AUL Corp

AUL Corp Reviews

Author pictureAuthor picture
Author picture
Written by
Author picture
Edited by

Our promise. We provide a buying advantage with verified reviews and unbiased editorial research.

Our Buyers Guide Top Picks:

Endurance Auto Warranty

Endurance Auto Warranty Reviews

View Pricing

About AUL Corp

AUL Corp. provides vehicle service contracts to help drivers with the cost of unexpected repairs. AUL Corp.’s service contracts are effective on the day of purchase, and you can get same-day payment on claims. AUL offers warranties for a variety of vehicles, regardless of year or mileage.

    Pros & Cons

    Pros
    • Covers new and used cars
    • Available in every state
    • Several deductible options
    Cons
    • Most VSCs can only transfer once
    • No pricing on website

    AUL Corp Reviews

    Stars Rating

    • 0%
    • 0%
    • 2%
    • 0%
    • 98%

    Popular Mentions

      How do I know I can trust these reviews about AUL Corp?
      • 4,466,033 reviews on ConsumerAffairs are verified.
      • We require contact information to ensure our reviewers are real.
      • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
      • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
      Recent
      • Recent
      • Oldest
      • Most helpful

      A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

      How do I know I can trust these reviews about AUL Corp?
      • 4,466,033 reviews on ConsumerAffairs are verified.
      • We require contact information to ensure our reviewers are real.
      • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
      • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
      Page 2 Reviews 10 - 40
      Customer ServiceRefunds & Payouts

      Reviewed Dec. 8, 2022

      I've been trying to contact AUL about my car since May...No answered the phone or retuned my voicemails. I wrote a review last week and finally Rebecca left me an email and a number to call to which I've gotten no response. At this point I just want my $2500 refund since I've been trying to contact them since two weeks after I bought the car. The roof is leaking and the check engine light is on...So I can't get inspected in January. And to add...My car payments are always on time.

      CoveragePricePunctuality & Speed

      Reviewed Nov. 23, 2022

      I own a 2017 Hyundai Santa Fe that I purchased 1 ½ years ago from a very reputable company, Honda Cars of Aiken, located in Aiken, South Carolina. I am a struggling single mother of 3 young children and this is my only form of transportation to and from my job, my only source of income to provide for my children. I always stay on schedule with getting my car serviced when it is time to do so; regular maintenance including oil changes. I have had this warranty through AUL since I have had my car and have never had to use its services, until recently. UNFORTUNATELY, this has been the ABSOLUTE WORST EXPERIENCE EVER.

      Again, I have literally only had my car for 1 1/2 years. My motor/engine has been out for at least a month and AUL is REFUSING TO COVER IT. Although, their contract clearly states that the engine/motor would be covered. However, a bolt somehow came out of the motor (that should be covered), causing an oil leak and furthermore, causing my motor to start knocking. AUL has advised that the motor is covered, but since the bolt came out and is what caused the motor to go out, IT IS NO LONGER COVERED. In their words, “THE BOLT IS A NON COVERED PART”. I am extremely baffled!! I AM EXTREMELY DISGUSTED!! A company that I had faith in, that I trusted to be there in my time of need, that I pay for in case of instances like this, HAS COMPLETELY FAILED ME!!!!

      A motor, an engine, one of the most expensive parts on my vehicle has failed and AUL IS REFUSING TO PAY FOR IT due to a BOLT coming out. Something out of my control. Something I could not have predicted would happen. AUL HAS FAILED ME! I HAVE LOST ALL HOPE AND FAITH IN THIS COMPANY!!! And I hope my review is read by many and sways their decision in choosing this company for their extended warranty needs. I WOULD LEAVE ZERO STARS IF POSSIBLE!!!

      Claims Handling

      Reviewed Oct. 27, 2022

      I purchased a used 2010 Dodge Journey in December 2021. It broke down so I had it towed to AAMCO in Hemet. The shop tore down the engine and found it needed another engine. AUL approved the claim and sent out a used engine. I paid the deductible of $200 which I read in the contract to be only $100, I also paid another $400 for new plugs, new belt, oil and filter. This was already 45 days until I got it back. When I picked it up I noticed it was shaking really bad. I immediately called AAMCO and had it towed in. A few more repairs were made but did not fix the problem, then AAMCO said it was the fuel runners that were bad, and they had to order the parts.

      So all in all I was out of a vehicle for over two months and only drove the vehicle about 1000 miles since the used engine was installed. Last week I was driving back from picking up my son and we both smelled gas and pulled over and called for a tow. AUL's towing dispatch was unable to verify my contract or VIN. So I used my AAA towing and got towed 7 miles closer to home and had to walk with my son almost 20 miles to get home. Now AUL is denying my claim stating I drove the vehicle overheating which I always look at my gauges and they never showed the temp out of range. I am not going to accept this action and need my vehicle repaired correctly. If I am unable to reach an agreement with AUL I am reaching out to NBC news, the BBB and Legal Aid.

      Customer ServiceClaims HandlingCoverageTechSales & MarketingPrice

      Reviewed July 18, 2022

      Updated 08/02/2022: In my last update on July 31/Aug 1, I mentioned I had no idea how I could attach an update to what I originally wrote on July 18, 2022. I see someone from Consumer Affairs had to actually read what I wrote because now the two are merged although I was not notified of it as I was notified when my first post was accepted. I am not sure if there is a way to actually delete a comment if, for example, one was posted that was discovered to be in error. So to start, I give koodoos to whomever did not hold back my update and manually merged the two. This one on Tuesday, Aug. 2nd, is my third part of this.

      I will make this one much shorter. Yesterday, August 1st, I took my car to a third mechanic to make sure I would be able to get under the vehicle and see exactly for myself what the condition of my tie rod ends and bushings are in. I am bringing back up my rating to 3 Stars from the lowering to 2 Stars for AUL Corp. It seems that the dealership had merit in what they said to me even though there are still problems. Therefore since I had sent multiple notices to AUL that I believed they were charged for a job not done, I spent yesterday on the telephone and sending out e-mails to the appropriate departments and people saying I was cancelling my complaints without giving a long list as to why.

      I am keeping my original 3 Star rating, though, because of all the crap I was given as well as my mechanic when each of us called and did so more than once. Since no representative initially said anything about me having to go back to the dealership and one denying that tie rod ends was even mentioned previously as well as indicating that my mechanic was attempting some sort of maybe fraud because I had put on 37 miles in between the first time I was there, going home, calling AUL, and then going back to the mechanic. We were also flat out denied to have contracted tie rod ends paid for before the last representative said I had to take the car back to the dealership where the record showed the repair was originally done.

      Finally I am keeping the 3 Star rating because I am discouraged that AUL does not now have a representative willing to come out here and make some sort of comment, usually as I saw with the comments back in 2019, with at least out here saying that something will be looked further into the problem. How those customers were treated afterwards behind the scene is of course unknown, but at least someone from AUL made a public showing that is now not happening.

      J.A.

      August 2, 2022/Tuesday

      Updated on 08/01/2022: This is an addendum to what I wrote here on July 18, 2022/Monday. I see no way to edit that comment rating nor be able to attach this to it. The following took place after I wrote my first comment. My rating went down to 2 Stars because I am now not sure if there is collusion between AUL and the dealership or if the dealership billed for a job and never did it. With all the times I have had to call SecureOne, AUL's company I signed the warranty contract through, and get the runaround, it seems to sway towards collusion of corruption.

      I am having inner tie rod end problems that were supposedly fixed and billed to SecureOne/AUL less than a year ago and about only 3,500 miles driven since the claimed repair job. SecureOne/AUL never said anything to either me or to the mechanic at the front end specialist shop it was brought to that the car had to be brought back to the dealership where the car was purchased from. It just so happened that the supposed initial job was done at the dealership and finally a representative told my preferred mechanic that the job was done less than a year ago at the dealership so it had to be brought back there to be fixed under its product warranty. That is where I now question which one of the two companies is corrupt if not both.

      The dealership service department told me there is nothing wrong with my tie rod ends. Strange since two mechanic shops told me there is a problem. The dealership even came to me and wanted to show me how right they are and how wrong the front end people are. I went back into the shop while the car was still up on the lift and what they did from there fooled me, an old mechanic who still after 40 years of not working on cars has some basic knowledge remaining within my old brain cells. That is when I realized that they must do what they did to numerous old people and women as a whole, but with all the refusal from SecureOne to initially repair what is clearly in my contract and after a week finally sending me back to the original dealership, I am wondering about the collusion especially since this contract was purchased from this dealership, not from an outside warranty company.

      The dealer service personnel took the wheel and shook it just like that standard has always been. I then fell for what I was told. I was told it is a bad ball joint. That part is fine as it is true, there is a bad ball joint, but there are two ways to grab a wheel and shake it....up/down or left/right. They showed me how the wheel moved from left to right and said it shows a bad ball joint. Well, I could not remember what direction showed what would be in need of repair so I was forced to pay the dealer a $100 service fee and was told I was being given a break from $185.00 and left.

      In short, the test that was shown to me was for tie rod ends. It showed bad, yet I was told that it was a bad ball joint. I also was shown under the car that the tie rod ends were not moving. Well, in my mental state at that point, I never grabbed the rods themselves to see if they moved. So of course the rods did not move. The other part which makes me wonder as to the possible collusion between the two companies is that I was told my sway/stabilizer bar bushings are bad. I then said they were changed also less than a year ago by them and are under the dealership's warranty.

      As soon as I said that, two things were told me. One, they are not warrantied because they go through cold, heat and snow and rubber corrodes. Really? Even if that is so, such things are made for motor vehicles and have a lifespan of maybe a decade. The actual problem with that statement being used not to warrant their job, is that that is true. Rubber does and did start to decay years ago rather quickly so nowadays bushings are made of synthetic material like nylon and whatever else so that does not happen. The other thing is that as soon as I insisted that they fix them under the warranty that the dealership advertises at least a year, all of a sudden the service advisor said that they made a mistake and that the bushing are really good. Need I say more on this?

      Now, I am mentioning what happened at the dealership and this is a rating comment about AUL Corp., but I have to tie the two together with all the crap that was given to me from AUL/SecureOne and to my mechanic and then finally being told by the AUL representative that the car has to be taken back to the dealership, not at first told that, but after they were called more than once from both me and my mechanic over a week's time.

      Is this a collusion scam? Has the dealership charged AUL for a job not done or used shoddy material when no part should be replaced pertaining to what holds all vehicles on the road, its tires, suspension, and steering joints? No one wants to now take care of a safety issue that an extended warranty was purchased for upon purchase of the car? As of yet I have not been responded to pertaining to this. I realize it has been two weeks since this was done and about a week that AUL has been notified, but all seems to have gone silent. Even here my first comment has not been responded to by a representative which Consumer Affairs has set up for the company to do so.

      Not too happy,
      Jim

      July 31, 2022/Sunday

      Original Review: First off, I just got through reading what I think is said to be 34 comments about AUL. What I don't understand is why all of them are only within the year 2019. Has Consumer Affairs started to sanction reviews for some reason after, as well as before, 2019 pertaining to AUL Corp? Has AUL Corp deleted all such posts? Now, I am aware that it is routine for AUL to deny claims as often as they can. Why? Because of the money factor. Therefore I am wondering why I was snippily told the other day by a Secure One representative (a company that issues AUL policies and is now owned by Westlake Financial) that they will not pay for a ball joint replacement after I told them that the expert front end company I brought my car to will do a better job as a whole than a car dealership that does not specialize in such jobs and do it for much less cost?

      Oh, I was told that it is not specifically written in my policy as it says in "Section VII/Section 7", whatever that is, even though I paid for the best policy offered and was told by the dealer that it covers everything from bumper-to-bumper, but does not include the bumpers nor the cosmetics, but does include ALL safety parts such as a ball joint that if that goes while driving, in traffic in particular, the odds are very good that there will be a major pile-up and many people could be severely hurt.

      Now, I have no idea what was left out of my supposed FULL policy, but a ball joint that is bad is indeed a safety factor. The car also needs tie rod ends replaced which supposedly are covered because of safety reasons, but the ball joint next to those jointed rods will not be covered even though the total cost would be less than if I brought the car to the dealership and have only the tie rod ends replaced. Money-wise that does not make sense. Therefore I have to wonder if it is really the person who answers the phone on AUL's/Secure One's side who has the power or authority to make such a logical reasonable decision and then answers that it will not be taken care of almost as though that somehow it is preferred to pay twice the cost bringing it to a dealership as then the representative's file will show a denial which implies that it is not really the cost as much as it is having on one's file that x amount of claims were denied.

      Oh, I called and got approval, by the way, but was told the front end shop had to call to confirm. So that was done the next day. Well, because there was a 37 mileage difference than what I told and what the mechanic said, that was used at the time as the final excuse not to accept the claim even for only the tie rod ends that are indeed stipulated inside of my contract that it is a claimable repair job. That helps me to confirm about who is answering the phone at AUL/Secure One's end. So for now, the 3 Star rating is because as of yet, it is not known how inappropriate AUL/Secure One is about to take this since not only is it for safety reasons, but the car will be apart in that area anyway WHEN THAT IS CONTRACTUALLY APPROVED.

      J.A.

      July 17, 2022/Sunday

      P.S. The comments here in 2019 had a representative reply and who also seemed to have authority to make unnecessary problems be corrected. I hope that happens with me now.

      Verified purchase
      Claims Handling

      Reviewed July 11, 2022

      There is no worse company than this one. After 3 repair facility, 3 estimate, thousand dollars spent on reports, car rental, lost workdays, 4 months just waiting for an opinion from an inspector who asked to do burn tests, pictures, videos and then ask for the teardown. After the teardown, the car was stopped for another 4 weeks for AUL Corporation to deny the claim.

      Worst warranty company on the market. Stay away from this company as much as possible. Company without any credibility. Company without transparency in business, omit everything. They do not provide any type of document, they have no respect for the customer. Our loss was $7,000.00. How much will yours be if you trust this company? I hope this review serves as a warning to consumers who are looking to purchase insurance from this company. Stay away from this company as much as possible.

      Verified purchase
      Coverage

      Reviewed May 24, 2022

      The experience with AUL Corp was very good. I had an old car, so I had a lot of repairs. I also had to spend money so it didn't cover everything, but it was better than nothing. It helped out and did what it could do. An improvement could be if they honored a yearly oil change. Other than that, they were wonderful. They had a lot of places I can take my car if I chose to. But I stayed with one person. They were very good.

      Verified purchase

      Reviewed May 12, 2022

      I had a dead battery and the starter of my car went bad. I had the work done and they sent me a check. They only took off $100 which is the deductible. The way they sent me that check, I was surprised. I didn't think I was gonna get anything. The only thing was it took me a little time to get a hold of them.

      Verified purchase
      CoverageRefunds & Payouts

      Reviewed May 12, 2022

      Purchased the extended warranty from company engine went out one month later and was told that they would not cover it, I was told that it was my fault and would not honor the contract. Attempted to get refunded for warranty and went through a hard time was not fully refunded for, I know the car was an older car that was the reason the warranty was purchased. Horrible experience.

      Verified purchase
      Price

      Reviewed May 11, 2022

      The rep who helped me sign up was fine. Their cost is comparable to others.

      Verified purchase
      Customer Service

      Reviewed May 10, 2022

      The proper order for replacement was not available to me on your website. However, I have submitted one of the repairs preceding the replacement which should have been done outright but due to the arcane manner in which a repair has to be vetted, I had to pay for repairs that would not have had to be done had the engine replacement been done at first. The ability to contact anyone or receive a response is at best poor.

      Verified purchase
      Customer ServiceTechPrice

      Reviewed May 10, 2022

      I filed two claims. I had to have new injectors put in at a GMC dealer. The dealer said the AUL representative had just walked out the door when I came in with injector problem. He said they deal with them all the time. The second time, I had a hub go out. My mechanic had dealt with other car warranties, but he didn't want to do it. I gave him AUL's number and he said said it was no problem. I get calls all the time about the warranty stuff. There are scammers but AUL is not. It's a legit company and I'm glad I did it. Because my vehicle's a diesel and they're expensive to fix.

      Verified purchase
      Customer Service

      Reviewed May 9, 2022

      Everything that I had under warranty was repaired with no problem, and customer service was excellent. And if I paid for services before I contacted AUL they reimbursed me my money without no hesitation. I would definitely refer a family friend to them.

      Verified purchase
      Refunds & Payouts

      Reviewed May 9, 2022

      I had to pay out of pocket for the storage fee. Because I was in Buffalo, and the car was towed to a shop off the expressway. But AUL Corp reimbursed me for my towing. I will refer them.

      Verified purchase
      Coverage

      Reviewed April 26, 2022

      When I took my car in for the valve cover, I was shocked. I didn't know I have to put a lot of money down for the repairs. I thought it was 100 and then they’d take care of the rest, but no.

      Customer ServiceClaims HandlingTech

      Reviewed Feb. 8, 2022

      On 1/31/2022 I had my car towed to the nearest and efficient dealership Jimmy the Boxer service repair shop after it shut off on my fiance and child in the middle of the highway. The repair shop has broke down the vehicle to get the diagnosis to send to AUL and order the Motor. After a week AUL representative told Jimmy the Boxer repair department they're not paying and I can't have my car fixed there and I have to send my vehicle to the small dealership I brought it from that doesn't have a real service shop. Nobody has called me from AUL therefore, I had to call several times. One agent Destiny told me of living within 60 miles can't get it fixed at no other shop only at dealership where it came from. I told her first I don't live within 60 miles and it's doesn't state that on my extended Warranty Contact. Also, the dealership where I brought the car doesn't have a real repair shop. It was a small dealership located in a small area at a Mitsubishi Dealership.

      On 2/4/2022 The AUL agent Destiny said ok and told me she will send an email and everything should be OK by 8pm. On 2/7/2022 Tyi the service manager at Jimmy the Boxer told me that AUL Claim department said a Supervisor told them I have to send my car to where I brought it from and this is after I already spoken to AUL on 2/4/2022. There hasn't been any agent or Supervisor that has called me nor left me a voicemail message. At this point AUL is causing stress on me and my family and preventing my car from being fixed right away. My family doesn't have any transportation and can't afford to have my car sit for another week without being repaired. I only had my car for 1 year and 4 months. This has been the worst experience I ever had with an extended warranty contract. It's going on two weeks since my car been in the shop and Jimmy the Boxer Service department is ready to fix my car and has the part for my car already ordered.

      Verified purchase
      Customer Service

      Reviewed Dec. 1, 2021

      AUL Corp was awesome. Everything went smoothly on their end. But one thing that can be improved is that they talk to me when they talk to the places working on my vehicle. Because I had no idea. I trusted that the guy was legit, but he wasn't. And touching base with me, because he told me one thing, then I would call AUL and they would tell me something else. I found out something different in the end from AUL. Please communicate with the customers regarding what they are doing with the company or with the company that is doing the work because those people are getting away with some shady stuff and customers are paying for it out of the insurance thing. I hate to see that because good customers end up losing money in the end because shady mechanical companies are doing stuff and they end up taking the downside of it. Had I known some things, I would have gone somewhere else.

      I was grateful I had AUL because they took care of me and I didn't realize the company that was doing the work was so shady. If they communicate with customers more, then they would know actually was going on and we can communicate with them. The guy even took some parts off my Jeep that he was not authorized to, so it was bad. He told me for weeks, “Yep. We should be done this week.” Then I called AUL and they told me the truth. “No. We haven't even got the adjuster out there yet.” The guy put 100 miles on my jeep.

      Customer ServiceCoverageTech

      Reviewed Dec. 1, 2021

      Bought this plan for a newly purchased vehicle, had the truck barely 3 month, threw a SES light. I was sold this as an extended warranty, upon taking truck to certified dealer all issues were denied, one was emission related, nothing with the emission system is covered, know this before you even think about getting this warranty. I also had a camera control module go bad, refused to cover it, due to the fact the manufacturer calls it a camera, yet I can’t just install it as it needs to be programmed and then once programmed calibrated to the vehicle. Useless warranty, customer service is pointless as the first person I talked to got me worked up, only to transfer me to her supervisor, to talk down to me, that I don’t know how to read a contract. Buyer beware, as to see your contract, as many items aren’t covered, which makes this a money grab.

      Customer ServiceCoverage

      Reviewed Nov. 21, 2021

      I paid $2,600.00 for this warranty because they said it would cover my engine. FOUR times I called them and FOUR times they told me my engine WAS covered. Each time I had service to be done, they told the Service people my engine was NOT covered. My check engine light came on and was diagnosed as having misfires, requiring the piston rings to be re-ringed: DENIED. EVEN THOUGH IT SAYS IN MY PAPERWORK, THAT MY ENGINE WAS COVERED AND THERE IS NO EXCLUSION FOR MY ENGINE. AUL Warranties are a JOKE. MY vehicle is still not fixed. I am so far past disgusted it is NOT FUNNY. I WANT MY ENGINE REPAIRED or REPLACED (Which would be the cheapest thing to do). I WANT AUL TO HONOR THE WARRANTY THAT I PAID FOR. (SILVER). $2,600.00 is a lot of money to pay for a warranty that DOESN'T COVER THINGS THAT IT STATES THAT IT DOES COVER. I FEEL CHEATED. Most of all I DETEST LIARS.

      AUL Corp
      AUL Corp
      Pinned

      Hello Ellen,

      We reviewed your claim again and it has been denied due to the fact that no part has failed. The piston rings are aligned and have not worn past the manufactures specifications. If you would like to learn more about what your remaining coverage includes, please contact us at 800.826.3207. We are very sorry that your claim is not covered.

      Verified purchase
      Customer ServiceClaims HandlingCoverage

      Reviewed Nov. 18, 2021

      For people who are gonna buy a car, it's always good to have a warranty, which is AUL. Having one is very helpful for your pockets and with the payment you're making, it's worth it because you never know. One day, you're going to have big car issues, and with this, you are covered. When you're trying to make a claim, you have to wait a bit longer, but other than that, it's fine. The package I chose covers everything. I already had some issues with the car and made a claim, and they said, "No, it was covered." I like the warranty so far. I also like the fact that AUL gave an option where I don't have to pay a co-pay, and when I call, the people are very helpful.

      AUL Corp
      AUL Corp
      Pinned

      Thank you. We appreciate your feedback.

      Verified purchase

      Reviewed Nov. 18, 2021

      As far as we know, our mechanic received his payment per your insurance company. Everything seemed to go very smoothly. Thank you for your help. I will remember to read the coverage details very closely if I ever have a reason to use your company again. Mike and Nancy **

      Verified purchase

      Reviewed Nov. 10, 2021

      7 weeks to give ok for work. Then the bad motor was just patched. Rip OFF. Multiple lifters crushed. Think the cam and push rod are good. Not. Now new lifters old cam. You ruined the motor. This destroys the camZABY.

      Verified purchase

      Reviewed Nov. 10, 2021

      I was gonna get the clutch looked at. But when the car was all apart, we were able to get the mechanic that was fixing it through AUL to put in the clutch. So all we had to do is the oil changes and I did that myself. AUL really helped me out. At first, I was freaked out. But after getting it all through, I'm completely satisfied with them helping me through the process.

      AUL Corp
      AUL Corp
      Pinned

      Thank you for taking the time to do this review.

      Verified purchase
      CoverageRefunds & Payouts

      Reviewed Nov. 9, 2021

      2010 Chrysler Town & Country, warranty through AUL. I bought my car 9 months ago, and it needs a new engine. I keep it up to date on fluid changes. When something needs work, I do it as soon as I am able to. I've had to pay for 3 repairs out of pocket already. Now it needs a whole new engine, and AUL is refusing to cover it.

      AUL Corp
      AUL Corp
      Pinned

      On your contract there is a number on the top right...can you send me that number?

      Verified purchase
      Claims Handling

      Reviewed Nov. 3, 2021

      AUL Corp is great. Signup was easy and it has paid off. We've had to use them once and the claims process was simple. The certified mechanic made a couple calls and did that for me. I'm 100% satisfied.

      Verified purchase
      Customer Service

      Reviewed Oct. 26, 2021

      The power switch on my window wasn't working. So I called AUL and they got me in right away and fixed it. Everything went good. I was very pleased. I'm very happy with AUL.

      Claims HandlingCoverageTech

      Reviewed Oct. 19, 2021

      I bought a 2011 convertible Mercedes E350. Knowing this was an older car and convertible tops may go bad I purchased the warranty to "cover the roof". Sure enough the roof got stuck, took it to the dealer, and AUL denied the claim. The hydraulic pistons leaked fluid and had to be replaced. The warranty contract specifically says "Seals and Gaskets" are covered. When I talked to AUL they put the part number in and it says convertible motor. And because the claim is denied, rental car coverage is denied. Awful awful. I can only think that this is a SCAM. But why would Mercedes deal with this type of company?

      Verified purchase
      TechPunctuality & Speed

      Reviewed Oct. 15, 2021

      I needed the front axle repaired and everything went very well. It took a minute for the dealer to send in the paper, so I had to pay for the work myself and then AUL reimbursed me. It was really quick.

      Customer ServiceCoverage

      Reviewed Oct. 12, 2021

      I have called and tried to have several things addressed on my vehicle. They always find ways to not cover. Was such a waste of money. My Calibers were not properly greased and caused my Rotors and pads to ruin. Because the caliber didn't fail then it isn't covered. It failed in not doing its job by wearing evenly.

      Verified purchase

      Reviewed Oct. 9, 2021

      Our five-year-old truck is going to be 100,000 miles very soon and we just haven't had to use AUL because we never had major problems at all. But we definitely need it in case something was to go wrong and you can't pay like an engine repair or transmission.

      Verified purchase

      Reviewed Sept. 25, 2021

      My car was in the shop. It was about a month before AUL would approve the claim for the motor to be put in. By then, I got the car back and we drove it for about four days, and then it tore up again, so it's back in the shop. But overall, AUL has been okay.

      Loading more reviews...

      AUL Corp Company Information

      Company Name:
      AUL Corp
      Year Founded:
      1990
      Formerly Named:
      AUL Corp
      Address:
      1250 Main Street, Suite 300
      City:
      Napa
      State/Province:
      CA
      Postal Code:
      94559
      Country:
      United States
      Fax:
      7072591867
      Website:
      www.aulcorp.com

      Check out our buyers guide top picks

      Our Buyers Guide Top Picks:

      Endurance Auto Warranty

      Endurance Auto Warranty Reviews

      View Pricing