Follow Us
Protect My Car

Get Pricing

Protect My Car
AUTHORIZED PARTNER

Protect My Car

 4.2/5 (386 ratings)
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
Saved
Protect My Car

About Protect My Car

Protect My Car is a premier vehicle service contract provider. The company's goal is to eliminate the worry of being financially responsible for an expensive mechanical breakdown. With a Protect My Car extended auto warranty, you don’t have to worry about being fully burdened with the cost of a covered repair.

Overall Satisfaction Rating

  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars

Pros

  • Specialized plan for older cars
  • Low down payment
  • Long payment plan

Cons

  • Not offered in all states
  • Mileage limits on lower side

Bottom Line

Protect My Car warranties cover vehicles up to 10 years old with up to 125,000 miles and include flexible payment plans and a 30-day money-back guarantee. You can transfer the policy if you choose to sell your car.

Protect My Car Reviews

Sort: Top reviews
Filter by: Any

A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

3 featured reviews
How do I know I can trust these reviews about Protect My Car?
How do I know I can trust these reviews about Protect My Car?
  • 3,523,551 reviews on ConsumerAffairs are verified.
  • We require contact information to ensure our reviewers are real.
  • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
  • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.

For more information about reviews on ConsumerAffairs.com please visit our FAQ.

Page 122 Reviews 3605 - 3635
Rated with 3 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 10, 2015

I've submitted a claim with Solace but it's still in process. The process was easy but it hasn't been great after that. We did it a week and a half ago and today, I heard back from the mechanic saying that he was waiting for Solace to approve something that should have been included in his original quote. I still don't know where that stands now because I haven't heard anything back.

Protect My Car response
Thank you for the comments you wrote concerning your policy. Comments such as yours help us know the areas we can improve upon. It is unfortunate that you feel the policy has been of limited benefit to you.
A review of your policy records shows that you got the policy in July of this year. In October, we paid to tow the car in to the shop to have the power steering repaired.
We received the claim on October 8 and it was approved the next day. Then, on Oct 13, the shop informed us that the revised the estimate to include a power steering pumps. We were able to furnish the power steering pump at a savings off $200, but when we called the shop with this news, we were informed you had already authorized them to install their pump with the higher cost. We paid the shop in full for the original agreed upon cost. We realize that you then had to make up the difference as a result of having authorized the higher cost.
Our Ambassador series of policies was created specifically for vehicle owners whose vehicles do not qualify for standard extended breakdown coverage, either because of excessive age or miles, or because of pre-existing conditions, such as yours. The Ambassador family of policies is less expensive than a standard extended warranty and therefore appeals to those on a limited budget. It is not, however, an extended warranty, and that is clearly explained at the time the policy is purchased as well as in the policy itself.
We work directly with the mechanics to reduce costs and it is contrary to your best interest to authorize the mechanic to charge you a higher cost than we worked out with them Technically, we had the right to decline all the work since it was performed without policy authorization. Still, we stepped up and paid the guaranteed amount.
Ambassador policies provide a wide variety of important benefits including free oil changes and free tire rotations. The policy also provides a significant reduction in repair costs, a guaranteed minimum of 25%, and often up to 45% of the original estimate of repair costs. The policies come with towing, 24/7 roadside assistance and rental car reimbursement benefits. All of this is provided at a monthly cost of less than half what most extended warranty policies cost.

We hope this has helped your understanding of how much this policy helps you. If you have any questions, though, please call us. Thank you, Ms. Samuelson

Be the first one to find this review helpful
Factual basis uncertain
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 10, 2015

My old lady and I are with ProtectMyCar about a couple of years ago and we had no problems then. When I submitted a claim, there's too much red tape that I had to swallow. I waited over two hours for a tow truck to come. Everybody refused the corporate credit card for the payment, and it threw me in a loop at the same time. I'm out stuck on the road and was very pissed. I used the maintenance part also once and wasn't satisfied with that. I was told that the coverage covers my engine pretty much. I came to find out it didn't even cover what I needed to be covered. I would appreciate some kind of compensation, but there was nothing. I'm angry with them.

Protect My Car response

Our company takes a lot of pride in our service and responsibility to always put our customers first when having an issue with their vehicles. I am sorry to hear about the experience you had when you called into our roadside assistance department to have a lock out service truck sent out to help you. While reviewing your claim records I can see that the issue was due to the lock out Service Company not getting our fax with our credit card information when we were trying to pay for your service call but they never called to let us know that either. After you called back in to see where the help was we contacted the company again and that was when they told us they never received the fax so we resent it and they were able to get it processed and help was sent out to you.

Because of this issue I would like to offer you a free oil change the next time you bring your vehicle in. I will update your record so that when you go into your oil change place have them contact our claims number and the payment will be processed at no cost to you. I hope this shows that we are serious about helping our customers.

I do want to address the next issue in your review, on 9/17/2015 we received a call from the GMC repair center you brought your vehicle too regarding your check engine light turning on. When the shop ran the diagnostics check a fault code was returned, it was related to the purge valve. We had the repair center fax the work order over to us breaking down the cost of the repair by the part numbers and labor cost for this repair.

The first call about the check engine light came in at 12:53 pm EST and we authorized your repair with the service manager at 1:07 pm EST. Then our payables department received a call from the service manager at 3:21 pm EST stating the vehicle was repaired and they wanted to collect payment. The total repair cost was $285.52, our payables department paid a total of $185.52 on our corporate credit card and you were asked to pay the $100 deductible as stated in your contract. You made your $100 payment and the repair was completed, paid, and you drove off the lot a few minutes later.

Please let me know if the service center charged you more than what you were responsible for. If there was any more than $100 charged to you for this repair please let us know. If you can call the repair center fax us a copy of your receipt or if you have a copy you can fax for our review and there is a discrepancy we will contact GMC and get this issue resolved.

Again it’s very important to us that you feel completely satisfied with the repair, the amount you paid and that there are no further issues. We want to make sure each and every customer has a positive experience when utilizing our company when experiencing a mechanical failure. If you have any further questions, concerns or issues please feel free to call us to discuss. Remember when you have your next oil change have the service manager contact our claims department so we can the bill in return for the long wait time you experienced when utilizing our roadside services.

Be the first one to find this review helpful
No response received
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 10, 2015

ProtectMyCar.com sounds good when I first got it, but it is not. It didn't save me money. The only thing I saved on is the towing charge. I've been renting a car for ten days now and I can't afford $5,000 to get my car fixed. Even if I could afford it and I'm paying on it, it doesn't make any sense. It made the mechanic mad and go off on me because he was thinking it's a warranty. I was telling him that it's just a thing where I would save some money on trying to get it fixed but he didn't understand. He said he charged me $2,000 but they're charging me two and a half more thousand. There's nothing easy about their claims process when nothing is getting done. The service is not recommendable.

Protect My Car response

I believe there was some confusion here initially, but after reviewing the process that our company goes through to help protect our customers from over paying from repairs we really did help save Connie money here. Connie did ask us to tow her vehicle from that first repair center that was giving her a hard time and telling her that our company was trying to over-charge her, I think we were able to satisfy our customers concern. The first repair center did quote her $5,000 for a new engine + $1,491 for labor to install it and since Connie purchased our Ambassador plan we do guarantee 25% off her repair or more on her repairs. We believe that the mechanic that was handling this matter for Connie was upset that our claims advisors were trying to get the new engine sent in through an overnight delivery. This would prevent him from being able to over-charge her for this repair. We ended up towing Connie's vehicle to another repair shop by her request. Once the vehicle was at the new repair center we were able to get the new engine shipped in from our wholesale parts suppliers for $2,499 compared to the $5,000 (parts only) the first shop had quoted. The labor was $1,438 + taxes and shipping the whole repair was $4,491.55. At that point our company went ahead and paid $1,492.55 towards the overall price and Connie had to pay $2,999. The original repair shop wanted a total of $6,741 for parts and labor. We have saved this customer over $3,741 on one repair. I hope that Connie sees the value in this program now. Please understand that we are here to make sure you are not taken advantage of, we will fight for you and get the best prices for you on your repairs. We really appreciate your business and if there is anything that you a currently dissatisfied with please let us know. Thank you for your business.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 10, 2015

So far, everything with ProtectMyCar.com has been great. Submitting a claim has been easy. I have something that's going on now and I'm going to call to see how it's being covered. I have also used their rental service and it's been good too. At first, I was going to go with CarMax, but their guy never did get back to me. ProtectMyCar.com called and offered a great deal so I went with them. They just keep doing what they do and they can keep me as a happy customer.

Protect My Car response
Thank you very much for your kind comments. We make it our mission in life to provide great service and needed help to all policy holders. We are very glad the policy, our staff and our services have been of help to you. Your peace of mind is always our most important goal.

Please call us anytime you have any questions or if there is any thing we can do to help out. Thanks again for the great comments!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 9, 2015

Solace was the first place I thought of to take my car to because of where I live. I used Dodge before but it was hard to submit claims. With Solace, it was simple and they took care of everything. They fixed all of the recall and rewired the ground wire. The work has been done and the car is fixed. I haven't picked it up yet because the fee on it is $216. I thought I would have it fixed but something else came up so I don't plan to pick it up until the 30th. I have used the oil maintenance the other day and I was 100% satisfied. So far, I have benefited from everything Solace said that I would benefit from the warranty experience. I would recommend them.

Protect My Car response
Thank you vey much for providing your comments on your experience with Protect My Car. Com (formerly Solace). Providing our policy holders with good peace of mind is our most important goal. We are glad we were able to give the help you needed with your repairs and we stand ready to do so again when the need arises.
We changed our name to Protect My Car (from Solace) to more accurately reflect what we do for our customers. What will never change is our willingness to go the extra mile to help you when you need it.
If you are still having the issue with the car you mentioned in your comment, please call us. We may be able to help you with that as well.

As always, if you have any questions, please so not hesitate to let us know. Thank you again for your very encouraging comments.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 9, 2015

It's been okay submitting a claim to ProtectMyCar. Their reps always pick up the phone really fast and handle everything pretty well. The only thing I had a problem with was that it would take them forever to call me back. Other than that, I'd recommend ProtectMyCar.

Protect My Car response
Thank you for your comments. We are very glad to have been able to help you. We apologize if there was a delay in communicating with you. Your peace of mind is important to us and we will make sure there will not be a repeat of that situation.

Thank you again for your comments.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 9, 2015

I read some good things about Solace and I was impressed that I gave them a shot. I didn't submit a claim for something that was small but they were on it and were on top of their game. I am happy and would recommend them.

Protect My Car response
Thank you for taking time to provide your comments. We appreciate that very much. We are very pleased to have helped you with the recent repair and we look forward to helping you in the future when you need help.

Please call us anytime you have any questions or if there is any thing we can do to help out.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 4 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 9, 2015

I never had an auto warranty before and had just gotten a new car, and the people from Solace said they could help me with services in case something happened to my car like a breakdown and that it would save me money. And I just went with it. They take payments out of my bank account, which is $21 a month. It’s the contract deal and I’ve got this booklet thing, little cards that’s attached to a book that is taken to a mechanic and whatever is done, is written down on the book.

I didn’t understand how they worked at first. I took the car in, and the mechanic talked with Solace and they worked out a deal. I didn’t know that that’s how that went. I didn’t see much of the savings in it, but I just thought, “Okay, this is how it works.” So I ended up shelling out 300 bucks, but I guess it saved money. I've also used their roadside assistance. I got stranded and had to call them to tow me home. Then a couple of days later, I had to be towed to the mechanic because something was going on with my car. Overall, my experience was not bad. I even recommended it to two other people.

Protect My Car response
We can not thank you enough for the great comments. It really means a lot to us all to know our efforts are really helping give our policy holders good peace of mind.
By the way, thank you for recommending us to your friends and family. We will treat them with just as much respect as we do you. Remember, if you referred someone to us who gets a policy we say thank you by sending you Visa gift card.
We also work hard to make sure this protection is affordable for everyone’s budget. Its all part of not just doing the right thing, but doing things right for each customer.

Thank you again for your comments.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 8, 2015

Protectmycar do what they say they were gonna do. I had no problems with getting my car repaired and towed. They send somebody right out and took care of the auto dealer. He gave me my car back the same day. I just paid my fee and that was it. So far, my experience with them has been good.

Protect My Car response
Thank you for taking time to provide your comments. We appreciate that very much. We are very pleased to have helped you with the recent repair and we look forward to helping you in the future when you need help.

Please call us anytime you have any questions or if there is any thing we can do to help out.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 8, 2015

The garage submitted a claim for me to ProtectMyCar over the phone and everything went smooth and pretty easy. They're supposed to send me a refund check though because I paid out of pocket for the part. Overall, I would recommend them.

Protect My Car response
Thank you for taking time to provide comments on your experience with Protect My Car.Com. Those were very kind words and we appreciate them very much. We take pride in exercising good judgment by doing the right thing, not just doing things right.

Thank you once again for your comments. Please let us know if you have any questions or if there is any thing else we can do for you.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 3 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 8, 2015

ProtectMyCar's rates are good. I made a claim this month and it went smoothly. The starter went out and they handled it with no problem. The only thing is when they went through the dealership to have their cheque approved. Their cheque disapproved but they called back an hour or two later and cleared everything.

Protect My Car response
Thank you for taking time to provide your comments. We very much appreciate the fact that we were able to help you with the repair to your starter. That claim alone was almost twice what you had paid in as premiums on the policy. We know that is precisely why most knowledgeable people want this coverage. The whole purpose is to significantly reduce the cost of repairs and give you good peace of mind.
One thing you mentioned does deserve further comment. In the case you mentioned, the claim came in on October 5 and was paid that same day by corporate credit card. There was no delay in issuing the payment and no check was dishonored. We do not as a rule issue checks in payment of claims to dealers and repair shops. In almost all instances, we pay by corporate credit card so that the repair shop knows right away that they have been paid. There are very rare instances when a shop can not accept credit card information over the phone. Some smaller shops do not have a way to do that. In those cases there are other options available to get payment to them right away.

We hope you will not hesitate to call if you have any questions. Thanks once again for your comments, Mr. Bowen.

Be the first one to find this review helpful
Resolved outside ConsumerAffairs
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 8, 2015

I submitted a claim to ProtectMyCar for some front end work and it came to $777. It took two to three days for the company to say 'okay' to get my car fixed. Moreover, they really didn't save me that much money because they only sent $770 and I had to pay $400. On top of that, I had to spend another $100 for the front end alignment which they didn't cover. They did offer me free oil change every three months, but it's still not a good deal and it's not worth the hassle. I will recommend them to nobody.

Protect My Car response

Michael purchased one of our Ambassador programs which covers 3 oil changes each year, 2 tire rotations yearly, and this plan also includes 24/7 roadside assistance for mechanical failures that require tow services, lockout services, or one of our partner towing services will bring you 5 gallons of gas if your vehicle runs out of gas. This program also includes a rental car if your vehicle is being worked on for more than four hours.

We protect our customers from being overcharged by the repair centers for parts or labor utilizing our industry standard software system that is utilized by every repair center in the industry. Along with ensuring that our customers are not over charged for their repairs we also pay 25% of the overall repair cost for their vehicles repair. Our customers are able to bring their vehicle to any licensed repair center of their choice to get the work done.

This program is designed to help consumers with higher mileage vehicles, or vehicles that are too old for coverage through one of our vehicle service contracts. The terms of this agreement were very clear and Michael was satisfied after the first time he used the free oil change. Michael took his vehicle in to get an oil change on 7/15/2015. Our company made the payment that same day for the oil change directly to the shop in the amount of $43.06. The oil change cost Michael nothing out of pocket as promised and there was no reported issues during that service.

The next service was performed on 8/27/2015, during that visit to the repair center our advisor received a call from the service manager that was going to perform the work on his vehicle and we had the quote for the work faxed into our office. The total repair was $522.55, our claims advisor called Michael to review the work that was going to be done, the cost for the work, and the amount that our company would be paying. Michael agreed to his portion of the repair cost which totaled out to $391.61 and our company had to contribute a total of $130.64 towards this $522 repair. We collected the funds on Michael's credit card, after the repair was completed our company called and made the payment for the full $522.55 as promised.

On 10/1/2015, Michael brought his vehicle in for another oil change and tire rotation at 11 am. The work was done by 12pm, our payables department made the payment over the telephone using a corporate credit card and Michael was able to leave with no money out of pocket. There were no further calls about being dissatisfied or any other service done since 10/1/2015.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 7, 2015

The towing service through ProtectMyCar was fine. The guy who finally located a service for me helped me very well so I didn't have any problems. Moreover, their rep worked with me in making the first payment when I first got the service.

Protect My Car response
We can not thank you enough for the great comments. It really means a lot to us all to know our efforts are really helping give our policy holders good peace of mind.
By the way, if you know friends or family who might benefit from a policy, please tell them about us. We will treat them with just as much respect as we do you. Remember, if you referred someone to us who gets a policy we say thank you by sending you Visa gift card.
We do work hard to make sure this protection is affordable for everyone’s budget. Its all part of not just doing the right thing, but doing things right for each customer.

Thank you again for your comments. Please let us know if you have any questions or if we can be of any help.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 7, 2015

I got ProtectMyCar for more than a year. Everything is good. I was able to use their rent a car benefit and I sent in the receipt. The only thing is that when the dealer called, they put him on hold for so long and they hang up on him. The dealer must have called like three or four times. Other than that, it’s great. I would recommend them.

Protect My Car response
Thank you for taking time to provide your comments. We appreciate that very much. We are very pleased to have helped you with the recent repair and we look forward to helping you in the future. We do apologize for the issue your dealer went through with the return calls. We will make sure that does not happen again.

Thank you again for your comments.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 7, 2015

Purchasing the plan was easy. ProtectMyCar took out the payment from my bank account and they've been taking payments every month. Submitting a claim to them is also an easy process. I just take my car to the shop and the shop calls them, then ProtectMyCar makes a decision on my claim. My car is currently in the shop because the motor stopped, and they're looking into my claim. This is the most major repair I've had and that's why ProtectMyCar is using a different procedure. They had to come out, take the car, and see if I’ve abused it. Overall, my experience has been fine. ProtectMyCar did what they said they would do. They have rental cars which they pay for when your car gets serviced.

Protect My Car response
Thank you very much for your kind comments. We make it our mission in life to provide great service and needed help to all policy holders. We are very glad the policy, our staff and our services have been of help to you. Your peace of mind is always our most important goal.

Please call us anytime you have any questions or if there is any thing we can do to help out. Thanks again for the great comments!

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 6, 2015

ProtectMyCar gave me a better price compared to other auto warranty providers. I had my oil changed and they paid for it in full. I'm very happy with them.

Protect My Car response
Thank you very much for your kind comments. We make it our mission in life to provide great service and needed help to all policy holders. We are very glad the policy, our staff and our services have been of help to you. Your peace of mind is always our most important goal.

Please call us anytime you have any questions or if there is any thing we can do to help out.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 6, 2015

ProtectMyCar.com is a company I would recommend. Making payments for their extended auto warranty was not difficult and when it comes to submitting a claim, they do what's said in the contract.

Protect My Car response
We can not thank you enough for the great comments. It really means a lot to us all to know our efforts are really helping give our policy holders good peace of mind.

Thank you once again for your comments. Please let us know if you have any questions or if there is any thing else we can do for you.

Be the first one to find this review helpful
Factual basis uncertain
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 5, 2015

I got some feedback from a few people who have used Protectmycar in the past, and they said that they were okay. Their price was fine and they were something that suited what I was looking for, and their option was good. My daughter took care of the payment and there wasn't a problem about it too. However, an issue I am having with them right now is that when I go for an oil change, they only allow a certain oil change. My car is a V-12 and it's a very high-powered, 600 Mercedes and I have to use a specific type of oil for it.

When I took my car in, they said, "No, we only can use synthetic blend. We can't use the synthetic oil". Well, the synthetic blend doesn't work with my car. If I do that, it's going to mess up the engine over time and I couldn't allow that, so I don't know if it's going to be working out with me unless they change that. I was going to call them back some time tomorrow and go over that with them, and find out what's going on.

I think they should have been able to tell me when they were signing me up that they only cover certain oil. They should have been more specific because they knew the kind of car I drove. I explained it to them and they said "No problem. We take care of that. Just take it into the dealer to have the oil changed." So, I'm not happy with that.

Protect My Car response

I have looked into this concern that Juna has addressed regarding the oil change and tire rotation that was paid for as part of the Ambassador Plus program purchased on 9/3/2015. While researching this issue regarding the oil change I see that we approved the oil change and tire rotation that was performed on 9/28/2015. The only guidelines our company has on oil changes is that the manufacture recommended guidelines are followed to prevent any damage to our customers’ vehicle. The oil change and the tire rotation was completed as expected and our company made the full payment of $159.74 per the terms of our contract. We are sorry if there was any confusion about what we were going to approve but our company did not tell European Automotive that we would only pay for a certain blend of oil. Please remember that as our customer you can bring your vehicle to any licensed repair center for this type of service. I believe that this issue regarding the type of oil that the repair center was going to put in your vehicle was in fact a problem with the Automotive Center and not our company. We were simply paying for the oil change and the tire rotation, we have no affiliation with European Automotive. Please give us a call if you have any questions or concerns. Thank you for being a customer.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 3 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 5, 2015

The claim process wasn't difficult, and I'm satisfied with my experience. But there are certain things that ProtectMyCar doesn’t cover, and I had to pay over my deductible. The last time I brought my car to the shop, my AC wasn’t working on high, and they do not cover the resistor. Also, when I had an issue with one of my calipers, the bill was over $212 with the brake fluids. I had to pay $100 copay, and an extra $15 because they didn’t cover the brake fluid.

Protect My Car response
Thank you, Mr. Rodriguez, for your comments. It is very important to us to know how well our policies work to help our customers. Comments such as yours help us know where we can improve First and foremost, thank you for being a policy holder since May of this year. We are very proud and pleased to have helped you with two repairs to your vehicle during this time. We regret that the policy could not help with some of the components since they were not covered under this policy.
Although the policy did not cover these components, we do understand that you had to pay for those repairs. To help you with that, we are providing you with One Year Free Oil Changes on you vehicle. We will pay for the next three oil changes over the next year. Just show the service manager your policy ID card and we will take care of the rest. We are happy to provide this additional benefit to you. We want your experience with the policy to be a positive one.
You have no doubt reviewed the policy and have seen that the policy lists each and every covered component. We make it very clear what components are covered and which are not. The reason for this is simple. We want you to know right up front and in writing exactly what is covered with no hidden or confusing terms. Some components are not covered and for a very good reason. If we covered every single component of your vehicle, the cost of the policy could easily be three or four times what you are paying for it. Most people would be unable to afford such coverage. We cover the components that are most likely to break down and for the most part are the most costly to repair.
The purpose of the policy is to pay the cost of covered repairs less the deductible. No policy, no matter who issues it, will cover 100% of a vehicle. As your vehicle ages and more miles are added it will be more and more likely that future repairs will be required. As comprehensive as the policy is, it is far more likely that future repairs will be to covered components. When that occurs and we are able to help you with those repairs, you will be very glad you had the foresight to protect yourself with this coverage

Thank you again for your comments, Mr. Rodriguez. We hope you will not hesitate to let us know if you have any questions.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 5 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 4, 2015

My fiance talked to a ProtectMyCar representative to make a claim and we have no complaints about it. It's also easy to make payments and in fact, I've already made it over the phone. I've also used their towing service. The cost in regards to my vehicle has definitely been worth paying for. I have recommended them to friends.

Protect My Car response
Thank you very much for your kind comments. We make it our mission in life to provide great service and needed help to all policy holders. We are very glad the policy, our staff and our services have been of help to you. Your peace of mind is always our most important goal.
By the way, thank you for referring your friends to us. We say thank you for referrals that get a policy by sending you a Visa gift card! Let us know who you have referred and we'll get that out to you.

Please call us anytime you have any questions or if there is any thing we can do to help out.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 4 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 4, 2015

When I bought my car, a Cadillac, I was thinking about getting an extended care, so I turned to ProtectMyCar.com. Making payments for the extended auto warranty was very simple, and though I've never submitted a claim, I've used the free oil change and the tire rotation. It worked just fine. I called and asked them, "Where can I go to get an oil change and tire rotations?" They told me just go to my nearest dealer and they called and did just that. It was a rewarding experience and I'm very pleased with it.

Protect My Car response
Thank you for such nice comments. We appreciate your letting us know how your experience with the coverage has been.
Please remember the coverage includes free oil changes, free tire rotations and a significant reduction in repair costs, anywhere up to 45% of the original estimate of repair costs. They also come with towing, 24/7 roadside assistance and rental car benefits.

If you have any questions, or if we can help in any way, please let us know.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 4 stars
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 3, 2015

Submitting a claim via phone and making payments to ProtectMyCar is relatively easy. I've used the rental car benefits for my previous vehicle, although only sparingly. I haven't had to use it much, but it's there so it's good to have access to that. It will also be helpful if they open up on Saturdays.

Protect My Car response
Thank you for taking time to provide comments on your experience with Protect My Car.Com. Those were very kind words and we appreciate them very much. We take pride in exercising good judgment by doing the right thing, not just doing things right. By the way, feel free to reach us on Saturdays when you need us. We'll be here.

Thank you once again for your comments. Please let us know if you have any questions or if there is any thing else we can do for you.

Be the first one to find this review helpful
Rated with 1 star
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 3, 2015

I’m not happy at all with ProtectMyCar’s offer for my Chevrolet. I’m going to cancel it now. It's **. I got a phone call about two years ago and they told me they're going to cover the engine transmission, bumper-to-bumper and all these kinds of stuff. I start paying them around $50 monthly. After two years, my car broke down and I made a claim. I took it to a dealer and they sent all the paperwork. There was a cost of three or four thousand dollars. Out of all those, they’re just going to cover one sensor, which was 50-60 bucks. There have always been excuses. Basically, whenever my car had a problem, they didn't cover it.

Protect My Car response
Thank you for the comments you posted. We appreciate that fact very much. We strive very hard to make sure our policy holders get great service and great peace of mind. We are sorry that you feel the policy has not helped you as much as you would have liked. We have carefully reviewed the history of your claims and the benefits provided by the policy. The claim that you filed in September of this year involved a variety of components. The portion of the repairs that we were unable to pay related to repairs to components that are not covered by the policy. You have no doubt reviewed the policy and have seen that the policy lists each and every covered component.
We make it very clear what components are covered and which are not. The reason for this is simple. We want you to know right up front and in writing exactly what is covered with no hidden or confusing terms. Some components are not covered and for a very good reason. If we covered every single component of your vehicle, the cost of the policy could easily be three or four times what you are paying for it. Nevertheless, our claims department, recognizing that you have been a policy holder for a long period of time, still approved payment for repairs to some of the components not covered under the policy. We also discounted the cost of the policy $200 to help you with the cost of the non-covered portion of the repair.

The purpose of the policy is to pay the cost of covered repairs less the deductible. No policy, no matter who issues it, will cover 100% of a vehicle. As your vehicle ages and more miles are added it will be more and more likely that future repairs will be required. As comprehensive as the policy is, it is far more likely that future repairs will be to covered components. You made a good decision to protect yourself against those costs and we urge you to call us if you have any questions or if we can be of any help to you.

Be the first one to find this review helpful
No response received
Verified Reviewer Verified Buyer
Original review: Oct. 2, 2015

There are a lot of rude people that works in ProtectMyCar. The customer service is terrible and they could be better. They even blacklisted a mechanic shop. I think they told me I can go anywhere I want except for the people I was going to. I ended up taking my car somewhere else like they suggested and they kept me on hold for like 25 minutes.

I called them so I can get my transmission fixed. I had to pay $3000 out of my pocket. The transmission didn't work, and then they end up paying for it that time. Submitting the claim wasn’t too bad though. However, when I took my car in and got a rental, they don’t even want to cover that. I'm still waiting on my money from them for the rental. They worked on my car for a day. I had to go back and forth with them for a while, in order for them to even just pay half. They're only paying for one day, I had it for two days. And the company ended up charging me 2 days, that's their policy. They don't cover any fluids and any supplies. They don't cover a lot of things that goes with getting the car fixed. I still end up paying more than what they put out.

They were even rude to the mechanic shop. The mechanic was on hold for 32 minutes and 20 seconds just to submit the claim and to get the bill. Because he already knew that they will keep him on hold long, he got everything taken care of and get them to pay. They sent the payment over. My car wasn't done yet. It's just the mechanic getting the money early before the car is done because he doesn't want to wait again.

The payments for the purchase of the auto warranty was the easiest part. They take it out of my account automatically every month. I'm a committed paying customer and they gave me a hard time. I was surprised that I'm still with them after all this crap I have been through. And then I sent a customer to them, and they tried to charge her an arm and a leg. I wouldn’t recommend anybody else to them. They ended up lowering my monthly payment because I was ready to cancel. I have no deductible. I was just really upset with them and I almost quit. They can fire those rude people and teach them.

Protect My Car response

Thank you for providing your feedback on your claims experience while working with our company. I am sorry to see that you have rated the experience as a two star. We will be using your comments to review what could have been done differently to improve our customers overall experience. I have reviewed your account in our system to see what happened during your claims process and how it relates to the contract you purchased. Since the date of purchase, we have paid out a total of 5 claims for a total value of $2,839.17 when the original contract cost for your vehicle was $2,270 and you have paid a total of $465.54 into the full contract cost to date. I hope this helps put the value of our vehicle service contracts into prospective for any consumer that maybe looking at purchasing a coverage plan with our company. We do realize that customer service is key to a successful business and we are currently staffing these departments to help with the peak call times. Right now there are points in the day where both the claims and customer service departments can get backed up by customers calling in with questions regarding their vehicle, to make a payment or to review the contract they purchased. We do appreciate your patience and your business and we look forward servicing your contract through the end of 2019.

Be the first one to find this review helpful
Loading more reviews...

Protect My Car Company Information

Social media:
Company Name:
Protect My Car
Company Type:
Private
Year Founded:
2005
Address:
570 Carillon Parkway
City:
Saint Petersburg
State/Province:
FL
Postal Code:
33716
Country:
United States
Website:
protectmycar.com

Media

VIDEOS & IMAGES