How ConsumerAffairs uses cookies

This website utilizes technologies such as cookies to enable essential site functionality, as well as for analytics, personalization, and targeted advertising. To learn more, view the following link:

3x Buyer's Choice Award Winner

CarShield Reviews

4,973,803reviews on ConsumerAffairs are verified
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.

About CarShield

CarShield is a vehicle service contract provider that offers customizable vehicle service contracts that cover new and used cars against malfunctions and breakdowns. Along with these extended warranties, CarShield also provides 24/7 roadside assistance, towing services, rental vehicle assistance and mobile app access. CarShield currently has 4.0 stars from more than 10,000 verified customers on ConsumerAffairs, with reviewers frequently citing flexible month-to-month plans and high-mileage coverage as standout features.

Visit carshield.com
Pros
  • More plans than many competitors offer
  • Plans start at $99 per month
  • Free access to 24-hour assistance and repair facility map
  • Month-to-month, price-locked plans available
  • Covers cars with up to 300,000 miles
Cons
  • Rental reimbursement isn’t standard
  • Quote only available over the phone

CarShield Reviews

Over 10k reviews since 2016

Filter by Rating

  • (7,665)
  • (753)
  • (449)
  • (267)
  • (1,455)

Popular Mentions

    How do I know I can trust these reviews about CarShield?
    • 4,973,803 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Top reviews
    • Top reviews
    • Recent
    • Oldest
    • Most helpful

    A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

    3 featured reviews
    How do I know I can trust these reviews about CarShield?
    • 4,973,803 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.
    Page 73 Reviews 10575 - 10725
    Verified purchase
    Claims HandlingTech

    Reviewed July 23, 2016

    I always have extended warranty. Anytime I get a car, the warranty that comes from the manufacturer only lasts a year so I needed an extended warranty. When I searched for “auto warranty”, CarShield popped up first so I went with them. It was easy to make payments. I made my payments every single month until I paid it off. Now I’m still covered up until 2017 and when that expires in 2017, I’ll just renew. I already filed a claim twice. The first was for a Jeep Grand Cherokee wherein the transmission went out and they fixed that. The second was for my current vehicle, the Volkswagen Jetta. I filed a claim for the fuel pump and they fixed that too.

    Thanks for your vote!
    CarShield
    Response from CarShield

    Dear Valued Customer,

    Thank you for taking the time to let us know about your experience.

    We are pleased to hear your vehicle service contract has paid helped ease some of the repair cost, as expected, when your vehicle broke down.

    Upon review of your account, we see that your administrator has paid out an excess of $1,400 for your Jetta's engine problems and over $2,200 for the transmission on you previous vehicle, the Grand Cherokee. We are happy to help you out!

    If you ever have questions or concerns regarding your policy, please do not hesitate to give us a call.

    Thank you for your continued business and support.

    Verified purchase
    Price

    Reviewed July 22, 2016

    It’s expensive to work on a Lexus. I called CarShield and I interviewed them and it sounded like it was good. So far, my experience has been fine. However, there were some things that I thought would be paid for that was not. And it took a while for the place of service to get a hold of them because they need to have something okayed. But it’s fine and it worked out.

    Thanks for your vote!
    CarShield
    Response from CarShield

    Dear Valued Customer,

    Thank you for taking the time to inform us about your experience.

    We are pleased to hear your vehicle service contract has paid helped alleviate some of the repair cost, as expected, when your vehicle broke down.

    Upon review of your account, we see that your administrator has paid out an excess of $1,730 for your vehicle's steering & engine problems.

    If you ever have questions or concerns regarding your policy, please do not hesitate to give us a call.

    Verified purchase

    Reviewed July 21, 2016

    The guy from CarShield was very good to work with and making payments for the auto warranty was easy. When the check engine light of my truck came on, I brought it to the Autobot shop to see what was going on with it. The shop looked it over and told me what was wrong. Then we called up somebody in CarShield and talked to them. I asked about what to do and how it works. Then the auto place dealt with the whole thing and they handled it all. I felt great about CarShield's service and it was all worth it.

    Thanks for your vote!
    CarShield
    Response from CarShield

    Dear Valued Customer,

    Thank you very much for taking time out to write to us about your experience.

    We are pleased to hear you are happy with your purchase of the extended vehicle service contract and that it is working in your favor, as expected.

    With the cost of repairs rising annually, we know it is important to get our customers underneath coverage sooner rather than later. This allows us to guarantee the highest level of protection at the lowest rate. Our highly qualified Sales Associates are trained to assist you in this matter.

    The administrators we market for are all BBB Accredited, A+ rated and allow our customers to take their vehicle to their favorite local ASE certified mechanic or dealership.

    Upon review of your account, we see that your service contract has saved you, in excess, $3,800 in out of pocket repair expenses to date!

    Please, do not hesitate to contact us if there is anything more we can do to assist you!

    Verified purchase
    Claims HandlingPrice

    Reviewed July 20, 2016

    I have a BMW and having an extended warranty is very valuable to me. I knew that if anything happened, it would have cost me a lot of money if I never had it so I'm glad I took CarShield. It was a good plan. BMW told me they had never had a problem with them. I’ve had it for 3 years and it wasn't hard making payments at all. It was taken direct from my account. Thank God, I have it as I had to file a claim.

    Thanks for your vote!
    CarShield
    Response from CarShield

    Dear Valued Customer,

    Thank you very much for taking time out to write to us about your experience.

    We are pleased to hear you are happy with your purchase of the extended vehicle service contract and that it is working in your favor, as expected.

    With the cost of repairs rising annually, we know it is important to get our customers underneath coverage sooner rather than later. This allows us to guarantee the highest level of protection at the lowest rate. Our highly qualified Sales Associates are trained to assist you in this matter.

    The administrators we market for are all BBB Accredited, A+ rated and allow our customers to take their vehicle to their favorite local ASE certified mechanic or dealership.

    Upon review of your account, we see that your service contract has saved you, in excess, $3,700 in out of pocket repair expenses to date!

    Please, do not hesitate to contact us if there is anything more we can do to assist you!

    Verified purchase
    Customer ServiceClaims Handling

    Reviewed July 16, 2016

    I’m an older man and I previously owned cars that had major breakdowns after the warranty period. To manage that in my budget today was tough. So it happened that having an extended warranty worked out on two of my cars. CarShield provided a mailer and I first saw it on that advertisement so I contacted them and purchased a warranty. The payments were a nice monthly payment and they kept it reasonable. Even at the end, they called and took one payment off if I’d pay the three months in advance. I took advantage of that and saved a few dollars.

    The representatives were generally very helpful and courteous. I love to read so I actually read the information on the actual contract that I received and that basically answered all my questions. They were also helpful when I filled out a claim but it is a very slow process. I understand they verify everything if it’s major work, but it took over a month from the breakdown to have the car back. It was a long time being down. Still, everyone was professional, honest, and upfront with what was happening.

    Thanks for your vote!
    CarShield
    Response from CarShield

    Dear Valued Customer,

    We are pleased to hear that you received the service and service contract that you expected and desired. It is our goal to qualify our consumer's vehicles with the highest level of coverage at the lowest rates available, making it possible to protect your vehicle without breaking the bank.

    Upon reviewing our records, we show you had purchased Enhanced Powertrain Coverage on your 2007 Saturn and the Diamond Comprehensive Coverage on your 2012 Toyota. These are excellent coverage plans through United Car Care, an A+ rated, accredited Better Business Bureau member. United Car Care has paid well over 147 million dollars in covered repair claims for their customers. Our records also show United Car Care has paid an excess of $5,000 in claims filed on your behalf since your purchase dating January 23, 2014.

    In response to your review of the administrator, United Car Care, we at Auto Service Agency, do apologies for any inconveniences that you have experienced with your recent claim.

    As the marketer/sellers we are happy assist with claims but we, unfortunately have little to no authority over the claims' approval, denial or the time frame it takes for the repair to be completed.

    We do apologize for any inconvenience you may have experienced and hope that you please give us a call anytime we can be of future service.

    Verified purchase
    Customer ServiceTech

    Reviewed July 13, 2016

    I couldn't afford the repairs and ended up trading in one of my vehicles because I didn't have an extended warranty. Ever since then, I've bought extended warranty. I found CarShield and purchased about four different warranties with them. The rep worked with me. Payments for the purchase of the warranty was easy. The dealership contacted the customer service team at CarShield when the transmission went out in my truck but it turns out they put a used transmission in and I don't know the mileage on it. I thought that they had put a new one but they fixed my truck and said that they would still warranty it as long as I have my extended warranty.

    Thanks for your vote!
    CarShield
    Response from CarShield

    Dear Valued Customer,

    Thank you for your kind comments! We value your opinion and review of the repair claim you submitted.

    We are happy to hear you received service that met your expectations! We see you had a vehicle repair claim paid in excess of $4,3000 for engine & transmission repairs.

    We are glad the claim process went smoothly for you and hope having such a costly repair taken care of for you helped guard your budget!

    Please give us a call anytime if we can be of any further assistance to you.

    Loading more reviews...

    CarShield Company Information

    Social media:
    Company Name:
    CarShield
    Company Type:
    Private
    Year Founded:
    2005
    Address:
    333 Mid Rivers Mall Dr
    City:
    Saint Peters
    State/Province:
    MO
    Postal Code:
    63376
    Country:
    United States
    Website:
    carshield.com