
Anthony & Sylvan Pools Reviews
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
About Anthony & Sylvan Pools
Anthony & Sylvan Pools is a premier builder of inground concrete and fiberglass swimming pools. Since 1946, we have designed and installed more than 370,000 pools for home owners all across the nation. Our pools are easy to maintain and built for life. With additions such as vanishing edges, raised spas and rock waterfalls your pool is an oasis in your backyard.
Visit anthonysylvan.com- Accessibility and safety features
- Complete customization available
- Lifetime warranty available
- Retail stores not widely available
Anthony & Sylvan Pools Reviews
Filter by Rating
- (1,388)
- (255)
- (85)
- (49)
- (124)
Popular Mentions
- 4,976,692 reviews on ConsumerAffairs are verified.
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
Recent
- Recent
- Oldest
- Most helpful
A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.
- 4,976,692 reviews on ConsumerAffairs are verified.
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
Reviewed Oct. 18, 2024
I have been working with Anthony And Sylvan since we got our pool in 2019. They have been phenomenal on the service side since day one. They are immediately responsive to any need as well as fixing items with the pool in a very cost effective way. Geoffrey ** specifically takes good care of us and I can tell it’s more than just a job for him.
Reviewed Oct. 18, 2024
Geoff is an outstanding resource for me in anything pool related. He’s quick to respond and quick to remedy any issue or concern I have. He’s my go to!! Waterfall was not working. He knew exactly what the issue was and fixed it with 2 days of reaching out.
Reviewed Oct. 18, 2024
This is our second pool with Anthony & Sylvan. Design and work quality are great and so is the customer service! We have worked with Brian on design and we value his perspective and recommendations. We worked with Geoff on pool school and subsequent questions and he was always happy to answer.
Reviewed Oct. 18, 2024
Geoff made the process super smooth when we were interested in getting pool services when moving into our new home! He’s always quick to respond and is willing to be flexible on any changes we request.
Reviewed Oct. 18, 2024
Anthony Sylvan does all of our new pool installations and maintenance. We love working with them. They always have freshen new ideas and develop a project that is on time and looks beautiful. They have a lot of features to be able to select from. From waterfalls, Light features, Spas, Spa ledges.
Reviewed Oct. 17, 2024
Geoffrey ** has done a great job taking care any issues we’ve had with our pool. He’s friendly, professional, and takes care of things fast. We couldn’t be more pleased with the service we’ve received.
Reviewed Oct. 17, 2024
We have thoroughly enjoyed our Anthony & Sylvan pool. It’s been the best addition to our home. We have had a couple small, warrantable issues, but Geoff **’s prompt support and extremely high level of responsiveness has made them easy to deal with. Thanks!
Reviewed Oct. 17, 2024
Our pool is approximately 7 years old and was installed by Anthony Sylvan. I noticed a problem with the pump and called. While on the phone, he diagnosed my problem, sent me a link to Amazon for the correct seal to order. I was told if we couldn’t figure how to replace the seal, they would be happy to come and fix it for us. My husband fixed it!
Reviewed Oct. 17, 2024
Worked with Geoffrey V. in the Charlotte metro area for a gas heater installation. He knows his stuff, did a super clean installation, and was in/out in one day. Storm knocked down a tree and crushed the old heater… pipes/valves were cracked and old heater was toast. Geoffrey (and his crew) got the old one out and replaced all the components so it looked like it used to. No messy glueups, no odd routing, clean job site afterwards… all up and running again!
Reviewed Oct. 17, 2024
The Service team at Anthony and Sylvan has been outstanding. They are professional and easy to deal with. Geoffrey is responsive and attentive to his customers’ needs. I have recommended Anthony and Sylvan to both my parents and in-laws.
Reviewed Oct. 16, 2024
When we first called Geoffrey **, it was only for a question about winterizing the pool. In the course of answering our question, turns out we had a problem that we didn’t even know about. Geoffrey was here within 1hr with parts in hand. Thanks Geoff.
Reviewed Oct. 16, 2024
Geoffrey has been so helpful after our pool was completed. To this day, I can text him with questions or suggestions for products and he always has gotten back to me within 24 hours. He has been such a great resource and help. Thank you!!!
Reviewed Oct. 16, 2024
Anthony & Sylvan did a wonderful job constructing our pool, we had a great experience every step of the way. Geoff was super responsive and very helpful, we could not have asked for a better person to help us with learn about our pool and keep it well-maintained.
Reviewed Oct. 15, 2024
Geoffrey with Anthony & Sylvan Pools has been amazing to work with. He’s always avail to take my calls, FaceTime and come to the house within same day or day after. He has helped me troubleshoot any issues we have encountered with our pool or equipment and will fix it or help us fix minor issues too. 5 Star Service!!
Reviewed Oct. 15, 2024
Geoffrey was so incredibly helpful with my questions about our pool equipment. He took the time to walk me through whatever I asked. I am so appreciative of his help! Being a first time pool owner, knowing that someone like Geoffrey is a phone call away definitely helps!
Reviewed Oct. 15, 2024
Geoffrey ** has been amazing to work with. He is always going above and beyond to ensure I am satisfied. Over communicating is a skill that not a lot of people have but Geoffrey pulls it off perfectly. 10/10 recommend.
Reviewed Oct. 15, 2024
After a good experience in building our pool with Anthony & Sylvan, we decided to sign up for their weekly maintenance. It’s been about 10 months of pool service now and we’re happy to have made the right choice. We’ve had a pool in the past and managed the chemicals ourselves. Having A&S managing the chemicals and cleanings has gone a long way in our pool enjoyment. The maintenance team is accessible and responsive. We highly recommend them.
Reviewed Oct. 15, 2024
Geoffrey ** is the best! He helped me get my pool running over the phone. He was able to walk me through what to do to fix my pump, he had me turn off the breakers and wait 5 minutes and flip them back on and poof the pump was working again. Thank you Geoff.
Reviewed Oct. 8, 2024
We used Anthony & Sylvan pools for the installation of our pool. It was started in November completed in March. We would recommend them. Our PM Ray ** was the best. He is committed to giving his customers the best service. I had design what I wanted my pool to look like. Together Ray and I made it exactly what I wanted. We made some changes prior to digging as we drew the pool out on my lawn. He was very helpful. He's positive attitude and suggestions always made me feel comfortable. If I texted or call he answered my calls and answered questions. If I needed help he would come to my home to help and assisted me. Ray ** is a asset to Anthony and Sylvan. I would recommend A & S and Ray ** as your PM.
Reviewed Aug. 9, 2024
There are some situations that sometimes make us feel a deep disappointment and make us wonder what happened to honesty. My latest dealing with Anthony Sylvan Pools is one of them, and so is Anchor Industries by extension. A number of years ago, I had them renovate my in-ground pool (new plaster, new tiles, new equipment, cover, etc.) and they messed it up. Their foreman/salesman never did not show up after the deal was signed and money paid.
The workers messed a number of things up and one of the mess-ups was the Polaris pool vacuum cleaner wall hookup. They plastered over the pipe and then refused to acknowledge anything supposed to be there. When I was not supposed to have to say anything because it was in the details of the signed deal, I ended up having to pursue it over and over and show before work, during work, and after work pictures that showed where the pipe was and how it was covered until I get them to agree to fix it. Instead of fixing it, they ended up messing it up more because they broke the plater to locate the mouth of the pipe and patched it so poorly that it has been causing me problems ever since.
I should have learned my lesson and steered as far away from them as I could but I did not, thinking that the mistake was the workers and applied the concept of second chances and recently asked Anthony Sylvan Pools to make a new pool cover for me. They charged three times what they charged the first time. They gave the reason to be partly inflation but, most of all, the quality of their work. A few weeks later, six springs snapped and the cover went down into the pool. I fixed the springs myself (a lot of back breaking work) and let them know that the quality of the springs was bad and nowhere near as good as the ones that were used in the previous cover. I made it clear that the new ones were flimsy and I asked that they be replaced with better quality springs or the same was bound to happen again. Nothing happened.
Sure enough, not only the springs snapped again but the seams of the cover started to stretch and looked like they were about to come apart (and the cover is practically new). I repeated my ask. They sent a subcontractor to look at it and he offered to replace some of the springs (that I had already put back together and made stronger) with the exact type of springs!!!!!
He disappeared and along with his "solid promises" to have someone from Anchor Industries to call me (Anchor is the party that Anthony Sylvan contracted with to make the cover but my dealings with along and solely with Anthony Sylvan). I can sense a collective effort to ghost me as Anthony Sylvan Pools, Anchor and the subcontractor have all since stopped all communications with me. They can stop that but they can't make their shame go away. What they did was not decent. Save yourself trouble and do not deal with them.
Reviewed July 21, 2024
Anthony & Sylvan put in a pool for us late last year and working with them was excellent. It took about eight weeks, which was before the timeline, and the quality was top-notch. The salesman was great and the project manager was very informative, and followed up and checked in. We got the PebbleTec coating and there was a little bit that was a little rough in the bottom of the pool. The installers came out within 48 hours and fixed it.
Reviewed July 20, 2024
When my pool from Anthony & Sylvan was getting installed, I had good weather. But there could have been more progress made on my pool. The pricing was a little uneven as my neighbor had the same pool with rock removal and was charged significantly less than mine using the same type of jackhammer. Mine was a little more expensive. There are some things that need to be fixed on my pool. I'm not happy when there's a buildup on my spa with the way that the spillway is leaking. Generally, they're responsive. But the upper management, his name is Mike and he needs a little customer-service-oriented guidance. Some things definitely didn't go the way I'd like them to go. But at the end of the day, my pool is nice. The salesperson listened to what I wanted and made it happen. I've recommended them to friends due to pricing. The pricing of the pool is very competitive and the best pricing within the area.
Reviewed July 19, 2024
We got a rectangle gunite pool through Anthony & Sylvan, and I like the tanning ledge. Working with the team was good. There are some things that could be improved upon. We had to move our pump because they didn't stick with the original placement of it. Our HOA didn't like where they put it, and we had to pay to have it moved. So, it wasn't us that was at fault. We had to pay and it added about 10 months of time to the pool build. The people that they recommended to do the pool decking were not qualified to do the pool decking. They didn't know what they were doing, and it took about five months longer than it should have because we couldn't find them to come to work. We're gonna have to redo the work that they did because it wasn't installed properly. The pool itself has been great, but the pool decking has not been great.
Reviewed July 18, 2024
I'm very satisfied with Anthony & Sylvan. Their customer service team was always supportive even after the pool was built, and even if I call or drop an email, they respond immediately. We did a 35 feet by 18 feet pool and it has a Jacuzzi and a tanning ledge. It also has a waterfall and lights. The spa and the fact that I can control almost all of the stuff on the pool using the mobile app are my favorite things. Working with the Anthony & Sylvan team has been very pleasant. I was a bit stretched on time. So, I didn't want to go with the hassle that I had to call different contractors or go in and follow up on why something is not done right.
What I was really happy about is that they used to drop me a note saying that, "Okay. On this day, the contractors are coming in." Then they had their own inspector that used to come in after the contractor. And if any re-work was required, they would automatically send up a re-work. In the morning, they came in and they dug the land, and then install or put in the concrete. Then in the evening, the inspector would come in, they would take the pictures, and they would drop me the pictures saying that, "Okay, they are very fine and everything looks good." If I would see any mishaps, I could let them know. They would also say, "Okay we're already working with the contractor to get it fixed. So, you don't need to worry about it." It was awesome that I didn't need to chase anything down. I did ended up recommending a couple of my friends to Anthony & Sylvan after that.
Reviewed July 9, 2024
It was a good experience with Anthony & Sylvan. I probably paid a little bit more, but it was worth it. They provided me with a quality product. They had good subcontractors and we had one or two issues with the electrician but other than that, it worked well. They have a good project management team. The project manager was very helpful. He was hands-on and helped fix the issue. The after-installation and customer service is also very good. I've never had to look after a pool by myself. They came out and did training, which I was able to record. They gave me the startup kit to get things going, the pool cleaner and all the apparatus that I needed. It made it very easy to continue to maintain the pool. The pool has been in for about a year now and I love having it. I like the layout that we ended up having. We had to do an unusual shape to try and fit it in with the deck and it worked out nicely. The travertine is very good.
Reviewed July 9, 2024
The pool looks nice and it functions, but Anthony and Sylvan could have done a lot better. It took way too long and there are still issues with the pool. They never came out and fixed it. There's a leak in the pool and they're claiming that it's on us, but it's not. They had sent the leak guy out. He said it was fixed. I asked, "How do you know it's fixed?" They said, "We sent a leak guy out." They also messed up my gas line and we were overcharged. They put a natural gas hookup. We have propane. We had to pay the gas company 1,200 bucks to change it and Anthony & Sylvan gave us a small credit for it. The problem is they make you pay in full before you do the final thing so you have no leverage. You can complain all you want, but they don't have to do anything. They got your money.
Reviewed July 9, 2024
Anthony & Sylvan was awesome. I went into the location off Rea Road. They have a showroom there and I worked with Brian. He helped me design the pool. I recommended him and the product manager. They did a great job. They had various teams come through for each portion of the project. The concrete crew was messy and I had to go out and clean up three bags worth of trash. But all the other crews were very efficient and would come in, do their stuff, and clean up. It's a concrete pool with the PebbleTec. They did some special tile work for me as well. It has a Jacuzzi and a little waterfall. It's salt water and I love that it has a deep end.
Reviewed July 9, 2024
Anthony & Sylvan is a big company and the reason I went with them is because I figured they'll still be around in 10 years versus some of the fly-by-night people. I designed my pool and Mark, my rep, did a good job of helping me make my creation come to life. He was able to utilize the CAD program quickly and give me a 3D rendering of it before we ever started the process. The communication was good, and the process was quick and seamless. I have everything on my pool from the waterfall to a hot tub to the lights. The construction took 10 weeks max and there were some rain delays as well as a few little hiccups, but nothing dramatic. Also, I still have a few items that I've been meaning to have them come out and look at. There are a couple of coping issues, but nothing major. I can't say that they haven't fixed it because I never requested it.
Reviewed June 30, 2024
My only complaint with Anthony & Sylvan was that it seemed like they were trying to sell us on what they wanted. It seemed like there was some money involved and they didn't want to get us the best. So, I'm a little disappointed on the PebbleTec finish. It wasn't what I wanted. It's kind of more like what they wanted because they made more money that way or saved them money. I'm still waiting on somebody to come out and look at the handrail because it is rusting inside. It's been like that since they finished it. I can't get ahold of the production manager. I called him for about a month now, sent him messages and I haven't gotten a response.
I wish they would have listened a little bit more to what I had to say or showed me the better quality stuff. It seemed like everything was a price point and not really the better quality. The finish inside the pool feels like sandpaper and I already complained to the salesman. He told me, "Well, we went over all that." So he doesn't wanna hear it and then told me that it was gonna cost $10,000 to $15,000 to redo it now. I would like to get the pool refinished at a discounted rate now because we don't like it. The pebbles in the sun ledge have a lot of black pebbles in it and it would have cost a whole lot more money to do a different color sun ledge. That was why we wanted all the same color. But they should have expected that and put that in the price because now, you're getting a less than par as far as you think what you get for quality. They should have put that in and made it a more quality looking pool, with quality looking finish.
Reviewed June 24, 2024
We're happy with our pool but my husband despised the project manager with Anthony & Sylvan. He was responsive but difficult to work with. He took no responsibility for anything that happened. The project was finished on the date it was supposed to be done, but not without a lot of pushback. The week that it was supposed to be done and nothing was being done, I called them and said, "You have three days to meet the deadline that you promised me." I didn't expect that I had to push, prod and be aggressive about getting what I was promised.
Most recently, we had an issue and we reached out to our project manager. He told us to contact the warranty department but didn't give us any contact information for that. We decided to take care of it on our own. In the end, our project manager wanted a review. We finished in June and he contacted us in September and said that his compensation depended on the review that we would give him. My husband told me not fill it out because it was not gonna be favorable so I didn't. A couple of months later, the project manager contacted me and said, "If you don't do this review, I'm not gonna have money to give my family and children a nice Christmas." It was manipulation.
Reviewed June 24, 2024
Ray, our project manager, did a great job working and communicating with us, and addressing any concerns that we had. He was good. He didn't catch all the quality issues ahead of time but he did the best he could with what he was given. Working with the scheduling team was a little trying at times. There was a little lack of communication. They told us there'd be gaps when the pool was being built but there were times when there'd be extremely long gaps. We tried to reach out to Anthony & Sylvan and we found out an electrician company they worked with had walked off. So, our pool was about three weeks longer than they originally told us. Last year, we ended up replacing about half of the pool water because we were losing that much water over the course of a couple of months. So, it took a while for them.
During the setup, Anthony & Sylvan forgot about us for a while. After the pool was done, they came out and did the initial setup. We have a salt system and they were supposed to come out 30 days later but they never came back out. After 30 days, I called them and they didn’t have anything scheduled for us so I had to wait an additional three weeks. When they finally came out, the salt system was not working so they had to replace it. There were some issues with getting our system finally set up so we were delayed over a month from being able to fully utilize the pool.
We have had four leaks in the pool since we've had it. So that's been a little bit of an annoyance. We're still dealing with a leak right now and we're not having a great experience with the pool because of the additional leaks. The team came out in April and we're now almost at the end of June and they haven't come out and fixed the leak. They had two months to come out and repair something. But even when they come out and fix this fourth leak, there'll probably be an additional leak somewhere that they will have to come out and fix again.
We did an in-ground pool with a spa and three waterfalls. It’s a 15 x 30-foot-long pool, about 11,000 gallons. It's a gorgeous-looking pool and overall, we love it. But we don't necessarily love Anthony & Sylvan. And now, going through the process, I understand they are more of a project management company versus a pool company because they contract all the work out to third parties. Their quality assurance wasn't as good as it could have been if we were dealing with so many leaks in the pool. Other people have been thrilled with their pools but ours is maybe an outlier. We have not had a great experience and even our salesperson didn't do a great job. I wouldn't recommend Anthony & Sylvan as a company to work with.
If you're searching for pool companies and are interested in purchasing a pool, the website is easy to navigate. But if you're a customer trying to find the warranty page, if you need to contact them and if there's a problem or an issue, that information is harder to find on their website. It isn't as upfront. Servicing the customers could be better there. There's probably a lot more they could do with their website. They don't do a great job retaining business and there's a lot of opportunity they are missing for continued service after the pool has been delivered. If I'm a returning customer, there's not as much information. Maybe things have updated, but at a time when I needed to put a warranty claim in, it was not the easiest thing to find. You have to search Google to find the page. Google to find the warranty page and then be on the website and navigate to the warranty page.
Reviewed June 24, 2024
We spent a whole bunch of money on our new custom-made pool. But it’s fine and our favorite part is the grotto. For the most part, Anthony & Sylvan was on it. But the customer service wasn't the greatest sometimes.
Reviewed June 24, 2024
Anthony & Sylvan has a national footprint. I like the fact that they are able to offer a little bit more reassurance that they're not just a flight-by-night pool company, that they've been around for a long time, and their warranty seems solid. However, I don't think that their swatches for the concrete around the pool during the design phase were representative of what the finished product was. It ended up being a lot lighter than what we thought we were getting, but it turned out to be okay because we ended up liking the lighter color better.
Anthony & Sylvan is a great company. They got a job from somebody I recommended them to. But one thing that I told that person is, "Don't pay in full. Write it into the contract that you're gonna hold back $10,000 until they finish everything to your satisfaction." That way, they don't have the same problems that I did, which is getting them to come back out and fixing some of the details that were overlooked in the process. I was a bit upset with them about the follow-up for some things. Once the pool was finished, there were a couple of things that I wanted repaired, but it took quite a lot of effort and time to get them to finalize some of those. They need to up their finishing detail and timeliness of finishing it. My project manager was responsive but the warranty department was not. But overall, they ended up fixing everything and it's great now.
Reviewed June 19, 2024
Purchased a house that had an older pool that was originally built by Anthony Sylvan Pools. It needed a great deal of updating so I reached out to several firms including Anthony Sylvan. They were not the cheapest, but they assured me that since they had built the pool they could do an excellent job of remodeling.
In short, they did not do a good job at all. The Project Manager they assigned was inept and inexperienced. I tried to let the company know what was going on and they ignored me until the work was done and then they fired the PM. By then it was too late to fix the issues; poor tile work, plastered over cleaning heads, Lights installed in incorrect locations, skimmers not rehabbed; etc. Now they don't return my calls. I would suggest a smaller company with hands on management of your project. Do not trust they will do the work in a quality manner.
Good Afternoon John,
I'm sorry to hear this, and I thank you for bringing these concerns to my attention. I was able to locate your renovation account in our system, and I have escalated these concerns directly to our Houston Renovations Manager, Shawn. Once I have spoken with him on these concerns, I will contact you directly with any updates that I have.
Sincerely,
KevinCustomer Care

Reviewed June 17, 2024
Rebar bleeds all over deep end and according to customer support, warranty does not cover as it’s not “structural.” I don’t know how the rebar not being completely covered in concrete does not qualify as structural as I’ve been informed that if the issue is not remediated the whole pool shell is in danger of failure. AS has these bad reviews for a reason.
Good Afternoon Amy,
I'm very sorry to hear this and I thank you for bringing these concerns to our attention. I was able to locate your customer account, and I have escalated these concerns to our Warranty Manager Paul directly. After I have spoken with him and gotten more information on the status of your claim, we will contact you directly.
Sincerely,
KevinCustomer Care
Reviewed June 2, 2024
We have a 16 x 30 granite pool with a waterfall, a couple of tanning ledges and Jandy equipment. Anthony & Sylvan did a pretty good job on it. Brian, my sales guy, got my stuff dialed in nicely and I was pretty pleased with getting things started and making a couple of changes. Being I'm an experienced pool purchaser, I would encourage them to up a few things that they do as a standard for a pool. The way I look at it, a pool is a cup of water and it's something I got to maintain. So, the more tied to it that I have to be, the less I like it. When I was talking to my original pool builder, I asked him what I could do that was going to make me like it the most that I can. He said there are two things right off the bat that everybody never thinks about but they do, auto-fill and overflow protection. Nobody puts them in pools. So, I told him to set me up with that.
They put my auto-fill in and they tied it to my sprinkler system. So, when my water's on to do the sprinkling, I'm going to to have to have a pool level and it stays at whatever level I want to with the auto-fill. If I leave for two weeks and it doesn't rain and water evaporates out, the pool fills itself up to the desired line I have set up and I don't have to worry about it. If I'm out of town for two weeks and we get torrential thunderstorms like we did in Arkansas all the time and the pool would fill up, my pool would flood immediately if I didn't have the overflow. So, we put in a two-inch overflow drain, piped it out to the edge of the property to the soil, and it drained off into the back. From that point on, I always asked for an auto-fill and an overflow for all mg pools because those are the two things that make you have to be there all the time.
So, when I built this pool here, Anthony & Sylvan's rep did his whole pool design and I told him that in his drawing, I didn't see the overflow. He said they didn't do that and that no one ever asked for that. But I told him I needed one. I also asked him where was the auto-fill in the line there and he said they don't sell the auto-fill either. He said it costs 1,700 bucks but I told him I didn't care what it should cost. For another 1,700 bucks, I wanted the auto-fill mechanism. So now, I like my pool because I can leave and go out of town for a couple of weeks and I don't I need someone to come out here and empty out the baskets.
Also, if people are lazy and they don't want to pay somebody to come and clean their pool, Anthony & Sylvan should offer an in-cleaning pool system because they have them. I had one on one of my other pools but I didn't do it on this one because I'm home all the time. But they built this pool really nice as far as the equipment that they use. It's a lot less equipment, but it keeps my water a lot cleaner. This house is in the woods and my other house was also in the woods, and this pool here, by far, stays the cleanest of all the pools I had and I spent the least amount of money on it. Aside from that, when I had some issues in my pool come up, Anthony & Sylvan fixed them. The communication was tight and they were really good. I'd use them again and I've referred them twice.
Reviewed June 2, 2024
The salesperson, Brian, was great. We really enjoyed working with him. Our construction manager, Tim, was good. But some of the construction crew could have been a little bit more careful with the damage to the water drains and stuff along the side of our house. But in the end, they came and fixed everything, so they made it right. We're dealing with some sort of drainage issue right now that we're hoping to get figured out, but it's kind of in the process of that with Anthony & Sylvan right now. But overall, everything was done fairly quickly, which was nice, and within the timeline that we were quoted. I like our pool. We like the decking. It turned out nice. The colors and shape are nice.
Reviewed May 26, 2024
We got an inground pool with a hot tub, concrete deck, Pebble Tec surface, and tile edge. We're happy with it and we get to use it when it's warm out. It's got wireless controllers, which makes it easy to control the different functions with the pool, with the lighting, and with the pumps. When Anthony & Sylvan initially dug the pool, they didn't dig it deep enough and it was going to be significantly out of the ground. It was being built at the same time as the new house was being built and I had to get my builder involved to lay out the positioning of the pool for them because they didn't seem like they knew how to do it. So, my builder did it.
Then, when Anthony & Sylvan's reps completed putting in the concrete forms, they did it wrong. I luckily came over and noticed that, so I called and told them to stop the work. They were going to charge me additional money to position it the way that we had originally agreed to have it positioned and at the end of it all, they saw that there was an issue where the house couldn't be fully completed until the pool was completed. So, they had me in a bad position. If I wasn't trying to finish a house and the pool needed to be done to finish the house, I would have had them stop the building of the pool and I would have refused to make any additional payments. I would have also wound up having to turn it into a legal matter. But I had an entire house waiting on that, so I wound up having to split the cost with them. But they really should have covered the entire fix because the whole issue was theirs anyway, it was not mine.
I would tell my friends to get a quote from Anthony & Sylvan, but I would tell them specific things they need to be very careful of. The pool company wasn't as forthcoming with making sure that the workers were doing the thing that was laid out. Aside from that, we had them quote a pool prior and they raised their prices significantly. So, that was a little bit of an issue for me as well.
Reviewed May 23, 2024
We built a 16,000-gallon pool spa combo through Anthony & Sylvan. We gave them the design ideas, and then they came up with a plan based on our ideas. I like the design aesthetic itself and how they were able to put it on a hillside so we have a view from the pool. It was a bit of a challenging build in general because it was at the same time as our house and I know it was difficult to coordinate and the hillside was a challenge, but the end result is what we wanted. I would recommend Anthony & Sylvan.
Reviewed May 22, 2024
DO NOT USE THIS COMPANY. Check reviews on BBB etc. They completed a new pool installation for us in 2023, for which we paid a substantial amount (well over $100k), and we have had nothing but issues since. We submitted the first warranty claim for the pump, and it took over a week to even get a response—no one ever showed up, and we had to pay out of pocket. To this date- no one has ever responded to us regarding this warranty claim. Now the pool is filled with dust and clogging the filters and the pool servicing company has stated that the plaster was inadequately done. They refuse to clean the pool until the plaster is redone. It has been over a month, and still, no one has come out to even look at the pool. When I email, I rarely get a response, and my calls go unanswered.
Good Morning Sarah,
I'm very sorry to hear this and I'd like to try and help find a positive resolution to your concerns. To get started, please send me an email at, customercare@anthonysylvan.com, including the address associated with your pool account and the best phone number you can be reached at.
I look forward to speaking with you soon.
Sincerely,
KevinCustomer Care
Anthony & Sylvan Pools Company Information
- Company Name:
- Anthony & Sylvan Pools
- Company Type:
- Private
- Year Founded:
- 1946
- Address:
- 3739 Easton Road
- City:
- Doylestown
- State/Province:
- PA
- Postal Code:
- 18902
- Country:
- United States
- Website:
- anthonysylvan.com
Media









