How ConsumerAffairs uses cookies

This website utilizes technologies such as cookies to enable essential site functionality, as well as for analytics, personalization, and targeted advertising. To learn more, view the following link:

Buyer's Choice Award Winner

Old Republic Home Warranty Reviews

Previously known as Old Republic Home Protection

4,973,803reviews on ConsumerAffairs are verified
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
+2 more
Author picture
Edited by: Ben Strauss
Author picture
Edited by: Jon Bortin

About Old Republic Home Warranty

Old Republic Home Warranty, formerly known as Dependable Home Warranty and Old Republic Home Protection, offers yearly service contracts that cover home system and appliance repairs. It offers multiple plans with optional add-ons available to homebuyers and sellers.

Visit www.orhomewarranty.com
Pros
  • Customizable coverage
  • Educational resources
  • Clear pricing
  • 30-day service work guarantee
Cons
  • Not available in all states
  • Occasional repair delays

Old Republic Home Warranty Reviews

Filter by Rating

  • (749)
  • (238)
  • (146)
  • (150)
  • (990)

Popular Mentions

    How do I know I can trust these reviews about Old Republic Home Protection?
    • 4,973,803 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Top reviews
    • Top reviews
    • Recent
    • Oldest
    • Most helpful

    A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

    2 featured reviews
    How do I know I can trust these reviews about Old Republic Home Protection?
    • 4,973,803 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Page 2 Reviews 35 - 75
    Verified purchase
    Customer ServiceTransparency

    Reviewed Sept. 7, 2026

    The time involved to have equipment ordered after it's approved is too large a gap. I have an older couple without AC for over a week now and still don't know when the equipment will be available for pickup. Also, why don't you give your customers the option to receive a call back when on hold? Need to update your technology.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Sean. Thank you for feedback. We sincerely apologize for the delay with your active A/C repair. A service specialist will call you to discuss this matter further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Punctuality & SpeedStaff

    Reviewed Sept. 7, 2026

    Easy to schedule. Honorable Appliance Repair was great to work with. They communicated well. Scheduled promptly and were knowledgeable and on time. ORHP was easy to deal with.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Rhonda. Thanks for taking the time to share your positive experience. We truly appreciate it! ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceMaintenance

    Reviewed Sept. 7, 2026

    Problems not fixed. My icemaker does not work. In 2025, I requested assistance twice. However, This is the first time in 2026 that I request service. My icemaker still doesn’t work. I called Old Republic but there is no answer.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Monica. I am very sorry to hear that your ice maker is malfunctioning again. A service specialist will call you to discuss this matter further. Thank you for taking the time to leave a review. ~Aaron C.

    Verified purchase
    TechStaff

    Reviewed Sept. 7, 2026

    I had 2 claims. Both of the technicians were very nice, considerate, knowledgeable and professional!! I was extremely pleased!!

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Judy. We are thrilled to learn that you had a positive experience with us! We look forward to serving you again soon. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServicePrice

    Reviewed Sept. 7, 2026

    We have several warranties with OLD Republic. Forget it if you have a problem on the weekend, no one can be found. We live in in a climate where the summers are well over 100'. If your A/C goes out good luck with having it repaired within 3-5 days. If it's serious, then 2-3 weeks. You'll have to stay in a hotel. The monthly service charge has gone up with less provided for service. The call in service is ridiculous. Most of the time your on hold time is 30 plus minutes. Who has time for that!!!!

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Gina. Our intention is to provide the fastest, most efficient service possible. We sincerely apologize for the inconvenience you incurred. A service specialist will call you to address your concerns. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Staff

    Reviewed Sept. 7, 2026

    Excellent service and truly a wonderful experience.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Finn. Thank you so much for taking the time to share your comments! We look forward to serving you for years to come. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Staff

    Reviewed Sept. 7, 2026

    As always ORH does a great job with any and all of my service requests. Very friendly, very professional and always ensures my problem is being readily addressed and will be handled to complete satisfaction.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Jimmy. Your feedback is highly appreciated. Thank you for sharing your experience! ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceContract & TermsTechSales & MarketingPrice

    Reviewed Sept. 7, 2026

    The last two jobs were done and when speaking to the contractors they told me how much the job cost and I feel Republic cheated me. I pay a monthly fee and then I paid 125.00 deductible for each job. The job wasn’t even would have cost me less or the same if I had of called them myself, so to me I don’t see what discount did I get for using republic, so maybe someone could explain this to me, I’m seriously thinking of looking at some other companies or just not using one and saving my money because I didn’t see any savings off the last two jobs, now how would you feel if that happened to you? Please let me know!

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Lamar. Thank you for your review. I sincerely apologize that you did not receive service to your expectations. A specialist will call you to discuss this matter further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceTech

    Reviewed Sept. 7, 2026

    I have had a frustrating negative experience and won't be renewing. I had an AC issue where I had periodic leaking and the first contractor did not come at all at the time that he said that he would or did he come at all. The second contractor came and made the situation worse and my ac was blowing warm air after he stated that my drain line was clogged and he sucked the clog out and pour some liquid in it. The third contractor came and said that he wouldn't do any work and didn't even look at my ac unit at all. I got so fed up with Old Republic that I called another independent contractor and they were able to diagnose my AC issue in 10 minutes.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Jeron. Thank you for your feedback. We strive to provide high-quality service through the independent Service Provider network and sincerely apologize if that was not your experience. A specialist will call you to discuss this matter further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    CoverageMaintenanceStaff

    Reviewed Sept. 7, 2026

    Unhappy with the services. The refrigerator I have came with the house I just bought. It recently just stopped cooling but I am being told my home warranty won't cover my refrigerator. Yet appliances are covered under my home warranty. I don't understand how the broken compressor is not considered wear and tear?!

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Mikesha. Thank you for your review. At Old Republic, we know it is important to address service concerns and provide solutions. A specialist will call you to discuss this matter further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServicePunctuality & Speed

    Reviewed Sept. 7, 2026

    Fast responses to service requests. Garage door springs were replaced within 48 hours!

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Ronda. We appreciate the kind words and are glad we could provide you with a positive experience! ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServicePunctuality & SpeedStaff

    Reviewed Sept. 7, 2026

    Courteous and reasonably quick response. Satisfied.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Michael. Thank you for the high marks. We really appreciate you taking the time to leave a review! ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer Service

    Reviewed Sept. 7, 2026

    They don’t answer the phone. They leave you on the for an hour and then take your phone call.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi. Lucillia. Thank you for your response. We sincerely apologize for the long hold time you experienced. We take your comments seriously and will ensure they are addressed. ~Aaron C.

    Verified purchase
    CoveragePriceRefunds & PayoutsMaintenanceStaffValue

    Reviewed Sept. 7, 2026

    The reps at Old Republic have always been good. I've been a customer for a long time and everything always gets done, and everybody's polite. They get back to us. The workers they send to the house always take care of their jobs. They come and fix the problem. If I have any issues, they always come back out and fix it. My experience has been relatively seamless. Old Republic does right by me or my son-in-law. It's not real expensive and it's definitely worth the money for the work that you get. I've had things in my house go out that cost five times what I paid for the year.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, William. Thank you so much for taking the time to share your comments! We look forward to serving you for years to come. ~Aaron C.

    Customer ServiceCoveragePricePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsStaffWait Time

    Reviewed Sept. 5, 2026

    One of the worst experiences ever! Our air conditioning went out and we are going on 3 weeks. Trying to get a response is ridiculous. The wait times and the different answers you get from the customer service department is terrible at best. We were told by one representative that we could purchase $1000 worth of portable units until the issue was resolved. We were later told our policy didn’t cover this and that employee made a mistake. So basically too bad that we had purchased 4 units for almost $900 and expected to be reimbursed and now being told “sorry”. Not acceptable but due to the time it has taken to get anywhere with this company is unacceptable and their customer service is poor at best. Very disappointed considering the cost of the policy. As soon as this is resolved, we are changing carriers.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Tim. Thank you for your review. At Old Republic, we know it is important to address service concerns and provide solutions. A service specialist will call you to discuss this matter further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    CoverageTechMaintenanceStaff

    Reviewed Sept. 5, 2026

    Recently, we had an air conditioning unit serviced. The contractor fixed it that day. Overall, Old Republic is okay. The reps are always courteous. But I am personally not a fan of a lot of the small fine print in all of these warranty companies that come out and do work because sometimes they say, "This particular piece or part is not covered," or lots of times they try to fix and fix and fix and fix when the actual appliance or unit needs to be replaced. But they won't spend the money to do that, or Old Republic will not allow them to do that. This is my second time with a home warranty company. Sometimes, they're good, and sometimes, they're bad. So, I would not recommend it to anybody. I would let them decide on their own what to do.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Jane. Thank you for your review. We understand your concern and hope to discuss this matter with you in detail. A service specialist will call you as soon as possible. ~Aaron C.

    Verified purchase
    TechHonesty & Transparency

    Reviewed Sept. 4, 2026

    I've used Old Republic on several occasions, and the providers that they have sent have all been reliable and honest. On a couple of occasions, I asked for a second opinion from Old Republic, and they sent a second person to check my issue.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Charles. We are thrilled to learn that you had a positive experience with us! We look forward to serving you again soon. ~Aaron C.

    Customer ServiceCoverageTechPricePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsMaintenanceStaffWait Time

    Reviewed Sept. 1, 2026

    Long wait times for customer service. Once you get a hold of one they really can't seem to authorize anything. Four weeks they just keep sending a repair man out to fix my washer. Still broke. Would not replace and when I said I just wanted to cancel my contract that's all they did. Would not give back deductible already paid for washer repairs that never got fixed. I finally gave in and purchased a new one and cancelled there plan. I had just started my 5th year with them and when I needed them they where not very helpful at all. Keep looking this is not the warranty for you. Wish I would of known sooner.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, John. Thank you for taking the time to provide your feedback. I apologize for the delay and your resulting experience. Our goal is to dispatch your reported service request so that technicians arrive prepared. I will pass along your concerns so we may continue to improve! ~Ashley L.

    Profile pic of the author.
    Customer ServicePunctuality & Speed

    Reviewed Aug. 28, 2026

    Old Republic has been a complete rip-off in my experience. I have been waiting **more than two months** for a dishwasher repair, and it still has not been resolved. I paid approximately **$1,200 for the annual home warranty**, plus another **$110 service/repair fee**. At this point, I could have simply purchased a **brand-new dishwasher, had it professionally installed, and still saved a substantial amount of money**—not to mention two months of frustration. What exactly am I paying $1,200 a year for if a basic appliance repair cannot be completed in more than two months? The service and value I have received have been absolutely unacceptable. Calling this a terrible value would be an understatement. Based on my experience, I would strongly recommend that consumers think very carefully before purchasing an Old Republic home warranty.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Carl. Our intention is to provide the fastest, most efficient service possible. We sincerely apologize for the inconvenience you incurred. A service specialist will call you to discuss this matter further. ~Ashley L.

    Customer ServiceCoverage

    Reviewed Aug. 24, 2026

    This company is not a very good company, I’ve been with them for years, the longer you’re with them the worse the services become, they will collect your call fee and then tell you they cover whatever your repair is. I would not recommend anyone to this company.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Toni. I am very sorry you feel this way about our company. If your experience was less than what you expected, we’d like to address that with you. A specialist will call you to address your concerns. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceCoverageTechPunctuality & SpeedStaff

    Reviewed Aug. 20, 2026

    With this last claim that I had, Old Republic sent a guy out first time with no problem. He came out and was very nice. He put freon in our air conditioner, and it was fine. During that same week that he was here, we had a problem with our cable. The guy came out and he had to go into our attic. When he came down he told us we had a drip line from our air conditioner that was dripping into the attic. The pipes that they have in there were not put up properly so it was leaning. It was not going into a drip pan. I asked him if he could fix it. He said he had to get approval from Old Republic first because they may not cover it. He told me he'd call me in a couple of days after they turn the report in to them and they send them what they have to do.

    It was on a Tuesday and I gave them till Friday but I never heard from anybody. I called the company that came out to take care of the air conditioner and they said they never got a report back from Old Republic so I called Old Republic. To start with, it's all automated now, which has never been before. I went through all the automation, and I pressed all the right buttons. The automated thing told me the report was sent in to that air conditioning company but to give them 48 hours to answer because sometimes it takes a while. I understand that, especially in the heat that we have. They're probably real busy.

    I gave them a whole week but heard nothing. I called Old Republic back and was on hold for about 25 minutes. Somebody finally came on, and I told them the problem. They said they'd look into it and that I'd have an answer in a day or two. That was on a Friday so I gave them through the weekend, but I never heard from them or the air conditioning company.

    I called back Old Republic and went through all the prompts again. Before I could get an agent, it said I have been approved, that they have to send the paperwork to the company and to give them 48 hours. I thought that was not right because I already went through that. We were going almost two weeks at that point. I pressed another button to talk to an agent. I was on the phone on hold for almost a half-hour and an agent finally came on. I told her the problem and she was very nice. She said, "I'm looking at your stuff, and it looks like you've been approved, except $140 will have to come out of our pocket. We sent it all in to the air conditioning company.”

    I called the air conditioning company and told them what was going on. The girl on the other line said they never got the paperwork. I called Old Republic back and had to go through all the prompts. I got to the agent area, and I was on hold for another half-hour. I got a second agent on the phone and told her not to put me on hold but she did. I was on hold for almost 20 minutes, then she clicked over. I kept saying, “Hello? but they hung up on me.

    My son had the same problem and the guy that came out for him did what he had to do for 100 bucks, and they were fine. I might just call directly to that air conditioning company ‘cause I've had enough with Old Republic. We're in our 80s and it's 100 degrees but I don't wanna turn my air on ‘cause I don't want it dripping into my attic. We've been very hot. I've been with Old Republic for how many years ‘cause this is the second house we've had that we've used them and had no problem. But after this experience, I will not use them again.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Rebecca. Our intention is to provide the fastest, most efficient service possible. We sincerely apologize for the inconvenience you incurred. A service specialist will call you to discuss this matter further. ~Aaron C.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceClaims HandlingCoveragePunctuality & SpeedStaffResolutionCoverage Limits

    Reviewed Aug. 17, 2026

    I cannot recommend Old Republic Home Protection after my experience advocating for a client with their Gold plan. Before my client scheduled service, I specifically asked our Old Republic representative about items that may have been improperly installed and asked what the warranty policy was for improper installation. I was told in writing: “Improper install is covered on the Gold and Platinum.” My client relied on that information, scheduled service, and paid the $100 service fee. Ultimately, every claim was denied.

    One involved a Liberty Model 247 groundwater sump pump that had been improperly installed/configured solely for washing-machine drainage. The system failed and flooded the basement. Old Republic confirmed that it is a groundwater sump pump, but denied coverage because it was being used for washing-machine drainage—even though the Gold plan includes enhanced coverage for systems or appliances that fail due to improper installation, repair, or modification. Another involved a bathtub spout that fell off during normal use. Old Republic acknowledged in writing that it “fell off due to being improperly threaded,” but denied that repair as well.

    A separate improperly installed shower-valve issue was also denied because the valve had not yet malfunctioned. I understand that warranties have exclusions and don't expect every repair to be covered. What I find unacceptable is the disconnect between the coverage represented before the service fee was paid and the interpretation afterward. The representative later acknowledged that she had not understood an important coverage limitation when she originally answered my question. Despite my client having relied on that information, Old Republic ultimately provided no coverage and no reimbursement of the $100 service fee.

    As a Realtor, this is particularly concerning because my clients rely on me to help them choose companies they can trust. I did my due diligence: I asked the company about coverage before my client proceeded and relied on the answer they gave me. After extensive calls, emails, escalation, and review, my client received nothing. Based on this experience, I cannot confidently recommend Old Republic Home Protection to my clients. If you're considering a home warranty, read every exclusion carefully and get specific coverage determinations in writing before paying a service fee. Unfortunately, even getting a general coverage representation in writing did not protect my client in this situation.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Jes. Thank you for your review. From what you described, I understand your concern with this issue. Would you please email your client's plan number or covered property address to InfoRequest@orhp.com? We hope to assist. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceTechPriceRates

    Reviewed Aug. 13, 2026

    When I purchased the home, Old Republic was already included in the house. So, I just kept them. The price went up from when I first moved here. The total price is now $575 a year, and then when you have a problem and you call them out and they send a contractor by, that is 110 bucks. But everything's high right now. Everybody's dealing with high costs. The contractors ain't doing that work for nothing. They got to pay the contractor. So, it's one vicious circle. I'm satisfied with Old Republic. The only thing is that they charge a call out fee while my other providers do not.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Leon. Thanks for taking the time to share your positive experience. We truly appreciate it! ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServicePunctuality & SpeedOnline & AppStaff

    Reviewed Aug. 12, 2026

    Your customer service is awful. It’s next to impossible to get a real person on the phone and when you do you can hardly understand what they’re saying. I’m 78 years old and I hardly ever need email. I'd much rather use text. Your website is very confusing. I can't get a full list of appliances on there when I do need a request. I’ve waited months to finally get a microwave replacement. It was finally delivered last week, but I’ve been on the phone now for an hour to find out when they can install it.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Margaret. Thank you for your review. At Old Republic, we know it is important to address service concerns and provide solutions. A specialist will call you to discuss this matter further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    TechStaff

    Reviewed Aug. 12, 2026

    Every now and then, there were providers that I didn't care for. It was difficult for me to communicate with some of the service providers because their English was not very good. For the most part, my experience With Old Republic was good. I recommend them in my real estate deals all the time.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Phyllis. Thank you so much for taking the time to share your comments! We look forward to serving you for years to come. ~Aaron C.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceCoverageTechSales & MarketingPricePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsMaintenanceStaffHonesty & TransparencyCoverage Limits

    Reviewed Aug. 11, 2026

    I was a customer with Old Republic in 2011, and again from 2022 to 2025. While they did resolve a minor garage door issue (only after I posted a public review), my experience with their HVAC coverage during 115-degree Las Vegas summers was a complete nightmare. If you have this warranty company, demand to go out-of-network for major appliances.

    Here is exactly what you can expect from their contracted vendors and customer support:

    Dispatching Fraudulent & Unlicensed Contractors: They sent Raydan Heating & Air Conditioning (legally registered as RADDAN INC / LLC). The technician—who was actually owner Jay **, though he lied to my face and denied owning the company—charged me $150 out-of-pocket via Zelle for a part. When he returned later, he secretly removed the exact part I paid for! I had to threaten legal action to get my refund.

    Fake License Number: He hands out business cards advertising Lic. No. 0083282, which does not exist in the Nevada State Contractors Board database.

    Invalid Credentials: Secretary of State records showed his corporate entities in "Default" and "Administrative Hold," and his municipal business licenses are listed as Inactive and Expired. Old Republic was provided this exact proof and did nothing.

    Falsified Work Orders: Another contractor, Ultra Heating/Cooling, completely fabricated their invoice. They claimed they repaired a coil leak and added 2 lbs of 438A refrigerant (which can ruin a system if lines aren't flushed). The leak was never repaired, and Old Republic’s internal work order completely contradicted the invoice given to me.

    Terrible No-Show Vendors: They scheduled an appointment with 5-Star Home Service, who were absolutely awful. They completely failed to show up to check my unit, which is why Old Republic finally had to send out Zen Air instead.

    Medical Hardship & Massive Out-of-Pocket Costs: As a Stage IV breast cancer patient, I could not wait weeks in 115-degree heat for Old Republic to figure out their incompetent vendors, especially for the unit that cools the room where I sleep. I was forced to go out-of-network for both of my A/C systems:

    Unit 1: I paid $2,700 for an out-of-network compressor replacement. Old Republic did eventually reimburse me the full $2,700, but only after I specifically requested and fought for it.

    Unit 2 (Bedroom Unit): I hired my trusted contractor, Desert Valley Heating & Air Conditioning, to replace the entire system out-of-pocket because I desperately needed cooling to sleep safely. Old Republic only approved a partial reimbursement of ~$2,431 for this $8,000 HVAC unit replacement. I submitted the final invoice to them on September 4, 2025.

    Retaliatory Non-Renewal & Withheld Funds: Just 10 days after I submitted the Desert Valley invoice (and immediately after Old Republic had to pay out Zen Air for Unit 1), they dropped my coverage and refused to renew my policy because of my health/claim history. Worse, they never sent me the $2,431 reimbursement check they owed me for Unit 2! A non-renewal does not void an approved claim on an active policy, yet they pocketed the money.

    Abysmal Service & System Confusion: Phone hold times average 1 to 1.5 hours, and hold times reset if you are transferred. Because I have two separate A/C units, representatives were constantly confused and frequently referenced the wrong system. They also refused to warranty previous stove and microwave repairs that broke down again after just 3 months.

    Save yourself the time, money, and severe health risks. I have since switched to American Home Shield; I pay less, and the service is vastly better. Shame on Old Republic.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Rita. I am very sorry that you feel this way about our company. Our goal is to provide the fastest, most efficient service possible. We take your comments seriously and will ensure they are addressed. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Punctuality & Speed

    Reviewed Aug. 11, 2026

    My service request was handled promptly and professionally.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Sherry. Thank you so much for taking the time to share your comments! We look forward to serving you for years to come. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceTechPricePunctuality & SpeedStaff

    Reviewed Aug. 11, 2026

    It's very simple with Old Republic. I file my service request online and they assign it within 24 hours. Then I get the vendor information in my homeowner portal and I can either call the vendor or they usually call right away and schedule. I have had issues with vendors in the past, but reaching out to Old Republic has been easy. They've been great about reassigning the work when the vendors don't seem to be getting it right. I'm very pleased with Old Republic. It's definitely worth it having them. My only complaint is when you call to speak to someone, you can sit for easily an hour or two trying to get ahold of a representative so I just use the portal instead. I send a message and they just call me when they have someone available.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Jennifer. Your feedback is highly appreciated. Thank you for sharing your experience! ~Aaron C.

    Customer ServiceCoverageMaintenance

    Reviewed Aug. 10, 2026

    When you call you are on hold for hours. We were told parts were covered for our garage door but company they use said we needed more items fixed before they would fix what is actually broken. They wanted over 1,000 for the supposed items. So we paid the $100 trade fee to find out we are gonna have to fix this ourselves. My husband looked up parts they say we need so we will fix ourselves. I will never use this home warranty company again.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Frances. Thank you for your review. I sincerely apologize that you did not receive service to your expectation. We will reach out to you and hope to discuss this issue. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceClaims HandlingCoverageTechStaffTimeliness

    Reviewed Aug. 10, 2026

    We had an air conditioning issue and when we submitted a claim with Old Republic, it went really well. I reached out by phone and talked to Kristen. She was incredible and she always answered my questions thoroughly. She was also super knowledgeable on every single policy. The tech came on the same day I made the claim and the process was super easy. It was even a holiday, so it was really awesome to have him out that day. Since then, we've been good to go. The tech also called to follow up with me, which was really nice. It's been shy of a year that we've been with Old Republic and so far, I'd tell others to get their service. They cover bases and I feel protected with them.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Kimberly. We appreciate the kind words and are glad we could provide you with a positive experience! ~Aaron C.

    Verified purchase
    CoverageMaintenance

    Reviewed Aug. 9, 2026

    I am so frustrated. My air-conditioning still isn't cooling my house. It's the middle of the night. My house is 89° which is way too hot to sleep. I have taken a shower and now changed my clothes 3 times. I am miserable. It is time to replace the unit. Not keep putting band aides on it.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Michelle. Our intention is to provide the fastest, most efficient service possible. We sincerely apologize for the inconvenience you incurred. A specialist will call you to help. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Maintenance

    Reviewed Aug. 9, 2026

    Old Republic came through and got my Air Conditioner repaired. Appreciate the company and the work that they do. Thank you to all of them! I watched as the repair person worked, and he was methodical and knew his trade.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Edward. Thank you for the high marks. We really appreciate you taking the time to leave a review! ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceTechPricePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsRates

    Reviewed Aug. 9, 2026

    When I sent in a claim, it wasn't what I had expected because some parts were needed and they had to order them. But it was very quick and done. The contractor was out on a Friday, and it was fixed by the next Friday. Old Republic's price is decent. You got to pay 100 bucks when you get the call out. But for $600 worth of parts plus labor, it has definitely paid for itself.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Peter. Thank you for the high marks. We really appreciate you taking the time to leave a review! ~Aaron C.

    Customer ServiceClaims HandlingPunctuality & SpeedOnline & App

    Reviewed Aug. 8, 2026

    I wish there was something, anything good I could say about this company but there really isn’t. We bought a home and it had some issues. We filed have files a claim and it’s almost 2 weeks later and the problem still isn’t fixed. The compete sent states “we are waiting on your warranty company to”. The warranty company sent an email stating “we need more information." They claim to need more information but we can’t get anyone on the phone to actually speak to. Oh and the claim they are “available 24/7”, that is bs. There is not even a place on their website to check on the claim status and therefore no way to add the “additional information that they may need”.

    We are without an AC in south Alabama- yes they say “in case of emergency, you can call your own company and they will pay the invoice “. How can you trust a company to do that what they won’t even return your phone calls? We have his 73 yr old mother living with us and we ended up taking her somewhere more comfortable to keep her safe from the heat. It’s ridiculous. It’s inconvenient, frustrating, time consuming & they just don’t give a damn. I guess they have ac at the moment.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Elizabeth. Our intention is to provide the fastest, most efficient service possible. We sincerely apologize for the inconvenience you incurred. A service specialist will call you to address this further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceCoverageTechMaintenanceStaff

    Reviewed Aug. 8, 2026

    We had a claim on a refrigerator with Old Republic and it didn't go very well. We had trouble with the person that was contracted to fix it. Then we had an ice maker problem and that didn't go well also. But eventually, it did get fixed. Aside from that, we had a claim about our Goodman AC that stopped during the hottest day of the year. There was a problem with the fuse and Old Republic contacted a group in Slidell called Express Air Conditioning & Heating to work on it. I called them and talked to the owner's son. He told me he was booked and that he didn't know if he could come out the next morning. I explained that it was our only unit and it was 114 degrees at my house. He showed up the next morning, worked his butt off on it, fixed it, and it's been working ever since. That was an absolutely great experience. So Express Air was fantastic and the owner's son helped out a lot.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Donald. Thanks for taking the time to share your positive experience. We truly appreciate it! ~Aaron C.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceTechRefunds & PayoutsMaintenanceStaff

    Reviewed Aug. 7, 2026

    Ok, since this company wants to play ball and refuse to refund me, let’s play ball: Old Republic Home Republic came highly recommended to me from someone that utilized their services. When I bought my home, I had been assured that they had a “reliable network of providers” for services. When I phoned them for a plan cancellation and partial refund of the remaining months of my plan due to horrendous service, I was told I had to email them directly at cancellation@ohrp.com because they didn’t accept phone calls. With this sort of customer service, I wonder why?

    They had no one available for: a/c and heater check and maintenance, re-keying my home, or a roofer to check a concern I had. The one service provider for the stove dragged out the work for months, with my having to call OHRP several times since the guy kept ignoring my texts and phone calls. The plumber that was sent for a drip was unprofessional and swore up and down in my own home, within earshot. The entire time. Followed by said plumber trying to rack up additional work on my property in the excess of $1,200 to $1,500 to just *start* the job. Followed by my having to fix the leak after the fact. Now I want my $995 refunded. You could’ve refunded me pro-rata for the remaining months and instead pulled this stunt. Review stays up and will be cross-posted until I get my money returned, in full. Cheers.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Christopher. Thank you for your review. We strive to provide excellent customer service, and sincerely apologize for any experience that did not meet your expectations. A specialist will call you to discuss this matter further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServicePricePunctuality & SpeedMaintenanceStaff

    Reviewed Aug. 7, 2026

    The whole process was easy. I scheduled my service, paid the deductible, and waited only a day for the repair companies to call me to schedule an appointment. The repair people were very professional and friendly and didn't mind me asking questions about the service or about the regular care and maintenance the appliances require. I am very satisfied with this warranty and have renewed for another year.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Leslie. We are thrilled to learn that you had a positive experience with us! We look forward to serving you again soon. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServicePrice

    Reviewed Aug. 7, 2026

    We are extremely happy with the services provided by ORHW! We have had multiple service calls since moving in to our new home, and have been thrilled with the services. Our water heater burst recently and we had a new one within two days! Our only cost was our service calls since moving fee of $100! We’ve had multiple home appliance repairs as well, with good success. This is a valuable program!

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Julie. Thank you so much for taking the time to share your comments! We look forward to serving you for years to come. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceTechPricePunctuality & SpeedMaintenanceHonesty & TransparencyCoverage Limits

    Reviewed Aug. 7, 2026

    Plan # **. Work Order # **. Contractor: ADG AIR INC. Vendor is either dishonest or incapable of fixing AC. They were quick to collect the service fee but did NOT fix the problem and blamed it on AC coils being dirty on the outside and dirty wheel on the blower motor. After they refused to come out and fix the AC, I called 2 other Vendors and asked if it is possible that the AC would not work because of the 2 items stated by them and they both laughed and told me that we were being lied to and that the Vendor was taking advantage of the Warranty contract. The AC has still NOT been fixed. Tenant is upset. We are debating if it is worth renewing our warranty.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Purna. Thank you for your feedback. We strive to provide high-quality service through the independent Service Provider network and sincerely apologize if that was not your experience. A specialist will call you to discuss this further. ~Aaron C.

    Verified purchase
    Customer ServiceCoverageTechPricePunctuality & SpeedMaintenanceStaff

    Reviewed Aug. 7, 2026

    I had a request recently for a fan repair. The technician came out and said he needed to get a part, but he was gonna be back to me in a day or two. Then I got a call from Old Republic saying that my remote was not covered. I told them it's not the remote, it's the receiver of the fan. I was on hold for an hour to get to customer service. They didn't have a place to put receiver, so they checked the box for remote. I ended up calling my representative instead, and she took care of it. Then Old Republic called and said remotes are covered even though I've told them it's the receiver.

    We are still waiting for this fan to be fixed. They were deciding to send a second representative out who came three weeks ago. He kept texting me questions like does he need a ladder to get to the fan. I told him it's in the ceiling and that he needs a ladder. He asked if I have a ladder and I told him he was gonna have to bring his own ladder. Things like that were annoying.

    Yesterday, I finally called both Old Republic and the contractor who was supposed to be out. They said the part came in on Monday and they'd schedule to get it fixed. Then the technician called me back and told me it's a new fan. I don't want a new fan. I want a fix of the current fan. It's a very expensive fan and if you're doing something in your home, you don't want someone else to pick. I don't know what it's gonna look like. Is it gonna be a kitchen ceiling fan or is it gonna be a bedroom fan? He said he didn't know, but that he thought it was a replacement rather than a part. But that was not communicated. He's coming on Friday, and we'll see what we get.

    When I talked to my representative, she was eager to fix things right away. But it seemed the fact that I called her changed what Old Republic said to me as far as things being covered or not covered. I should have called her on the bidet. I had requested repair of my bidet, but that was not covered, even though the bidet was attached to the toilet. It was not a separate Costco bidet. It was an ICERA bidet, which is all-inclusive of the toilet itself.

    Thanks for your vote!
    Old Republic Home Warranty
    Response from Old Republic Home Warranty

    Hi, Laura. Thank you for your review. We sincerely apologize for the delay with your active work order. A service specialist will call you to address your concerns. ~Aaron C.

    Loading more reviews...

    Old Republic Home Warranty Company Information

    Social media:
    Company Name:
    Old Republic Home Protection
    Website:
    www.orhomewarranty.com
    Do you have questions about Old Republic Home Warranty?