Paychex Reviews

4,880,395reviews on ConsumerAffairs are verified
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.

About Paychex

Paychex is a payroll and human resources solution for companies of all sizes. It offers a wide variety of business services to help employers hire, train and pay their employees. The system is designed to bring all of your business services onto one platform for easy access and optimal organization.

Pros
  • Easy to navigate
  • Free online quotes
  • Flexible plans
Cons
  • Can be pricey
  • Some reviews note slow support

Paychex Reviews

Filter by Rating

  • (15)
  • (4)
  • (6)
  • (26)
  • (493)

Popular Mentions

    How do I know I can trust these reviews about Paychex?
    • 4,880,395 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Recent
    • Recent
    • Oldest
    • Most helpful

    A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

    How do I know I can trust these reviews about Paychex?
    • 4,880,395 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Page 2 Reviews 10 - 40
    Profile pic of the author.
    Verified purchase
    Customer ServiceCoverageSales & MarketingPricePunctuality & SpeedMaintenanceStaff

    Reviewed April 9, 2026

    Paychex created W2's for us with non-compliant (illegal) numbers for two years. Customer support seemed good until my CPA discovered their error... When asked to fix, the nightmare began:

    - Trying to charge me over $1,000 EXTRA to fix their illegal, non-compliant W2's
    - Won't cover IRS penalties and CPA refiling penalties as a result of their illegal, non-compliant W2's
    - 5 hours wasted on 4 phone calls
    - Promises of action, followed by silence

    - Unreachable during scheduled appointment

    Attached screenshots show it all. Take your business elsewhere. I see that their robot will respond to this message pretending that they care and are going to help. It's a scam! If they cared, they would've already solved this properly.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about the experience you have had with Paychex. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Profile pic of the author.

    Reviewed April 7, 2026

    TERRIBLE!!! The Matt Pruitt Agency has sent patches numerous requests to resolve an IRS issue they created back in 2021. All we get is "We are working on it." They NEVER RESOLVED and have not even begun to work on this. This puts me in a terrible position. I would urge anyone NOT to do business with PAYCHEX UNLESS you want the IRS breathing down your neck.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Hello, thank you for your feedback. We'd like the opportunity to speak with you regarding some of your concerns. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you. Thank you!

    Customer ServicePricePunctuality & Speed

    Reviewed April 6, 2026

    It's April 5 and Paychex has still not provided 1099s for me and two others in our office. Repeated calls from the office manager has resulted in only excuses. One of the individuals affected was told a fee of $170 would be charged for delivery of their 1099 that was already 1 month late. Terrible service and a violator of IRS regs.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Hi Gary, We are sorry to hear about the experience you have had with Paychex. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceSales & Marketing

    Reviewed March 30, 2026

    I just wanted my W-2. Gave the chat guy last 4 of my SSN. Said he couldn't find my account and ended the chat. So I called them,. After 3 or 4 bait 'n' switch maneuvers in the phone tree, the automated voice told me to contact my employer, who earlier, had told me to contact Paychex. Spoke to a live person at Paychex, got transferred twice only to have the last person transfer me to...the IRS. This company is useless garbage.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about the experience you have had with Paychex. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Staff

    Reviewed March 26, 2026

    We switched over to Paychex about 2.5 years ago and it has been a complete nightmare since inception. Our dedicated rep, while nice, has no idea what she is doing. Payroll departments, don't talk to Time and attendance, 401k departments and... They all seem to work in silos and trying to unwind messes they create can take up to a year and a half to resolve. PLEASE do not participate in their 401k program, that is worst of all! for a year and a half they were taking company associate fee's our of asset/employee accounts. Every time I reported the issue, they claimed it was fixed only for it to happen again. Our company was only 75 employees and now we are down to 40 and they still can't get it right. We are in the process of moving our 401k out and will be doing payroll next. Please save yourself the hassle.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Hi Monica! We are sorry to hear about the experience you have had with Paychex. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Customer ServiceCoverageMaintenanceStaffTransparency

    Reviewed March 23, 2026

    Updated on 03/30/2026: After a week of more emails, more phone calls, and more waste of time and I still have received no help. I have repeatedly asked for someone knowledgeable to call me, but all I get is the same canned responses.

    Original Review: If I could give it a zero star, I would. Absolutely horrible customer service. I submitted the correct information; Paychex erred in entering it. I have spent literally hours on the phone and so very many emails to explain, very simply, to them the error. Each time they write back that it has been corrected, but nothing has changed. I have a different agent every time. I don't believe they even read and understand the problem that I am simply stating. The error is in an employee's PTO, so it is reported incorrectly on his paycheck voucher. This is wrong and needs to be corrected, but I can get absolutely NO help by someone who knows how to fix it, or it seems, even understand the problem. There has got to be a better system than paychex. When the sell you on the system, they say there is a dedicated payroll specialist. I have NEVER been able to talk to that person, and it is a moving target as the "dedicated" specialist is always changing.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Thank you for your detailed feedback. This sounds frustrating and we'd like to help. Please contact us at reviews@paychex.com with your full name, company name or Client ID and contact information so we can ensure your issue is addressed by the right team.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceTechPriceRefunds & PayoutsStaffTransparencyTimeliness

    Reviewed March 13, 2026

    Updated on 03/27/2026: Paychex responded to my review on March 14th, 2026 asking me to email them. I did that on March 14th (same day) and have yet to even receive an acknowledgment or confirmation of receipt. Their published response is just PR so people disregard your complaints. They have done nothing. Avoid at all cost

    Original Review: We were with Paychex for several years and were generally satisfied until they eliminated dedicated reps and moved my account to off-shore departments of people who know nothing about your needs. They withheld duplicate employer matches for substantial year-end bonus money and we have still not received a refund in March. I have left them and went with a local provider. Avoid at all costs.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex
    We regret to learn about your experience with Paychex and are eager to discuss your concerns in detail. Kindly email us at reviews@paychex.com, including your Company Name/ID, your name, and your preferred method of contact.

    Thank you for allowing us the opportunity to address this matter. We look forward to speaking with you soon.

    Profile pic of the author.
    Customer ServicePunctuality & SpeedStaffBilling

    Reviewed March 13, 2026

    If I could give 0 stars I would. I asked if I decided to not have employees would I still be billed for payroll? I was told no. Weeks went by and then I was backbilled for payroll I did not run. I just let it go. I called and made sure to cancel my payroll account. 2 weeks later I'm billed AGAIN.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to see a 1-star review. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Contract & TermsPriceStaff

    Reviewed March 12, 2026

    I wish I read these reviews and done more research before signing up with Paychex. The worst experience of my life in business dealing with them. What is the point of having someone assigned as a "specialist" to your account that you could never ever get ahold of. They charge fees after fees for things that don't even make sense. I would never recommend them to anyone to use ever.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about the experience you have had with Paychex. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceTechPricePunctuality & SpeedMaintenanceStaff

    Reviewed March 11, 2026

    In sum, a nightmare from the start, Paychex comes in last with the worst reviews of all providers, according to A.I. and this makes perfect sense. RUN the other direction unless you like being put through H.E. double toothpicks. Five payrolls in (semi-monthly, so 2-1/2 month’s worth of Paychex), every single payroll had many, many, way too many errors, they don't even know how to calculate time a half. It takes a back and forth of 4 or 5 times before all of the errors are fixed. All afternoon in other words, and if the clock turns to time to get off work, they stop working to fix their errors and stop responding to the email conversation leaving payroll unfinished ⏰️ forcing you to call their after-hours emergency number, and the next payroll will have the same errors and more!!

    Communication is horrible, employees will give you the run around instead of referring you to a supervisor when they don't know the answers which creates email strings miles long. All of the terrors, I mean errors never end up getting fixed and you'll be left working a half day on Saturdays figuring out and then cleaning up their mess with manual entries.

    I was running the same payroll for years, perfectly every time. Instead of getting some of my time freed up, Paychex added to my load, very hard to get through a payroll now that was once a breeze, although time consuming with 50 employees. I had no control in the decision of which payroll company to use for outsourcing, and would never have chosen Paychex.

    Pay great attention to A.I., Paychex comes in last. They are pathetic and have no business being in the payroll business. Paychex, you should get out of the payroll business and save the next poor souls from having an option to select you. Also, they will return your calls at 6:00 a.m. because they don't have a mechanism in place to even get the timezone part of their system straight.

    Be sure to download and retain all journals, particularly the ones that have the mistakes on them as later they'll deny that there were any mistakes! Here's what A.I. has to say: While no third-party payroll service can guarantee absolute perfection due to potential human data-entry errors, several platforms are industry-recognized for high accuracy, automated tax compliance, and guarantees that reduce the likelihood of errors. Based on 2025-2026 reviews, here are the top services recognized for accuracy: Top Choices for Accuracy and Reliability.

    Gusto (Best Overall for Small Business): Known for dependable, automated, full-service payroll that handles calculations and tax filings with high precision. OnPay (Best for Accuracy Guarantee): Renowned for its commitment to accuracy, offering a guarantee on tax filings and handling, making it a top choice for minimizing mistakes.

    Rippling (Best for Automation): Designed to reduce human error through heavy automation and offers a 100% error-free guarantee. Wave Payroll (Best for Simple/Cheap Payroll): Guarantees its payroll software to be 100% accurate, with direct integration into its accounting software. ADP (Best for Comprehensive Support): Offers strong, reliable, "mistake-free" quality, particularly for businesses that need robust reporting and deep, attentive record-keeping. Deel (Best for Global/International): Uses in-house infrastructure rather than third parties to manage payroll, aimed at reducing errors and improving compliance in over 100 countries. Paychex.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex
    We regret to hear about your experience with Paychex and would appreciate the opportunity to address your concerns. Please email us at reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and your preferred contact method.

    Thank you for bringing this to our attention. We look forward to speaking with you soon.

    Profile pic of the author.
    Punctuality & SpeedRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed March 7, 2026

    Poor service and we cancelled our service. Four months later we are trying to can not get refunds where they hit my bank account months after cancellation. Also, we can not access our employee HR documents.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Thank you for bringing this to our attention. Please email reviews@paychex.com with your full name, company name, and client ID so we can investigate the issue with your refunds and access to employee HR documents. Your feedback is essential and we appreciate your input.

    Contract & TermsPriceStaff

    Reviewed March 7, 2026

    Avoid this company at all costs. They will charge you endless fees for a multitude of “reasons”. Absolutely horrible experience. Hard to get a real representative. Always trying to upsell you. Fees are endless.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about the experience you have had with Paychex. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceTechMaintenance

    Reviewed Feb. 28, 2026

    Do NOT use this company unless... you want to spend hours trying to get service and right their wrongs, get them to fix their mistakes, or even just do basic things they are supposed to. Nobody knows anything, they misfile taxes so you get penalties, don't do year end as contracted, don't answer emails, every time you call you get a different person who knows absolutely nothing so you have to be on phone for hours at a time trying to get anything done. I would NEVER suggest them as a payroll company and have no idea how they stay in business.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex
    We're sorry to hear about your experience with Paychex. We would appreciate the opportunity to discuss your concerns in more detail. Please email us at reviews@paychex.com with your company name/ID, your name, and the best way to contact you.

    Thank you, and we look forward to speaking with you soon.

    Reviewed Feb. 27, 2026

    This company has messed up my taxes and my benefits and basically everything else. Would warn all potential users to stay as far away from this company as possible. Had to check a star to write this review!!! SHOULD BE 0.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Thank you for taking the time to share your experience. We understand how crucial accurate tax and benefits management is, and we recognize the frustration that such issues can cause. Kindly email us at reviews@paychex.com with your company name, client ID and contact information so we can investigate this further. Thank you.

    Staff

    Reviewed Feb. 26, 2026

    Been with Paychex for 14 yrs. Was a great company in beginning with same dedicated specialist for 10 yrs. Smooth as silk handling payroll each month. Until they changed. Now a new specialist every several months/specialist have bad attitudes/never answer your calls/never return calls/ make major mistakes/computer programing not consistent with my files. Horrible company.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about the experience you have had with Paychex. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceMaintenanceStaff

    Reviewed Feb. 24, 2026

    The customer service at Paychex is practically non-existent. I need three W2's corrected for 2025 and I was told it will take eight weeks to fix. This is totally unacceptable. My client representative is almost never available and then I end up with some random person who has no idea of what's going on. I will never recommend Paychex to anyone. Stay away. Worst payroll service ever.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about the experience you have had with Paychex. If you are open to it, please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you so we can have leadership reach out to you directly. Thank you.

    Profile pic of the author.
    Sales & MarketingOnline & App

    Reviewed Feb. 23, 2026

    Not precise on gps locations. Will put you close but not correct always. Log in problems if in an area of lots of buildings and structures. Will sometimes clock you in when you’re only reviewing the app. Hard to rely on.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about your experience with Paychex. We would like the opportunity to speak with you regarding the concerns you have. Please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you. Thank you! We are looking forward to speaking with you.

    Customer ServicePricePunctuality & SpeedStaffCommunication

    Reviewed Feb. 18, 2026

    My experience with Paychex has been extremely frustrating and unprofessional. They promised to abate a $200 charge, then later dismissed it. Their customer service has been unresponsive, dismissive, and unhelpful, leaving a small, mother-daughter-owned business like mine stranded. They mishandled payroll, failed to assist with unemployment wage reporting, and overcharged for a basic tax ID service. As a new business owner, I expected guidance and reliable support, but instead, I faced delays, poor communication, and unfulfilled promises. I am filing complaints with the Better Business Bureau (BBB) and the Federal Trade Commission (FTC), and I will be submitting all documentation to support my claims. This experience has been unacceptable, and I want others to be aware before trusting Paychex with their payroll.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We regret to learn of your recent experience with Paychex and would appreciate the opportunity to discuss your concerns in more detail. Kindly email us at reviews@paychex.com, providing your company name or ID, your full name, and your preferred method of contact. We are committed to resolving your issues promptly and appreciate the opportunity to assist you. Thank you, and we look forward to speaking with you soon.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceContract & TermsPricePunctuality & SpeedRefunds & PayoutsStaffResolution

    Reviewed Feb. 11, 2026

    I would not recommend using this company. Please read in full, as I’ve had more than one issue. I was using Paychex in 2025, and after 6 months I learned that I was being charged a $75 late fee monthly. I chose once monthly payroll services to keep costs down, and my pay date was selected solely based on my start up date. I was never informed that there would be a late fee for choosing the end of the month. I was also charged a late fee for missing a payroll that was their fault, not mine. I was refunded for this, but it was only because I recognized it and reached out. The refund didn’t come without aggravation, and wasting my personal and valuable time on issues that shouldn’t exist. When emailing to question the charges, my representative never answered me. Not once! I had to personally ask for escalation and get management involved to resolve the issue.

    Due to the ongoing problems I cancelled my services, and only then did the company reach out to discuss these concerns. They only cared when I was cancelling, and they were going to lose my monthly service fees. I now have no online access to my 6 month of payroll services from 2025, and I’ve received no tax documents yet. I’ve reached out to them to ask how to get the needed documents and have not heard back, even after sending multiple emails. Save yourself the headache and go elsewhere! The payroll services are terrible, and the customer service is even worse!

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Thank you for your feedback. We're committed to addressing your concerns. Please email reviews@paychex.com with your full name, company name, and client ID so we can investigate and assist with your payroll and tax document access.

    Profile pic of the author.
    PriceRefunds & PayoutsStaffBilling

    Reviewed Feb. 11, 2026

    I wish I'd looked at the reviews. They have 508 Reviews and 426 are 1 Star Reviews. We've been with Paychex since August. We ran 5 Payrolls with 1 or 2 employees and was charged over $1,000.00. We disputed the cost, got some refunded but they keep drafting our Account. Today, they took $240 that was allocated to a storage bill and that payment may get returned. If so, we're heading to their state to sue them in small claims court for the max. I advise you to do the same.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We regret to learn of your recent experience with Paychex and would appreciate the opportunity to discuss your concerns in more detail. Kindly email us at reviews@paychex.com, providing your company name or ID, your full name, and your preferred method of contact. We are committed to resolving your issues promptly and appreciate the opportunity to assist you. Thank you, and we look forward to speaking with you soon.

    Customer ServiceTechStaffTimeliness

    Reviewed Feb. 10, 2026

    These people are terrible! Run, don’t use them. They took the 135.00 weekly for their troubles. Never did any 1/4 filings w2 or anything that they was contracted to do. When confronted after the 5th phone call of 1is hour hold times. They could not figure out what happened. I’ve emailed the rep to my contact. At least 7 times throughout with no response and left voicemail messages. I’m beyond angry and frustrated this this company. Please please choose a different company who will help and communicate with you.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Thank you for bringing your concerns to our attention. We understand the importance of timely communication and fulfilling service expectations. Please email us at reviews@paychex.com with your full name, company name and client ID so we may investigate this matter further. Your feedback will be shared with our team to help identify opportunities for improvement.

    TechPricePunctuality & SpeedStaff

    Reviewed Feb. 7, 2026

    Terrible experience that is still not resolved. Paychex is the company contracted with my deceased dad's employer and after his death I have been trying to get his retirement account disbursed into a new account in my mom's name but Paychex has been incredibly slow and unresponsive. It's already a very difficult time with the loss of my father and having to move my mom into memory care. The cost of memory care is so high and the bulk of her assets is in this retirement account that I cannot get my hands on.

    Paychex keeps asking me to fax documents and they claim they didn't receive them. So I sent them a fax confirmation and she told me that the fax confirmation only confirms that the fax machines connected but not that they receive the document. I'm pretty sure that's not even true. Even so, they commit to contacting me by the "EOB" and of course, that doesn't happen either. This has been going on for TWO WEEKS! It's not wonder their reviews in the totality are terrible. Probably better to move on to a better company if you're a business owner.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about your experience with Paychex. We would like the opportunity to speak with you regarding the concerns you have. Please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you. Thank you! We are looking forward to speaking with you.

    Customer ServiceStaff

    Reviewed Jan. 30, 2026

    I was told when signing up that I would have a dedicated contact person. That has not been my experience at all. When I try to reach her, I only receive an automated message saying she is on the line with another client, and there is no option to leave a voicemail or request a callback. Instead, I’m routed to other representatives who try to help, but they often only have partial information and can’t fully address my questions. This leads to repeated calls, inconsistent answers, and a lot of wasted time. Reliable communication and access to knowledgeable support are critical for payroll services, and this has been a major disappointment.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about your experience with Paychex. We would like the opportunity to speak with you regarding the concerns you have. Please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you. Thank you! We are looking forward to speaking with you.

    Verified purchase
    PricePunctuality & SpeedStaffRates

    Reviewed Jan. 30, 2026

    Paychex customer support is the best I have had of any of the several payroll companies I have used of the last 30 years. They are responsive to any issues and resolve them quickly and fairly. Their prices are very good as well. I would highly recommend them.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Thank you for your 5-star review. We appreciate your feedback. If there is anything you need in the future, please email us at reviews@paychex.com.

    Reviewed Jan. 29, 2026

    Awful company. They cheat people anyway they possibly can. They don’t pay overtime on time. They don’t pay overtime fair and they don’t pay overtime when overtime is due. Worst company dealing with a payroll company I have ever worked for.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    We are sorry to hear about your experience with Paychex. We would like the opportunity to speak with you regarding the concerns you have. Please email reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and the best way to contact you. Thank you! We are looking forward to speaking with you.

    Customer Service

    Reviewed Jan. 21, 2026

    Worst mistake I've ever made as a owner. I can't believe a company as rotten as this can exist. They not only have the #1 worst customer service, they never return a call never solve any issues. Please see all the terrible reviews and stay as far away from this company as possible.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex
    We regret to learn about your experience with Paychex. If you are willing, please email us at reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and your preferred contact method. Providing this information will enable our leadership team to connect with you directly.

    Thank you for bringing this to our attention.

    Verified purchase
    Customer ServiceSales & MarketingPriceStaff

    Reviewed Jan. 15, 2026

    This company is undoubtedly the worst payroll service in the industry. We chose them because they were the cheapest option, but we deeply regret that decision. We should have opted for a reputable company and paid a bit more for better service. We signed up for Paychex after a sales presentation on December 30, 2025. Over the next few weeks, we worked with them to set up our account, but they completely messed up our company’s information. We were never able to reach our dedicated support specialist, and we kept getting told that we needed help from her, who never answered her phone.

    Two days before payday, they assured us that everything was fine and that our employees would receive their direct deposits. However, just 12 hours before payday, I was locked out of my account and informed that the risk department had deemed our company too high-risk. They didn’t even bother to call or email me. I had to get that information from chat support.

    To make matters worse, they also locked me out of accessing the records of all my employees who had been onboarded through Paychex. I have no idea what they are doing with our financial information and the information of my employees. Now, we have to figure out how to pay our employees tomorrow, some of whom live on the other side of the state.

    When I contacted them again, they were rude and even disconnected from me after saying there was nothing they could do to help. I have already filed complaints with the Federal Trade Commission and the New York State Attorney General against this company. Avoid this company at all costs. The few dollars you save by choosing them are not worth risking your company’s reputation. It’s obvious that they don’t care about theirs, as evidenced by the 500 other complaints on this website.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Thank you for your feedback. We understand your concerns and are committed to addressing them. Please reach out to us at reviews@paychex.com with your full name, company name or client ID, and contact information so we can look into this matter further.

    Profile pic of the author.
    TechPrice

    Reviewed Jan. 14, 2026

    I need to close my retirement account because my employer is switching vendors. Paychex is going to charge me $100 just to close the account. I have $104 in my account so I will receive $3.89. What a racket! They should be ashamed of themselves! I would give negative stars if I could!

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex

    Thank you for your feedback. We understand your concerns about the account closure fee, especially during this vendor transition. Your input is valuable, and we'll share it with our team.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceSales & MarketingPriceRefunds & PayoutsStaff

    Reviewed Jan. 13, 2026

    I got this payroll company back in 10/2025. I notice in the first week that this company wasn't right for me 'cause I keep getting call about from marketing people about services I didn't need, I finally got tired of the call and I cancel the service, I was suppose to get service free for 3 month and I charge to my account for 240, and then I started get emails in december stating I owe a balance. I didn't have any employee yet. I was just starting out in my small business but I am being charge at first 240 then 80 dollars monthly.

    I cancel back in Oct 2025. I spoke with Casey and I was told that they hated to see me go but he never cancel this account. Just today I received 2 call and one email about this account that is overdue 80 dollars, Question is what am I paying for?? I am on the phone speaking with this representative name Raven and she see that I haven't use services, I told her I called and cancel with sales guy Casey and it wasn't even 30 days but they kelp try to charge my account. They are rude and they are trying to bully me into keep this account. I don't want your service and this a WARNING to others. They will call and continue sending emails. I have all my phone records and email proving they are harassing me. And they are rude 'cause I am saying I don't want this service, stop email and calling me.

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex
    We regret to learn about your experience with Paychex. If you are willing, please email us at reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and your preferred contact method. Providing this information will enable our leadership team to connect with you directly.

    Thank you for bringing this to our attention.

    Profile pic of the author.
    Customer ServiceStaff

    Reviewed Jan. 12, 2026

    All I can say do not use this company, they are not professional they have no one to respond to your concern. We can not even get a touch with anyone all they do selling you things it doesn't make and senses!

    Thanks for your vote!
    Paychex
    Response from Paychex
    We regret to learn about your experience with Paychex. If you are willing, please email us at reviews@paychex.com with your Company Name/ID, your name, and your preferred contact method. Providing this information will enable our leadership team to connect with you directly.

    Thank you for bringing this to our attention.

    Loading more reviews...

    Paychex Company Information

    Company Name:
    Paychex
    Company Type:
    Public
    Ticker Symbol:
    PAYX
    Year Founded:
    1971
    Address:
    911 Panorama Trail South
    City:
    Rochester
    State/Province:
    NY
    Postal Code:
    14625
    Country:
    United States
    Website:
    www.paychex.com