How ConsumerAffairs uses cookies

This website utilizes technologies such as cookies to enable essential site functionality, as well as for analytics, personalization, and targeted advertising. To learn more, view the following link:

Assurant Service Protection Advantage Reviews

4,967,499reviews on ConsumerAffairs are verified
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.

About Assurant Service Protection Advantage

Assurant is an appliance protection program with low deductibles and a short waiting period. Assurant’s plans cover a variety of home appliances, and you can create coverage based on your products and the types of damage you want covered.

Visit www.serviceprotectionadvantage.com/spa
Pros
  • Transferable coverage
  • Monthly payment options
  • Short waiting period
  • Low deductibles
Cons
  • Varying costs
  • No upfront pricing

Helpful Reviews

Dallas, TX
Verified purchase
Got great service. Technician was friendly and on time. Needed to replace the control board and front left burner switch. The needed parts were ordered and were delivered to my do...

Read more

Hialeah, FL
Verified purchase
My refrigerator door would not close by itself. The repairman, Osvando, (nice guy) arrived on time, knew immediately what the problem was and within a half hour, the problem was fixed!

Read more

What is Assurant service protection?

Assurant’s service protection is an appliance warranty program you can purchase for appliances when buying a home. It extends the life of a manufacturer’s warranty, covering functional parts and labor after the warranty expires.

With Assurant service protection, 100% of functional parts and labor are covered if you submit a claim. This does not cover problems due to random acts of nature, cosmetic damages or issues caused by power outages. All services are completed by reputable technicians, and plans can be transferred to a new owner if you move before your protection is up.

How does Assurant service protection work?

With Assurant service protection, homeowners create a plan centered on which appliances they want covered — typical selections include stoves, refrigerators, dishwashers, washing machines and TVs. You can choose to cover up to nine appliances with one plan, though your products must be no more than 15 years old.

After choosing your plan, you can sign up for coverage that's effective within 48 hours if the product is under manufacturer's warranty or 30 days if it isn't. Then, in the case of an appliance malfunction, you file a claim and wait to receive care from Assurant’s network of authorized specialists.

Assurant service protection costs

The price of an Assurant service protection plan varies based on a few factors, including where you’re located, the product type and brand and when your appliances were installed. For example, a three-year plan for a side-by-side GE refrigerator installed in July 2020 in Kansas City costs $402.33, while a Frigidaire dishwasher installed at the same time in the same city runs $218.85 for a three-year plan.

You can save on the overall cost by purchasing more years of coverage. Assurant also offers the option to pay in four installments. Its plans include a $50 deductible.

Assurant service protection FAQ

Is there a waiting period for Assurant service protection?
If your product is still under warranty, your appliances can be covered in under 48 hours. If your product is no longer covered by the original manufacturer’s warranty or your service contract has expired, your new plan will start 30 days after purchase.
What systems does Assurant cover?
Assurant covers all functional parts and labor costs if a protected item fails. Products available for coverage include refrigerators, small kitchen appliances, microwaves, washers, dryers, dishwashers, freezers, ovens, ranges and cooktops less than 15 years old and TVs less than 10 years old.
Is Assurant service protection available everywhere?
According to the website, Assurant has a vast network of technicians, so service should be offered widely. If no technicians are available in your area, you can ask for a refund.

Still have questions?

Is Assurant service protection worth it?

Assurant is a well-known name in the insurance industry, and its service protection program could help you save money on repairs. With multiple coverage options, plus protection for up to nine appliances, it’s simple to tailor a plan to each homeowner. While upfront pricing isn’t available on its site, its quote tool lets customers calculate expected costs in their area. And, with little to no waiting period for coverage for most products, Assurant offers faster protection than many other options.

Assurant Service Protection Advantage Reviews

Filter by Rating

  • (356)
  • (55)
  • (46)
  • (40)
  • (596)

Popular Mentions

    How do I know I can trust these reviews about Assurant Service Protection Advantage?
    • 4,967,499 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Top reviews
    • Top reviews
    • Recent
    • Oldest
    • Most helpful

    A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

    1 featured review
    How do I know I can trust these reviews about Assurant Service Protection Advantage?
    • 4,967,499 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Page 1 Reviews 0 - 35
    Verified purchase
    TechPunctuality & SpeedMaintenanceStaffEase of Use

    Reviewed Sept. 11, 2026

    The repair service was a rewarding experience. Scheduling the repair was quick and easy; website totally user friendly. The window of time was pleasing.

    The serviceman arrived within the window of time. Diagnosed the problem upon first examination. The needed part was in his van. Within 15 minutes of his arrival, the problem was solved. Needless to say, I am thoroughly satisfied!

    Thanks for your vote!
    Assurant Service Protection Advantage
    Response from Assurant Service Protection Advantage

    We're happy to hear this! Thank you for taking the time to share your experience with us!

    Not sure how to choose?

    Get buying tips about Electronics Extended Warranties delivered to your inbox.

      By entering your email, you agree to sign up for consumer news, tips and giveaways from ConsumerAffairs. Unsubscribe at any time.

      Thanks for subscribing.

      You have successfully subscribed to our newsletter! Enjoy reading our tips and recommendations.

      Verified purchase
      Customer ServiceContract & TermsTechPricePunctuality & SpeedMaintenance

      Reviewed Sept. 4, 2026

      When your washer goes out immediately, you panic. I found the number for my warranty service plan. Call them, and they scheduled me an appointment. I did not have to look for a person. It was automatically assigned, which I really appreciate the first time the person came out he looked at the washer said he needed to order part told me how long it would be before it was in. It would be sent to my address directly after I received it. I did have to call and reschedule an appointment. I am very grateful to have the warranty because the repair service and the part would have probably cost me more than a new washer. I highly recommend recommend a warranty plan.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for sharing your experience and recommending our warranty plan. We're glad to hear that the scheduling process was convenient and that having the warranty provided significant savings.

      Verified purchase
      Staff

      Reviewed Aug. 12, 2026

      Service personnel were first-class, especially Derrick. I understand that refrigerators are complex and that service trucks cannot stock every part that might be needed. Accordingly, it can take weeks once problem is diagnosed to actually get it fixed. Luckily, the temporary repairs on the initial visit kept the particular problem at a livable level until the final part arrived. Refrigerator is working fine now. Am I totally comfortable assuming it will continue that way? Unfortunately, I am not. But, it IS working now, and we are happy with that. I can recommend the warranty service but not the refrigerator.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for sharing your experience with us. Your feedback about the warranty service is greatly appreciated, and we will continue working to ensure your refrigerator operates smoothly. Thank you once again for recommending our service.

      Verified purchase
      CoverageStaff

      Reviewed July 24, 2026

      They did a great job fixing my machine, the technician was very knowledgeable about the mechanics of the machine, I was very impressed and very pleased with how well they handled the job. I would definitely hundred percent recommend it to all my friends and family. I had a great experience with the job they did, it feels great to have a company like this on your side. You guys are awesome, keep up the good work.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Your willingness to recommend the service to your friends and family is one of the highest compliments we can receive. It’s wonderful to know the experience left you feeling supported and well cared for. Thank you for sharing such generous feedback. We truly appreciate you taking the time to share your experience and are delighted it was so positive!

      Verified purchase
      Customer ServicePunctuality & SpeedMaintenanceStaff

      Reviewed July 20, 2026

      It was fairly easy to get an appointment to have my washer checked. The repair appointment went smoothly and I got a phone call on the day of the actual repair that the technician was on his way. The repair technicians were very nice, friendly and very knowledgeable about their trade. I was happy with how everything went. I sanitized my washer and have done 1 medium load of laundry and so far everything seems to be working fine after the repair. I'm so happy I have this Assurant protection policy and satisfied after having to use it. Thank you very much!

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for sharing your wonderful experience. We're delighted to hear that arranging the repair was seamless and that the technicians delivered friendly, professional service.

      Verified purchase
      Customer ServiceRefunds & Payouts

      Reviewed Sept. 24, 2026

      My washer was not fixable. After 2 weeks I finally received a notice of a pro-rated refund on a gift card to be used at the GE online store. I don’t like to be forced into using that option. I want to see the a crisp appliance at a retail store. The response from Assurant was over 2 weeks, too long! I want the amount of the gift card sent directly to me.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We value your feedback and are always looking for ways to improve our customers' experience. We're sorry if we fell short of your expectations. If there's anything further we can assist with, please reply to our private message.

      Resolution In Progress
      Verified purchase
      Staff

      Reviewed Sept. 15, 2026

      The technician arrived on time, was professional and did the job well.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're pleased to hear that your experience was a positive one! Thank you for taking the time to share your feedback and for recognizing the technician's efforts.

      Pauline increased rating by 4 stars.
      CoveragePriceRefunds & Payouts
      After a positive interaction with Assurant Service Protection Advantage, Pauline increased their star rating on Sept. 17, 2026.

      Updated review: Sept. 17, 2026

      They have wonderful customer service and are very responsive.

      Original Review: Sept. 15, 2026

      I canceled within 30 days and they made sure I was charged from the when I signed up. They say they fully refund you but they don't. I was already covered under another plan.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We sincerely regret hearing about your situation. Should you wish to discuss your concerns with our internal team, please respond directly to our private message so we can escalate this matter.

      Verified purchase
      Customer ServiceTechTimeliness

      Reviewed Sept. 15, 2026

      Matt came out from AJ's Appliance (third repair guy) on 8/19/26 reinstalled dish washer. Have used it one time. So far so good, however he did not take pictures of my damaged counter top from me. Said it was in his report. Said I should get an email in two days. No response. Until now., I hope repair holds out. Would like a copy of his report and a response about repair of countertop ASAP. Have sent several pictures on prior claim that was for the same problem.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We apologize for any inconvenience you've encountered regarding your case. Please check your private messages, as we'd like to acquire further details.

      Resolution In Progress
      Verified purchase
      Customer ServicePunctuality & SpeedStaff

      Reviewed Sept. 8, 2026

      Quick and friendly response. Excellent repairman. Job well done.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for taking the time to share your feedback!

      Billing

      Reviewed Sept. 4, 2026

      They are the worst appliance warranty company in operation. I'm done buying warranty from Home Depot. They told me they bought, billed me 3 months after. They're scammers. Rubbish!!!!

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're sorry to hear about your experience and would like to see if we can help. We sent you a private message asking for further details.

      Resolution In Progress
      Verified purchase
      StaffEase of Use

      Reviewed Sept. 4, 2026

      I found this website easy to use. I should point out that there was information I needed to know, but because I kept everything handy, the process was very smooth. As a 76-year-old man, I sometimes find websites something to dread. This was easy.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're delighted to hear that you found our website easy to navigate, especially since smooth access to information is important. We appreciate your feedback!

      Profile pic of the author.
      Customer ServiceTechPunctuality & SpeedMaintenance

      Reviewed Sept. 2, 2026

      I have a three year Assurant protection plan on my two year old washing machine through Lowe's and it is broken. Trying to make an appointment for a repair has been the worst customer service experience of my life. First Lowe's booked an appointment with a local provider that the provider was not able to honor. The email I received from Lowe's about the appointment didn't say anything about it being subject to confirmation by the provider, it just said the service was booked.

      The service provider is not able to reschedule for a day I will be available within the time frame of the service ticket. Lowe's customer service has told me I can call the service provider and cancel the ticket so that they can reschedule, but they can not be sure that whatever service provider they schedule with next will be able to honor the appointment they set up or that the appointment will be on a day that I am available. I have also been promised a phone call from a customer service supervisor two days in a row and no one has called. This is absolutely unacceptable. What will your company do to make this right?

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We sincerely regret the difficulties you have encountered. According to our records, this matter has already been escalated through your message on Facebook. Kindly refer to our response on that platform for the subsequent steps.

      Verified purchase
      Punctuality & SpeedStaff

      Reviewed Aug. 30, 2026

      Terrible, time consuming and waste of time to deal with agents in Philippines and even supervisors that don't do much except stalling the cases that needed to write a Demand letter and still be waiting.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We sincerely apologize for your negative experience. If you would like us to review your case again, please respond to our private message.

      Resolution In Progress
      Verified purchase
      Customer ServiceCoverageMaintenanceStaff

      Reviewed Aug. 29, 2026

      The technician called before he arrived, and he was here in the time frame he said that he would be. I explained the problem, and he went right to work. He found the problem and replaced the offending part.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're happy to know you were satisfied with your experience. Thanks for the feedback!

      Verified purchase
      CoveragePunctuality & SpeedMaintenanceStaff

      Reviewed Aug. 26, 2026

      I purchased a Lowe’s Protection Plan for my refrigerator specifically for peace of mind if a major problem occurred. Unfortunately, when I actually needed the plan, the experience was extremely disappointing. My refrigerator completely stopped working after already experiencing other problems, including freezing food and making unusually loud noises. Lowe’s scheduled a service appointment, but the technician arrived an hour and a half after the appointment window. He did not have the part needed to repair the refrigerator and determined that a new motherboard needed to be ordered. The part is not expected to arrive until Friday.

      As a result, I am expected to go without a working refrigerator for at least five days, assuming the part arrives on time and actually fixes the problem. Given the refrigerator’s multiple existing issues, I also have serious concerns that replacing the motherboard will provide a reliable long-term solution. Going five or more days without a refrigerator is not a reasonable solution for my household, so I purchased a new refrigerator from Lowe’s. I asked Lowe’s to provide a credit toward the replacement rather than continuing to spend money repairing an appliance that has already demonstrated multiple problems. They refused.

      I paid extra for a Lowe’s Protection Plan because I expected meaningful assistance when a major appliance failed—not to be left without an essential appliance for nearly a week while waiting for a possible repair. I would like Lowe’s to provide a reasonable credit toward the replacement refrigerator I purchased from Lowe’s. Based on my experience so far, I cannot recommend the Lowe’s Protection Plan.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We regret to learn about your experience and would be pleased to request our internal team to conduct a thorough investigation. A private message has been sent to you to request additional details.

      Profile pic of the author.
      Customer ServiceTechPunctuality & SpeedRefunds & Payouts

      Reviewed Aug. 25, 2026

      6/25/26 - claim started
      6/26/26 - claim approved, but company was unable to locate service provider and emailed me to find my own in the area
      6/27/26 - 7/30/26 - spent my own time searching and finally located service provider to do the work with my busy schedule and managed to complete the work as indicated in the email sent on 6/26/26
      7/30/26 - invoice emailed to the appropriate email address with all the necessary components of the approved work, reply email stated 5 business days to hear back
      8/6/26 - called customer service and was told I would hear back by 8/7/26 (never heard back)
      8/15/26 18:23 - Phone call with William with customer service. Stated to contact the previous email again, because that’s all that could be done at this point since my claim was locked in review and the only people that could triage it were higher up than customer service so basically nothing could be done. I went ahead and re-emailed my claim info/invoice of the work.

      8/24/26 - still no reply back on getting reimbursed for my claim, called customer service on the phone and was basically told to keep sending my forms to the email over and over and that somebody was bound to eventually reply. Sent my claim invoices again.

      My claim remains locked in purgatory and so am I, having to deal with this over and over when it’s a pretty straightforward appliance repair. Fridge door seal failed. In hindsight, I could’ve just done this work on my own and not used this warranty service and saved myself much more time and money. Would recommend highly against getting a service plan with them. Based on the timeline and facts stated above.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're sorry to hear about your case and would like to see if we can help. We sent you a private message asking for further details.

      Customer ServiceSales & MarketingMaintenanceStaff

      Reviewed Aug. 24, 2026

      This is a total SCAM. I called and their system was down. They told me to call back... When I called back, they said they couldn't help me because I had booked someone to come. Yes, I did because my fridge was broken. Service was a joke. DO NOT USE THIS SERVICE.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We are committed to continuously enhancing our customer experience and regret any disappointment you may have encountered. We have sent you a private message for more details so we can escalate your case to our internal partners and ensure someone follows up with you promptly.

      Verified purchase
      Staff

      Reviewed Aug. 23, 2026

      Had a great experience and our technician was very friendly and helpful. Found the problem right away, ordered the new part and was fixed within a few days. He also figured out why our ice maker wasn't working. Thank you!

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for sharing your wonderful experience with us! We're delighted to hear that our technician provided friendly and efficient service, quickly diagnosing and resolving the issues with your appliance.

      Verified purchase
      Punctuality & Speed

      Reviewed Aug. 21, 2026

      Great tech; he was on time (he was ahead of time). The work was completed fast; no wasted time.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for sharing your positive feedback. We're thrilled to hear that the technician arrived early and completed the work efficiently.

      Verified purchase
      Staff

      Reviewed Aug. 20, 2026

      This company's reputation is all about their technician Chris. Chris is knowledgeable, Professional and I wish we could clone him because every company needs a Chris.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're pleased to hear you had a positive experience. Thank you for sharing!

      Verified purchase
      Honesty & Transparency

      Reviewed Aug. 16, 2026

      Very unsatisfactory. Beware. Only uses AI. No human available. Washing machine not repaired. No show repairs sears service. Lie about ordering parts. Never show for repair. Can’t speak to a human. No washing machine to use. No repairs, no replacement as of today. Don’t purchase it.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're sorry to hear about your case and would like to help. We sent you a private message asking for further details.

      Kathleen increased rating by 4 stars.
      Customer ServicePunctuality & SpeedStaffTimeliness
      After a positive interaction with Assurant Service Protection Advantage, Kathleen increased their star rating on Aug. 16, 2026.

      Updated review: Aug. 16, 2026

      Assurant contacted me, rectified the problem, followed through, and Tuesday I will receive a new dryer! Therefore, it is right and proper that I amend my rating to a full five (5) stars.

      Original Review: Aug. 11, 2026

      As of today, Tuesday, 11 August 2026, I would give this company zero stars. On 25 July, 2026, I filed a claim on my GE dryer, which I purchased through Lowe's and extended the warranty on through Assurant. The claim was approved the same day and an appointment was set up for a service technician to arrive at my home on Wednesday, 29 July. A very nice young man named Zach arrived on time and told me that the dryer needed two computer boards which he said he would order immediately upon departing my home. He told me that somebody would contact me within two days. I have never heard another word and I cannot reach anybody who speaks clear English to discuss this with. Neither texts nor phone calls are returned, and I am still without a dryer. I don't know whether I am more upset with Assurant, Lowe's, or GE!

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We regret your situation and want to assist. We've sent you a private message requesting more details. We await your reply!

      Verified purchase
      Customer ServiceCoverageTechPunctuality & SpeedMaintenance

      Reviewed July 31, 2026

      Purchased from GE and bought the 4 year extended warranty. When product broke the extended warranty via Assurant was useless. No provider in my area, so they set it up with Sears to fix, Sears never showed, no call nothing, just waited 10 Hours in the heat for them TWICE. Then they had the nerve to keep texting for another service call. Never buy the warranty save your money. Resolution after hours of calls and time was an ecard only good at GE, and not enough to replace the product. I would never buy the warranty again and would tell anyone to save their money, it's useless.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We sincerely apologize for the inconvenience. We have sent you a private message for more details so we can escalate your case to our internal partners and ensure someone follows up with you promptly. Your feedback is invaluable to us, and we are committed to looking into this matter.

      Verified purchase
      CoverageSales & MarketingRefunds & PayoutsStaffHonesty & Transparency

      Reviewed July 31, 2026

      Do not waste a single dime on insurance through Assurant. They are absolute scam artists who will do whatever it takes to dodge paying out valid claims. ​We filed a claim for our leather couch after a large section peeled all at once. Assurant denied the claim anyway, falsely claiming it was an "ongoing issue." It was not. The section peeled all at one time. They are clearly lying to avoid paying for a replacement couch since they know it cannot be repaired, completely screwing us out of the money we paid for the policy and the furniture.

      ​To make matters worse, their technician was completely unprofessional and treated my wife with zero respect in our home. If I had been there, he would have been tossed out on his ass immediately. Assurant needs to seriously evaluate how their technicians talk to and treat customers. ​Giving 1 star is generous. I will never purchase an Assurant warranty again, and I strongly recommend everyone else avoid them completely.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We value your feedback and are always looking for ways to improve our customers' experience. We're sorry if we fell short of your expectations. If there's anything further we can assist with, please reply to our private message.

      Customer ServicePunctuality & SpeedMaintenanceStaff

      Reviewed July 23, 2026

      I am submitting this review on behalf of my grandmother. The company Assurant has repeatedly failed to provide the repair service promised under her Service Protection Advantage plan for her dryer. Three appointments were scheduled, and each one resulted in either a no‑call/no‑show or a technician who admitted he was not qualified to repair her model. Family members took time out of their schedules and waited all day for technicians who never arrived.

      On the third missed appointment, Assurant called later that day asking to reschedule, despite the technician never showing up or calling. This was after multiple failed attempts with no progress. When we contacted Assurant for help, a few of the representatives were unkind and unprofessional, adding to the frustration. After repeated failures and no resolution, my grandmother is still without a working dryer. This experience has been extremely disappointing and reflects poorly on the company’s reliability and customer service.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We regret to hear about your experience and apologize for the ongoing inconvenience. Please check your private messages, as we'd like to acquire further details.

      Customer ServiceCoverageTechPunctuality & SpeedMaintenanceStaff

      Reviewed July 23, 2026

      I called on Monday and still waiting for them to call me back with a provider to fix my dryer, it is now Wednesday so I called back and was told I would get a call or an email in a few in a few hours. I did get an email at 2:30 with a service provider and the service provider called me at 3:00 and told me they don’t cover my area. I called back in to Service. Spoke to Eduardo and he was very pleasant. He tried to help but after 20 minutes he said they are still trying to find a service provider and I would hear back in a day. This is just crazy. Why sell a service plan if you have no one to fix appliance.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Sorry for the frustration you've experienced. Please check your private messages, as we'd like to acquire further details.

      Verified purchase
      Customer ServicePunctuality & SpeedStaff

      Reviewed July 21, 2026

      I called for service on 06/29. Soonest available appointment was 07/03. Technician was a no-show, automated system rescheduled me for 07/13. Technician was again a no-show, automated system rescheduled me for 07/21. I have been almost a month without a refrigerator, using a backup in the garage for a family of 7. There is no way to talk to a person, your only option is to call in (or text) an AI assistant, which can only handle scheduling changes. Still waiting on a resolution.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're truly sorry for the inconvenience caused. For help with your case, please reply to the private message we've sent.

      Verified purchase
      Punctuality & Speed

      Reviewed July 21, 2026

      Easiest online appointment I have ever encountered.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We’re thrilled to hear about your smooth experience with our online appointment system!

      Verified purchase
      CoverageTechStaff

      Reviewed July 16, 2026

      The technician who came to repair my dishwasher was outstanding. The solution to the problem was recognized and easily corrected. His understanding and professional demeanor were exceptional. My dishwasher now cleans as well as it did when it was new.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for taking the time to share your experience. We're glad it was a positive one!

      CoverageTechMaintenance

      Reviewed July 16, 2026

      Purchase a five year warranty. Refrigerator was not cooling. For two months they kept making up excuses for fixing the fridge. Thank goodness I had another refrigerator to keep my food in. Had to pay another company to fix it. Warranty was useless.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We apologize for the ongoing inconvenience with your refrigerator warranty claim. If you still need help with your case, please reply to the private message we've sent.

      Punctuality & Speed

      Reviewed July 10, 2026

      Bought a GE washer/dryer from Lowe’s in 2025 and have a 3 year warranty with Assurant. It has been almost 2 months and multiple service requests and they have still not correctly fixed our Washer/Dryer. Would not buy this warranty again and will encourage others to save their time and money.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're always looking to improve our customers' experience, and we regret if we've disappointed you. If you need further assistance, please respond to our private message.

      Customer ServiceMaintenance

      Reviewed July 8, 2026

      I have a GE Profile refrigerator that I have had to file 6 claims with Assurant between November 2025 to June 2026. Multiple parts have been replaced on multiple occasions. I have emails highlighting the parts replaced. My refrigerator is still not working. This is unbelievable and inconvenient.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're sorry to hear about your experience. To escalate this issue to our internal team for further review, please respond to our private message.

      Profile pic of the author.
      Customer ServiceTechPunctuality & SpeedMaintenance

      Reviewed July 7, 2026

      When I needed a repair for my front-load washer, Assurant contracted with Sears to do the repairs. 3 days in a row, they scheduled (well not really, you must be at home from 8 am to 5 PM) and 3 days in a row they did not show up, they kept send text message that they would arrive at a certain time, only to punt on the time and sending another text for a latter time even saying that they would arrive between 4 PM and 8 PM!! Of course they did not show up. There is no human you can talk to about this, only a very limited AI that just wants to reschedule the appointment. After calling Assurant, they said that they do not have a number to talk to their contractor!

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We sincerely apologize for the troubling experience you've had with the service scheduling and communication issues. Please check your private messages, as we'd like to acquire further details.

      Verified purchase
      Customer ServicePricePunctuality & SpeedStaff

      Reviewed July 7, 2026

      I have had this service Protection plan for several years now and it has been well worth the cost. It is very easy to schedule a service call and the response time is always very good. I am very pleased with the service we have received. All of the technicians have been very knowledgeable and pleasant to work with.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for your loyal support over the years and for sharing this fantastic feedback!

      Verified purchase
      Customer ServiceCoveragePriceMaintenanceRatesTimeliness

      Reviewed June 30, 2026

      This company overpaid Sears $2000, was supposed to be to fix my dishwashing machine, what has taken places they wanted to lowball me, not even give me market value price to purchase a new dishwashing machine and I still have not been compensated to even purchase a dishwashing machine. I call, I get the runaround. I email them. I get no response. The number that you see on here is my Claim Support number.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We sincerely regret any inconvenience you've encountered. A private message has been sent to you requesting additional details so we can escalate this issue appropriately. We look forward to your response so we can promptly investigate this matter.

      Punctuality & Speed

      Reviewed June 29, 2026

      Do not waste your money with this company. They had sears schedule several appointments to come out which are between 8-5pm and they never show up. They actually showed up twice inbetween all the no shows to find out the first guy ordered the wrong parts. Then the second guy ordered new parts that are still sitting in our hallway almost a month later because we keep getting no shows. This is a nightmare company. It is a total joke. Good thing the freezer wasn't leaking.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We sincerely apologize for any inconvenience this situation may have caused. Kindly respond to our private message at your earliest convenience so we can escalate this matter. We greatly appreciate your patience.

      Verified purchase
      Customer ServiceCoverageTechPrice

      Reviewed June 20, 2026

      Service was very good--no suggestions for improvement at this time. Nonetheless, the AI needs work. It called and stated I had a deductible---which I did not. This took up my time with calling the insurance company, rain dancing with their AI and clarifying my insurance contract. Also, the AI called x2 within 15 minutes with the same misinformation. If you are going to use AI, program it to relay accurate information.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We're glad to hear the service was very good. However, we're sorry about the issue with our AI systems. We're constantly working to improve our technology, and your feedback helps us do so. Thank you for bringing this to our attention.

      Customer ServiceCoverageTechPricePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsMaintenanceTimeliness

      Reviewed June 19, 2026

      I used them before and will never use them again! They sent out a tech to fix my dryer and he had to get a part and return with it. I asked how long. He said 2 days. I called and kept getting the runaround, so I called Assurant, and they sent another tech from another company out. He said the hose had to be replaced and replaced it. He didn’t connect it properly, and we still had a problem. 3 days later, the first tech called and said it would be a week.

      I called my own serviceman, who came out the next day and made a few adjustments, charged me $75 and left. I called Assurant to cancel both service companies, as I paid for it and want no part of Assurant. They said they closed out my claim the week before, and if I wanted to get a refund, I had to make out a claim ticket. I said I didn’t want anything more to do with Assurant or Lowe's, who uses you.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      We sincerely apologize for your negative experience. If you need further assistance, please respond to our private message.

      Verified purchase
      TechPricePunctuality & SpeedValue

      Reviewed June 18, 2026

      Assurant Protection worked well and was effortless on my part. I did an online appointment with Bodewell Appliance and they connected it with my Assurant protection plan. The service tech showed up, did diagnostics and had to order 3 circuit cards. Once they arrived, two service techs showed up to repair machine. Assurant plan is well worth the money and was easy to utilize.

      Thanks for your vote!
      Assurant Service Protection Advantage
      Response from Assurant Service Protection Advantage

      Thank you for sharing your positive experience with us. We're delighted to hear that your plan was easy to use.

      Loading more reviews...

      Assurant Service Protection Advantage Company Information

      Company Name:
      Assurant Service Protection Advantage
      Website:
      www.serviceprotectionadvantage.com