Frontpoint Reviews
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
+1 more
About Frontpoint
Frontpoint offers wireless home security packages with professional monitoring and app-based control. New customers work with Frontpoint representatives to find a personalized security solution for their home. Systems come preprogrammed and are designed for easy, do-it-yourself installation. Customers can try a Frontpoint home security system risk-free for 30 days.
- Customizable systems
- Compatible with Alexa and Google Home
- Self-monitoring plan available
- 30-day trial period
- Complex cancellation process
- Some billing issues reported
Frontpoint Reviews
Filter by Rating
- (5,608)
- (1,476)
- (442)
- (145)
- (414)
Popular Mentions
- 4,880,395 reviews on ConsumerAffairs are verified.
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
Recent
- Recent
- Oldest
- Most helpful
A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.
- 4,880,395 reviews on ConsumerAffairs are verified.
- We require contact information to ensure our reviewers are real.
- We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
- Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
Reviewed Feb. 8, 2025
I started service with FrontPoint in Sept 2014, and from that time added service at additional properties. In the early years, I did not have any big issues with them, except it was always difficult to get a fast support call (always having to take at least 30 minutes on phone to get someone that could answer a question). The systems were easy to self-set up but I did have an issue with original system after about 3years the battery backup failed and they sent me a new battery - which was impossible to remove old battery & after several phone calls they agreed to send me a new base unit with me returning the old one; citing "yes we know the battery is very difficult to remove").
I was up to 5 properties protected with FrontPoint Systems and in very early 2024, as inflation was ramping up, I decided to price shop & see if there was anything they could do for - the answer was no, so I ordered new equipment from another provider to try out - it worked great and was half the cost of FrontPoint for monthly monitoring.
I then started the process of canceling my remaining properties in late Feb 2024. The process went back and forth through early April 2024 - various people telling me they "were checking with manager"; when I finally received cancellation docs I noticed they were offering a discounted price if I were to stay - why not just do that at the beginning instead of wasting WEEKS of my time? 1 property had already been fully cancelled, I was doing the online paperwork for canceling the 2nd property when I saw the offer flash up but I had already hit "next" button in cancellation. I called in to speak with someone (question 1 - why didn't you just offer that to me in the beginning?? and question 2 - I just did a cancellation can that be retrieved - no.)
So I took the price cut on the remaining 3 accounts and had 2 other units using another security provider. Cut to earlier this week, I get a phone call saying I am behind on account - the account I closed nearly a year ago. They must have changed the paperwork they sent with the price reductions, or made me so dizzy with frustration over 5 week period (no less 1hr on the phone each time, and many emails) and apparently the unit I thought was canceled was never canceled. Buyer be VERY AWARE dealing with FrontPoint - the equipment is fine (as long as the batteries don't die), but the service is abysmal and dealing with them is like paying a fixed game of 3 card monte. There are plenty of other options out there, and I plan to cancel the remaining accounts I have with them as soon as the contracts expire.
We're sorry to hear that this customer's account was not closed as intended. We found that of their 5 accounts, 2 were under a contract. For the other 3, they cancelled 1 and renewed 2 at lower monthly rates. Later, they initiated an early renewal on 1 account under contract by matching the monthly rate to the other renewals, which was reflected in the new contract that they signed. We aren't sure where the confusion started, but we agreed to cancel the account and waive the remaining contract.
Reviewed Jan. 25, 2025
I have two Frontpoint systems: one for my vacation home in Colorado, that needs constant monitoring; and one for my business. The one in Colorado I've had for eight years; my office about three. My first installation was kind of scary--not knowing how hard it would be. But once I got a couple of devices installed, then I realized how easy it was. Over time I have added additional devices, like cameras, door locks and the like. My experience is that over time, Frontpoint's service has gotten better and easier.
I am not a technology guy (I have my kids help me figure out my phone). So having someone guide me remotely through problems is a challenge for the worker. Just yesterday, a representative directed me through some issues. On occasion, like when installing my first exterior camera, the representative was on the phone with me then called me the next day to see if everything was working correctly. After my experience with my Colorado home, my office set up was a quick breeze. Now everyone thinks I am a genius (and I assure you I am not). So I am a huge believer in Frontpoint and the lost cost.
Thank you so much for this incredible review, Randy! We are so glad that you have been pleased with both of your Frontpoint systems. Our team is always happy to assist you with whatever you need. Please don't hesitate to reach out if you need anything!
Reviewed Dec. 23, 2024
I am so over Frontpoint - you used to be promised someone would be there to help you. I’m on my 3rd and last contract renewal - they are AWFUL. I just got a text that my payment was overdue - how could that be - I updated the credit card months ago. Well when you chat with them (since you can’t talk to anybody) updating a credit card doesn’t automatically get pulled in for payment. "Oh don’t worry. We don’t report you don’t pay your bills" - yeah right. I ordered extra interior light controls - They were crap - and I had to call them to return them - Nobody to call, chat is only available limited time. AND the chat keeps closing and you have to start over - Took me over an hour to get a return set up.
Ok - just spent 40+minutes on the phone with Frontpoint - What a scam - Those extra interior light controls I bought were charged for $97.00, refunded for $97.00 - My balance is $89. What for - Well it’s for the refund of the return - Huh? I paid $97 - You refunded $97 - so why are you charging me $89.00? It’s for the refund - Ok, I'm not a CPA - but I understand credits and debits. Well, it’s a mistake - "Can you call your bank and cancel the charge?" Have they absolutely lost their minds - and it took talking to 4 people for over 40+ minutes and they will work on canceling this $89 charge. Run, don’t walk, from this company - They are terrible - In fact we only use them when we are gone for days and to turn lights on and off.
Reviewed Sept. 13, 2024
In the past month, we have experienced two false alarms from the system in the middle of the night. One of them led to a police visit. It is unbelievable when set up as armed away, the motion sensor will tamper!
Jade- We are so sorry that you have experienced these false alarms. Please contact our team using the email below if there is anything we can do to assist you and resolve your concerns: wecare@frontpointsecurity.com
Reviewed July 17, 2024
Had for years, was paying $44.99 then contract expired starting paying $39.99. Was told if I renewed my contract I would get a discount on my next order of equipment. So I renewed my contract and received no discount on my order. Now have to pay $44.99 again. Have contract no increase of service for the increase. Sensors are defective. Garage is in alarm for no reason. Want to cancel contract they want a payoff of contract, I confronted them about problems and the one person said I shouldn't have been charged for my smoke doctor offer me the months free but next person I talk to denny everything and claim I signed a rate hold contract and had a discount for adding a checking account which is also a lie because I had setup auto pay from day one.
D- We are so sorry that you have experienced these frustrations while renewing your contract and apologize for the delayed response. We would like to address these issues with you further, please reach us at wecare@frontpointsecurity.com.
Reviewed March 5, 2024
We decided to upgrade our alarm system several years ago and after much research settled on FrontPoint. It was listed in several reviews as the #1 alarm company in the country. This was no lie. Their technology is highly effective and we are able to activate and deactivate the system remotely and whenever we’ve had a false alarm, they call immediately to make sure we’re OK. I wouldn’t choose any other service.
Thank you for your kind words and praise Gary! We are so glad that we were able to help you upgrade your security system to give you the peace of mind that you deserve. Please let us know if there is anything else we can help you with!
Reviewed March 1, 2024
They are always spot on with service, knowledge of the system and very courteous. Every time I've contacted them with questions. They will walk you thru step by step to help you install and maintain your system. I'll continue to use them! Anytime there are upgrades they are on top of offering you the best deal for the buck.
Thank you Joel! We are so glad that you have had a wonderful experience with our team and your equipment. We appreciate your kind words!
Reviewed Feb. 27, 2024
I was easily able to temporarily discontinue my service until I am moved and set up at my new house. The call lasted less than 5 minutes, the documents were signed, and I was done with the entire process in less than 10 minutes. I love this company and the ease of everything they do!
Thank you, Aimee! We are so glad that we were able to help you during your move! Please don't hesitate to reach out if you need anything else!
Reviewed Feb. 27, 2024
We have had them for several years. Very reasonable cost and you can choose what items you want in your system. Everything and everyone with the company had been wonderful. Easy to self install their equipment. I would highly recommend Frontpoint to anyone wanting a monitored alarm system to help protect their home and family.
Thank you for your kind words, John! We are so glad that our team has been able to assist you in building up your security system to give you the peace of mind that you deserve!
Reviewed Feb. 27, 2024
We recently purchased a wireless doorbell camera and chime to add on to existing Frontpoint home security system and received excellent customer support over the phone to configure and install it as well as how to use it. I would definitely recommend Frontpoint for home security systems. It's nice to know that when you call for customer support, they are there to help you and are very patient and communicate very well.
Thank you Irene! We appreciate your amazing review and are so glad that our team has been able to help you upgrade your system.
Reviewed Feb. 23, 2024
I ordered a new heat detector and it is on backorder. I am very pleased with the service and I got good information from the agent. I am very pleased with the cost of my service. I have been a Frontpoint customer for over 10 years and they are very reliable and responsive.
Thank you for your kind words to our team! We appreciate the 5 stars and your continued loyalty to Frontpoint!
Reviewed Dec. 31, 2023
I've been a customer for over 7 years. Company is very responsive and helpful with every interaction. Recently upgraded our system and the process was super easy and only took about 10 minutes. This system also saved me some money on my home insurance. Definitely recommend for anyone looking for a reasonable, but effective security system. If you are looking to protect your home from intruders, fire and carbon monoxide, I highly recommend this system. You won't regret it.
Thank you for your continued loyalty to Frontpoint, Cheri! We appreciate your kind words and the 5-star recommendation. Our team is so glad we have been able to provide you with the peace of mind that you deserve.
Reviewed Dec. 29, 2023
I have been a customer for years. Recently while attempting to swap batteries in my old panel, I broke off an IC chip. One call to Frontpoint and the agent suggested that I get the Frontpoint Hub. I extended my service for 3 years (a no brainer) and my Hub cost $0. The new Hub is vastly superior to the old panel. I really like the ability to mount the control pad where it is convenient. The entire systems arms/disarms much faster now. I do miss the announcements that the system is armed. Many of the controls that were on the control panel are now only accessed through a smartphone.
Thank you for your kind words, Ben! We are so glad you are enjoying your new equipment. Our team appreciates your continued loyalty and the 5-star recommendation.
Reviewed Dec. 20, 2023
The customer service team is extremely helpful and fast. The monthly cost of monitoring is affordable. I also like the upgraded detectors because they’re not as bulky as the older models. I need to upgrade my keypad soon and hope to get a great deal on one. Thanks so much Frontpoint!!!
Thank you Terri! We are so glad that you have been enjoying our services. We appreciate your feedback!
Reviewed Dec. 20, 2023
Had a fire, all smoke alarms went on except theirs. Called their support and they basically just told me the temperature wasn't high enough and it is working as intended....The stove was on fire! Other non Frontpoint smoke alarms were 3 times the distance and they picked up the smoke! Asked if they could replace it because it is the second incident and they kept refusing..I told them in that case, I will cancel the subscription and they just hanged up and left my alarm disabled on testing status. It means if something would have happened, that no emergency service would have been called in and the alarmed dismissed as a test....
Had I not thought to call back to check on it, my family would have been in a bind if a fire or someone would have broken in. Bad customer service is one thing, but putting my family at risk is another...Especially if your service is supposed to help make them feel secured. If you care about protecting your family and properties, I recommend to go somewhere else.
Reviewed Dec. 20, 2023
After I received the replacement door sensor from Frontpoint I read the enclosed instructions and proceeded. I encountered a couple of problems so I contacted Frontpoint tech support to speak with a support advisor. I was rather promptly connected to a courteous and knowledgeable advisor. The advisor patiently aided me with the process. Success! I noticed that now the keypad had a new habit of announcing items that I wished to silence. No help from the app so I called support again. No way to do without support staff assistance so the second advisor quickly solved my new issue.
Thank you for your kind review, Richard! We are so glad that you have had a great experience with our team. Please let us know if you ever need any further assistance!
Reviewed Dec. 20, 2023
I was pleased with the person that contacted me. I was able to use my indoor camera to observe movement in the house. However, I was confused and disappointed that my second contact person was alerted since I responded to the initial call immediately. Why would my second contact be alerted when I already did?
Reviewed Aug. 11, 2023
Been with Frontpoint since 2017. Called in 2020 because I needed 2 door sensors ($19.99 each). Told at that time I needed to upgrade to the newest hub and panel - $289.96. Now, it's Aug 2023 and I was looking to cancel service to cut some costs, since it has been almost 3 years since that event - what a surprise to find out they locked me into a 60 month contract or pay 80% of it to cancel. Seriously, a 60 month contract for $289.96 in parts, when all I really needed was $40 in parts. RIDICULOUS. No supervisor available to help either. Pick anyone else.
Charles- We are very sorry that your issues have not been resolved to your satisfaction. We would like to do everything we can to assist you. Please contact our team using the link below so they may better assist you and resolve your concerns: https://www.frontpointsecurity.com/contact
Reviewed Aug. 1, 2023
They were very patient with me and very professional, and because of personal issues that were unexpected my bill got behind and they made arrangements with me that were within my budget and because they were so willing to work with me, my account is now current and I am very grateful and a long standing customer, they really made me feel like a family member and every time that I’ve called them or they called me it has always been a pleasant experience, Thank You for Your Superior Service.
Thank you for your kind words, Sandra! We appreciate the 5-star review and the praise for our team. We are always happy to work with you to make your experience with Frontpoint not only manageable, but pleasant as well! Please let us know if we can help you with anything else!
Reviewed July 15, 2023
I purchased the whole package; 3 door sensors, 2 garage door, 1 indoor & 2 outdoor cameras, motion sensor, water sensor, approx 12 window sensors, keypad door lock, remote keypad, door camera, control panel, etc... Had many calls to support to fix installation issues due to no connection to control panel. After 3 door locks and 2 control panels everything "works".
The outdoor cameras work "sometimes" so if someone is in your driveway messing with your cars and you want to check your camera good luck. They use a third party "alarm" app that isn't even their own so you may or may not be able to control specific features. Like changing the volume or light intensity on the control box. Can't do it. If you want a video of the wind triggering your door camera every 15 seconds this is the system for you. I got so tired of messing with the settings I eventually turned off all notifications.
I should specify things weren't as bad until the second replacement control box. Regardless it was unreliable if you are away and want to monitor cameras remotely. My issue with them is cancellation after fulfilling your contract. I attempted to make cancellation calls but they keep you on hold indefinitely if even answering at all. I gave up and wrote a cancellation letter. Still being billed after fulfilling and cancelling my 3 year contract so I started emailing them to no effect. I was told I didn't send my cancellation letter certified and it wasn't received yet the person I was emailing had a copy of my cancellation request and they continued to bill me.
I filed a BBB complaint stating they wouldn't cancel my account and continued to bill me and their response was they consider my account still open and continued to bill. I have copies of all correspondence, emails and BBB complaint/response. Now they sent me to collections for $267 and it has dropped my over 850 credit score and will remain on my report for 7 years. Thanks Frontpoint. Much appreciated.

Reviewed July 6, 2023
“Frontpoint marketing and financial practices are totally predatory, detrimental, deceptive, unlawful, and dangerous for consumers. helpless customers that were misled, exploited, and unfairly treated by this home security system company. “ They have made a name for themselves by offering unique packages and products that happen to be untrue, distorted and faulty, falling short of real expectation and delivery of services in good faith which puts them at the center of a lot of consumer complaints. Their WRITTEN CONTRACT THAT LOCKS YOU DOWN FOR 3 YEARS, it is concealed and masked, and cancellation procedures are not displayed including their online account portal. In addition, they have in place a large-systematic fraudulent scale of electronic auto-payment which is arranged to overcharge customer in a monthly basis, even after months of cancellation, despite of service failure, shortage, disruption, and defective equipment.
It is an awful service. In my case, I sold my house, and I was literally forced to stay in contract or pay a whopping amount of $1,800 for cancellation. We tried many times to settle this account in good faith and they rejected every single one of our offers. Two years later, without duly process, proper notice and arbitrarily they sent a fabricated, fake and devious bill to collection which was reported to the credit bureau to damage our outstanding personal credit. We are suing this company for unlawful and unfair business practice, consumer right violations, abuse of financial power and deceptive trade practice. We cannot stretch enough that kind of larceny, misappropriation, and thievery this company does. Please, report, take action and safeguard yourself from Frontpoint.
.
Roberto- We are very sorry if you have experienced any frustrations while working with our team. While we are disappointed to hear that you would like to end your services with Frontpoint Security, we still want to make sure that you have a 5-star experience with us. We understand that customer service and quick access to support is important and have recently made changes to our processes. Please contact our support team using the link below so they may work with you to quickly and efficiently resolve any issues: https://www.frontpointsecurity.com/contact
Reviewed June 1, 2023
I installed door sensors, motion sensors, glass breakage sensors, garage door sensor, and smoke sensors throughout my whole house. Not that difficult and it has worked flawlessly for 5-6 years. Phone and internet service is very good, and the monthly fee is very reasonable.
Jim- Thank you for taking the time to review Frontpoint Security! We are so glad that you have enjoyed working with our team and want to thank you for your years of loyalty to our business. Please let us know if you ever need anything!
Reviewed May 17, 2023
Frontpoint Security Alarm: My keypad wasn’t working and the professionalism of Frontpoint quickly resolved the issue!! They are very helpful and knowledgeable! I would recommend Frontpoint. Frontpoint was helpful also in helping with the sensor one of our doors. Thank you Frontpoint!!
Linda- Thank you for taking the time to review Frontpoint Security. We are so glad that you have had such a great experience with us and appreciate your kind words for our team. Please let us know if you need anything else!

Reviewed April 13, 2023
I've been a Frontpoint customer since 2017. I reviewed alarm companies and found this one the most appealing. The set up was relatively easy and customer service was great and responsive. I've stayed with them for all of these years and when I moved the following year there was nothing painful about relocating equipment from what I could recall. Flash forward to 2023 when I moved again and I've suddenly had a very different experience. For starters the move portal was confusing when it asked what date I wanted my move supplies. I expected it on the day I entered.
Rather Frontpoint had it mailed only on that day so I wasn't able to set up the alarm promptly at my new residence. Maybe that was my mistake. Anyways I needed new equipment but when it arrived the equipment were all scrambled and put in wrong boxes so as I was activating equipment and labeling them for reference I had to realize after already sticking it to the wall (with those 3M tapes that tear down sheet rock) that the equipment # and the # on the box were mismatched. That required like an hour long convo with Frontpoint to be able to now determine which equipment were set up where. Then one of the equipment somehow couldn't survive the move despite having worked fine all these years- just had to chalk it up to technology failure.
Again another lengthy period spent on phone with Frontpoint to troubleshoot the problem and only to be told the equipment just failed without better explanation (and past warranty so Frontpoint wasn't willing to cover despite my renewing contract with them and already having bought new equipment recently). Finally I went ahead and ordered one more equipment (for the aforementioned failed equipment) and today I'm alerted another equipment has failed. I called Frontpoint only to have them troubleshoot and determine they accidentally activated the new equipment even as it is pending to arrive here.
Another 30 minutes wasted today. What really gets me besides these errors and confusing process is how in talking to Frontpoint reps it seems like they've outsourced so it is very difficult to understand some of the folks and there is a ton of background noise which makes it even longer and painful to remedy issues. All in all this most recent set of experiences has thoroughly disappointed me with Frontpoint and I intend to use a new alarm system once the contract ends and I'd advise the same to others. What was once superior customer service and easy set up or move process has all gone away and it negates the above average cost of service.
Alex- We try to make it as easy as possible to move your security system with you and we are very sorry that you have experienced difficulties. We appreciate your continued loyalty to Frontpoint Security and want to help resolve this issue as quickly as possible. Please contact our support team using the link below so they may work with you to quickly and efficiently resolve any issues: https://www.frontpointsecurity.com/contact
Reviewed March 10, 2023
I want to cancel, and they are just charging, without any service. This looks like the third party service. Tired of calling customer service. Now want to cancel, even that is not simple. Willing to pay all the early charges, even then they are holding. Not sure what is going on. I have all the Frontpoint equipment, I will give away for free, if anyone wants to install camera, fire alarms and the sensors.
Manish- We are very sorry if you have experienced any frustration while working with Frontpoint Security, especially after many years of continued loyalty to our business. We understand that customer service and quick access to support is important and have recently made changes to our processes. Please contact our support team using the link below so they may walk through each issue with you and help resolve them quickly and efficiently: https://www.frontpointsecurity.com/contact
Reviewed March 6, 2023
We have been a Frontpoint customer for many years. The products are the easiest to install and the company backs their products. We recently ordered three HD indoor cameras and they were a breeze to install. Peace of mind when we’re away knowing that our home is protected is priceless.
Tim- Thank you for your kind words and your many years of loyalty to Frontpoint Security! We are so glad that our equipment can give you the peace of mind that you deserve. Please let us know if there is anything else we can do for you!
Reviewed March 1, 2023
Have 1 alarm that recently was acting as if the battery was dying. We handled it, then dealt with one camera and doorbell as the customer had recently changed modem and needed to update both items. Took time, but with patience we completed the tasks. Hooray! Tech was a outstanding gent and dealt it in a professional manner.
Richard- Thank you for taking the time to review Frontpoint Security! We are so glad tat our team was able to help you and we appreciate the 5-star recommendation! Please let us know if you ever need anything else.
Reviewed March 1, 2023
I’ve been a Frontpoint customer for the past nine years. I’ve stayed with Frontpoint for all these years because I’ve always gotten great customer service reliability from their products. And fair pricing. Their products are very easy to set up, and if you have any problems, customer service will have the easy answer and fix for you. I have the Home alarm, smoke and fire detectors and water Flood alert for my laundry room. All to protect my home at a very fair monthly monitoring cost. Great job frontpoint
Kenneth- Thank you for taking the time to review Frontpoint Security and for your many years of loyalty to our business! We are so glad that our equipment and our team has given you the peace of mind that you deserve. Please let us know if you ever need further assistance!
Reviewed Feb. 2, 2023
Call and went into the call back queue (great feature). On the call back the technician walked me through the setup and within about 10 minutes everything was working properly. Great service and easy to understand. I’ve had this service for over eight years and not had any issues.
Rich- Thank you for taking the time to review Frontpoint Security and for your many years of loyalty to our business. We are so glad that you had a great experience with our team and are happy that your issue was resolved quickly. Please let us know if you ever need assistance in the future!
Reviewed Jan. 16, 2023
When we needed to set up our new hub and replacement door sensors the phone support could not have been easier! These guys have it down and make you feel like you know what you are doing! Thanks Frontpoint! You’re the best!
David- Thank you for taking the time to review Frontpoint Security and for your many kind words about our team! We appreciate the 5-star recommendation and are so glad that you have enjoyed your experience with us so far. Please let us know if you ever need any assistance in the future!
Frontpoint Company Information
- Company Name:
- Frontpoint
- Company Type:
- Private
- Year Founded:
- 2007
- Address:
- 1595 Spring Hill Road Suite 110
- City:
- Vienna
- State/Province:
- VA
- Postal Code:
- 22182
- Country:
- United States
- Website:
- www.frontpointsecurity.com


