about the errors with this company, but I will end with if due to the fact that I've been with them for some years now that is the only reason why now have 3 policies instead of 4. I canceled my son who is in the military policy, but I would NEVER recommend anyone to Mutual of Omaha.

    Thanks for your vote!
    Customer ServiceCoverageTechPricePunctuality & SpeedStaff

    Reviewed Aug. 8, 2023

    Mom was diagnosed with 18 months to go so I took out the policy based on a previous review I had read. Thankfully, mom was with us for four more years but eventually succumbed. Once the dust settled, I called to make the claim and after about 10 minutes the gentleman told me a check would be sent out as soon as possible. I was surprised that, after signing up for a faceless insurance policy online four years prior that it would be as easy as it was to get the benefits I was expecting. No forms, no death certificate (which we were still waiting on), no hassles. The guy who helped me with my claim even consoled me on my loss. It was kind of embarrassing for me to tear up on the phone but I suspect it wasn't the first time he had been in that position.

    My check arrived in about three business days and I just deposited it today. The policy wasn't much, but it covered the funeral costs, what I put into it, and a bit more which mom wanted to help with putting a downpayment on a home. She didn't have anything to leave us so she was thankful that at least with this life insurance policy there would be something. I am not sure how I could thank an insurance company without a face, but through this review perhaps others will know that it does have a heart. Thanks Mutual of Omaha.

    Thanks for your vote!
    Profile pic of the author.
    Customer ServiceContract & TermsCoverageSales & MarketingPricePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsStaffRatesTransparencyTimelinessHonesty & Transparency

    Reviewed July 28, 2023

    Updated on 07/31/2023: Mutual Of Omaha Life. An update. These people here response to my review is pathetic. I have several emails to this out fit to their Customer Care Dept before I filed my review & complaint on the 28th of July & they respond by responding to them by email to C/S again but does NOT give a direct person to speak with. I still DO NOT know why we allow criminals to do business. All the reviews against them are the same hundreds of them are basically the same. Mutual if you see this I've sent you 4 emails. NO response! NOT doing it again. I'll get no response again!!! ZERO ⭐'s will NOT CHANGE!

    Original Review: This outfit owes me $35.94 last week. May/2023 I set up appointment with these 2 punks not even out of diapers to be selling Life Insurance, when they called I assumed it was random calling. I asked how got my #. Claimed that sent back something to a company I'm a member of but he supposedly didn't know who. We set up appointment. I was just wanting info, 20-30 minutes into the conversation he had asked for my banking info (checking). He told me with my partner-a witness, sitting next to them and said my checking account is used for "verification purposes ONLY." Well that was a lie from hell!!

    On July 01 my checking account was overdrawned. Let me tell you I was PISSED OFF!! When I called to see WTF is going on. I told them that they committed bank fraud on my account. Told them to cancel the policy, that I did NOT authorized it to be started. It's now couple days shy of a month. I've called 4 times since to make sure policy was canceled and my refund was mailed out on July 5th. We're couple of days shy of a full month and I've received NO REFUND! They caused my account overdrawn by the $35.94 + $45 overdraft fee for it was paid by my Credit Union to Omaha Mutual.

    BTW, I was blown away ALL of these reviews are identical with everyone's issue with Omaha. SOOOO, how come they're allowed to be in business in this Country, scamming, lying to people so they can have a luxury lifestyle. NOT RIGHT AT ALL. I WANT my $75 in total that cost me to pay for their fraud on my account. Someone needs to wake up and shut these crooks down before they start up the scams. ANYONE interested in filing a "Class Action Law Suit?" I'm sure am thinking about it.

    Thanks for your vote!
    Mutual of Omaha Life Insurance
    Response from Mutual of Omaha Life Insurance

    Hello. Thanks for taking the time to provide a review. We take your concerns seriously and would like to look into this further. Please email your name, phone number and the best time to reach you to customercare@mutualofomaha.com, and one of our customer care associates will be in touch.

    Loading more reviews...

    Mutual of Omaha Life Insurance Company Information

    Company Name:
    Mutual of Omaha
    Year Founded:
    1909
    Address:
    Mutual of Omaha Plaza
    City:
    Omaha
    State/Province:
    NE
    Postal Code:
    68175
    Country:
    United States
    Website:
    www.mutualofomaha.com