CarShield
AUTHORIZED PARTNER

CarShield

 4.4/5 (2280 ratings)
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
Saved
Get Pricing
Call Now Toll Free
(800) 355-5671
CarShield

About CarShield

CarShield offers customizable vehicle service contracts that cover new and used cars against malfunctions or breakdowns. Along with these extended warranties, CarShield also provides 24/7 roadside assistance, towing and rental vehicles. Month-to-month coverage and flexible monthly payment plans are available to fit your needs.

    Overall Satisfaction Rating

    • 5 stars
    • 4 stars
    • 3 stars
    • 2 stars
    • 1 stars

    Pros

    • More plans than many competitors offer
    • Plans start at $79 per month
    • Month-to-month plans available
    • Covers cars with up to 300,000 miles

    Cons

    • Rental reimbursement isn’t standard

    Bottom Line

    CarShield's high points include its month-to-month and motorcycle coverage. Although CarShield's quote process isn't the best, its numerous plans and lax vehicle requirements make finding the right coverage easy.

    CarShield Reviews

    Top reviews
    • Top reviews
    • Recent
    • Oldest
    • Most helpful
    Any
    • Any
    • Rated with 5 stars
    • Rated with 4 stars
    • Rated with 3 stars
    • Rated with 2 stars
    • Rated with 1 star

    A link has directed you to this review. Its location on this page may change next time you visit.

    2 featured reviews
    How do I know I can trust these reviews about CarShield?
    How do I know I can trust these reviews about CarShield?
    • 3,911,228 reviews on ConsumerAffairs are verified.
    • We require contact information to ensure our reviewers are real.
    • We use intelligent software that helps us maintain the integrity of reviews.
    • Our moderators read all reviews to verify quality and helpfulness.

    For more information about reviews on ConsumerAffairs.com please visit our FAQ.

    Page 233 Reviews 6935 - 6965
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Nov. 5, 2016

    So far we like it. We haven't had it long enough to know. The agent was very knowledgeable and helpful and explained the policies so we knew what coverages that we had. So far the only negative thing we have to say is that we have never received our policy.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you for your kind words. According to our records, our customer service specialist, whom you spoke with on November 4, 2016, has sent out a second copy of both polices via email and mail. Thank you for your patience while the contracts are being delivered.

    Please let us know if we can be of further assistance.

    4 people found this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: Nov. 5, 2016

    Requested a quote online. Sales guy called and tried using high pressure sales, once I pointed that out he developed a bad attitude! Within 2 minutes I told him to remove me from their list. He replied "Hey look you requested this quote and I won't remove you from our list"! I told this guy "I don't deal with high pressure sales" and hung up. This jerk called back in seconds, yelling at me on how rude it is to hang up on someone! I was in total shock, I'd never had a company do this. He continued yelling at me about how I requested information and he was going to give it to me. I hung up again after telling him 1 more call and I'd file harassment complaint with customer service. NEVER DEAL WITH THESE PEOPLE!

    CarShield response

    Dear Sir,

    Thank you for bringing your concerns to our attention. We will certainly check our records to see if your call was placed to our office. We apologize in advance if you had an experience any less that pleasant with one of our sales representatives. We train our representatives to be polite and courteous on every call. We will review the call and take appropriate action, if necessary.

    Thank you for your time and patience.

    56 people found this review helpful
    Rated with 1 star
    profile pic of the author
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Nov. 2, 2016

    I demand a refund and cancellation of the contract. I was misled claiming that my warranty on my vehicle was expired even though I had a current one through my dealer which led me to call for more information. The whole time on the phone with the rep said that I would only be paying $61.93 total for 5 years NOT $6,193. This whole time they acted as if they were a part of the dealership or had some relation with the people I bought my original warranty with. If this is not refunded and cancelled I will be filing a claim against your company through my bank and suing your company for fraud seeing as based off your reviews I am not the first person this has happened to.

    CarShield response

    Mr. Cieslak,

    We are sorry to see you go as a customer, but your account, as of November 2, 2016, has been cancelled and refunded. Our representative went over the refund process and according to our records, you have been refunded in full.

    We will have the sales call reviewed by our Quality Assurance team to ensure the call was handled properly.

    A Quality Assurance Specialist will be in touch.

    Thank you for your patience.

    63 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Nov. 2, 2016

    Our extended auto warranty was running out. We've used the 5 years/50,000 as my wife's got over 50,000 miles already though we're still covered for the 100,000 in the engine and frames. But we never know when we'd need a warranty. We take a lot of trips and I don't want a breakdown and have no way to get the car fixed. So I checked every company and the CarShield reps were very pleasant and helpful on the phone. And if I had a question, they had answers or would check and find out right away. That means a lot. Their customer service was very good so I assumed their business is gonna be very good. We got the full package at $100 deductible which isn't that bad as well. I had to wait until I had 1,000 miles before the coverage started working which bothered me a bit but that's alright.

    CarShield was all better on some of the services. Nobody except CarShield wanted to cover the electronics. That's very important. She has the radio and the navigation system, which she uses a lot, as one unit. That's $3,000/$4,000, so their coverage helps a lot. Then the CarShield coverage also included roadside assistance unlike with a lot of the other companies wherein I had to pay extra.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We appreciate the time you took writing this review. We are happy to see you were able to protect your vehicle with a great package at an affordable rate.

    We pride ourselves in training our Sales Associates and Customer Service Specialists to be kind, courteous and informative. We are pleased to hear that was the exact experience you had been provided with, as expected.

    Please, don't hesitate to contact us should you be in need of our services.

    128 people found this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: Oct. 31, 2016

    I entered my information online last week to get a quote. Today, I get the phone call and everything with the call was going fine until I spoke with an account manager. That account manager would not let me off the phone, especially when I told him I had an appointment to get to that was 30 minutes away. He kept saying he acknowledged that I had to go, but would not let me off the phone.

    And each time I kept saying he was pressuring me into buying today when I did not have the money. He said sorry, but kept holding me on the line, especially after stating, "I'm sorry for pressuring you, but we're here to take care of you." I understood that, but to keep dropping the price each time I kept saying I had to go and would call them back after I had the money was not a way to gain my business. It was to gain a sale and why apologize if you keep doing the same thing?

    So instead of him letting me get off of the phone so I can get to my appointment on time, I had to hang up on him. CarShield will be not getting my business. I just asked for a quote, but to keep being pressured the way that I was says volumes of how they handle their business. My personal mechanic does not charge a lot for repairs so whatever it costs when something breaks down on my car, I'll just pay him myself.

    CarShield response

    Dear Ma'am,

    We will certainly check our records to see if your call was placed to our office. We apologize in advance if you had an experience any less that pleasant with one of our sales representatives. We train our representatives to be polite and courteous on every call. We will review the call and take appropriate action.

    Thank you for your time and patience.

    68 people found this review helpful
    Rated with 1 star
    profile pic of the author
    Verified Reviewer
    Original review: Oct. 31, 2016

    Well, first I receive this letter in the mail stating that my warranty is going to expire on the brand new car I just purchased a few months ago. So, I panic, thinking I forgot to fill something out and immediately call the 800 # provided. A few minutes into the call I realize I have been "had". The sales pitch begins... I listen politely, decline and try to get off the phone. He continues to push me. Again I politely decline. He continues the "hard" sell. Now I find myself telling him my life story as to why I can't afford this right now. He doesn't care. He goes on and on about the terrible things that could happen to my car. Really?

    Okay, now I get stern and say I am at work (I'm really not, but I'm desperate. He doesn't care... he keeps talking). This is the final straw. I hang up on him. And somehow I am left feeling like the bad guy. This is not fair! I am mad at the dealership for giving them my contact information. I am a little concerned that this crazy sales guy who I just hung up on has my contact information too.

    CarShield response

    Dear Ma'am,

    We will certainly check our records to see if your call was placed to our office. We apologize in advance if you had an experience any less that pleasant with one of our sales representatives. We train our representatives to be polite and courteous on every call. We will review the call and take appropriate action.

    Thank you for your time and patience.

    78 people found this review helpful
    Rated with 3 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Oct. 16, 2016

    When I purchased the warranty, it was great. When I decided to use it, though, I had a problem. CarShield said they're going to pay for the transmission and for it to get tore down, but when I got it tore down, they said they aren't going to pay. I had to pay $500 something. It took the warranty people so long to make up their mind if they're going to fix it or not that I had to have a vehicle that I rented for ten days. I finally called and they said they weren’t going to fix it. Just for no reason. When I called to cancel the warranty, the guy asked me why I wanted to cancel and convinced me to fix it. But it cost me to keep my rental car for so long because of the back and forth. I was very unhappy about that part. The people who have the authority won't return your calls and were very short with me. But with the payments, they would gladly take my money out of my account. They don’t wait for weeks.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    The situation you have described here contradicts our records. A service specialist will be in contact with you to make sure we are providing you, our customer, with the best possible service.

    Thank you for your patience during this time.

    75 people found this review helpful
    Rated with 1 star
    profile pic of the author
    Original review: Oct. 15, 2016

    I received a "FINAL NOTICE" in the mail that states: "Our records indicate that you have not contacted us to have your vehicle service contract activated. We are informing you that if your factory warranty has expired, you will be responsible for paying repairs..." This is designed to dupe unsuspecting/uninformed into paying for something they may not even need. In my case, my car is just over 1 yr old, still under factory warranty AND covered thru the extended coverage protection purchased w/ the vehicle. I will be forwarding a complaint to the State of Kansas A.G.'s office.

    CarShield response
    Lee-

    We are sorry you feel this way. Can you please provide us with the customer id on the notice you received?

    40 people found this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Oct. 14, 2016

    I received a solicitation today via mail from CarShield, offering an extended warranty on my wife's Honda Odyssey, however, the document was designed to make us think that we already had a relationship with CarShield, e.g. "Our records indicate that you have not contacted us to have your vehicle services contract activated" and "RESPONSE TO THIS NOTICE REQUESTED." They also list my "Customer ID" account number in their document as if am their customer. They are pretending to be affiliated with Honda in an attempt to fool the gullible consumer into contacting them. This is fraud, plain and simple.

    CarShield response
    Mr. Cummings,
    Thank you for the opportunity to respond ​to ​and resolve this issue.

    We show no record of a consumer by the name of "Ken" Cummings and zip code listed in our company records. The Customer ID you provided pulled another name.

    It states clearly on​ the mailer and on​ our website "CarShield & CarShield.com™ is not affiliated with any auto dealer or manufacturer." making ​it clear to ​consumers ​that we are NOT the dealer/manufacturer.

    ​O​ur company offers extended service contracts that take a consumer's vehicle well past the standard factory warranty​, ​very similar to what the dealerships can provide​.​The coverage ​we market is through industry-leading third party, A+ BBB accredited administrators. The administrators ​we market for ​paid over 2 million dollars in repair claims just last year alone!

    We will be happy to remove you from our mailing list. We apologize for any inconvenience the receipt of our mailer has caused.

    95 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Oct. 6, 2016

    I was looking through different brochures trying to find out a decent warranty to put on my 2007 Lexus. The cost of parts is high so I have to have some protection. I decided to go with CarShield. I filed a claim for my alternator and I had no problem with the service, although I had to call a couple of times to get things straight. There was a time too when they couldn't find my payment for about 29 days. But when they did, CarShield applied it to my account.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you for your review. We appreciate your feedback.

    Please, don't hesitate to give us a call any time your vehicle needs a covered repair. We look forward to working with you in the coming years.

    10 people found this review helpful
    Rated with 1 star
    Verified Reviewer
    Original review: Oct. 6, 2016

    I am just a customer doing due diligence in selecting a warranty company. I contacted CarShield and was passed from someone named Becky to a manager named Sean. They totally had me until Sean suddenly started talking to me in a way I can only describe as absolutely rude. All I was asking for was a sample contract so I could compare coverage. He replied by saying if he did that I will never call him back! I literally had my credit card out ready to buy when he started down a high pressure road. Then he said he would only do that if I gave him the down payment now! He eventually sent it to me but then demanded I stay on the phone while I read over the contract. I just can't stress how sold I was on the warranty until Sean began with the incredible high pressure in a rude manner. They lost a customer instantly when he did that. Finding a good company is turning out to be such a struggle.

    CarShield response

    Dear Sir,

    We will certainly check our records to see if your call was placed to our office. We apologize in advance if you had an experience any less that pleasant with one of our sales representatives. We train our representatives to be polite and courteous on every call. We will review the call and take appropriate action.

    Thank you for your time and patience.

    66 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Oct. 3, 2016

    The CarShield rep was wonderful and it's been so easy to make payments for the warranty with a check every month. Also, the service we got was perfect when we had a claim. The car's transmission went so we filed the claim and the dealership fixed it. Everything is perfect with CarShield.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you for your positive feedback. We are happy to hear you had a positive experience when needing a covered repair taken care of, as we expect. Give us a call anytime you have a question or are in need of our services.

    We are always happy to speak with you.

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 4 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 29, 2016

    CarShield was willing to negotiate their price. Their rep was cooperative and making payments was easy. I had two claims with them and they covered both things. The warranty was certainly helpful with this last repair, which would have been $1100 out of my pocket. My experience with them was fine.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you very much for taking time out to write to us about your experience.

    We are pleased to hear you are happy with the purchase of your extended vehicle service contract and that it is working in your favor, as expected.

    Please, do not hesitate to contact us if there is anything more we can do to assist you!

    3 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 28, 2016

    I purchased an auto warranty to help us take care of any major issues that might come up with the car. CarShield covered a much higher mileage than what most of the other warranty companies seem to cover. The policy was affordable and it was easy making payments. I filed a claim with them a month ago for transmission that went bad. I gave their number to the Ford Company and they contacted the warranty company. They pretty much took care of it all. I just had to wait a few days for the equipment to show up.

    I made a few calls to CarShield and they stick to the book in regards to the policy that I purchased and it’s understandable. The biggest problem I have sometimes with them was trying to find information on when I need to call on them. Or, I may forget what their company name is. Other than that, I wouldn't go without an auto warranty. I’d say it paid for itself last month.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We are pleased to hear that you received the service and service contract that you expected and needed. It is our goal to qualify our customer's vehicles with the best level of coverage at the lowest price available. This makes it possible to protect your car without breaking the bank.

    We are so pleased to have you on board with us and are happy to help you with any questions or concerns you may have.

    Please don't hesitate to contact us when we can be there for you in the future.

    4 people found this review helpful
    Rated with 3 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 27, 2016

    I didn’t want to be without a car and I wouldn’t have been able to pay for that out of pocket right upfront so when I got the first letter for an auto warranty from CarShield, I went with them. When purchasing it, I was very pleased with the service that I got. It was easy making payments too as it automatically drafted out of my account. When my transmission flipped and it jumped whenever I accelerated, I got it replaced and it was a very big hassle because I took my car in on a Thursday. They didn’t come out until Monday to take a look at my car to see if it was approved. That left me without a car all weekend long. It took them two days to approve me so that left me for about a week without a car. I was very upset about that because they wouldn't cover our car and it was very complicated. But other than that, having the extended auto warranty is very valuable.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We are sorry to hear of your dissatisfaction with your administrator and their claims process.

    We appreciate the time you took to write this review and use every source of input to better our company.

    Please be advised, we will be in contact with you to get a better understanding of the situation.

    Again, thank you for your time.

    11 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 26, 2016

    It's been great so far with CarShield. They were the auto warranty provider that the dealer provided. The cooling system of our car broke so we filed a claim for our air conditioner to have it replaced. It got replaced and everything was fine. Everything’s been really easy with the customer service team too other than when we didn't have the number in the car and we needed to have the car fixed at the time. We had to call them to get the number, but we found the number when we got home and we just put it back in the car.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you for your comment. We appreciate your business and are pleased to hear your claims process went smoothly, as expected.

    If you have any questions or concerns about your coverage, please don't hesitate to give our highly-trained and licensed Customer Service Specialists a call.

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 24, 2016

    My husband told me that getting CarShield would be a good idea because after the car's warranty runs out, repairs might pop up unexpectedly and we don’t always have money available. We answered a mail solicitation before and CarShield contacted me. My husband took care of everything as far as acquiring the extended warranty. He just told me to make money available. I had run into a little problem early on, but when we contacted them, they took care of whatever needs to be taken care of. We paid the deductible, and they handled the rest.

    I filed two claims so far. The first one was about a rotary. Once I gave them the account information, the people doing the repair didn’t have any problems. They reimbursed, so that worked. The second claim was when my GPS that went out, and they replaced that board. I like what I have. It is really good because I'm still paying for the car. And as my husband said, if I didn’t have that insurance, it would've been really difficult to make the payment and then get the repairs done too.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you for your comment. We appreciate your business and are pleased to hear your claims process went smoothly, as expected.

    If you have any questions or concerns about your coverage, please don't hesitate to give our highly-trained and licensed Customer Service Specialists a call.

    2 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 18, 2016

    I'm very happy with my CarShield experience. The company has awesome reps and their people are very helpful. Having the policy is very valuable. I gave them permission to take payments out of my checking account every month and it's paid back itself already. My train went out and I would have spent $3,000 to fix it but it only cost me $200, so it’s so much worth it. Their customer service team took care of the issue right away and got it done.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you for your continued business and support. We are always pleased to hear our customers are being taken care of, as expected.

    We pride ourselves on making sure our Sales Associates and Customer Service Representatives are going above and beyond their call of duty to provide superior care and service for our customers.

    Please, if there is any way we can be of assistance in the future, do not hesitate to contact us.

    59 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 7, 2016

    When I took my PT Cruiser to the Chrysler dealer, they filed a claim for me to CarShield. But Chrysler's been terrible and it took them three weeks to get my vehicle's AC fixed and back to me. They also took so long with the first two claims I had and they said CarShield didn't pay but I found that they did. So CarShield's been great, professional, and very rewarding.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We are so sorry to hear your repair facility has been less than helpful with your claims process. Please remember, you can use any ASE certified repair facility for your repairs.

    We are pleased to see that the coverage plan CarShield set in place for you has been more than "rewarding" as you said.

    Thank you for your continued business and support!

    2 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 4, 2016

    Making payments for my CarShield warranty was very easy. The price range was what I expected. Though their protection specialist didn't give me that much information, they sent a brochure and that's what I went through. I filed a claim in the beginning of August for my AC compressor. They covered it and worked real well with the dealership on it so it was fine. Everything ran smoothly and that's what I enjoyed. It was a reliable and very smooth interaction.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We are pleased to hear that your claims process with your administrator went smoothly, as expected.

    If you ever have questions or concerns regarding your policy, please give our Customer Service Specialists a call. The telephone number is listed on the first page of your service contract.

    Thank you for your continued support.

    4 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Sept. 1, 2016

    I like CarShield a lot. They were very informative. I got their extended auto warranty for my Cobalt so I have something to cover when my original warranty wore out. It's very valuable and helps out a whole lot. When I filed a claim for the windows and the door lock, I presented my warranty to Chevrolet and they did the repairs and everything was paid.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We are pleased to hear that your claims process with your administrator went smoothly, as expected.

    Thank you for your kind words and continued support.

    3 people found this review helpful
    Rated with 4 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 27, 2016

    I've had good service with CarShield. I've had it ever since I bought the truck new and I keep extending it every time it runs out. I've filed a claim thrice - when the fuel pump went out, when the oil pump went out, and when the transmission differential selection switch went out. They fixed all three in a timely manner. They're very prompt about their service. I'm glad I got it because what it cost me, I've already more than saved in the repair bills.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We are pleased to hear each of your claims with your administrator went smoothly, as expected.

    Thank you for your kind words and continued support.

    Please do not hesitate to contact us in the future, should you be in need of assistance.

    Be the first one to find this review helpful
    Resolved outside ConsumerAffairs
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 26, 2016

    When I signed up for the policy of CarShield, the rep did a very poor job. He just gave me a sheet of paper and it really wasn't sufficient. I also had a problem in identifying the name of the company because it didn't say CarShield. Even the car dealership had no idea about the company or its coverage. Then when we took out car to the dealer to file a claim, it took forever. We were there for three hours, trying to get this thing done. And then finally, when the guy got the right number to contact, then the thing was covered. What normally should have only taken me an hour and a half, turned to four and a half hours. Plus, it took me another additional hour to get the repair done. So, I was there five and a half hours. It wasn't very fun and this happened on vacation. I'm very disappointed in the way the whole thing transpired.

    CarShield response

    We are pleased to report this customer and CarShield have reached satisfactory resolution regarding the issue.

    19 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 24, 2016

    I know I wouldn't get rid of my car anytime soon and I know I would have it for a while so I got CarShield. I've had them before and I liked the way they work.

    The vehicle protection specialists worked hard. He went through everything, explained every step and if I have any question, he left me his number, which I appreciated. I have also passed the number over to someone else who was interested. Everything they said it was, it was. The guys from CarShield were very cordial. Purchasing was very easy and the claims process was smooth.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you very much for taking time out to write to us about your experience.

    We are pleased to hear you are happy with your purchase of the extended vehicle service contract and that it is working in your favor, as expected.

    Please, do not hesitate to contact us if there is anything more we can do to assist you!

    35 people found this review helpful
    No response received
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 23, 2016

    I'm glad I have a policy but I want it to do what CarShield said it would do. I bought my extended warranty from them on the basis that they said they were going to pay the proper labor rates because I used to have issues with that. When I signed up they said they had a new philosophy or policy, and that my issue was resolved and they were paying the normal rates in the area. However, I recently needed to file a claim and again, there was an issue and I had to pay the difference. It bothered me that they were not willing to pay the labor rates that the local Mercedes dealers in our area charge because it's a Mercedes and we take it to a Mercedes dealer. They're expecting me to take it to a Joe Schmo garage to get it fixed but that's not right. I'm irritated because I paid a lot of money for the policy.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We regret hearing that you were having issues with the way your administrator handled your claim.

    Please be advised, we are looking further into this and will be in touch soon.

    19 people found this review helpful
    No response received
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 20, 2016

    I had an extended warranty before and I had good luck with it. It ran out and they didn’t have the warranties past 100,000 miles, so then I started looking and came across CarShield. The sales rep did not reveal everything to me. I was misled on some things saying that the warranty will cover this and that, but it didn’t cover everything they should have.

    I had an electrical problem on the door locks and power windows. When I took it to the dealership and had it fixed, the dealer told me it was a switch in this one component. CarShield denied the claim and said it's not a switch. They were nitpicky and would not pay. They didn’t take care of me according to their book where it said it would cover switches. CarShield got technical and said, "That switch is inside of this and we don’t cover this." I was very upset with that and it ended up costing me $400 more. The dealership said I can protest it, but that I'll be wasting my time.

    When I complained about this and what I was told when they sold me my warranty, they said the claims people and the salespeople are different entities and they have no control over what the salespeople do or say. So the salespeople can say whatever they want, but the claims people don’t have to back up what they say or don’t say. I have another vehicle that could use a warranty on and I won't use CarShield again because of that one fact. But I was happy with the way they handled my transmission problem. I was satisfied with it and they took care of me to my expectations.

    CarShield response

    Mr. Blakey,

    We regret hearing of the issues you have faced with your administrator. This certainly is a concern and we will be contacting the administrator to gather more information about the denial on your window switch. We will be contacting you in regards to this.

    We are pleased to see your administrator, United Car Car, did accept and replace your transmission.

    We thank you for your continued business and please, let us know if you reconsider protecting your other vehicle, as we would be more than willing to help you with your purchase.

    18 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 14, 2016

    I planned on keeping my car, and the manufacturer's warranty was about to wear out, so I decided to get something beyond that. I went with CarShield and their rep was friendly and seemed to be nice. I paid in full upfront for the warranty, so it was pretty easy. When my engine threw a rod recently and I had to use the warranty, I didn't deal with the customer service reps at CarShield. The service manager at the dealership I go to totally took care of everything for me. He said that they were trying to look for things to see if they could get out of paying for my car's repair, but I had all my service receipts and records, so eventually they did agree and paid for it.

    I was happy and satisfied with the service that I got from them, and I was glad that I had purchased the warranty. It's very valuable to have an extended auto warranty. I just wish I would have had one that included car rental. I've seen some advertisements on TV that include car rental while your vehicle is being repaired, and in the future that will be a part of the service. I will definitely look forward to that because car rental still costs me a ton of money.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you for your time submitting your review. We are so glad to hear that your service contract has helped alleviate some of the repair cost, as expected, when your vehicle broke down.

    Please do not hesitate to contact us in the future, when we can be of further assistance.

    2 people found this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 9, 2016

    I own an older car which has a tendency to break down in different areas and I want to be protected. When I first bought this car several years ago, I was offered CarShield as protection by the dealership. When it finally ran out, I was called by the company saying I needed to restart it so I did. There's no difficulty in paying - they take it out on my checking account every month.

    However, there was a problem at the beginning. CarShield didn't tell what exactly happened to the guy I was calling to get my transmission fixed. The guy I called thought that my car was still working and he explained to CarShield how my car acted on the road and that I lost power. Then, he told me that he wasn't told this. But immediately after that, I was approved for a replacement transmission. It was used, but it's working and they haven't charged me anything for it so I'm satisfied with it. It's good to have an insurance policy as replacing my old transmission would have cost $4,000 out of pocket.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We are pleased to hear that you received the service and service contract that you expected and needed. It is our goal to qualify our customer's vehicles with the best level of coverage at the lowest price available. This makes it possible to protect your car without breaking the bank.

    Reviewing your policy, we saw your administrator has paid an excess of

    $4,400 with just one claim. We took the time to break down your coverage price and you are protecting your $25,000 (listed price) car for just $1.20 per day! That's sacrificing a cup of coffee at the coffee shop each day to protect your vehicle, and as you witnessed, the reward greatly surpasses the sacrifice.

    We are so pleased to have you on board with us and are happy to help you with any questions or concerns you may have. Please don't hesitate to contact us when we can be there for you in the future.

    Thank you for your continued business.

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 4 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 5, 2016

    My old warranty was about to expire, so I got an auto warranty from CarShield because the price was good and the payments were going be affordable. Making the payments is not difficult at all and are automatically withdrawn from my account. Last year, I called them about using my warranty to fix my car and filing the claim went really good. But I had to wait for someone to come and check out my car, and that wasn't done within 48 hours. Then I had to call the manager or supervisor at their office to look into getting my warranty to cover the charges. But once I had talked to somebody, they listened to me. Having the warranty was very useful.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    We are pleased to hear that you received the service and service contract that you expected and desired. It is our goal to qualify our consumer's vehicles with the highest level of coverage at the lowest rates available, making it possible to protect your vehicle without breaking the bank.

    Upon reviewing our records, we show you had purchased Diamond Coverage on your 2005 Nissan. This is an excellent coverage plan through United Car Care, an A+ rated, accredited Better Business Bureau member. United Car Care has paid well over 147 million dollars in covered repair claims for their customers. Our records also show United Car Care has paid an excess of $5,500 in claims filed on your behalf since your purchase dating December 8, 2012.

    In response to your review of the administrator, United Car Care, we at CarShield, do apologize for any inconveniences that you have experienced with your recent claim.

    As the marketer/sellers we are happy assist with claims but we, unfortunately have little to no authority over the claims' approval, denial or the time frame it takes for the repair to be completed.

    We do apologize for any inconvenience you may have experienced and hope that you please give us a call anytime we can be of future service.

    Be the first one to find this review helpful
    Rated with 5 stars
    Verified Reviewer Verified Buyer
    Original review: Aug. 3, 2016

    I was impressed with what CarShield explained to me when I was looking for an extended warranty so I said I'd give it a try. Since I bought a used car, I wanted it repaired at little or no cost. CarShield offered me the Gold Plan and I was very happy with it because it was on time when I had to use it. My dealership was impressed with them. My starter went out and I was looking at buying a new one and have someone put it on and then it hit me that I had an extended warranty, so I called CarShield and I told them I needed the car towed. They said they would take care of it, and then they gave me a number to call. They had my car picked up where I wanted and got it repaired in less than a day. They called and told me the car was ready, I then paid my deductible and picked up the car. That was the best process that I've made since owning a car.

    CarShield response

    Dear Valued Customer,

    Thank you for taking the time to let us know about your experience.

    We are pleased to hear your vehicle service contract has paid helped ease some of the repair cost, as expected, when your vehicle broke down.

    Upon review of your account, we see that your administrator has paid out an excess of $670 for your Honda's starter. We are happy to help you out!

    If you ever have questions or concerns regarding your policy, please do not hesitate to give us a call.

    Thank you for your continued business and support.

    13 people found this review helpful
    Loading more reviews...

    CarShield Company Information

    Social media:
    Company Name:
    CarShield
    Company Type:
    Private
    Year Founded:
    2005
    Address:
    333 Mid Rivers Mall Dr
    City:
    Saint Peters
    State/Province:
    MO
    Postal Code:
    63376
    Country:
    United States
    Website:
    carshield.com

    Media

    VIDEOS & IMAGES