How ConsumerAffairs uses cookies

This website utilizes technologies such as cookies to enable essential site functionality, as well as for analytics, personalization, and targeted advertising. To learn more, view the following link:

PureTalk Reviews

4,971,908reviews on ConsumerAffairs are verified
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.

About PureTalk

PureTalk is a veteran-owned phone service offering nationwide coverage with no contracts and no hidden fees. The company sells phones, tablets, Apple Watches and medical alert systems, and it offers network service for those devices. PureTalk provides low-cost, low-data plans, which can be helpful for some seniors who don’t use much data. It also offers a 20% monthly discount for military and first responders.

Visit www.puretalk.com
Pros
  • Affordable low-data plans
  • No hidden fees
  • Ideal for seniors
  • Reliable coverage
  • 20% off for military, veterans and first responders
Cons
  • Service lags once you hit your data cap
  • Doesn’t operate its own network

Helpful Reviews

Evansville, IN
Verified purchase
Since switching from Verizon to Pure Talk the financial burden has came down a lot. Keeping our old phones and switching to a different network has been noticeable for all the family.

Read more

Westminster, MD
Verified purchase
Service with PureTalk has been excellent. It works just as well as Verizon, and for half the cost. The transition to Pure Talk was very simple, quick, easy, and error free - compl...

Read more

What is PureTalk?

PureTalk is a cellphone service that uses AT&T’s network but offers much cheaper coverage. It’s a mobile virtual network operator (MVNO) and has no contracts or hidden fees.

While PureTalk plans include unlimited data, only a set amount is high speed. Once you reach your monthly allowance, your data is deprioritized, and speeds slow for the rest of the cycle.

PureTalk coverage and network reliability

PureTalk uses the AT&T network, which covers 99% of the U.S. Its website includes a coverage map where you can enter your ZIP code and check if service is available in your area.

PureTalk also offers a 30-day satisfaction guarantee, so if you experience any issues with reliability, you can request a refund.

PureTalk plans and pricing

All PureTalk plans include unlimited talk and text. Regular monthly pricing at the time of publishing is listed below:

PureTalk monthly pricing

*Unlimited plans include a fixed amount of high-speed data. After that limit, data is deprioritized.

PureTalk discounts and special pricing

PureTalk is a veteran-owned company and offers a 20% monthly discount to active-duty military, veterans and first responders.

To verify your eligibility for the discount, the following documentation must be emailed:

  • Active duty military: Full name and date of birth
  • Veterans: Certificate of Release or Discharge from Active Duty (DD Form 214), VA ID Card, driver’s license showing Veteran status
  • First responders: Professional ID card and phone number for your workplace

PureTalk FAQ

Is PureTalk any good?

PureTalk is a solid option if you don’t need a lot of data or if you’re looking for an economical family plan. It’s also a good fit for military members, veterans and first responders because the 20% monthly discount helps bring down overall costs and keeps pricing competitive.

What network does PureTalk use?

PureTalk is on the AT&T network, and its coverage is widely available.

Can you keep your number with PureTalk?

Yes, you can use your existing number with PureTalk. All you need is a PAC code from your previous provider.

How do I activate PureTalk?

You can activate your PureTalk account within minutes by selecting “Activate Service” on the site or by following the instructions included with your purchase.

Is PureTalk good for seniors?

PureTalk is especially good for seniors who use modest or very little data. Plans that include unlimited data aren’t quite as competitive, but if you use under 10 GB of data per month, PureTalk offers good pricing.

Still have questions?

Is PureTalk legit?

Yes, PureTalk is a legitimate cellphone service provider that offers network service with no contracts. If you’re looking for more affordable mobile coverage, PureTalk could help you save on your bill. It’s probably most ideal for those who don’t require large data plans, like some senior citizens.

PureTalk Reviews

Filter by Rating

  • (3,855)
  • (1,211)
  • (1,171)
  • (1,205)
  • (1,400)

Popular Mentions

    How do I know I can trust these reviews about PureTalk?
    • 4,971,908 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Top reviews
    • Top reviews
    • Recent
    • Oldest
    • Most helpful

    A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

    How do I know I can trust these reviews about PureTalk?
    • 4,971,908 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Page 1 Reviews 0 - 35
    Customer ServicePunctuality & SpeedStaffBillingRatesTransparency

    Reviewed Sept. 15, 2026

    PureTalk sent me an email reminding me that my credit card will soon expire, which I completely forgot about this and to update it. Connecting to a US Rep by phone was quick with no runaround and no annoying AI. Rep. was knowledgeable and friendly and instructed me on how to navigate their site to change credit card info. Highly recommend this cell phone company, and their rates are great!

    Thanks for your vote!
    PureTalk
    Response from PureTalk

    Hello Edna! We are so glad our courtesy email reminder was helpful and saved you from any unexpected service interruptions. Keeping things simple is what we strive for, so hearing that you connected quickly to a friendly, knowledgeable US-based representative without any runaround or annoying AI prompts is music to our ears.

    We take great pride in delivering real, human support paired with great rates, and we truly appreciate you taking the time to highly recommend PureTalk! -M.S.

    Not sure how to choose?

    Get buying tips about Cell Phones delivered to your inbox.

      By entering your email, you agree to sign up for consumer news, tips and giveaways from ConsumerAffairs. Unsubscribe at any time.

      Thanks for subscribing.

      You have successfully subscribed to our newsletter! Enjoy reading our tips and recommendations.

      Profile pic of the author.
      Customer ServiceStaff

      Reviewed Sept. 5, 2026

      Talking with PureTalk USA Customer Service is a pleasure. They discuss with you what your issue is and try to get it resolved. My initial issue actually wasn't PureTalk issue; it was my phone. I then asked another question, and again, it wasn't a PureTalk issue. I was transferred to Tech Support and they gave me suggestions, which helped me correct my issue. They were very helpful. THANK YOU!

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Daniel! We’re thrilled to hear you had such a positive experience! Delivering excellent customer service is always our top priority. Thank you for your kind words and for being a valued PureTalk customer—we truly appreciate your business! - A.M.

      TechPricePunctuality & SpeedStaffRates

      Reviewed Aug. 22, 2026

      Sign up and switching were painless and then they honored their introductory rate of $17 and some change for the first 3 months and then $34 and some change thereafter for unlimited talk and text along with a few gigs of mobile Hotspot and it's an American company. They are a provider worth supporting because they have placed the customer first. That's not even mentioning their stand out Customer Support team who deliver outstanding results with no long waits or attempts to product pitch or upsell you. Just addressing your issue in a extremely professional manner. All commerce should be this. Geared towards the consumer then there would be complete synthesis between producer and consumer with the consumer in a perpetual state of bliss. Thanks PureTalk. You Rock!

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Charzell! We’re thrilled to hear you had such a positive experience! Delivering excellent service is always our top priority. Thank you for your kind words and for being a valued PureTalk customer—we truly appreciate your business! - A.M.

      Customer ServiceCoveragePriceRates

      Reviewed Aug. 7, 2026

      I switched to Puretalk about a month ago. I am very happy with the customer service, coverage, price, and I will never have to worry about running out of 5G data, even on the lowest plan. One thing I wasn't aware of, and it's a big deal to me, is the lack of virtual voice mail for my Android (Samsung S26 Ultra) phone. This is really unacceptable to me after having Verizon for the last 27 years. Verizon treated me badly and I'm saving lots of money by switching, but I might have looked for another carrier if I had known about not having virtual voice mail. I still might switch after the 3 month trial period. It really bothers me.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Christopher! Thank you for choosing PureTalk and for taking the time to share your review! We’re so glad to hear that you're enjoying our customer service, great coverage, savings, and data flexibility after making the switch to PureTalk.

      We also completely understand your frustration regarding Visual Voicemail on your Samsung Galaxy S26 Ultra. Having convenient access to your messages is important, and we want to ensure you have the best setup possible. While carrier-branded visual voicemail apps can vary, Samsung devices on our network typically support Visual Voicemail using either the native Samsung Phone app. At this time, we're unable to guarantee the visual voicemail feature on Android devices.

      We would love the chance to look into your device settings with you and help get this configured so you don't have to sacrifice a feature you rely on. Please give our support team a call at 611 from your phone or (877) 820-7873, and we’ll be glad to assist you step-by-step! -M.S.

      CoveragePunctuality & SpeedStaffBilling

      Reviewed Aug. 5, 2026

      I switched over from ** and am very happy with the service and coverage! I switched over because we were on vacation traveling and needed more data… We normally use very little unless we are traveling and then we use a moderate amount of data through our iPhone HotSpot. They refused to add any more high speed for any reason so I switched. Now we have twice the data and can add in an emergency if needed and not have to wait 14 days until the billing cycle ends to get high speed again! Coverage is comparable and I get more for my money. Ted Danson's loss is Mike Roe’s gain. (I trust Mike much more than a “B”. Level actor anyway!) I really like the US service and even though there were a few issues with the switch over the staff was extremely knowledgeable and actually spoke English! REAL English not as a second or third language!

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Jim! We’re thrilled to hear that making the switch gave you the data flexibility you needed while traveling. Having control over your account, plenty of hotspot data, and reliable coverage on the road makes all the difference when you're away from home. We’re also proud to offer 100% U.S.-based customer service with helpful representatives who are always here to get things done quickly. Thank you for putting your trust in Mike Rowe and the PureTalk team, and welcome to the family! -M.S.

      Profile pic of the author.
      Verified purchase
      Customer ServiceSales & MarketingStaffBilling

      Reviewed Sept. 27, 2026

      Awesome Customer Service, They are an American company! Some areas of my house are wonky with their service, but it was that way it was AT&T too! I had a billing question and they took care of it even though they didn’t have to! They gave me the discount, even though my account that I only sign up for one month and a discount I thought I signed up for three months and New ahead gave me the discount. Thank you, Pure Talk.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Linda! Providing excellent service is what we strive for every day, and we're thrilled to know we're hitting the mark. Thank you for your feedback and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business. - A.M.

      Punctuality & SpeedStaff

      Reviewed Sept. 27, 2026

      Fast, easy, friendly and efficient assistance. Nice!!

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Edgar! We’re thrilled to hear you had such a positive experience! Delivering excellent customer service is always our top priority. Thank you for being a valued PureTalk customer—we truly appreciate your business! - A.M.

      Profile pic of the author.
      Staff

      Reviewed Sept. 26, 2026

      I have been with Puretalk for years and they have always been great. They are a great company. They answer my question and with their help we always manage to solve the issue.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Patricia! We're thrilled you're enjoying our service. Thank you for being a loyal PureTalk customer! We hope to continue to provide you with great service for many years to come. - A.M.

      Customer ServiceTechStaff

      Reviewed Sept. 26, 2026

      I'm a senior and just changed my provider in addition to getting a new phone. First time of doing that nerve-racking task, so I needed assistance. I've talked to quite a few PureTalk people now. I'd recommend this company to anyone. They are SO helpful and caring. Genuine people.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Ron! It's wonderful to hear that our support team delivered a great experience! As a valued PureTalk customer, you can earn a $50 credit for each friend or family member you refer. Learn more at https://www.puretalk.com/customer-referral-program. Thank you for choosing PureTalk! - A.M.

      Profile pic of the author.
      Customer ServiceStaff

      Reviewed Sept. 25, 2026

      I got on the phone with them and by the end the misunderstanding was resolved! 10/10 friendly customer service. Also very easy.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Anna! We love hearing this! Providing excellent service is what we strive for every day. Thank you for the feedback and for choosing PureTalk! - A.M.

      Staff

      Reviewed Sept. 25, 2026

      I was helped by Martha at Pure Talk. She walked me through my purchase return and how to verify everything on my end. She was thoughtful and helpful. I have been with Pure Talk for years and this was my first online purchase that I made and I wasn't present for delivery; however everything was returned properly and things are turning out great! Thank you Pure Talk.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Donna! It's fantastic to know that Martha provided an amazing customer service experience! We love recognizing our top-performing agents and will share your feedback with her and our leadership team. Thank you for your feedback and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business! - A.M.

      Verified purchase
      StaffBilling

      Reviewed Sept. 25, 2026

      American Veterans Owned. Helping Wounded Warriors. American Valued Employees from Texas, Georgia & Florida. Super Service. Listens to needs. Repeats needs to Confirm. Monthly Bill remains Steadfast for Life eliminated Other Carrier RollerCoaster monthly Billing. And the Bonus is… those who recommended Pure Talk to you. And you mention their name There’s a Welcomed Appreciation Financial Bonus. The more new customers share your name at initial sign up ~ there’s it is…Your Bonus Just for Sharing about Pure Talk. Also The Wounded Warriors Benefit as well Win, Win, Win~ Victory for Everyone!

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Beth! We’re so glad to hear we’re hitting the mark! Supporting our veterans through organizations like America's Warrior Partnership is a huge part of who we are, and we’re honored to have you with us.

      Customers can earn a $50 credit for every friend or family member they refer to PureTalk! Thank you so much for the kind words and for being part of the PureTalk family. - A.M.

      Verified purchase
      Customer ServiceCoverage

      Reviewed Sept. 23, 2026

      We like PureTalk for many reasons, but I have to say that the coverage and network strength is greatly lacking when compared to what we had on the T-Mobile network. Dropped calls, no internet, etc. I work all over our region, and it is really noticeable. I need better. Thanks.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Sam! We understand your frustration with the service issues you're experiencing. Coverage can differ and may be affected by local terrain and buildings. We sincerely apologize for any inconvenience this may cause.

      To help optimize your service, we recommend ensuring your device has the latest software and carrier updates. You can usually check for these updates in your phone's Settings menu under Software Update or General > Software Update.

      Additionally, resetting your network settings can sometimes resolve connectivity problems. You can find instructions on how to do this at https://www.puretalk.com/data.

      Thank you for bringing this to our attention. Your feedback is valuable and helps us continuously improve our service.- A.M.

      Resolution In Progress
      Profile pic of the author.
      Customer ServiceTechPriceStaffRates

      Reviewed Sept. 22, 2026

      Excellent customer service whenever we call (which is rare). Price is reasonable and much better than other providers we've had.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Robert! It's fantastic to hear you're getting excellent customer support and taking advantage of our affordable prices! Thank you for your feedback and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business. - A.M.

      Staff

      Reviewed Sept. 22, 2026

      Mary was very polite and helpful and resolved my problem in about 5 minutes.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Fred! It's fantastic to know that Mary provided an amazing customer service experience! We love recognizing our top-performing agents and will share your feedback with her and our leadership team. Thank you for your feedback and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business. - A.M.

      Customer ServiceStaff

      Reviewed Sept. 18, 2026

      I just recently added 4 lines with Puretalk. I originally looked Into puretalk, because I heard it on the radio. I originally called because I wasn't too sure about switching companies just yet. But the customer service was Absolutely, amazing. All customer service should be modeled after this company.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello! Thank you so much for the wonderful feedback! We’re delighted that our support team delivered a great experience. We truly appreciate your business and are proud to have you with PureTalk! - A.M.

      Verified purchase
      PriceRates

      Reviewed Sept. 18, 2026

      Great service at a great price. Thanks for being a great company

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Cathy! It's great to hear you're enjoying our service and affordable prices! Thank you for your feedback and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business. - A.M.

      Verified purchase
      Customer ServicePunctuality & SpeedOnline & AppStaff

      Reviewed Sept. 17, 2026

      I worked with your support staff (Theresa) for more than 30 minutes to make "Visual Voice Message" operational. After 30 minutes I was told that she did not have the ability to resolve my problem and said she would would transfer me to Tech Support. Then my call was cut off without any problem resolution. No one bothered to call me back and the function still doesn't work on my phone. I'm very disappointed about my first attempt to get help with my new phone.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Wayne! We sincerely apologize for the trouble with your visual voicemail and for the disconnected call to Technical Support. We want to make this right. An agent will reach out to you shortly to assist. Thank you for your patience. - A.M.

      Resolution In Progress
      Profile pic of the author.
      Customer ServiceTechRefunds & PayoutsStaff

      Reviewed Sept. 17, 2026

      Was going to sign up and when I received the phone, I changed my mind to stay with my current provider, so followed their instructions to return the device so that I could get my refund. I’ve been given the runaround from several people (including management). They do not care about resolution for the consumer/customer. The owners of this corporation only care about the money going into their pockets. American company or not. They only care about the bottom dollar. I’m only asking for my $44 refund. I still haven’t gotten my money back and it’s been 3 weeks since they received my phone. I do not recommend this company at all!! Run run run.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Persephone! We sincerely apologize for the delay with your refund and for the poor support you received. We’d appreciate the opportunity to investigate this matter further. We’ll send a private message shortly to gather your account information. We appreciate your patience and understanding. - A.M.

      Resolution In Progress
      Profile pic of the author.

      Reviewed Sept. 17, 2026

      Really wanted to love this company but couldn’t. Many people that tried to text me received an undeliverable message. Often had difficulty with service as well due to only one bar of Wi-Fi. Resorted to returning to previous carrier.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Audrey! We're so sorry to hear that our service did not work out. We sincerely apologize for the messaging issues you experienced and the trouble they caused. Thank you for bringing this to our attention. Your feedback is valuable and helps us continuously improve our service.- A.M.

      Customer ServiceStaff

      Reviewed Sept. 16, 2026

      I was unable to call locally nor internationally, which was odd. I was always able to call Germany from Oregon, just not today. I dialed 611 for Pure Talk assistance, and they had to connect me to customer support. Michelle in Georgia was so patient and diligent in solving my issue. She was great. I think we spent close to 2 hrs on trouble shooting different scenarios, and it finally worked. I was able to connect with my family in Germany. Thanks again for your help, Michelle.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Elke! We’re delighted that our dedicated agent, Michelle, was able to resolve your international calling issues. We love celebrating our team members, so we’ll be sure to pass your kind words along to her and our leadership. Thank you for taking the time to share this—and thank you for being a valued part of the PureTalk family! - A.M.

      Profile pic of the author.

      Reviewed Sept. 16, 2026

      We are a military family that they stole $1000 from with no warning and they have admitted it was their error. We are in the middle of a pcs across the country and they refuse to mitigate the damage. At a time when people can barely keep food on the table, they have zero problems clearing your bank account. Don't use them.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Jacquelynn! We want to sincerely apologize to you and your family for your experience. We appreciate your patience while we corrected this issue.

      We have processed your refund of $899.99 back to your original payment card as of 09/15/26. Depending on your bank's processing times, you should see the funds reflected on your statement within 3 to 5 business days.

      If you need anything else or have further questions, please give us a call at (877) 820-7873—we’re here to help. - A.M.

      Resolution In Progress
      Profile pic of the author.
      PriceRates

      Reviewed Sept. 16, 2026

      We are very satisfied with Pure Talk. The price is very reasonable especially compared to other companies.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi, Reba! It's great to hear you're enjoying our service and affordable prices! As a valued PureTalk customer, you can earn a $50 credit for each friend or family member you refer. Learn more at https://www.puretalk.com/customer-referral-program. Thank you for choosing PureTalk! - A.M.

      Verified purchase
      Customer ServiceStaff

      Reviewed Sept. 16, 2026

      Any time my husband or I call PureTalk, it is absolutely terrible connection. We either have to hang up and try again or forget about it. The service is great, it's just talking to representatives.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Andrea! We're so sorry to hear that the connection with our support team has been poor. We understand how frustrating this must be and sincerely apologize. We are available via live chat on our website at puretalk.com and on Facebook, Instagram, and X. Please don't hesitate to reach out to us if you have any questions or concerns. - A.M.

      Customer ServiceRefunds & PayoutsStaff

      Reviewed Sept. 15, 2026

      Unfortunately I had to cancel my PureTalk due to me owing $500 to Verizon for my phone. I had not even activated my phone service when I found out I needed to pay off my phone before I could transfer from Verizon to PureTalk. I called PureTalk to cancel. My customer service person was Andrea. She was so polite and understanding. She said I would get a refund for what I had paid. Excellent customer service.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Paul! While we're sorry to hear that you were unable to use our service, we're glad that Andrea provided a positive customer service experience. We hope that you will consider us again in the future. - A.M.

      Verified purchase
      Sales & Marketing

      Reviewed Sept. 15, 2026

      Been a great experience with PureTalk. So far they provide what they advertise,

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello, Harry! Thank you for your 5-star review and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business. - A.M.

      Customer ServiceStaff

      Reviewed Sept. 15, 2026

      My experience with Pure Talk went seamlessly. Customer service representative Brian was extremely patient and a pleasure to work with. Top tier ratings! Thank you so much, Melanie W.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi Melanie! We are thrilled to hear that your experience went so seamlessly and that Brian provided such patient and pleasant service. Our team takes great pride in delivering helpful, friendly support every time you reach out, so hearing your high praise truly means the world to us. Be sure to let your friends and family know about the great value and service we provide! We offer a $50 referral credit towards your monthly bill. Please visit https://www.puretalk.com/customer-referral-program to learn more about our referral program. Thank you for your feedback and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business! -M.S.

      Verified purchase
      Staff

      Reviewed Sept. 15, 2026

      Agent was knowledgeable, professional and able to answer all my questions.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Rebecca! We are thrilled to hear that your agent was knowledgeable, professional, and able to address all of your questions. Delivering clear, reliable, and expert support is always our top priority, so knowing you had such a great experience truly means a lot to us.

      We appreciate you taking the time to share your feedback and are so happy to have you with us at PureTalk! -M.S.

      Customer ServiceCoverageStaff

      Reviewed Sept. 15, 2026

      As a REALTOR, I have experienced more coverage with excellent and friendly customer service since switching to PureTalk. I’m so glad my prior carrier of 10 years was having bad signals otherwise, I would’ve have never tried PureTalk, and I’d still be paying more than double.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi Suze! We know how essential reliable coverage and clear communication are for your business, so we are thrilled to hear that PureTalk is keeping you seamlessly connected while cutting your bill in half. Leaving a carrier after 10 years is a big move, but we are so glad you made the switch and experienced our excellent, friendly support firsthand.

      We truly appreciate your business and are proud to power your everyday work! -M.S.

      Customer ServiceStaff

      Reviewed Sept. 14, 2026

      Very good customer service, the girl was very kind and patient.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi Maria! We are delighted to hear that you had such a wonderful experience with our customer support team. Kindness and patience are at the heart of how we serve our customers, so hearing that our representative took great care of you truly means the world to us. Thank you for being a valued PureTalk customer! -M.S.

      Verified purchase
      Staff

      Reviewed Sept. 14, 2026

      The last person I spoke to yesterday was very helpful.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Sandra! We are so glad to hear that our team member was able to provide you with very helpful service yesterday. Delivering friendly and efficient support is always our top priority, and we truly appreciate you taking the time to share your positive experience. Thank you for being a valued part of the PureTalk family! -M.S.

      Verified purchase
      Customer ServicePriceStaffRates

      Reviewed Sept. 14, 2026

      Friendly, helpful and very patient customer service representatives who assisted me through all my questions, concerns and phone setup. No long hold times and always speaking with someone who I can easily understand and communicate with clearly. Great price with no monthly surprise charges and auto pay is very convenient.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi Desiree! We are so glad to hear that our customer service team was able to patiently guide you through your questions and phone setup. Quick wait times, clear communication, and straightforward pricing with no hidden fees are things we take great pride in delivering every single day.

      Be sure to let your friends and family know about the great value and service we provide! We offer a $50 referral credit towards your monthly bill. Please visit https://www.puretalk.com/customer-referral-program to learn more about our referral program. Thank you for your feedback and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business! -M.S.

      Verified purchase

      Reviewed Sept. 14, 2026

      Service is perfectly fine. I get more data than I need… Very pleased.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Brian! We are delighted to hear that your service is working great and that you have more than enough data for your needs. Providing reliable coverage and great value is what we strive for every day. Did you know we offer a $50 referral credit towards your monthly bill? Please visit https://www.puretalk.com/customer-referral-program to learn more about our referral program. Thank you for your feedback and for being a valued PureTalk customer! We truly appreciate your business! -M.S.

      Verified purchase

      Reviewed Sept. 13, 2026

      Overall I've had a good experience with Puretalk after about 6 months. However, my mobile data reception in my home is poor. If I walk down the street my service is better. That's not always convenient. Would love to have better reception inside my home.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Timothy! We're sorry to hear that you're experiencing service issues in your area. Outdoor coverage may vary from indoor coverage and may be impacted by local terrain and structures. Please accept our apologies for this inconvenience. For optimal service, please ensure your device is using the latest software and carrier updates by going to Settings > Software Update or Settings > General > Software Update. Then, reset your network settings by following the steps at www.puretalk.com/data. Thank you for your feedback, as it always helps us improve the PureTalk experience. -M.S.

      Verified purchase
      Customer ServiceTech

      Reviewed Sept. 13, 2026

      This is the best service we have had with a cell phone provider.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Pat! Thank you so much for the 5-star review! We are absolutely thrilled to hear that PureTalk is the best cell phone service you've had. Providing reliable service and great value is always our top priority. Thank you for being a valued PureTalk customer! -M.S.

      Verified purchase
      Customer ServiceTech

      Reviewed Sept. 13, 2026

      I signed up my wife and her phone for your service based on reviews I I read. She is very happy with the service she has received and has had zero complaints or problems. I currently have a different provider but, I plan to switch to Pure Talk in the near future as I see you really are all you are and being a member of AMAC you were recommended.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi Ronald! We are thrilled to hear that your wife is enjoying her service with zero complaints. We are also deeply proud to be recommended by AMAC, and it is an honor to earn your trust through her positive experience. Whenever you are ready to make the switch from your current provider, our team will be right here to welcome you to the PureTalk family! -M.S.

      Profile pic of the author.
      Verified purchase
      Customer ServiceMaintenanceStaff

      Reviewed Sept. 12, 2026

      I've been a customer of PureTalk for 10 years, and I feel like I was recently tricked. While logged into my Pure Talk account, I was offered a free phone if I added a line. I did this and a phone arrived, and I have a receipt that the phone was free. I called to activate the number and was told that I don't have a free phone and have to pay 89.99 for the device. After speaking with 5 people and a supervisor, I was told that the phone isn't free for new phone lines. After 10 loyal years as a Pure Talk customer and helping you add 4 people to your company, I can't believe you will not honor what was promised to me. I will be exploring other options. I have attached documented proof about the promise that was broken.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Guy! First and foremost, thank you for being a loyal PureTalk customer for the past 10 years and for recommending us to your friends and family. We deeply value your loyalty, and we are so sorry for the frustration and confusion surrounding your recent device order.

      Our free phone promotions do require porting in an existing phone number from another carrier rather than setting up a brand-new number, which is why the system charged the device balance upon activation. However, we completely understand how disappointing this experience was, especially when you were expecting a smooth process.

      We truly appreciate your feedback and will be sharing this experience with the proper teams to help improve our promotional clarity moving forward. Thank you for your decade of support, and we hope to have the opportunity to regain your trust. -M.S.

      Resolution In Progress
      Verified purchase
      Customer Service

      Reviewed Sept. 12, 2026

      Since using, my VPNs are being blocked and phone indicates signs of Managed device. I will try on another device then see if same occurs and will provide further feedback.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Noah! Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear that you are encountering issues with your VPN and seeing a managed device notification on your phone.

      We want to reassure you that PureTalk does not install management software, restrict VPN access, or control customer devices. Indications of a "Managed Device" typically point to an active Mobile Device Management (MDM) profile or security setting previously installed on the phone itself (often associated with work, school, or corporate email setups).

      Testing your service on another device is a great troubleshooting step to help isolate the cause. If you continue to experience VPN or connectivity issues, please give us a call by dialing 611 directly from your PureTalk device or calling (877) 820-7873. Our support team will be glad to help look into your network settings with you! -M.S.

      Customer ServiceStaff

      Reviewed Sept. 11, 2026

      Love the military and the no non-sense attitude, every employee has helped me and took care of my issues every time I have contacted Puretalk, they actually care about their customers in my opinion, I can’t see myself moving on to another phone company, and puretalk promotes Military customer donations to help with Military Suicides.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hi Cole! Thank you so much for the wonderful 5-star review! Hearing how much you appreciate our commitment to our military community and veterans truly means everything to us.

      Our team works hard every day to deliver straightforward, caring service, so knowing that every representative you've spoken with has taken great care of you is the best compliment we could receive. We are honored to have earned your trust and loyalty, and we're so proud to have you as part of the PureTalk family! -M.S.

      Verified purchase
      Customer ServicePunctuality & Speed

      Reviewed Sept. 10, 2026

      Having drop calls and purchased more data it is still slow.

      Thanks for your vote!
      PureTalk
      Response from PureTalk

      Hello Jerry! We're sorry to hear that you're experiencing service issues in your area. Outdoor coverage may vary from indoor coverage and may be impacted by local terrain and structures. Please accept our apologies for this inconvenience. For optimal service, please ensure your device is using the latest software and carrier updates by going to Settings > Software Update or Settings > General > Software Update. Then, reset your network settings by following the steps at www.puretalk.com/data. Thank you for your feedback, as it always helps us improve the PureTalk experience. -M.S.

      Loading more reviews...

      PureTalk Company Information

      Company Name:
      PureTalk
      Website:
      www.puretalk.com