
Assurant Service Protection Advantage Reviews
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
About Assurant Service Protection Advantage
Assurant is an appliance protection program with low deductibles and a short waiting period. Assurant’s plans cover a variety of home appliances, and you can create coverage based on your products and the types of damage you want covered.
- Transferable coverage
- Monthly payment options
- Short waiting period
- Low deductibles
- Varying costs
- No upfront pricing
Assurant Service Protection Advantage Reviews
Filter by Rating
- (333)
- (53)
- (46)
- (38)
- (568)
Popular Mentions
- 4,879,673 reviews on ConsumerAffairs are verified.
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
Top reviews
- Top reviews
- Recent
- Oldest
- Most helpful
A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.
- 4,879,673 reviews on ConsumerAffairs are verified.
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.

Reviewed April 30, 2026
I have a warranty with appliances from Lowe's through Assurant. I have a dryer that was not heating properly. I filed a claim and the repair company they had for the claim is Best Servicers of America. Apparently, this is the only company that handles repairs through Assurant in my area. It was the only option I could choose when I filed the claim online. I filed the claim online on a Sunday. The guy couldn't come out until Friday. He comes out and looks at it and says he'll have to order the part. The heating element is out. I figured that is what it was because it happened before less than 2 years ago. But when I filed the claim then with Assurant they must have used another repair company because the person came out in a couple of days and fixed it the same day.
How can you not have the part on hand that is the most common one needed for a dryer repair? So, they order the part and I get a call back the following Tuesday to schedule the repair for Friday. Then they call me on Thursday and say the guy can't come Friday and to reschedule it the next Tuesday. It's ridiculous how long it has taken to get this fixed versus the first time. It'll be over two weeks since I will be without a dryer that works right.
We apologize for the delays and inconvenience you experienced with your repair. If you still need help with this case, please reply to the private message we've sent.
Reviewed April 27, 2026
thing over and over. Get rid of the AI and the poor service providers and poor customer service representatives. Would not recommend this plan to anyone, and had it for over 3 years.
We apologize for the continued inconvenience and ineffective communication you've experienced. If you still need help with your case, please reply to the private message we've sent.
Reviewed April 26, 2026
If you want money in your checking account or a paper check in your hand for reimbursement, do not use this company. I am old school and possess limited means for making digital transactions. They sent me an ecard that the retailer had difficulty using to make my purchase of a new appliance.
We regret any disappointment in your experience. If you would like us to review your case again, please respond to our private message.
Reviewed April 25, 2026
I have a top of the line Mongram induction stovetop- the cost new is approximately $3600 plus installation, tax, etc- more than $4k total. I have been paying hundreds to keep up the Assurant Protection Plan. Half of the burners- stopped working. Assurant sent out a tech that had never even seen an induction stove- completely clueless.
I called back and they sent out another company that GE uses- Bodewell. They replaced both burners but it still didn't work. They said it was not repairable. I notified Assurant. They wanted me to send them the "notes" from the repair people that said it was not repairable. Very unprofessional. Why would I have their "notes?" Assurant was finally able to locate said notes and agreed it needed to be replaced. I asked for the replacement and they said they would only give me a depreciated amount of $2400 since it was 5 years old. That is definitely not what I have been paying so much for every year. All of my appliances have an Assurant plan. They won't anymore.
We apologize for the experience you had with our service. If you still need help with your case, please reply to the private message we've sent.
Reviewed April 24, 2026
On March 11, 2026 the heat stopped blowing in my Hotpoint dryer. I filed a warranty claim that day in order to have a tech come and see about it. I made the appointment for March 19th however, no one showed up. It was rescheduled for March 25th. The tech, arrived an hour after my availability window and diagnosed the issue. He said that the parts that were sent to me for repair, were not sufficient as they would not address the issue. He left the dryer disassembled, reordered the 'correct' parts, and we made a follow up appointment for April 6th. He did not arrive on April 6th and 10 minutes before the availability window closed, I was told due to staffing issues my appointment must be rescheduled. I rescheduled for April 13th and 30 minutes after my availability window closed, I was told due to staffing issues my appointment must be rescheduled.
I reached out to the Assurant chatbot to get another company or another tech to come and they said I was rescheduled for April 17th between 12-5pm. However, the AI Assistant, kept asking me to reschedule my service. I assumed that meant that the first appointment was not confirmed. I made another appointment for April 17th between 8-12pm. The tech, called me around 11 AM to tell me he was on the way. However, he was under the misunderstanding that this was a washing machine. When he arrived, it proved to be too many issues and I'm assuming not worth the company's or my time to resolve since this has been over a month since the appliance broke.
I tried like to lodge a formal complaint as this process has been extremely upsetting, I have lost time and money from my job in order to accommodate this company for a service they have not provided. And after all of this poor management, my appliance is still not functional and I'm now obligated to purchase a new one? This is extremely poor mismanagement of your services and my time as a customer.
Assurant did not take responsibility for the tech's that they contracted with and provided for this service they did not provide under my warranty. When I asked for a contact at Sears to disucss my experience with this is what Assurant's customer service said, "At this time, you will need to contact Sears directly via their chat support and advise that you would like to file a complaint for damages. They will be able to route you to the appropriate department to further assist with your concern. Unfortunately, I do not have a direct contact person available at Assurant to provide." You mean to tell me that Assurant has not contact email for the company you hired to fulfill my paid warranty? This is extremely unethical business behavior and as a consumer I am extremely upset.
We apologize for the poor experience you've encountered. We understand the prolonged issues and missed appointments have been highly frustrating. Please check your private messages; we'd like to obtain further details.
Reviewed April 24, 2026
The process has been very difficult. Out fridge stopped working in January. It was deemed irreparable and someone would call in 24 hours. None ever did. It took a very long time for me to reach the right Assurant people and finally they sent me a debit card to purchase a replacement. The for they sent with it would not load, I was told to make a new purchase. GE would not accept the card or process it as stated by Assurant. Finally, today, three months later the replacement was delivered. A long messy process. BUT, I would buy again because the amount on the card was sufficient to purchase a replacement, and now I know the system.
We sincerely apologize for the inconvenience and complexity the process caused. We understand how frustrating it was to deal with the situation. We're glad to hear you ultimately received your reimbursement and appreciate you sharing this feedback. If you still need help with anything, please don't hesitate to send us a private message.
Reviewed April 16, 2026
A reimbursement for a service contract forces me to use it at a company of their choosing. I have no option to use my money where I want, so I can buy where they decide or lose out on the service policy and my money. Doesn't seem that this should be legal.
We regret to hear that your experience did not meet your expectations. We have sent you a private message requesting additional details should you wish to discuss this matter with our internal partners.
Reviewed April 15, 2026
When I signed up with Assurant their ad stated if it cannot be repaired it will be replaced. Not true! They give you a prorated value. They also state that they'll give you a $50 laundry fee if it's not repaired within 14 days. They close out the claim before anything is settled so they don't pay the $50 laundry fee. I have been without a washer 17 days. Customer Service from Assurant is extremely poor. I have spoken with 2 supervisors and still have not received any settlement. They keep referring to their service provider who gives nothing more than erroneous information. The tracking app is nowhere near close with reasonable information and if you call the number you deal with Samantha your AI advisor. You would be better off going to another appliance insurance company.
We regret any disappointment in your experience. If you would like us to review your case again, please respond to our private message.
Original Review: April 10, 2026
GE washer making terrible noise and moving on floor. Tech came out and said it needed new springs. One day off work for me. Tech came and replaced springs. Two days off for me. After tech left washer did exact same thing with the added bonus of a strong burning smell. Called Assurant who told me to call GE who told me to call Assurant. Tech arrived today and surprise need to order parts. Three days off work for me. Got a text they can’t put ordered parts for 2.5 weeks. That’s one month and soon to be four tech visits. The incompetence is astounding. I guess this is where vacation will be this year….waiting for a tech. Currently investigating alternatives with consumer attorney.
Thank you for bringing this to our attention. We apologize for the inconvenience caused by the delays. Please check your private message, as we have reached out to gather additional details to escalate your case. We look forward to your response.
Reviewed March 21, 2026
My refrigerator door would not close by itself. The repairman, Osvando, (nice guy) arrived on time, knew immediately what the problem was and within a half hour, the problem was fixed! I couldn't be more pleased.
We truly appreciate your feedback and are glad you enjoyed your experience with us.
Reviewed March 11, 2026
The repair service was outstanding. The technician explained in detail what needed to be done in order to have our washing machine working again in tip top condition. He was efficient and professional in doing the repair work.
Thank you for sharing your wonderful experience with our repair service!
Reviewed March 9, 2026
This company subcontracts appliance repairs and does not have their own technicians, basically a middleman for appliance warranties. I bought a laundry pair from Lowe's and purchased the Lowe's Protection Plan. The one time I tried to use my contract to fix a washer that would not pump out water, they sent out a subcontractor in his car (no company vehicle) who did not run any diagnostics on my appliance, did not look at the error codes, and decided what was wrong. He came back a week later with the part, dropped my dryer against the door and put a hole in it, and the problem still was there after he left.
I call Assurant and the sub-contractor, who both did not return my calls, even after I sent a picture of the damage that they caused. I ended up paying for the repair myself, my door still has a hole in it, and they would not refund me or repair my door. I would have given them lower than 1 Star but the ratings don't allow it. Stay away from Assurant/Lowe's Protection Plans!!!
We apologize for any inconvenience you've experienced with our service. If you still need help with your case, please reply to the private message we've sent.
Reviewed Feb. 26, 2026
Do NOT purchase coverage through Assurant. It is a total joke. It will be costing us more money to replace my faulty microwave than had we not purchased it to begin with. Not only did we still have to pay for a service technician to come out 3 times (on top of the coverage), I now have to pay for someone to come out and install a new microwave since the old one was deemed irreparable. And, the amount we were awarded doesn't even cover the cost of the same exact microwave -- it comes up $500 short!
We strive to continuously enhance our customer experience, and we're sorry if we've disappointed you. If you need further assistance, please reply to the private message we've sent to your inbox.
Reviewed Feb. 24, 2026
I purchased The Bodewell care plan from GE for my GE Profile washing machine. The agent had trouble getting the charge to go through and ended up resending the link via phone after trying to troubleshoot, meanwhile the date and time of service requested became unavailable. When all was said and done I found the company had charged my account three times for the service plan. I started by calling the company to resolve the issue rather than the bank, trying to avoid my card from being cancelled. For an hour and twenty minutes I was routed and rerouted from Assurant to Bodewell, each saying it was the other's responsibility.
Long story short, after almost three business days and two long calls later, I still had no resolution and was forced to call my bank in order to get it resolved. I have never had such bad service and a run around, all while each pointed the finger at the other. Not one person I spoke with, including a manager, seemed to know how to resolve an overcharge, which should have been a very easy task. I will never buy a GE product again. My washer is only 2 years old and already needs service. The company they chose to align with for an extended service warranty, Bodewell Care Plan through Assurant, is completely incompetent.
We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you've experienced. If you still need help with your case, please reply to the private message we've sent.
Reviewed Feb. 14, 2026
Did not do anything. Customer service skills are terrible. They keep coming out and saying different things. It is a different person each time and the same problem is still on going. It hasn't been fixed. They have replaced 2 parts. The person before this one said it needed a transmission. This guy said they couldn't do anything until it broke. After a phone call from what I assume was his supervisor he had it in his head after the call that the was nothing to do.
We're always looking to improve our customers' experience, and we regret if we've disappointed you. If you need further assistance, please respond to our private message.
Reviewed Feb. 13, 2026
When I purchased my new GE washer and dryer I purchased an extended repair contract with Assurant for 5 years. I have nothing but excellent marks for them. It was easy to schedule service call online. The repairman was both professional and efficient. Service was great. Highly recommended.
We truly appreciate your kind words! We're glad you had a great experience with us.

Original Review: Feb. 13, 2026
I purchased a brand new Whirlpool dishwasher at American Freight’s liquidation sale towards the end of December 2024. I have never purchased an extended warranty but the salesperson talked me into it this time. His justification was that since I was making my purchase at such a steep discount I might as well do it and even though the retail establishment was going out of business the product would be covered should anything go wrong. Right at the beginning of 2026 and just after the manufacturer’s warranty expired, we started having issues with the dishwasher. It was starting on its own while at the same time it would not start when we intentionally wanted to wash dishes.
I remembered that I had actually purchased the extended warranty and felt relieved that I bought it at that time. I called Assurant and they scheduled a technician to diagnose the problem. Within minutes of walking into my home, the tech said right away that the issue was the control panel. The next day I received email correspondence from Assurant stating the folllowing:
“After careful review, we have determined that your product is not repairable, or the repair is not cost effective to complete. The terms and conditions of your protection plan entitle you to a replacement product or a reimbursement. Within 2 business days we will process the reimbursement, send you a follow up communication with additional details, and you can use the funds towards purchasing a replacement product.”
They decided to reimburse me for my original cost which we know was heavily discounted. They did not repair nor offer to replace the appliance with a similar model. My understanding is that the whole point of purchasing an extended warranty is for the consumer’s protection. The product SHOULD be REPAIRED or REPLACED if it fails within the timeframe of the extended warranty regardless of what the consumer purchased it for to begin with. I would strongly suggest against purchasing the extended warranty if it is from Assurant. They are not an honorable company.
We sincerely apologize for your negative experience. If you need further assistance, please respond to our private message.
Reviewed Feb. 13, 2026
ASSURANT PROVIDES EXCELLENT SERVICE. I have had Numerous repairs for various appliances, Appointment Scheduling is a quick process, made to meet my schedule. WELL qualified TECHs are sent to repair the appliance and if a part is needed, the Tech handled ordering and immediately upon receiving, which is a day or two, he's back to complete the repairs. A completed survey is requested to check if any improvements are needed to better serve their customer.. VERY PLEASED, with their service.
Thank you for the positive feedback! We're happy to know our service met your expectations.
Reviewed Feb. 13, 2026
The guy knew what to check and instead of just checking for one thing he had to check several places and each one he checked needed fixing. Everything is working great now. He knew what he was doing. Very smart.
Your kind words mean a lot! We're thrilled you had such a smooth experience.
Reviewed Feb. 12, 2026
Three previous water filter cartridges (XWFE) for my GE refridgerator (GNE27JGMWFWW), purchased "directly) from GE were all missing an internal chip--crtical to allow the ice maker & dispenser to function. Assurant repairman (Adam) quickly discovered this, installed a bypass plug which has a chip. He was quick to discover the issue for all three new, unused cartridges. Next was my call to GE Service who responded by sending me 3 replacement XWFE cartridges overnight. Great service from both Assurant & GE...
Thank you for taking the time to share your experience! We’re delighted you’re satisfied with our service.
Reviewed Feb. 9, 2026
It would have been better if I received trouble shooting before the technician came out. Luckily I have an extended warranty and didn’t have to pay for the service call. The technician was on time and communicated with us .
We're thrilled you had a great experience with us.
Reviewed Feb. 5, 2026
Repair man came out as promised. Refrigerator (three years old) was declared unrepairable. I was quickly notified (1/27) that I would receive a card ($2599) that I could use towards purchase of a new refrigerator. I have not received card and we need new refrigerator!!!
We regret any disappointment with your experience and thank you for bringing this to our attention. So we can have our internal teams provide an update, please respond to our private message.

Reviewed Feb. 3, 2026
Still waiting for Assurant's Protection Advantage (Sears), to show up to repair my oven. Been waiting since 8:00 AM and every time I check online my appointment time is pushed further out into the day. This is my 2d appointment. The first one was canceled by the technician without my knowledge. On that day after 5:00 PM and he didn't show. I finally reached out, after numerous prompts, and spoke to a live person who told me that the appointment was canceled. Needless to say my time means nothing to you. Very frustrated.
We sincerely apologize for any inconvenience this has caused. A private message has been sent to obtain the necessary details, so we can ask our internal team to assess the situation and determine the appropriate next steps. We look forward to reviewing your case.

Reviewed Jan. 31, 2026
Service technician did not fix my stove and said replacement was likely because parts are not available, then he closed the case. He said he would call me back to let me know about replacement but is ghosting me since case is closed. Now Assurant is asking me to open another claim to resolve this which seems ridiculous.
We sincerely apologize for the frustration you have experienced with your case. We want to ensure we address your concerns properly. Therefore, we have sent a private message to gather more information. Once we have these details, our internal team can review the situation and offer appropriate assistance. Your experience is important to us, and we appreciate your patience while we work to resolve this matter.
Reviewed Jan. 30, 2026
The technician who did the repair on my refrigerator did a very excellent job. He knows what he is doing and everything were on time even the delivery of the replacement parts. I hope I get him again next time.
It’s wonderful to hear that the repair visit went so well and that the technician provided dependable, timely service. We’re glad everything came together smoothly and that the replacement parts arrived right when needed. Thank you for taking a moment to share this great feedback with us today.

Reviewed Jan. 26, 2026
Still waiting for them to fix 1 part, an igniter replacement for the third time, since 2022 that’s one per year, had an event and I stressed I needed to bake in my oven, still no one called or showed up, they are the absolute worst warranty company ever! Why do they allow you to even pick one star?
We apologize for the continued issues you've faced, Dee. For help with this matter, please reply to the private message we've sent.
Reviewed Jan. 24, 2026
Very skilled and efficient technician. I was very satisfied with his performance. I have a GE refrigerator under Warranty. Within one year the rubber seal around the door became loose and was falling off when I opened the refrigerator door. I made a call and reported the problem. It was easy to schedule a service. Technician arrived on time, diagnosed the problem and immediately started working.
Thank you for sharing your positive experience with us! We're delighted to hear that our technician provided skilled and efficient service for your issue.
Reviewed Jan. 21, 2026
The GE Cafe built-in refrigerator was sold as top of the line when we built our home in 2021. It has been a series of Repairs almost monthly since then. Condensate dripping from the refrigeration above the door to icicles 3 feet long freezing the freezer door shut to a failure to cool the refrigerator to save temperatures for the contents. Each major repair has taken on its own life and lasted for months with periodic visits from a whole crew a repairmen. We told each person we had a guestroom because they would end up coming back again and again and again. I cannot recommend this unit to anyone although it apparently was the best that GE Cafe had to offer at that time. Had we not purchased the extra extended warranty for about $500. We would’ve spent more than the refrigerators value to continue to try to repair the problems.
We truly appreciate you taking the time to share such a detailed account of your experience. Your feedback is important, and experiences like yours help guide continued improvements. Thank you for sharing your story with us.
Reviewed Jan. 20, 2026
I have had 5 missed appointments where technicians never showed up during the scheduled time to install a part that was previously ordered. That's 20 hours total of my time wasted waiting! The extended warranty is with Assurant and their vendor is Sears Home Services. I am at the end of my rope and totally fed up. There isn't any Sears phone number to call about your appointment where you can speak to a person. Just stupid chat garbage that accomplished nothing. In the past Assurant worked with with A & E and no problems with them. A&E had an in-person phone number to call if you had a problem. 5 missed appointments...this is just pathetic!!!
We strive to continuously enhance our customer experience, and we're sorry if we've disappointed you. If you need further assistance, please reply to the private message we've sent to your inbox.
Reviewed Jan. 19, 2026
GE RightHeight Design Series GFW490RPKRR. Would give a "Zero"! I contacted service warranty for repair service on my front-load washer due to a loud noise and a service repair tech came out and replaced a couple of parts, including the "stator". He stated, the noise should quiet down. It did not. I contacted again for return repair check.
2nd visit, repair tech adjusted parts and stated the machine should take about a week to level out, balance and noise should quiet down. After 2 weeks, the noise has gotten worse and is horrible, so loud it sounds like the machine is going to come apart. I contacted service warranty again. The repair tech was scheduled to show up on 1/02/26 between 8am - 5pm; he did not show/call. I did not receive any communication until 6:30 pm that night via text only stating of a new appointment date of 1/06/26 between 8 am - 5 pm was scheduled. No apologies for any inconveniences of my entire day/time wasted. When the repair tech finally showed on 1/05/26 (again rescheduled), it was at 4:30 pm and was for maybe 10 minutes.
On this 3rd visit, the repair tech DID NOT even turn on my machine to check what was wrong so, he did not know how it was actually functioning, nor what noise it was making. So, he had no idea what part he actually needed or not. He stated, the service warranty company would be contacting me with their determination of whether they would repair or replace my machine next.
After a week of not hearing from them, I contacted them to find out what was the status was of my repair and a couple of days later, they sent me an email with the claim settlement determination of an unacceptable amount of $496.50. They say they determined the amount for the claim using the AJMadison website at a reduced price. The amount I paid was not a discounted price as you found on AJMadison, I paid local retail original price of $1295. So, that is an unfair determination of value. Obviously, having a service warranty contract is not the way to keep your appliances repaired and in working order and to be assured any chance of a faithful replacement warranty.
I have taken excellent care of my appliances and they are in immaculate condition and well maintained; not a scratch on them, cleaned regularly, door left open to dry after each use, etc. This service warranty was not worth the price and they did not even try to fix my machince which is what I want, nor did they respect me and my time.
We sincerely apologize for the inconvenience. We have sent you a private message for more details so we can escalate your case to our internal partners and ensure someone follows up with you promptly. Your feedback is invaluable to us, and we are committed to looking into this matter.
Assurant Service Protection Advantage Company Information
- Company Name:
- Assurant Service Protection Advantage
- Website:
- www.serviceprotectionadvantage.com