How ConsumerAffairs uses cookies

This website utilizes technologies such as cookies to enable essential site functionality, as well as for analytics, personalization, and targeted advertising. To learn more, view the following link:

Mavis Discount Tire Reviews

4.1
5,309 reviewsRating Calculation
A company’s ratings are a time-based and verification-based weighted average numerical calculation of the ratings submitted by consumers in the most recent 24-month period.

Our editorial standards

  • Our editorial team reviews and fact-checks all content before it’s published.
  • We rely on expert input and trusted sources to verify our articles.
  • All articles published must meet our editorial standards and independence policy.

Our review standards

  • Our moderation team evaluates reviews to make sure they meet our guidelines.
  • We require contact information to verify reviews come from real customers.
  • Financial relationships do not influence whether we publish a consumer review.

About Mavis Discount Tire

Mavis Discount Tire offers top tire brands such as Bridgestone, Continental, Cooper, Goodyear and Firestone. Customers can schedule an appointment online for many different auto and tire repair services. It also offers a 30-day price guarantee — if you find the same tire by the same brand for a lower price within 30 days of purchase, Mavis will refund the difference plus 5%.

Visit www.mavis.com
Pros
  • Available across the county
  • Offers various auto services
  • Discount name-brand tires
Cons
  • Online reservations can be difficult
  • Some competitors offer more perks

Mavis Discount Tire Reviews

Filter by Rating

  • (4,581)
  • (133)
  • (31)
  • (43)
  • (518)

Popular Mentions

    Our review standards

    • Our moderation team evaluates reviews to make sure they meet our guidelines.
    • We require contact information to verify reviews come from real customers.
    • Financial relationships do not influence whether we publish a consumer review.
    Top reviews
    • Top reviews
    • Recent
    • Oldest
    • Most helpful

    A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

    1 featured review

    Our review standards

    • Our moderation team evaluates reviews to make sure they meet our guidelines.
    • We require contact information to verify reviews come from real customers.
    • Financial relationships do not influence whether we publish a consumer review.
    Page 2 Reviews 35 - 75
    CoveragePriceMaintenance

    Reviewed Aug. 6, 2026

    Visited Mavis Tire in North Wilkesboro, NC for an oil change and tire rotation. They did change the oil and replaced the oil filter. Tire rotation was no charge however moving the air pressure monitoring was around $25.00 which I chose not to do. They found a small nail in one tire and charged around $40 dollars, with tax, to repair with a plug. So for 4 quarts of oil, an oil filter, and one tire repair was $157.00. When I asked if they would check brake fluid, radiator fluid, and washer fluid, I was told that their company does not allow them to do that. When I received the car all four tires were not at correct pressure, and the repaired one was significantly under pressure. $100 + for oil and filter with no other services is too much to pay.

    I will go back to the car dealer where at least I know the maintenance is done correctly.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for detailing your recent experience. It's disappointing to hear that some services weren't performed to standard and that you incurred unexpected charges. We understand your concerns about the tire pressures and missed fluid checks. Please accept our apologies and reach out to discuss this further with us at 914-984-2500 option #2. We're committed to determining how we can improve our service delivery locally.

    Customer ServicePriceStaffRates

    Reviewed Aug. 6, 2026

    First time I used MAVIS and it is the last time. Your prices are super high comparing to your competitors or auto part stores, and you do not match price... I spoke with your customer service, and they couldn't help... Thanks.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We apologize for the experience you had with our pricing and service. Please allow us another opportunity to make things right. To discuss further, feel free to reach out to our customer service team at 914-984-2500 #2. Thank you for bringing this to our attention; we value your feedback in enhancing our service.

    Verified purchase
    Sales & MarketingStaffHonesty & Transparency

    Reviewed Aug. 5, 2026

    I had a great experience at Mavis Tire. The staff was friendly, professional, and honest throughout the entire process. They explained what my vehicle needed without pressuring me into unnecessary repairs. My brakes, rotors were replaced, and my vehicle was ready when they said it would be. The car drives much better now, and I appreciate the quality of the work. I would definitely recommend this location to anyone looking for reliable service. Thank you for taking good care of my vehicle!

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your fantastic experience at Mavis Tire! We're delighted to know that our friendly and professional staff provided honest and reliable service, ensuring your brakes and rotors were taken care of with high quality. Your car's improved performance and satisfaction reinforce our commitment to excellence. We appreciate your recommendation and look forward to serving you again. Safe travels!

    Christopher increased rating by 4 stars.
    Customer ServicePricePunctuality & SpeedMaintenanceStaffRates
    After a positive interaction with Mavis Discount Tire, Christopher increased their star rating on Aug. 6, 2026.

    Updated review: Aug. 6, 2026

    Night and Day Difference at Tire Kingdom - 2525 W Sample Rd, 33073. Anwar DM was stellar getting my tires & wheels fixed correctly. Very busy shop but worth the wait. Store manager & crew are top notch, detail oriented, and took care of my car unlike the other tire store. World of difference with their expertise, my new set of tires feel and perform so much better!!!! Highly recommended this store imho. Very Happy = Bravo

    Original Review: Aug. 4, 2026

    Recently had to relocate from Illinois to Florida (Parents illness/passing). Very unfamiliar with local tire dealers but thought Mavis would be a safe bet. Took my dad's 2021 Camaro SS in to get pricing. On my 2nd visit was informed could not remove wheel locks. Third visit I brought Chevy dealership locks (did not work). Tech informed me he "finally could remove them safely". Spent almost 5 hours waiting & watching. Very slow day for them (3 walk ins) & empty bays. Their phone rang non-stop during lunch = less work I guess. They then told me wheel locks were destroyed which I took immediately to the Chevy (Lou Bachrodt) dealership afterwards to repair/fix. Was quite upset when I left as it had become my "absolute worst tire buying experience in my 62 years". Still need to fix the really sloppy I don't care wheel weight placement. Highly recommend watching/inspecting all work they do so hopefully this won't happen to you.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We deeply regret to hear about your experience. Your comments about the waiting time and incomplete work on the wheel locks are disappointing. We assure you that this doesn't align with our standards of service. Your feedback will be addressed with the team to prevent future occurrences. If you need further support, please let us know how we can assist by calling 914-984-2500 option #2. We appreciate your patience and understanding during such a challenging time. Thank you for bringing this to our attention.

    Verified purchase
    Contract & TermsPriceStaff

    Reviewed Aug. 2, 2026

    Carlos and Bryce were very helpful. Made sure my car was ready before the end of the day. They also did not charge me for services that I thought I needed. I thought I needed the tires rebalanced. They said see how it feels after the alignment first, save your money.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your positive experience with Carlos and Bryce! We're pleased to know that they provided helpful, cost-effective service by addressing your car's needs efficiently. Ensuring your car was ready on time without unnecessary expenses demonstrates our commitment to customer satisfaction. We appreciate your feedback and look forward to serving you again. Safe driving!

    Profile pic of the author.
    Verified purchase
    CoveragePunctuality & SpeedMaintenance

    Reviewed Aug. 1, 2026

    I left my car at the Mavis on DeKalb Industrial Way in Decatur GA. When I got it back 2 nights later it smelled like air freshener on top of something bad. I finally found the smell was urine under the back seat floor mat. Someone there knew about it and tried to cover it up. I found a broken pipe in the pocket of the same back seat. Local and regional management refuses to take responsibility in any way. Not only did they hold my car an extra day to do the tire change they allowed my car to be vandalized and refuse to pay to clean it.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We sincerely apologize for the experience you encountered with your vehicle. We're disappointed our time estimates were incorrect. It's deeply concerning that your interactions with our management did not lead to satisfaction. Please reach out directly to our customer service team at 914-984-2500 option #2 so we can address this ownership over the problem and correct it promptly! Thank you for bringing this to our attention.

    Verified purchase
    PriceRefunds & PayoutsRatesTimeliness

    Reviewed July 31, 2026

    I purchased a tire on 7/27/26 for my car at the Mavis Tire and Brake location at 5234 W Highway 290 location in Austin Texas. As I left the location my TPMS light came on just after a few minutes. I returned to the location the next day so they could determine the reason for the indicator light to come on. The GM stated that I needed to take the car to the Dealer to correct the problem which I did. The dealer was able to correct the problem. I purchased 4 new tires from them and would return the 1 tire back to Mavis which I did on Friday 7/31/26. The Manager stated that he could not give me a refund on the one tire. I even asked him if he could just pro rate the cost of the tire. He said no. I had the tire in the back of my car and asked to take it. I did not want the tire and drove off. I gave Mavis the tire back and they kept my $282.31 but, in the end they lost a customer for life.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We're truly sorry for your experience at our Austin location. We understand your frustration with the tire issue and subsequent refund request. Although unable to handle the situation in-store as you'd hoped, please know that customer satisfaction is important to us. We encourage you to reach out to our consumer solutions department at 914-984-2500, option #2, so we can further review your experience and find a resolution for you. Your feedback helps us improve our service for all customers. Thank you for your input.

    Verified purchase
    Sales & MarketingPriceStaffRatesTimeliness

    Reviewed July 30, 2026

    KeAndre and team were thorough and helpful. He explained the issues with my son’s car, provided competitive pricing and discounts, and had the service completed same day. I would recommend and use this Mavis location again..

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your experience with us! We're delighted to hear that KeAndre and his team provided you with thorough and helpful service at our Mavis location. It's great you found the pricing competitive and appreciated the same-day completion of the work. Your recommendation means a lot to us, and we look forward to continuing to serve you on future visits. Safe travels!

    Verified purchase
    Customer ServiceStaff

    Reviewed July 28, 2026

    From the initial phone contact my every need was met in a timely, professional manner. All my questions and concerns were answered. The Dacula Mavis store on Auburn Street is my first choice for keeping me safely on the road.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your experience! We're delighted to hear that the Dacula Mavis store continues to be your top choice, providing timely, professional service and addressing your questions effectively. Your trust in keeping your vehicle safe on the road means a lot to us. We look forward to assisting you with future needs. Drive safely!

    PriceRefunds & PayoutsStaffBillingRates

    Reviewed July 26, 2026

    WARNING: When purchasing 4 new tires & you also purchase the tire installation package - IT DOES NOT INCLUDE LABOR! They uncharge for labor. This was not quoted in advance in the online quote - shows up on your final bill. When purchasing tires and an “Installation Package”- that should include the labor of said installation, unless otherwise disclosed.

    Additionally, although I paid for the Installation Package & an Alignment - it was not done properly. Once I hit 55mph on the highway, my car was vibrating significantly. I had to go back and have it done again by the assistant manager because they failed to balance the tires properly. Staff is certainly courteous and respectful, but the pricing model and actual workmanship is not great.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for your detailed feedback. We're sorry to hear about your experience with the tire installation and alignment services. It’s disappointing to learn the initial work was not completed correctly. Although our staff was courteous, we clearly have room for improvement in workmanship and transparency. We would appreciate discussing your interaction further; please contact us directly at 914-984-2500 option #2 so we can address your concerns and seek to make your experience right.

    Customer ServiceCoverageSales & MarketingPunctuality & Speed

    Reviewed July 23, 2026

    Went online, selected 4 tires and scheduled an appointment. Received an email confirmation of appointment, but it indicated the tire sale was free. Did not sound right to me, so I phoned the call center. The tires are discontinued and unavailable - thank you for the appointment. While on the phone, we selected four tires that 'were available' and added on two more tires that I wanted to purchase. Left work early to cover the appointment. After sitting there for half-hour, the Mavis folks announced that my tires did not show up on the delivery from the 'call center'. They wanted me to sit for another 45 minutes while they took a drive to see if they could get the tires. COMPLETE WASTE OF MY VALUABLE TIME! I went somewhere else and purchased tires from people who know that they are round.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We deeply regret the inconvenience you experienced with your tire appointment. It's clear we miscommunicated, resulting in the tires being unavailable at your scheduled time. We strive for appointment scheduling to be as smooth as possible and realize time mismanagement impacted your day. Please allow us to make this right by contacting us at 914-984-2500 option#2 for a resolution and feedback on unmet standards moving forward. Thank you for sharing your valuable experience with us.

    Verified purchase
    PriceStaffRates

    Reviewed July 17, 2026

    I normally do all my repairs myself. I was a service technician in the past and know how shops operate. There are good and bad shops. I picked a good one. Excellent service. Pricing is reasonable. I highly recommend this location.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for your recommendation and choosing to work with us. It's fantastic to hear that our service met your expectations with reasonable pricing and excellent quality. We greatly appreciate your trust and intend to always provide you with exceptional service. Looking forward to your next visit!

    Profile pic of the author.
    Punctuality & SpeedStaffRates

    Reviewed July 15, 2026

    Outstanding Service & Attention to Detail! ​I've been in the Milford area for 40 years and have been to just about every tire and auto shop around here at one time or another. People around here know me, and they know I don't pull punches—if a shop cuts corners, I'll say so. But Mavis Tires did an absolutely phenomenal job.

    ​I went in for a new set of tires and a wheel alignment. They mounted and balanced the tires perfectly—and even though these are low-profile tires, the ride is still much smoother and more comfortable than I expected. ​The alignment was a bit of a unique situation because I had to let them know about new front camber adjustments I had installed. Because of this, the alignment took quite a bit longer than a standard job, but the crew didn't rush it. They took their time, worked through the custom adjustments, and dialed it in perfectly. The car drives straight as an arrow now. ​I really appreciate a shop that is willing to put in the extra time to do a job right. Mavis earned every bit of this 5-star rating. Huge thanks to the team—highly recommended!

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you so much for taking your valued time to write this review! We’re thrilled to hear about your experience at our shop. It's wonderful that you're enjoying the smooth ride after the installation and alignment. Your high recommendation encourages us to maintain this level of detail-oriented service. We look forward to serving you again in the future! Safe travels!

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceCommunication

    Reviewed July 13, 2026

    Unsafe repairs, poor communication, and disappointing management (Mr. **). My vehicle was returned with the wrong suspension part installed, causing severe shaking and a loss of control. Despite repeated issues, the store manager failed to communicate or take responsibility. I cannot recommend this Mavis location due to the serious safety concerns.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your experience. We are deeply sorry for the inconvenience caused by the lack of communication from our end and service. Your safety is paramount, and we take your concerns seriously. We kindly ask that you please contact our consumer solutions team at 914-984-2500 opt #2. Thank you for bringing this to our attention, we look forward to connecting with you.

    PricePunctuality & SpeedRates

    Reviewed July 12, 2026

    I went in to buy a tire and get an alignment. They said they could not perform the alignment unless I repaired "movement in the tie rods" which would cost $728. And by the way, there were some other issues I needed to address. Total cost around $1200. I told them I had just had some work done by a mechanic who did not see these things. Mavis held firm. Price quote only good for a week.

    As I considered repairs, I quickly googled reviews for Mavis and had found a lot of dissatisfaction with aggressive upselling. I left with only a tire purchase. I went to another tire place who found nothing wrong with my car. I went back to my mechanic (authorized repair facility) who also found no additional repairs needed. Mavis bought out NTB so this is no longer the place where I used to get great service. I will not return. I'll also add, while negotiating the cost of my repairs, there was another upset customer there complaining. He apparently dropped his vehicle off at 11:00 for a 1:30 pick up and when he arrived around 2:00, they had not started repairs. I hope he provides a review on them. I don't know if all Mavis locations are this bad but I went to the one on Arapaho. Definitely will not return.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your feedback and we are sorry to hear your experience was not the best. We're committed to providing honest diagnostics and it’s concerning to learn your experience didn’t align with this standard. We'd appreciate the opportunity to review this situation further and have since created a ticket for you and someone will reach out to you. You can also reach out to our consumer solutions team so we can address your concerns directly at your convenience, Thank you.

    Profile pic of the author.
    Punctuality & SpeedHonesty & Transparency

    Reviewed July 10, 2026

    Schedule oil change and tire rotation. Heard that they don’t always rotate the tires so before I took the car there I mark the wheels to just to be sure they if they did. When I picked up the car I checked and the tires were still in the same place. Told the manager and he said I was lying that they were rotated. When I show him that I marked the tires he told me I needed to have pictures to prove it. Why would I want the tires moved back if I just scheduled to have them rotated? Manager just got mad and told me to leave.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We appreciate you bringing this situation to our attention. We are truly sorry for the issue regarding your vehicle’s tire rotation and the response you received from our manager. It's important to us that you receive the service you paid for. We aim to correct this and review the incident and have created a ticket for you in our system. Someone will contact you as soon as possible, you can also contact our consumer solutions team at 914-984-2500 option #2. Thank you.

    Verified purchase

    Reviewed July 9, 2026

    I am very pleased with the service that I received. The work was professionally done. I’ve been doing business for over 15 years with the entire kingdom on the corner of my house. It’s a good to know they’re so trustworthy.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your positive experience with us. We're happy to hear you've found our service professional and trustworthy over the past 15 years. Thank you for allowing us to serve you and depending on us for your vehicle needs. We look forward to continuing to meet your needs and serving you for many more years to come and again, thank you for being our valued customer!

    Staff

    Reviewed July 5, 2026

    Donna professional and knowledgeable. The car technicians professional and know their job and vehicles. This is my second visit. Will continue to come here across from mall Savannah GA.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for your terrific feedback! We're thrilled that you've had positive experiences with Donna and our knowledgeable technicians. Knowing that our service continues to meet your expectations during your visits means a lot to us. We look forward to serving you again and maintaining the level of care and service you expect. Safe travels and see you soon!

    Verified purchase
    PriceStaffRates

    Reviewed July 4, 2026

    Purchased 4 tires and alignment for my 2000 BMW Z3, code date on tires 4822, why was I charged full price for tires that were all most 4 years old, when most tires are only good for 5-10 years? When I received my car back 3 of the for tires were over inflated, 55 lb, 50 lb, 45 lb all lug bolts were over tightened. Shop was clean, well organized and friendly staff

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for your feedback. We're glad that our staff provided a clean and organized environment. We are happy to discuss your tires DOT dates and confirm your tires good condition! We recommend returning to any location of ours with the tires so we can check them out. Your satisfaction is important to us, and we'll strive to resolve this for you to ensure your vehicle is safe and reliable.

    Verified purchase
    Honesty & Transparency

    Reviewed July 3, 2026

    Billy and Chris are totally honest and reliable. I bring all 5 of our family cars to this location at STS Mt Sinai, NY. We are very happy with them and will always go to this location. We got oil changes and tires by Goodyear.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your wonderful experience with us! We're thrilled to hear that Billy and Chris have consistently provided honest and reliable service for all your automotive needs. Your loyalty in bringing your family cars to us for maintenance like oil changes and tires by Goodyear underlines the trust you've developed with our team. We look forward to continuing to serve you at our location and ensuring happy, hassle-free travel. Drive safely!

    Customer ServicePunctuality & SpeedStaff

    Reviewed July 2, 2026

    Wonderful Customer Service at Mavis on Crenshaw Corners Drive in Wake Forest. Very Professional, Quick & Fast Service, Very Accommodating. 5 Stars! Will come back again. Special shout to Carlos and the staff for all their help with my tires.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you, Ariel, for your wonderful feedback! We're thrilled to hear that you appreciated the professional, quick, and accommodating service at our Mavis location. Special thanks for acknowledging Carlos and the team for their great work. We're looking forward to your next visit and continuing to deliver the high level of service you've come to expect. Safe travels!

    Verified purchase
    Customer ServicePunctuality & SpeedStaff

    Reviewed July 2, 2026

    Call Mavis at 3pm ET to get an estimate on 2 tires for my SUV, 5pm appointment was available. The team at Shrewsbury are amazing, professional, courteous. They took care of replacement quickly and I was out before 6pm ET.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We're thrilled to hear you had a great experience at our Shrewsbury location, Ravi! It's great that the team was professional, courteous, and efficiently managed the tire replacement. Your satisfaction is important to us, and we appreciate your kind words. We look forward to serving your automotive needs again in the future. Safe travels!

    PricePunctuality & SpeedStaffTimeliness

    Reviewed July 1, 2026

    Day one, Managers #1 and #2, ordered tires and scheduled appointment. Day two, manager #3. They had incorrect vehicle information but fortunately I ordered by specific tire size and they were there. Upon inspection of the installed tires I saw the valve stems were not replaced but was charged for them. Brought it to the managers' attention and they took the car back in. They took the tires back off and then realized they didn't have the correct stems in stock and needed to come back the following day.

    Next day, managers #4 and 5. They only had three of the four stems. After some time, they got the fourth. While waiting for the tires to be re-installed on the vehicle for the third time the manager informed me the tech found a damaged stud and it needed to be replaced at my cost. Manager/tech stating it came in damaged. The tech didn't see this until the THIRD time he put the tires back on? A tire store doesn't have a common size stud in stock? A tire store with "certified technicians" doesn't have the tool to rethread the stud? 2 trips, over 4 hours of waiting, and damaged vehicle components could have been avoided if the tech didn't try to rip me off.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We regret the inconvenience and frustration you've experienced with your recent visit, Craig. It's concerning to hear about the mismanaged inventory and lack of effective service coordination during your appointments. We'll escalate this to the appropriate managers for immediate attention. Please contact us at 914-984-2500 option #2 with details, allowing us a chance to resolve this matter better for you. Thank you for highlighting these issues, helping us improve our service for all customers.

    Verified purchase
    Staff

    Reviewed June 28, 2026

    The service was very straightforward. Omar explained it in very good detail and had it taken care of in very short order. The staff was very friendly and helpful. I would recommend this store for all your automotive needs.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for your glowing recommendation! We’re glad Omar’s detailed explanation and the friendly staff made your service experience enjoyable. It’s wonderful to hear you found everything straightforward. We look forward to seeing you again for your automotive needs!

    Profile pic of the author.
    CoverageStaff

    Reviewed June 27, 2026

    I buy my tires at your Morehead city location. Just had my truck serviced due to a screw in my tire. They took me right in, repaired my tire and got me right back on the road. Exceptional service and cordial service. I want to thank the team at Morehead city location. Sincerely, Roger R

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your experience with us, Roger. We're delighted to hear that the team at our Morehead City location provided you with exceptional and prompt service. It's our pleasure to help you get back on the road quickly. Your recognition of their professionalism means a lot, and we'll be sure to share your appreciation with them. We look forward to continuing to meet your automotive needs in the future. Safe travels!

    Verified purchase
    Punctuality & SpeedStaff

    Reviewed June 23, 2026

    Had a flat tire and went there. It only took an hour and a half to get everything fixed up. Quick service and friendly people. I've been going to this location for several years now. They always have availability.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for your positive feedback, Boris! It's great to hear that our team consistently provides you with quick and friendly service. We're delighted that you’ve been a loyal customer for years and that you find our location dependably available for your needs. Your continued trust means a lot to us, and we look forward to assisting you in the future!

    TechPriceStaff

    Reviewed June 22, 2026

    I am a regular customer in this Jacksonville shop, I came in one day to get some air in one of my tire. Guy said, "We need all your information," I said just for AIR, he said yes, I complied. Young guy took my SUV inside checking the tire pressure, then I noticed he hooked up their computer to my vehicle, I asked him, "Why are you doing this, when all I need is some air and I will be gone." He got upset with me indicating this is their policy, I said, "What policy is it where you're checking my car with your computer, when all I need is air."

    He then lowered the car and took it for a road test twice around the block. When he came back I noticed the light was still on for the tire, so I asked him, "What are you doing," he started getting upset with me and raising his voice. I ended up showing him the Calibration on the car and showed him this how you reset it, he said, "How did you know this," told him I know certain things about my vehicle, he still insists he needed to check other things, I said no I had enough.

    He then told me if I don't like what he is doing take my business elsewhere. I was really upset at this point, then I went inside to speak to someone in charge and that person said I need to leave, so I asked for the manager and he said I still need to leave. I didn't want any confrontation so I left, then a young lady stopped me and said, "Don't you want to speak to a manager?" I said yes but I was told to leave, anyway went back in and I told the manager the entire story, he said he took care of it, I will never ever go back at that tire store ever again as I feared the mechanic could do something to me or my vehicle.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We're sorry for the experience you faced at our Jacksonville location, Dean. It's troubling to hear about the service and interactions you encountered. We strive to provide reliable and considerate service and would like to address this effectively. We encourage you to contact us directly at 914-984-2500 option #2 so that we can properly follow up and take the necessary actions to prevent such occurrences. Thank you for your feedback, and we hope to regain your trust.

    Verified purchase
    CoveragePunctuality & SpeedStaff

    Reviewed June 22, 2026

    The whole team was extremely helpful, fast, and responsive in replacing my front two tires. Rob was able to assist and provide a quality recommendation on tires, and Jay was very responsive when checking in on appointment status. Thank you to both for making it a painless experience from start to finish!

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for your wonderful feedback, Charlie. We're very happy to hear that Rob and Jay were able to provide a seamless and helpful tire replacement experience for you. Your positive experience with our team is what we strive for, and we greatly appreciate your kind words. We look forward to assisting you with any future needs!

    Verified purchase
    PriceHonesty & Transparency

    Reviewed June 20, 2026

    Billy at Mavis is the best. Gives honest assessment and recommendations. Doesn’t oversell. Quote spot on and car always completed on time. Would always use Mavis. Have been bringing my cars here for years.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you, John, for your kind words and loyalty! We're delighted to hear Billy has consistently provided excellent service with honest recommendations and punctuality. It means a lot to us that you choose Mavis for your automotive needs over the years. We look forward to continuing to serve you with the quality you've come to expect. Safe travels!

    Verified purchase
    StaffCommunication

    Reviewed June 14, 2026

    Jesse and his guys were great once again. This was a return trip for an inspection on my vehicle. Jesse keep me informed on all that the car needed and was very thorough with the entire process. Will definitely come back.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you, Todd, for sharing your wonderful experience. We're thrilled to hear that Jesse and the team made your visit memorable with thorough and clear communication regarding your vehicle. Your trust in returning for service means a lot to us. We look forward to welcoming you back for any future needs. Safe travels!

    Profile pic of the author.
    CoverageTechPunctuality & Speed

    Reviewed June 12, 2026

    This place is always great! They fixed my tire for me at the last minute with no appointment!

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Dear Donna, thank you for your excellent feedback! We're so happy to hear that our team could assist by fixing your tire last minute without an appointment. Your kind words reflect our ongoing commitment to providing efficient and dependable service for all our customers. We look forward to helping you with your needs in the future!

    Verified purchase
    Customer ServiceCoveragePunctuality & SpeedMaintenanceStaffTransparency

    Reviewed June 9, 2026

    I drive a Tesla Model Y Juniper and normally do not use FSD very often. After a software update on Sunday, I decided to use it again. During the drive, the vehicle suddenly hit a curb, which damaged the right-side tire and tore the sidewall. I ended up having to replace the tire. I was pretty upset because the incident happened while FSD was engaged. However, when I visited the service center after making an appointment, the staff were extremely friendly and helpful, which made me feel much better about the situation. The location is close to my home, and the wait time was short, so overall I was very satisfied with the service experience.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you, Joonyong, for sharing your experience. It's wonderful to hear that our service team's friendly and efficient work enhanced your overall experience, leaving you satisfied. We're committed to providing excellent service, and your positive feedback on the short wait times and convenient location is greatly appreciated. We look forward to welcoming you back in the future!

    Profile pic of the author.
    Punctuality & Speed

    Reviewed June 8, 2026

    Had an appointment for 4 p.m. for Mavis on Highway 332 in Hoschton, GA. I was on time. It is now 5:10 and my car is still not being worked on. No telling how late I’ll be here. Unacceptable.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We apologize, Tim, for the inconvenience you experienced during your visit. Timely service is essential, and it's disappointing we failed to meet your expectations at our location. We're committed to improving your future experiences. Please, contact us at 914-984-2500 option #2, so we can address this matter directly and better serve your scheduling needs. Thank you for sharing your concerns.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceStaff

    Reviewed June 3, 2026

    Deja was very helpful, customer service friendly, and professional. Great young lady to have on your team.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Dear Tennille, we are so happy to hear about your positive experience with Deja. Her helpful, friendly, and professional service is truly valued on our team. Thank you for sharing this feedback, and we look forward to serving you again soon!

    Customer ServiceTimeliness

    Reviewed June 2, 2026

    I had two tires put on the the front end and both aluminum rims were gouged (scratched deep), 5 days and no response on them being fixed by a guy they know who could fix them. My company's vehicles will no longer be going there or my personal vehicles either.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Dear Brad, we are sorry for the inconvenience you've experienced. We've clearly not met your expectations with damage to the rims and response delay. Your concerns are important and we take them seriously. Please contact us at 914-984-2500, option #2 so we can address this directly and work towards a satisfying resolution. Thank you for bringing this issue to our attention, and sorry you’ve lost faith in our services due to this experience.

    Verified purchase
    Punctuality & SpeedStaffTimeliness

    Reviewed June 1, 2026

    The shop is open on Sundays and helped me out of a jam when I had brake issues with my car on late in a Saturday. I was told I could bring it in the next day, and the work was completed as stated. It was a large job because it also needed calipers, but I was given all the information before the work proceeded.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Hey Lisa, we're pleased to hear our team assisted you promptly when unexpected brake issues arose. Providing clear information and solutions, like repairing calipers, helps ensure your trust in us. Your account serves as a reminder of the dedication of our team. For any future needs, we're here to help. Thank you for sharing your experience.

    Customer ServicePricePunctuality & SpeedEase of UseRates

    Reviewed June 1, 2026

    Went to Mavis in Lake Ariel, PA. Perhaps if the Manager spent as much time working on customer service and learning how to use their computer system, as he spends painting his nails, I wouldn't have wasted my time thinking Mavis is capable of handling a repair of my car beyond changing a tire: If I could I'd give a negative star rating. Avoid this place at all costs. A couple weeks ago I had my oil changed there, as I couldn't get an appointment with my regular mechanic for a week and Mavis could get me in that day. They failed to reset my service monitor, which requires a scanner so I couldn't do it myself. No big deal, I assumed it was just an oversight, and I knew I would be returning as they advised I needed brake pads and rotors replaced, which I didn't have time for that day. I should have known better than to even consider Mavis for anything other than a tire, but I figured I had their quote and they knew what I needed done.

    Apparently, I gave them way too much credit. Tuesday, May 26, I scheduled for the brake service, reminding them of the vehicle type and the quote they provided. We schedule for the following Monday, June 1. That's six days to get the parts and I advised I would wait while they completed to repair. So, I blocked out my whole morning. I show up for my 8am appointment and am initially told I was only scheduled for a brake flush, apparently the "manager" is unfamiliar with his own computer system, as it clearly included the front and rear pad and rotor replacement.

    Meanwhile as I'm standing there while he takes multiple phone calls and fights with his computer mumbling that he doesn't want to order the wrong parts. Yes, the parts that should have been ordered six days prior. Somehow his inability to manage or order parts became my problem. And he begins lecturing me about some suspension parts sitting in his service bay, as if I caused them to be there. Now I won't go to any Mavis even for a tire. I drove to my regular mechanic, Tom **, who I should have gone to in the first place, and he will do the job for $400 less and reset my service monitor.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We apologize, Richard, for your experience at our Lake Ariel, PA location. It's concerning to hear of the abnormalities regarding service details, management, and tracking. Your feedback helps us improve, and we'd like to address these issues urgently. Please reach out to us at 914-984-2500 option #2 to discuss how we can make this right and prevent such occurrences in the future. Thank you for bringing this to our attention.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed May 30, 2026

    Worst customer service. Went in for an oil change. Staff was unclear in their “recommendations” and were rude and condescending. They recommended I have my tires rotated and I said yes, but they never did. When they brought my vehicle around and I saw, they told they couldn’t for the most ludicrous excuse I’ve ever heard of.

    I asked for a report for my alignment because at that point I questioned that they even performed that work and was told that they couldn’t print it because they were “out of ink” and I was being hard to please. I don’t think that asking for copies of the receipts of work that was claimed to be done that I’m paying for is an unreasonable or large ask. Store manager called me and agreed they were out of ink and that he wasn’t sorry. The fact that he couldn’t think of or offer a contingency such as emailing or mailing the report at the very least shows me how they are run. Comely inept. Will never do business from this or any other Mavis location ever again.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We apologize, Tia, for the frustrating experience during your recent visit. Missteps in communication or not completing services as agreed upon are against our service standards. Please contact us at 914-984-2500, option #2, so we can address your concerns directly and seek a satisfactory resolution. Your feedback is valuable, and we appreciate anything else you'd like to share.

    Verified purchase
    Punctuality & SpeedStaff

    Reviewed May 29, 2026

    They took us in earlier than my appointment and still got us out quickly. Tech even relearned the tire positions and we didn't even get tires rotated, just replaced one tire. Advisors were friendly and knowledgeable.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    We're thrilled to hear about your positive experience! Getting your service done quickly, and the tech going above expectations by relearning tire positions, are exactly the type of service quality we strive for. Our dedicated advisors intend to embody friendly professionalism. Your feedback reassures us of achieving our service goals, and we look forward to your next visit.

    Verified purchase
    Punctuality & SpeedStaff

    Reviewed May 26, 2026

    As happens often in the Austin area with all the construction going on, I ended up with a screw in my tire the other day. I have small children, including a newborn, so I don't have much time on my hands these days, but it couldn't have been easier or faster to get my tire patched and a new set of wiper blades installed. I got an appointment right away and they had me out of there within an hour. Shout out to Claudio who was extremely helpful and professional.

    Thanks for your vote!
    Mavis Discount Tire
    Response from Mavis Discount Tire

    Thank you for sharing your experience with us, Eleanor! We are happy your service was efficient and fast, allowing you to get back to your busy routine with your children. Kudos to Claudio for his outstanding support. Your kind comments assure us we're meeting excellent service expectations. We appreciate your feedback and look forward to assisting you soon!

    Loading more reviews...

    Mavis Discount Tire Company Information

    Company Name:
    Mavis Discount Tire
    Year Founded:
    1949
    Address:
    358 Saw Mill River Rd
    City:
    Millwood
    State/Province:
    NY
    Postal Code:
    10546
    Country:
    United States
    Website:
    www.mavis.com